دکتر محمد حسین نجفی

سندرم منییر یک بیماری است که در گوش داخلی بروز می دهد. این بیماری سبب بروز حملات سرگیجه شده که با احساس چرخش، از دست رفتن شنوایی و صدای زنگ در گوش همراه هستند. بتاهیستین دارویی جدیدی است که در درمان برخی بیماری ها مثل سندرم منییر موثر است و در بازار با عناوین اکتوسرک و بتاسرک شناخته می شود.

 

سندرم منییر چیست؟

سندروم منیر از نظر شدت و تعداد دفعات بروز با یکدیگر تفاوت دارند. تصور بر این است که تجمع مایع در گوش داخلی سبب بروز این علائم می شود. درمان این بیماری می تواند به تسکین و پیشگیری از علائم کمک کند. این احساس هنگامی به وجود می آید که بخش کنترل کننده تعادل در گوش داخلی عملکرد مناسبی نداشته باشد.

علائم سندرم منیر

  • احساس سرگیجه و بیماری (حالت تهوع یا استفراغ)
  • صدای زنگ در گوش (تینیتوس)
  • از دست رفتن یا مشکل در شنوایی
  • احساس گیجی

تشریح سندرم منییر

تصور می شود که قرص بتاهیستین با افزایش جریان خون در اطراف گوش داخلی می تواند در بهبود این بیماری موثر باشد. با افزایش جریان خون این ناحیه، مقدار مایع گوش میانی کاهش یافته و از بروز علائم جلوگیری می شود.

بتاهیستین چیست؟

داروی بتاهیستین که تخت نام تجاری بتاسرک یا اکتوسرک معمولا در داروخانه ها یافت می شود، از داروهایی است که برای بهبود و درمان سرگیجه و سندرم منیر استفاده می گردد. عموما قرص ODT 24 میلی گرمی بتاسرک برای بیماری منییر توسط  پزشک تجویز می گردد. ODT به انواعی از قرص های خوراکی گفته می شود که سریع در محیط دهان باز می شوند.

کاربردهای قرص بتاهیستین

این دارو با افزایش جریان خون رونده به گوش داخلی موثر واقع می شود. گوش داخلی از جمله اندام هایی است که در احساس تعادل نقش ایفا می کند. این دارو را می توان با یا بدون همراهی غذا مصرف کرد. بتاسرک می تواند سبب بروز مشکلات گوارشی خفیفی شود که مصرف آن به همراه غذا این مشکلات را کاهش خواهد داد.

بتاهیستین ۸

قرص اکتوسرک ۸ میلی گرم یا بتاسرک یا بتاهیستین ۸ نیز برای درمان سرگیجه یا وزوز گوش و یا کمبود شنوایی با تجویز پزشک، استفاه می گردد.

بتاهیستین

قبل از مصرف بتاهیستین

برخی دارو ها برای افراد مبتلا به بیماری هایی خاص مناسب نبوده و برخی دیگر نیز باید با مراقبت بیشتر مصرف شوند. به همین دلیل، قبل از مصرف داروی بتاهیستین ضروری است که پزشک خود را از موارد زیر مطلع کرد:

  • بارداری یا شیردهی
  • سابقه ابتلا به زخم معده
  • ابتلا به آسم
  • ابتلا به یک تومور در غدد آدرنال: این تومور فائوکروموسیتوما نام دارد.
  • مصرف دارو هایی دیگر: این مورد شامل دارو های بدون نسخه، تکمیلی و گیاهان دارویی می شود.
  • سابقه بروز واکنش حساسیتی به یک دارو

نحوه مصرف قرص بتاهیستین

قبل از شروع درمان دارویی باید برگه راهنمای دارو را مطالعه کرد. این برگه حاوی عوارض جانبی کامل داروی بتاهیستین و اطلاعات بیشتری درباره این دارو می باشد. این دارو باید دقیقا به گونه تجویز شده مصرف گردد. بتاهیستین معمولا در ابتدا به صورت قرص ۱۶ میلی گرمی سه بار در روز مصرف می شود.

پس از کنترل شدن علائم پزشک می تواند این مقدار را تا سه قرص ۸ میلی گرمی در روز کاهش دهد. جهت کمک به یادآوری توصیه های پزشک می توان دستورات نوشته شده بر برچسب جعبه دارویی را مطالعه کرد. در صورت امکان بهتر است این دارو را به همراه غذا یا میان وعده مصرف کرد.

قرص اکتوسرک را باید با یک لیوان آب مصرف کرد. بهتر است دارو ها در یک زمان مشخص و ثابت در هر روز مصرف شده تا یادآوری وعده مصرف آسان تر گردد. در صورت فراموشی مصرف یک وعده نیازی به نگرانی نبوده و باید مراقب زمان وعده بعدی بود. نباید جهت جبران وعده فراموش شده، مقدار وعده بعدی را دو برابر کرد. مصرف داروی بتاسرک به همراه غذا می تواند مشکلات گوارشی را کاهش دهد.

درمان سندرم منییر با بتاهیستین

کسب بهترین نتایج درمانی

پس از تشخیص ابتلا به بیماری منییر باید از رانندگی خودداری کرد. زیرا امکان دارد بدون هشدار قبلی فرد در حین رانندگی به یک حمله سرگیجه یا احساس چرخش دچار شود. سازمان راهنمایی و رانندگی پس از کنترل شدن مناسب علائم امکان رانندگی مجدد را به افراد می دهد. مصرف بتاهیستین در توانایی رانندگی اختلال ایجاد نمی کند. با اینکه مصرف روزانه بتاهیستین از بروز تمامی حملات را پیشگیری نمی کند اما می تواند تعداد و شدت آن ها را کاهش دهد.

ممکن است پزشک این دارو را به صورت امتحانی به مدت ۶ تا ۱۲ ماه برای بیمار تجویز کرده تا تاثیر آن بر کاهش علائم بیماری مشخص گردد. در صورت موثر بودن دارو مصرف آن ادامه پیدا خواهد کرد. برخی افراد مبتلا به بیماری منیر بیان دارند که علائم آن ها با رعایت رژیم غذایی کم سدیم، ورزش منظم، ترک سیگار و حذف مصرف الکل و کافئین بهبود یافته است.

الکل و کافئین ممنوع

با اینکه شواهد علمی اندکی برای حمایت از تاثیر گذاری رژیم غذایی و سبک زندگی در بیماری منیر وجود دارد اما این موارد می توانند ارزش امتحان کردن را داشته باشند. در صورت خرید هر گونه دارو باید امکان تداخل آن ها را با بتاهیستین از داروساز پرسید. در صورت مصرف بتاهیستین به همراه دارو های حاوی آنتی هیستامین امکان دارد تاثیر گذاری بتاهیستین کاهش یابد.

علل دیگر سرگیجه و راه های درمان آن را در این مقاله بخوانید درمان سرگیجه

نحوه نگه داری بتا هیستین

قرص بتاهیستین را به صورت زیر نگه داری کنید:

✅ تمامی دارو ها باید به دور از دید و دسترس کودکان نگه داری شوند.

✅ دارو را در محیطی خشک و خنک و به دور از نور و حرارت نگه داری کنید.

عوارض بتاهیستین و راه مقابله با آن

اغلب دارو ها به همراه اثرات مفیدی که دارند عوارض جانبی ناخواسته ای را نیز ایجاد می کنند. البته تمامی افراد این عوارض جانبی را تجربه نمی کنند.

عوارض جانبی احتمالی

این دارو همانند تمامی دارو های دیگر عوارض جانبی ایجاد می کند که البته همه افراد به آن ها دچار نمی شوند. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

واکنش های حساسیتی

در صورت بروز واکنش حساسیتی باید مصرف این دارو را قطع کرده و فورا به پزشک یا بیمارستان مراجعه کرد. این موارد از جمله نشانه های این واکنش هستند:

  • کهیر قرمز رنگ یا برجسته
  • التهاب و خارش قسمتی از پوست
  • تورم صورت، زبان، گردن و لب ها
  • افت فشار خون
  • کاهش هوشیاری
  • تنگی نفس

عوارض بتاهیستین

دیگر عوارض جانبی بتاسرک شامل موارد زیر می شوند:

  • عوارض رایج (حداکثر تا ۱۰ درصد افراد را مبتلا می کنند): احساس بیماری (حالت تهوع)، سو هاضمه، سردرد.
  • دیگر عوارض جانبی گزارش شده در اثر مصرف این دارو شامل این موارد می شوند: مشکلات گوارشی خفیف از جمله احساس بیماری (استفراغ)، درد معده، تورم معده (نفخ شکم).
  • در صورت ابتلا به عوارضی که تصور بر ارتباط آن ها با مصرف بتاهیستین وجود دارد باید با پزشک یا داروساز خود تماس گرفت.

مقابله با عوارض بتاهیستین

جدول زیر برخی از رایج ترین عوارض جانبی مرتبط با قرص بتاهیستین را بیان کرده است. با این حال، در صورت مشکل ساز شدن یا بروز هر کدام از موارد زیر باید با پزشک یا داروساز خود مشورت کرد:

در صورت ابتلا چه اقداماتی باید انجام داد؟عوارض جانبی رایج داروی بتاهیستین (کمتر از ۱۰ درصد مبتلایان به این عوارض دچار می شوند)
این دارو را به همراه غذا مصرف کنید.احساس بیماری (حالت تهوع و سو هاضمه)
مقدار فراوانی آب نوشیده و یک داروی مسکن مناسب را از داروساز خود بخواهید. در صورت تداوم سر درد این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.سر درد
در صورت ابتلا چه اقداماتی باید انجام داد؟عوارض جانبی با شیوع کمتر
مصرف قرص ها به همراه غذا سبب کاهش بروز این عوارض می شود. در صورت تداوم یا مشکل ساز شدن این عوارض می توان با پزشک مشورت کرد.نفخ یا ناراحتی شکم
جهت تسکین پوست از یک مرطوب کننده استفاده کرده و در صورت تداوم یا شدت گرفتن عوارض با پزشک تماس بگیرید.واکنش هاس حساسیتی پوستی همانند خارش یا کهیر

 دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.8/5 - (56 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر خالد یکشنبه ۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 311 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما دکتر محترم،
    حدوداً 2 ماه پیش در کمتر از چند دقیقه دچار حمله ای ناگهانی شدم طوری که مثل یک حوله ای که ولش کنید نقش زمین شدم همراه با حالت تهوع،سرگیچه ، عدم تعادل که سریع منو به بیمارستان منتقل کردن و بیمارستان به متخصص گوش که ایشون داروی بتاهیستین 8 رو برام تجویز کردن که تا یک هفته مصرف کنم ، که بعد از چند روز دوباره همون حمله دوباره اتفاق افتاد و بعد از این موضوع تقریباً یک ماه بعد پیش یه دکتر دیگه رفتم که بعد از آزمایش مشخص شد مینیر گوش سمت راست دارم ،
    و حدوداً 2 هفته پیش داوری بتاهیستین 8 و تریامترن اچ رو برام تجویز کردن که الان موقع حمله سرگیجه وتهوع ندارم ولی احساس صدای زیاد و فشار و پری و تورم در گوش دارم و این رو هم بگم که حدوداً یک و نیم ماهه که وزوز و صدا در گوشم دارم که موقع حمله شدید تر میشه ،
    الان سوالم اینه که میشه حملات رو کنترل کرد و دوم صدای گوشم در حالت عادی همیشه هست راهی هست که صدا و وزوز قطع یا کمتر بشه؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      بله بیماری منیر درمان دارد و مورد خطرناک و نگران کننده ای نیست به جای تریامترن اچ از هیدروکلروتیازید ۵۰ صبح ها نصف قرص استفاده کنید
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 300 مشاهده پرسش
    سلام من دوسالی هست بتاسرک مصرف میکنم ولی هنوز سرگیجه دارم گاهی اوقات تپش قلب تنگی نفس و التهاب گلوکه چند وقت یکبار سراغم میاد نمیدونم باید هنوز مصرف کنم احساس میکنم دیگه تاثیری روی درد گوشم نداره خیلی هم وزنم کم میشه از عوارض بتاسرک هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      معمولا از عوارض بتاسرک نیستند اگر هنوز سرگیجه خوب نشده متخصص نورولوژی هم ببیند
  • تصویر کاربر نصر شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 350 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر . من دیشب هنگامی که رفتم در رختخواب یک ان احساس کردم سرم سبک شده و حتی با چشمای بسته حس کردم داره میچرخه همه چی چشمامو باز کردم دیدم همه چی میچرخید دور سرم ... بلند شدم کمی نشستم گفتم فشارم شاید پایینه اب قند و‌گلاب خوردم کمی بهتر شدم اما نیم ساعت بعد تهوع و استفراغ داشتم و باز سرگیجه میخوابیدم یا چشمامو میبستم سرم حس سبکی داشت و گیج میرفت و حتی فکم کمی سنگین شد حس میکردم جوری شد که دیگه تپش قلب شدید گرفتم از این حس سریع رفتم بیمارستان سرم زدن و قرص بتاهسین برای سرگیجه بهم دادم که گفتن هر ۱۲ ساعت بخورم گفتن خوب نشدم یا باید برم ویش دکتر مغزو اعصاب یا گوش و حلق و بینی میخواستم بدونم هنوز حالت منگی رو از دیشب دارم برم اسکن مغزی بدم واقعا ترسیدم از این حالت سرگیجه و منگی یک دنیا ممنونم????????????
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      نه نیازی به اسکن مغزی نیست احتمالا عفونت ویروسی گوش میانی است و چند روز بعد خودش خود به خود خوب می شود همین داروها را استفاده کنید و نگران نباشید
  • تصویر کاربر پیمان چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتروقتتون بخیر مادربنده دچارسکته مغزی شده وقرص فشار مصرف میکند ولی مدام دچار سرگیجه می شود واین سرگیجه خیلی عذابش میده ایا قرص بتاهیستین دراین مورد مشکلی ندارد مصرف کنداگر مفیداست چه دوزی باشدممنونم ازشما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      نه اشکالی ندارد روزی یک بار مصرف کنند
  • تصویر کاربر سربازج جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    سلام علیکم خداقوت آقا دکتر بنده ۴۰سالمه چندروزپیش سرم گیج میرفت انگارخونه روسرم میچرخید عرق هم میکردم ضربان قلبم زیادمیزد دکتربه من سرم دادسرم وصل کردم بهتر شدم وقرص بتاهستین ۸میلی هم مصرف می کنم درروز۲عددهر۸ساعت دوروزهستش دارم بتاهیستین میخورم سرگیجه ندارم فعلا اما روزدومی که مصرف کردم دیشب حالم بهم خوردبعدخوردن بتاهیسیتین قبلش میوه خوردم بعدمیوه شام خوردم اسفناج که برای خون میگن خوبه آقای دکتر چراحالم خراب شدممنون میشم جواب دهید دکترعفونت میگه گوشت عفونت لابرینت داره منظورش را متوجه نشدم بخاطرخدا بخاطر خدا جواب دهید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      این سرگیجه ها بخاطر عفونت گوش میانی است و خطری هم ندارد و به راحتی برطرف می شود
  • تصویر کاربر نسیم سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 359 مشاهده پرسش
    سلام خدا قوت من حدود یک ماه پیش خواب بودم و حالم انگار دلشت بد میشد ک اون حالم منو از خواب بیدار کرد و همسرمو صدا زدم ک دارم از حال میرم و همون موقه سرم ب شدت سنگیییین شد و گپش هام بسته شد و انگاری داشتم از حال میرفتم ولی از حال نمیرفتم و واقعا چیز عجیبی بود احساس خفگی، و ب زور حرف میزدم و ب زور ب رو قورت میدادم انکار یکی بیخ گبوم رو گرفته، همسرم بالا سرم بود و طوری شده بود ک میخاستم واقعا اشهدمو بخونم، تمام ذسن چپم و صورتم و لبهام و پاهام گِز گِز میکرد و تا 3 روز من بکم ب زور حرف میزدم ب زور قورت میدادم و دست چپم همچنان تا 3 روز ی جوری بود و سرم و دست چپم انگاااار پُر شده بود از آب فراوان و سنگین شده بود، دوباره 3 روز بعد ک دلشت حالم بهتر میشد یه حمله ی دیگ اومد سراغم ولی این بار شداش کمتر بود و در حد اینکه گپشام کیپ میشث و سرم سنگین و سرگیجخ یعنی باید دراز میکشیدم، و دویاره تکرار شد دوباره تکرار شد.. رفتم دکتر قلب، قلبم سالم بود این عز قلبم، رفتم ثکتر عمومی گفتیم شاید از گوش میانیه ک اول بهم گفتن ک حمله های عصبیه و دکتر قلب هم اینو گفت و گفت ممکنه عز گپش میانی باشه ک اللن 5 روزه ک بتاهیستین 8 میخورم، و هنوز نرکال نیستم یه حاالتی تو سرم، سرکیحه و اومی نیستم و فکنک باید دکتر مغز و اعصاب هم برم نمیدونم، اها اینم بگم ک چندروز پیش ها ساعت 5 صبح بود ک پسرم گریه کرد ک خاستم بلند شم بذم سراغش تعادل نداشتم و افتادم.. پاهام انکار فلج شده بود، و نمیتوتستم تا 5 مین راه برم و بعدش ک اومی شد یکم لرز داشت باهام اما بعد خوب شد، اما اینم عحیب بود، اینم بگم ک من ماه هلست خاب دزستی ندارم شب تا صبح چون پسرم 18 ماهش اللن واز ساعت 10 شب ک میخابونمش خدا شاهده تا خود صبح هر یک ساعت یا هر 2 ساعت بیدار میشه حالا یا شیر میخوره یا آب یا بغل و خوابم خیلی بهم ریخاست و دکترا گفتن همینه مدل خواب پسرت همینه و اذیت دارم میشم.. گفتن شاید این حالنام برا کم خابیه.. نمیدونم واقعذ چمه.. ممنونم ازتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      یک نوارقلب و اکو بگیرید
    2. تصویر کاربر نسیم سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر گرفتم هم نوار قلب هم اکو و هم به دستم امپول زدن ک ببینن قلبم سوراخی داره یا نه ک ممکنه لخته وارد مغزم شده باشه ک سالم بود، پیش خودتون اومدم،
    3. تصویر کاربر نسیم سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      دکتر نوار قلب و تکو گرفتم و چیزی نبوده و یه آمپولایی تو دستم زدن ک ببینن قلبم سوراخی چیزی نداره ک ممکن باشه لخته وارد مغزم شده باشه ک هیچی نبود خدارو شکر و قلبم سالم بود.
      پیش خودتون اومدم.
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر اکو و نوارساام بوده پس از نظر قلبی مشکلی نیست احتمالن اضطرابی است
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید اگه باردار باشیم میتونیم قرص بتاسرک رو مصرف کنیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ما توصیه نمی کنیم
  • تصویر کاربر مونا پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    دختری هستم ۳۱ ساله مدت ۲هفته است که هنگام خوردن غذا سرگیجه دارم البته این سرگیجه اشیا اطرافم حرکت نمیکنند فقط داخل سر و بدنم حالت گهواره داره به متخصص گوش مراجعه کردم گفتن از گوش میانی است و داروی بتاهیستین برام تجویز کردند اما الان ضربان قلبم مرتب بالاست و احساس بی حسی در دست و پا دارم میشه خواهش کنم دلیلیش رو بگید؟ واینکه آیا میشه بدون دارو این مشکل گوش میانی حل کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      یک نوارقلب و اکو بگیرید. مشکل گوش میانی معمولن داروی خفیفی دارد و ارام ارام رفع می شود
  • تصویر کاربر قباد جمعه ۱۲ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    باسلام محضر دکتر عزیز و بزرگوار من حدود یک سال ونیم است دربیمارستان بهارلو دو فنر گذاشتمو قرص اتواستاتین و آسپرین مرتب مصرف می کنم اما متاسفانه کتفم و عضلاتم دچار رگ به رگ شدن می شوند که از عوارض اسپرین است به نظر شما باید چه کار کنم آیا میشه آسپرین راقطع یا عوض کنگ
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اصلن این علایم از عوارض اسپرین نیستند و اسپرین را به هیچ وجه نمی توانید قطع کنید اگر دردها خفیف است مسکن بخورید اگر شدید است یک ارتوپد ببیند
  • تصویر کاربر سميرا دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام.من و همسرم حدود يكماهه كه شبي نصف اسپرين و چند روزي هست كه بك شب در ميون مصرف ميكنيم.همسرم ٤٧ ساله و با چربي ٢٢٠ هست كه با تحويز دكتر قرص چربي با دوز ٢٠ مصرف ميكنه و پدرش سابقه بيماري قلبي داشت در سن ٥٠ سالگي در اثر سكته قلبي فوت كرده ،ه و همينطور همسرم كبد چرب داره و سالهاست ترشح اسيد معده داره كه با تجويز دكتر چند ماهي امپرازول مصرف ميكرد و مدتي مشكلي نداشت ولي در حال حاضر داروي معده مصرف نميكنه ولي خيلي وقتها رفلاكس معده رو هم داره.و خودم هم ٤٤ ساله هستم چندين ساله دارم كه ريزش مو دارم و موهاي خيلي كم حجم و نازكي دارم و بابت اين مشكل ويتامينهاي مختلف مصرف كردم و با تجويز دكتر قرص اسپيرونولاكتون مصرف ميكنم و همينطور حدود ٦ ماهه بدليل اضطراب بالا با تجويز دكتر قرصهاي بوپروپيون و بوسپانكس را مصرف ميكنم و امروز كه از خواب بيدار شدم سمت راست پشتم درد ميكنه ،سوالم اينه كه ايا با اين شرح حال مصرف اسپرين براي منو همسرم ايرادي داره يا خير؟ممنون از پاسخگوييتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      واقعن ضرورتی ندارد به خصوص که دیابت هم ندارید، سر فرصت یک نوارقلب بگیرید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر