دکتر محمد حسین نجفی

سندرم منییر یک بیماری است که در گوش داخلی بروز می دهد. این بیماری سبب بروز حملات سرگیجه شده که با احساس چرخش، از دست رفتن شنوایی و صدای زنگ در گوش همراه هستند. بتاهیستین دارویی جدیدی است که در درمان برخی بیماری ها مثل سندرم منییر موثر است و در بازار با عناوین اکتوسرک و بتاسرک شناخته می شود.

 

سندرم منییر چیست؟

سندروم منیر از نظر شدت و تعداد دفعات بروز با یکدیگر تفاوت دارند. تصور بر این است که تجمع مایع در گوش داخلی سبب بروز این علائم می شود. درمان این بیماری می تواند به تسکین و پیشگیری از علائم کمک کند. این احساس هنگامی به وجود می آید که بخش کنترل کننده تعادل در گوش داخلی عملکرد مناسبی نداشته باشد.

علائم سندرم منیر

  • احساس سرگیجه و بیماری (حالت تهوع یا استفراغ)
  • صدای زنگ در گوش (تینیتوس)
  • از دست رفتن یا مشکل در شنوایی
  • احساس گیجی

تشریح سندرم منییر

تصور می شود که قرص بتاهیستین با افزایش جریان خون در اطراف گوش داخلی می تواند در بهبود این بیماری موثر باشد. با افزایش جریان خون این ناحیه، مقدار مایع گوش میانی کاهش یافته و از بروز علائم جلوگیری می شود.

بتاهیستین چیست؟

داروی بتاهیستین که تخت نام تجاری بتاسرک یا اکتوسرک معمولا در داروخانه ها یافت می شود، از داروهایی است که برای بهبود و درمان سرگیجه و سندرم منیر استفاده می گردد. عموما قرص ODT 24 میلی گرمی بتاسرک برای بیماری منییر توسط  پزشک تجویز می گردد. ODT به انواعی از قرص های خوراکی گفته می شود که سریع در محیط دهان باز می شوند.

کاربردهای قرص بتاهیستین

این دارو با افزایش جریان خون رونده به گوش داخلی موثر واقع می شود. گوش داخلی از جمله اندام هایی است که در احساس تعادل نقش ایفا می کند. این دارو را می توان با یا بدون همراهی غذا مصرف کرد. بتاسرک می تواند سبب بروز مشکلات گوارشی خفیفی شود که مصرف آن به همراه غذا این مشکلات را کاهش خواهد داد.

بتاهیستین ۸

قرص اکتوسرک ۸ میلی گرم یا بتاسرک یا بتاهیستین ۸ نیز برای درمان سرگیجه یا وزوز گوش و یا کمبود شنوایی با تجویز پزشک، استفاه می گردد.

بتاهیستین

قبل از مصرف بتاهیستین

برخی دارو ها برای افراد مبتلا به بیماری هایی خاص مناسب نبوده و برخی دیگر نیز باید با مراقبت بیشتر مصرف شوند. به همین دلیل، قبل از مصرف داروی بتاهیستین ضروری است که پزشک خود را از موارد زیر مطلع کرد:

  • بارداری یا شیردهی
  • سابقه ابتلا به زخم معده
  • ابتلا به آسم
  • ابتلا به یک تومور در غدد آدرنال: این تومور فائوکروموسیتوما نام دارد.
  • مصرف دارو هایی دیگر: این مورد شامل دارو های بدون نسخه، تکمیلی و گیاهان دارویی می شود.
  • سابقه بروز واکنش حساسیتی به یک دارو

نحوه مصرف قرص بتاهیستین

قبل از شروع درمان دارویی باید برگه راهنمای دارو را مطالعه کرد. این برگه حاوی عوارض جانبی کامل داروی بتاهیستین و اطلاعات بیشتری درباره این دارو می باشد. این دارو باید دقیقا به گونه تجویز شده مصرف گردد. بتاهیستین معمولا در ابتدا به صورت قرص ۱۶ میلی گرمی سه بار در روز مصرف می شود.

پس از کنترل شدن علائم پزشک می تواند این مقدار را تا سه قرص ۸ میلی گرمی در روز کاهش دهد. جهت کمک به یادآوری توصیه های پزشک می توان دستورات نوشته شده بر برچسب جعبه دارویی را مطالعه کرد. در صورت امکان بهتر است این دارو را به همراه غذا یا میان وعده مصرف کرد.

قرص اکتوسرک را باید با یک لیوان آب مصرف کرد. بهتر است دارو ها در یک زمان مشخص و ثابت در هر روز مصرف شده تا یادآوری وعده مصرف آسان تر گردد. در صورت فراموشی مصرف یک وعده نیازی به نگرانی نبوده و باید مراقب زمان وعده بعدی بود. نباید جهت جبران وعده فراموش شده، مقدار وعده بعدی را دو برابر کرد. مصرف داروی بتاسرک به همراه غذا می تواند مشکلات گوارشی را کاهش دهد.

درمان سندرم منییر با بتاهیستین

کسب بهترین نتایج درمانی

پس از تشخیص ابتلا به بیماری منییر باید از رانندگی خودداری کرد. زیرا امکان دارد بدون هشدار قبلی فرد در حین رانندگی به یک حمله سرگیجه یا احساس چرخش دچار شود. سازمان راهنمایی و رانندگی پس از کنترل شدن مناسب علائم امکان رانندگی مجدد را به افراد می دهد. مصرف بتاهیستین در توانایی رانندگی اختلال ایجاد نمی کند. با اینکه مصرف روزانه بتاهیستین از بروز تمامی حملات را پیشگیری نمی کند اما می تواند تعداد و شدت آن ها را کاهش دهد.

ممکن است پزشک این دارو را به صورت امتحانی به مدت ۶ تا ۱۲ ماه برای بیمار تجویز کرده تا تاثیر آن بر کاهش علائم بیماری مشخص گردد. در صورت موثر بودن دارو مصرف آن ادامه پیدا خواهد کرد. برخی افراد مبتلا به بیماری منیر بیان دارند که علائم آن ها با رعایت رژیم غذایی کم سدیم، ورزش منظم، ترک سیگار و حذف مصرف الکل و کافئین بهبود یافته است.

الکل و کافئین ممنوع

با اینکه شواهد علمی اندکی برای حمایت از تاثیر گذاری رژیم غذایی و سبک زندگی در بیماری منیر وجود دارد اما این موارد می توانند ارزش امتحان کردن را داشته باشند. در صورت خرید هر گونه دارو باید امکان تداخل آن ها را با بتاهیستین از داروساز پرسید. در صورت مصرف بتاهیستین به همراه دارو های حاوی آنتی هیستامین امکان دارد تاثیر گذاری بتاهیستین کاهش یابد.

علل دیگر سرگیجه و راه های درمان آن را در این مقاله بخوانید درمان سرگیجه

نحوه نگه داری بتا هیستین

قرص بتاهیستین را به صورت زیر نگه داری کنید:

✅ تمامی دارو ها باید به دور از دید و دسترس کودکان نگه داری شوند.

✅ دارو را در محیطی خشک و خنک و به دور از نور و حرارت نگه داری کنید.

عوارض بتاهیستین و راه مقابله با آن

اغلب دارو ها به همراه اثرات مفیدی که دارند عوارض جانبی ناخواسته ای را نیز ایجاد می کنند. البته تمامی افراد این عوارض جانبی را تجربه نمی کنند.

عوارض جانبی احتمالی

این دارو همانند تمامی دارو های دیگر عوارض جانبی ایجاد می کند که البته همه افراد به آن ها دچار نمی شوند. از جمله این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

واکنش های حساسیتی

در صورت بروز واکنش حساسیتی باید مصرف این دارو را قطع کرده و فورا به پزشک یا بیمارستان مراجعه کرد. این موارد از جمله نشانه های این واکنش هستند:

  • کهیر قرمز رنگ یا برجسته
  • التهاب و خارش قسمتی از پوست
  • تورم صورت، زبان، گردن و لب ها
  • افت فشار خون
  • کاهش هوشیاری
  • تنگی نفس

عوارض بتاهیستین

دیگر عوارض جانبی بتاسرک شامل موارد زیر می شوند:

  • عوارض رایج (حداکثر تا ۱۰ درصد افراد را مبتلا می کنند): احساس بیماری (حالت تهوع)، سو هاضمه، سردرد.
  • دیگر عوارض جانبی گزارش شده در اثر مصرف این دارو شامل این موارد می شوند: مشکلات گوارشی خفیف از جمله احساس بیماری (استفراغ)، درد معده، تورم معده (نفخ شکم).
  • در صورت ابتلا به عوارضی که تصور بر ارتباط آن ها با مصرف بتاهیستین وجود دارد باید با پزشک یا داروساز خود تماس گرفت.

مقابله با عوارض بتاهیستین

جدول زیر برخی از رایج ترین عوارض جانبی مرتبط با قرص بتاهیستین را بیان کرده است. با این حال، در صورت مشکل ساز شدن یا بروز هر کدام از موارد زیر باید با پزشک یا داروساز خود مشورت کرد:

در صورت ابتلا چه اقداماتی باید انجام داد؟عوارض جانبی رایج داروی بتاهیستین (کمتر از ۱۰ درصد مبتلایان به این عوارض دچار می شوند)
این دارو را به همراه غذا مصرف کنید.احساس بیماری (حالت تهوع و سو هاضمه)
مقدار فراوانی آب نوشیده و یک داروی مسکن مناسب را از داروساز خود بخواهید. در صورت تداوم سر درد این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.سر درد
در صورت ابتلا چه اقداماتی باید انجام داد؟عوارض جانبی با شیوع کمتر
مصرف قرص ها به همراه غذا سبب کاهش بروز این عوارض می شود. در صورت تداوم یا مشکل ساز شدن این عوارض می توان با پزشک مشورت کرد.نفخ یا ناراحتی شکم
جهت تسکین پوست از یک مرطوب کننده استفاده کرده و در صورت تداوم یا شدت گرفتن عوارض با پزشک تماس بگیرید.واکنش هاس حساسیتی پوستی همانند خارش یا کهیر

 دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.8/5 - (56 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام مادر من ۳۶سال که پارگی اعورت داره آیا این پارگی با دارو درمان میشود
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر ناصر سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 79 مشاهده پرسش
    سلام علیکم خسته نباشید.
    من یکی دو بار هست برای آرمون رانندگی شهری میرم ولی وقتی کنار افسر میشینم پاهام شروع به لرش می کنه و نمی تونم خودم کنترل کنم، در حالی که کنار مربی اصلا این حالت را ندارم.
    آیا قرص پرانول ۱۰ مناسب هست که برای این وضعیت مصرف کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام بله مناسب است
  • تصویر کاربر رضوی شنبه ۲۶ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    مادر من 72سالشون هست. سابقه ناراحتی قلبی دارن لوزامیکس اچ
    پروپانول 40
    و کاپتو پریل 50
    جوش زیاد میزنم .
    بسیار سر گیجه دارن حدود 8سال پیش خوردن زمین با پیشونی . چشمشون خونریزی کرد
    الان چشم دیگه به خاطر آب‌مروارید عمل کردن
    و بسیار سرگیجه دارن .
    البته سابقه میگرن دارن
    نوسان فشار شار دارن
    یکی از دکتر ها شیاف بتاهیستین داده
    ولی. چون همروید دارن نمیتونن استفاده کنم .
    شما نظرتون چی هست .و چه راهنمایی میتونید بکنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۶ فروردین ۲( 1 سال پیش)
      سلام اگر شک به ماهش فشارداریم هولتر فشار خون کمک میکنه ولی اگر سرگیجه در اثر اختلال گوش میانی است بحث فرق میکنه و درمان با همکاران کوش و حلق و بینی است
  • تصویر کاربر حسن سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    سلام. من ۳ ماه پیش آزمایش چربی خون دادم و به شرح زیر بود:
    کلسترول 284
    ال دی ال ۱۹۸
    اچ دی ال ۴۵
    تری گلیسیرید ۱۲۰
    به مدت سه ماه طبق دستور شما قرص رزروکسین ۲۰ را برای اولین بار مصرف کردم( هر شب یک عدد) و بعد از سه ماه دوباره آزمایش دادم که به شرح زیر بود :
    کلسترول ۱۲۸
    ال دی ال ۷۲
    اچ دی ال ۴۹
    تری گلیسیرید ۸۸
    به نظر جنابعالی مصرف رزروکسین را با همین دوز ۲۰ ادامه بدهم یا تغییر بدهم. ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      دوز ۱۰ را بگیرید و برای ۳ ماه دیگر استفاده کنید
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۰ دی ۱( 1 سال پیش)
      چربی ها خوب کنترل شده اند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۸ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    باسلام
    من سال ۹۶ هنگام بازی فوتبال قلبم درد گرفت و سکته کردم.سه تا از رگ های قلبم گرفته بود که استنت زدند.دو سال بعد دوباره شروع به فوتبال کرده ام والان هفته ای دو روز داخل زمین چمن فوتبال بازی می کنم.من ۵۸ سال دارم.آیا کار درستی انجام می دهم یا اینکه دیگه باید فوتبال را کنار بگذارم.در ضمن تست ورزش و اکو و آزمایش خونم ،همه خوبه.ممنون از راهنمایی شما.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۸ آبان ۱( 1 سال پیش)
      منعی برای فعالیت ندارید ولی توصیه می شود فعالیت شدید و سنگین نکنید.
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۸ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    من قبلا داروی سینوریپا 12/5--500مصرف میکردم که اشتباها 100گفتم وشما در حال حاظر برام 12/5--100تجویز کردید، با توجه به اینکه داروخانه عوض نمیکنه من با چه دستوری مصرف کنم، ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۸ تیر ۱( 1 سال پیش)
      همین را تا زمانی که دارید استفاده کنید بعد برگردید به دوز سابق مشکلی نیست
  • تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر پدرم حدودا ۹۰سالشه الان چند وقتیه دچار سرگیجه و عدم تعادل و صدای وز وز شدید گوش و بی خوابی شده بتاسرک و بتا هیستین مصرف می کنه الان که بتا سرک کمیاب شده البته گوش پدرم کم شنوا شده و سمعک استفاده میکنه الان شما چه دارویی برای ایشون تجویز می کنید ممنون از کمک شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      از نظر قلبی باید نوار بگیرند و فشارشان بررسی شود اگر ایناا خوب باشد شاید اصلا نیاز به دارو نداشته باشند
  • تصویر کاربر فرح پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    من دومین باره که سرگیجه رو تجربه کردم که بلا فاصله مشکل فشار خون بالا ایجاد شده
    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ و ۱۲ تیر ۱۴۰۰ سری اول تا سر ماه فشارم خوب شد ولی از ابتلای دوم تا حالا ادامه دارد؛گفتند بتاهیستین خارجی باید بخوری الان آمریکائی میخورم ولی فشارم هنوز تثبیت نشده؛به نظر شما چکار کنم؟زمان خوب خوردن بتاهیستین کی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      فشارتان اگر بالا پایین می شود به بتاهیستین ارتباطی ندارد
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 610 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای دکتر عزیز؛
    من یک ماه پیش به صورت خفیف و با شیب ملایم کم کم حس کردم گوش چپم حس کیپ شدگی داره که در طول روز بر طرف میشد اما به مرور زمان بیشتر شد که به متخصص گوش مراجعه کردم و با نوار گوشی که ازم گرفتن گفتن که باید قرص پردنیزولون ۵۰ به مدت ۱۰ روز مصرف کنم و با مصرفشون گوشم خوب شد اما یک هفته بعد از اتمام قرص ها باز همون علائم اما با شدت بیشتر بروز کرد یعنی حس کیپ شدگی گوش چپ و کمتر شدن شنوایی اما اصلا سرگیجه و سردرد و‌عدم تعادل و تهوع نداشتم و‌ندارم؛
    دوباره به متخصص گوش دیگری مراجعه کردم و باز با نوار گوش دیدن که همون حالت قبل رو دارم که عکس نوار گوشهام رو هم ضمیمه میکنم براتون؛
    حس کیپ شدگی گوش چپ به همراه صدای بوق ممتد در گوش چپ بدون سردرد و‌بدون تهوع و بدون عدم تعادل؛
    دکتر قرص بتاسرک ۸ میلی کرم روزی یک عدد و پردنیزولون ۵ از روزی ۶ عدد شروع و به مرور کم میشود و قرص تریامترن/هیدروکلروتیازید روزی یک چهارم
    اینهارو دادن و گفتن فشار مایع گوش میانیتون بالاست؛
    حالا نمیدونم واقعا این داروها مؤثر هست و‌این صدای بوق و کیپ شدگی رفع میشود یا تا آخر عمر و‌دوره ای با این مشکل مواجه خواهم شد؛
    خیلی ممنون میشم کمکم کنید چون خیلی خیلی زندگیم رو مختل کرده؛
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اینها بیشتر مسایل مربوط به گوش و مغز و اعصاب است و خیلی ارتباطی به قلب ندارد داروی خوبی هم تحویز شده فقط محض اطمینان باید یک بار اکو کنید تا مسایل قلبی خیالتان راحت شود
    2. تصویر کاربر مریم جمعه ۱۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      ممنونم از پاسخ دهیتون
      چون دیدم بیمارانی بودن که راجع به این موضوع سؤال کردن‌و جواب های کاملی گرفتن من هم سؤالم رو مطرح کردم
      آقای دکتر من حس میکنم حس کیپ شدگی در حال از بین رفتنه و هیچ سرگیجه و عدم تعادلی ندارم فقط میشه از دید تجربی بهم بفرمایید آیا در طول طبابتتون موردی مشاهده کردید که این صدای بوق داخل گوش چپم با مصرف دارو قطع بشه یا این صدا به دلیل آسیب به گوش است و‌دیگه تا همیشه وجودداره؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      علل متفاوتی دارد معمولا با مصرف دارو بهتر می شود ولی باید گوشتان هم معاینه ی کامل بشود
    4. تصویر کاربر مریم دوشنبه ۲۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      باز هم ممنونم از لطفتون آقای دکتر ????
      آقای دکتر من تصاویر نوار گوش هام رو براتون ارسال کردم و دو متخصص گوشی که خدمتشون رفتم هر دو گفتن که پرده ی گوشم سالم هست و مشکل از فشار زیاد مایع داخل گوش میانی است که بابتش پردنیزولون ۵ از روزی ۶عدد وبه مرور کمتر و داروی بتاسرک ۸ روزی یک عدد و تریامترن روزی یک چهارم دادن؛
      اما حس میکنم الان ۵روز از شروع داروهام میگذره اما تغییری رخ نداده و صدای سوت و کیپ شدگی در شنوایی هنوز هست؛
      آقای دکتر من از ابتدا نه سرگیجه داشتم نه عدم تعادل نه حالت تهوع ،هنوز هم ندارم؛
      فکر میکنید نیاز به تزریق مستقیم کورتون داخل گوشم هست؟????
      (تصاویر نوار گوش به ترتیب تاریخ ابتدا یک‌ماه پیش و با اولین کیپ شدگی و عکس دوم بعد از مصرف ۱۰ روز پردنیزولون ۵۰ روزی یک عدد و عکش سوم یک‌هفته بعد از قطع پردنیزولون ۵۰
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      در مورد تزریق بهتر است از یک متخصص گوش و حلق و بینی سوال کنید ولی در کل مشکل خاصی از نظر قلبی ندارید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ani جمعه ۱۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 355 مشاهده پرسش
    طی دو سال بدخوابی و احساس سنگینی گوش و کیپ شدن و چند مورد حملات آلرژیک غذایی که با تزریق کورتون و صدحساسیتهای اورژانسی مهار میشدن ، موقع رانندگی خوابم برد و با تصادف بیدار شدم . چشمام مواج میدید فک کردم یا استیگماتم رفته بالا یا همین مشکل گوشه ، ادیومتری گفت اصلا چشمام هیچ وقت استیگمات نبوده؛))!!!، عینکو بذار کنار، صدای سوت توی گوشم چندباری میومد و میرفت ، بعد از یه فوت آزار دهنده از اطرافیان( شوک و فشار روانی )،چندباری سردردای وحشتناااااک هم اومد سراغم ، شبا تقریبا در خلسه ی گیجی بودم و نه خواب، از خواب بلند میشدم میخوردم توی در و دیوار و حدود دو ساعت طول میکشید بتونم برم سر کارم ( کارمندم و مشکل ایجاد کرده بود این موضوع) ، رفتم گوش و حلق و بینی، با اپتونومتری و چندتا کار دیگه ، تشخیص همین تعادل گوش میانی و داروی بتاسرک ۸ سه بار در روز و مسکن و دیمن هیدرنات دادن سردردای بسیار شدید داشتم دوز مسکن دوبرابر کردن، بعد ۱۰ روز تقریبا خوب بودم به لحاظ سردرد سرکیجه، اما گوشم درد میکرد و هنوز کیپ بود ، مجدد ویزیت شدم دارومو به سیناریزین ۲۵ و مسکن ملوکسکام دو بار در روز تغییر دادن: حس و خود تهوع و بالاآوردن داشتم و یک حمله شدید سرگیجه که مجبور شدم از سرکار برگردوندن منو خونه ، و خشکی شدید گلو ، دکتر گفت به سیناریزین واکنش دادی ۴۸ ساعت طول میکشه خارج شه کامل و مجدد بتاسرک اما اینبار ۱۶ صبح ۱۶ شب.
    و از همون اول ( دوسال پیش) ، یه چیزی ته گلوم حس میکنم و با قرقره و ماساژ گلو تکه های کوچیک و بسیار غلیظ خلط گلو میاد، که دکترم معاینه کرد و دهانشویه بنزیلاژین برای قرقره در گلو داد که بدتر گلومو خشک و خلطی تر میکنه،
    حالا سوال و درخواست راهنمایی:
    من قصد بارداری داشتم نمی تونم خیلی عقب بندازم بارداری رو به دلیل درمان دارویی مذکور، ممکنه سرگیجه های من عوارض خود داروهام باشه؟ تا کی باید بخورم ؟ ده روز مرخصی خونه موندم اما سرگیجه ها هنوز هست اما کم، درست و صاف نمی بینم ، حالت گلوم هم هست و من حس میکنم به گوشم مربوطه و دکتر هیچ داروی انتی بیوتیکی به من نداده ولی من بوی عفونت از گلومو حس میکنم. مرخصی لازم هست؟ انتی بیوتیک مناسب و همینطور قرص جوشان ACC، و قرقره نرماسیلین ورود از بینی خروج از حلق ، به سبک شدن و ایجاد جریان خلط و ترشحهای غلیظم کمک نمی کنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      بررسی قلبی شامل اکو و هولتر و نوارقلب انجام داده اید؟
    2. تصویر کاربر ani پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      نه ندادم اتفاقا لرزش در دستهام هم افتاده بود و ضربانم موقع ورزش HIIT خیلی بالا میرفت ۱۷۹ و طرف چپم توی قفسه سینه ام گاهی درد میگرفت از موقع شروع داروها دیگه درده فلب و اینام کمتر شد
    3. تصویر کاربر ani پنجشنبه ۱۰ تیر ۰( 2 سال پیش)
      و یه موضوع دیگه من دوسال اخیر خییییلی زیاد خمیازه میکشم
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      یک بار بررسی های قلبی را انجام بدهید هر چند حدس میزنم منشا بیشتر علایم شما مسایل اضطرابی باشد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر