دکتر محمد حسین نجفی

تعویض دریچه آئورت با روش (TAVR) یک شیوه با حداقل میزان تهاجم برای درمان و جایگزینی تنگی دریچه آئورت می باشد. جایگزینی دریچه آئورت با استفاده از کاتتر (TAVR) گاهی اوقات با عناوینی مانند کاشت دریچه آئورت با استفاده از کاتتر (TAVI) نیز نامیده می شود.  روش تاویر می تواند به عنوان یک گزینه درمانی برای بیمارانی باشد که در معرض ریسک بالا و متوسط ناشی از عوارض عمل جراحی قلب باز قرار دارند. تصمیم برای درمان تنگی دریچه آئورت با TAVR پس از مشورت با تیمی از متخصصان جراحی قلب و عروق گرفته خواهد شد و مسلما وضعیت بیمار تعیین کننده بهترین گزینه درمانی خواهند بود. تعویض دریچه آئورت با استفاده از روش تاویر می تواند علائم و نشانه های تنگی دریچه آئورت را تسکین داده و احتمال افزایش طول عمر در افرادی که به علائم شدید دچار هستند را، بهبود می بخشد.

فرق TAVR یا TAVI با روش های استاندارد تعویض دریچه چیست؟

این پروسه درمانی تا حدی جدید و نو ظهور به شمار می رود. سازمان FDA این روش را برای افرادی که مشکل تنگی آئورت علامت دار دارند، مورد تایید قرار داده است. این دسته از افراد در صورت انجام روش استاندارد تعویض دریچه آئورت خطر بزرگی را به جان می خرند. تفاوت های بین این دو روش درمانی بسیار قابل توجه است.

معمولا پروسه تعویض معمولی دریچه به یک جراحی قلب باز به همراه استرنوتومی نیاز دارد که در آن قفسه سینه به روش برای انجام پروسه باز می شود. روش های تی ای وی آر و یا تی ای وی آی را می توان به کمک برش هایی بسیار ریز انجام داد و در حین انجام آن، خبری از جابجایی استخوان های ناحیه سینه نخواهد بود.

پروسه درمانی TAVR بدون ریسک نیست، اما می تواند گزینه با ارزشی برای افرادی باشد که تا چند سال قبل برای انجام این کار کاندیدای خوبی نبوده اند. علاوه بر این، مدت زمان ریکاوری و بهبودی آن بسیار کوتاه تر است. تجربه یک بیمار در روش درمانی تی ای وی آر را می توان در زمینه مدت زمان پروسه و نقاهت با درمان آنژیوپلاستی و یا حتی آنژیوگرافی مقایسه کرد.

همچنین این روش به مدت زمان کوتاه تری برای بستری شدن در بیمارستان نیاز دارد (به صورت میانگین ۳ الی ۵ روز)پروسه تی ای وی آر توسط دو راهکار مختلف انجام می شود و این متخصص قلب شما است که تشخیص می دهد کدام یک از این روش ها برای شما گزینه بهتری است و امنیت بیشتری را به همراه دارد:

۱- وارد شدن از طریق شریان فمورال (شریان بزرگ درون کشاله ران)

به این روش ترنسفمورال می گویند که در آن نیازی به ایجاد برش جراحی در ناحیه قفسه سینه نیست.

۲- برش کوچک بر روی قفسه سینه

در این روش با حداقل میزان تهاجم جراحی، یک برش کوچک در سینه انجام می شود و از طریق یک شریان بزرگ در این ناحیه دریچه وارد خواهد شد. ممکن است از ناحیه بطن چپ این اتفاق رخ دهد که به این روش، ترنساپیکال می گویند.

چه کسی کاندیدای خوبی برای جراحی  تاوی قلب است؟

در حال حاضر این پروسه درمانی برای آن دسته از افرادی مناسب است که انجام جراحی قلب باز آن ها را در معرض ریسک متوسطی قرار می دهد. به همین دلیل بیشتر کسانی که این روش برای آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، بیش از ۷۰ یا ۸۰ سال سن دارند و یا افرادی که در کنار این مشکل، مشکلات سلامتی دیگری نیز دارند.تی ای وی آر می تواند یک گزینه تاثیرگذار برای بهبود کیفیت زندگی بیمارانی باشد که برای درمان مشکل تنگی دریچه آئورت خود گزینه های محدودی پیش رو دارند.

درمان گشادی دریچه قلب بدون جراحی

نقص مادرزادی دریچه آئورت و یا تنگی دریچه آئورت در سنین بزرگسالی هر دو می توانند خطرات بسیاری برای بیمار داشته باشند. به همین علت تعویض دریچه آئورت در موارد حاد می تواند زندگی فرد را نجات دهد. جایگزینی دریچه آئورت با کاتتر Transcatheter Aortic Valve Replacement یکی از بهترین روش های تعویض دریچه آسیب دیده بدون نیاز به شکافتن قفسه سینه است.

چه زمانی نیاز به تعویض دریچه آئورت است؟

معمولا زمانی که دریچه آئورت دچار حالت ضخیم شدگی و یا انباشت رسوبات کلسیمی می گردد، قادر به ارسال جریان خون کافی به تمامی نقاط بدن نخواهد بود. بنابراین افراد مبتلا به تنگی دریچه آئورت ممکن است علائمی مانند درد قفسه سینه، غش، خستگی، ورم پا و تنگی نفس را تجربه کنند. البته این شرایط می تواند در برخی مواقع به نارسایی قلبی و مرگ ناگهانی منجر شود. 

کاشت دریچه آئورت برای چه کسی تجویز می شود؟

این روش درمانی برای تعویض دریچه آئورت برای بیمارانی با شرایط زیر می تواند مناسب باشد:

  • بیمارانی با تنگی دریچه آئورت که علائم و نشانه های این بیماری را تجربه می کنند.
  • بیمارانی که به عوارض بالا و یا متوسط ناشی از عمل جراحی تعویض دریچه آئورت مبتلا شده اند. مشکلات و بیماری های مربوط به کلیه و ریه خطر بروز این عوارض را در طی عمل جراحی دو چندان خواهد کرد. 
  • بیمارانی که در گذشته یک دریچه از جنس بافت بیولوژیکی دریافت نموده اند، ولی هم اکنون قادر به عملکرد مناسب نمی باشد. 
تعویض دریچه آئورت با دریچه مصنوعی

در عمل تاوی قلب چه اتفاقی می افتد؟

تعویض دریچه آئورت با استفاده از کاتتر (TAVR) شامل تعویض دریچه آئورت آسیب دیده بیمار با یک دریچه ساخته شده از بافت قلب گاو یا خوک می باشد که به آن دریچه از جنس بافت بیولوژیکی نیز گفته می شود. در برخی موارد، یک دریچه بافت بیولوژیکی TAVR ممکن است جایگزینی برای یک دریچه بافت بیولوژیکی قبلی باشد که دیگر قادر به عملکرد مناسب نمی باشد. 

قبل از عمل تعویض دریچه قلب

قبل از به کار گیری این روش ارزیابی های لازمه بر روی بیمار انجام خواهد شد تا از نبود فاکتورهای خطر احتمالی که می توانند بیمار را تحت عمل TAVR تحت تاثیر قرار دهند، اطمینان حاصل گردد.ممکن است قبل از عمل، دارویی برای کاهش خطر عفونت به فرد داده شود.

نحوه انجام عمل تعویض دریچه آئورت به روش تاویر

در طی روش TAVR بیمار داروی آرامبخش دریافت نموده یا تحت بیهوشی عمومی قرار خواهد گرفت. معمولا برای جلوگیری از لخته شدن خون یک دارو به بیمار تزریق خواهد شد.فشار خون، عملکرد قلب و ریتم به طور منظم تحت نظر هستند و مراقب هرگونه تغییر احتمالی می باشند، تا طبق مراحل مورد نیاز با درمان ها مدیریت شود.

برای انجام TAVR، پزشک ممکن است از طریق رگ خونی در پا یا از طریق برش ریز در قفسه سینه به قلب دسترسی پیدا کند. اگر چه گاهی اوقات از روش های دیگری به منظور دسترسی به قلب استفاده می گردد. یک لوله توخالی (کاتتر) از طریق این نقطه دسترسی، وارد می شود. پزشک از تکنیک های پیشرفته تصویربرداری برای هدایت کاتتر از طریق رگ های خونی، به قلب و در نهایت به دریچه آئورت استفاده می کند.

پس از قرارگیری دریچه جدید، یک بالون واقع شده در نوک کاتتر باد شده تا دریچه تعویضی در موقعیت مناسب گسترش یابد. بعضی از دریچه ها حتی بدون استفاده از این بالون نیز می توانند به طور مناسبی پهن شوند. هنگامی که پزشک از قرار گیری مناسب دریچه آئورت اطمینان حاصل نمود، کاتتر خارج می گردد.

عوارض عمل تاوی قلب چیست؟

همه جراحی های قلب و عروق می توانند عوارض و خطراتی برای بیمار داشته باشند، وظیفه متخصص قلب این است که بیمار و همراه وی را پیش از عمل از این خطرات احتمالی آگاه کتد. خطرات تعویض دریچه آئورت با کاتتر (TAVR)  یاهمان عمل تاوی قلب، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خون ریزی
  • مشکلات مربوط به رگ های خونی
  • مشکلات مربوط به تعویض دریچه مانند سر خوردن یا بیرون زدگی دریچه
  • سکته
  • مشکلات ریتم قلبی (آریتمی) و نیاز به کاشت پیس میکر
  • بیماری کلیوی
  • حمله قلبی
  • عفونت
  • مرگ

مراقبت های بعد از عمل تاوی قلب

فرد ممکن است به منظور ارزیابی های بعد از عمل تاوی قلب، یک شب را در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سپری نماید. عموماً حدود دو تا پنج روز زمان برای بهبودی در بیمارستان مورد نیاز خواهد بود.بعد از انجام عمل TAVR بیمار نیازمند پیگیری های منظم پزشکی می باشد. در صورت بروز هر گونه علائم و یا نشانه های تشدید شونده بیمار باید به پزشک خود اطلاع دهد. ممکن است بعد از عمل نیاز به مصرف داروهای خاصی باشد. به عنوان مثال، برای پیشگیری از لخته شدن خون در ماه های آتی، باید داروهای رقیق کننده خون مصرف گردد. پزشک در مورد مدت زمان احتمالی برای مصرف این داروها با فرد صحبت خواهد کرد. داروهای تجویزی همیشه باید به صورت مرتب مصرف گردند.

مراقبت های لازم قلب

دریچه های مصنوعی قلب، از جمله دریچه آئورت جایگزین با کاتتر، ممکن است توسط باکتری ها عفونی شوند. اکثر باکتری هایی که باعث عفونت دریچه قلب می شوند از باکتری های موجود در دهان هستند. بهداشت عالی دندانی از جمله مسواک زدن می توانند به پیشگیری از بروز این عفونت ها کمک کند. این احتمال وجود دارد که پزشک برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های ناشی از اقدامات دندانپزشکی، مصرف داروهای آنتی بیوتیکی را توصیه نماید.

پزشک ممکن است تغییرات در سبک زندگی سالم، مانند مصرف رژیم غذایی سالم از نظر قلبی، ورزش منظم، حفظ وزن در یک محدوده مناسب و پرهیز از کشیدن سیگار را توصیه نماید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون در تهران و فلوشیپ آنژیوپلاستی

3.7/5 - (15 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مینا سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام ووقت بخیر همسر من با علایم درد قفسه سینه به دکتر مراجعه کردن تست تروپونین دادن منفی بود نوار قلب یکم بی نظمی نشون میداد دکتر برلشون اکو وتست ورزش نوشتن وانجام دادن تست ورزش خوب بود اکو گشادی خفیف دریچه قلب رو نشون میداد
    قرص پروپرانولول 10تجویز کردن صبح وشب وآسپرین بعد از ناهار
    میخوام تصاویر اکو رو ببینید وبفرمایید وضعیت چطور هست آیا نگران کنندس خواهش میکنم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۸ تیر ۰( 2 سال پیش)
      این اکو کاملا سالم است و مشکلی را نشان نمی دهد و خطری ندارد
  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 362 مشاهده پرسش
    سلام. وقتتون بخیر. خانمی ۳۴ ساله هستم و صاحب فرزند ۸ ساله. در بررسی قلبی که اخیراً به دلیل درد قفسه سینه و حملات شبه پانیک داشتم، اکوی قلب انجام دادم. پزشک به دلیل بالا بودن PAP درخواست انجام اکوی مری دادن، که انجام دادم و خدمتتون ارسال کردم. آیا با این PAP=28 امکان باردار شدن دارم؟ آیا نیاز هست تست یا تصویر برداری خاصی، در رابطه با پیگیری این مشکل، انجام بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      هیچ خطری ندارد و اصلا از نظر قلبی جای نگرانی نیست
  • تصویر کاربر سحر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    سلام، وقتتون به خیر
    پدر 83 ساله بنده به تشخیص پزشک قرار شده تعویض دریچه ایورت انجام بدن، ولی به دلیل اینکه دریچه وارداتی هست فعلا تو نوبت هستن تا به محض تامین این کار رو براشون انجام بدن، ایشون تحت نظر پزشکی تو بیمارستان قلب رجایی هستن، خواستم بدونم بیمارستان های دیگه از جمله بیمارستانی که شما هستید هم مشکل تامین دارند و ممکنه این عمل رو زودتر در بیمارستان دیگری انجام داد.مدارک به ضمیمه پیام ارسال شد. سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      بیمارستانهای خضوصی مثل عرفان نیایش را سوال کنید
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 314 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر،شرمنده من فقط سوالی که تو ذهنم بود میپرسم چون ۱۵ روز پیش مادرم همدان جراحی قلب کرد ومتاسفانه از عمل در نیومد و به رحمت خدا رفت، عمل قلب باز جهت تعویض دریچه ائورت انجام شد وپزشکش پس از عمل گفت که متاسفانه روماتیسم بافتهای قلب مادرتون رو از بین برده بود وبافتی سالم نمونده بود که دریچه تعویضی رو نگهداره هر کاری کردیم نشد،آیا به روش جدیدی که شما میفرمایید دریچه تعویض میکردیم این مشکل پیش نمی اومد،تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام خدا رحمتشون کنه اگر تنگی دریچه باشه و پس زدن خون نداشته باشه با حفظ شرایط شاید قابل انجام باشه
  • تصویر کاربر مهناز یکشنبه ۲۱ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر ممنون میشم به سوالام جواب بدید. مادرم ۶۷سال سن دارد. و. با حالتهای بی حالی که داشت قلبشو. چکاب کردن و. گفتن ۲تا از دریچه های قلبش میترال وائیورت بایدتعویض بشه مادرم از جراحی میترسه فوبیا داره میگن جراحی نمیکنم به نظر شما این جراحی خطرناکه چند درصد عمل موفقیت امیز منمخودم میترسم لطفا راهنمای کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      شدت تنگی دریچه ی میترال زیاد است و معمولن در این حالت جز جراحی راه دیگری وجود ندارد
    2. تصویر کاربر مهناز شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      مرسی از پاسختون عملی غیر از عمل قلب باز هست که بشه دریچه رو جراحی کرد؟وامکان اینکه بیمار زیرعمل کم بیاره چند در صده؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      تنها راهش جراحی باز است، معمولن عمل کم خطری است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سیروس سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 295 مشاهده پرسش
    درود بر شما جناب دکتر عزیز
    از اینکه وقت شما رو میگیرم پوزش میخواهم
    چند روز پیش بخاطر تپش قلبم به دکتر مراجعه کردم وبعد از پیگیری و اکو تشخیص دادن که دریچه قلبم گشاد است و فرمودن پروپرانول ۱۰ را روزی یک عدد استفاده کنم به مدت ۱ ماه و من بعد از ۱هفته استفاده کردن هنوز تپش قلبم کم نشده اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایین سپاس از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس اکویتان را همینجا بفرستید من ببینم
    2. تصویر کاربر سیروس سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      روز خوش ممنونم از لطف شما
      عکس اکو رو فرستادم
    3. تصویر کاربر سیروس سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سپاس فراوان از لطف شما
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      ابن خفیف است نگران نباشید موضوع مهمی نیست همین دارو را استفاده کنید. طپشهایتان منشا قلبی ندارد احتمالن بیشتر اضطرابی است
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 404 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر. من علائم اضطراب و تپش قلب داشتم به متخصص قلب مراجعه کردم. نوار قلب و اکو و تست ورزش انجام شد. و دکتر گفت مشکل قلبی نداری و رگ ها هم باز هست. فقط پرولاپس داری. و علائمی که داری علائم اضطرابی هست...بمن قرص آنژیپول و کلرودیازپوکساید ۵ و نورتریپتیلین ۱۰ تجویز کردن. و ۱۸ روزه دارم مصرف میکنم....اما متاسفانه داروهای ضد اضطراب و افسردگی اثر بدی روی من میزاره. و اصطلاحا نمی سازه بمن...مادرم هم همین مشکل رو داشت و قرص رو کنار گذاشت و به مرور خوب شد...از دکتر خواستم اجازه بده فقط آنژیپول رو بخورم و اون دوتا رو قطع کنم...نظری نداشت و گفت بخوری بهتره...ولی ترجیحم اینه از طریق تغییر شیوه زندگی و روان درمانی مشکل اضطراب رو با یه روانشناس حل کنم تا این داروها...چون از وقتی این داروها رو میخورم از خواب می پرم با ضربان شدید...همیشه نفخ دارم و خستگی و بی حالی...و کلا مختل شده زندگی کاری من...آیا شما صلاح میدونید این دوتا رو قطع کنم و فقط آنژیپول بخورم...لطف میکنید بگید چطور باید این دو تا قرص رو قطع کنم...باید نصف بشن طی چند روز؟ و اینکه آیا اون آنژیپول رو برای درمان پرولاپس تجویز کرده یا مشکل اضطراب؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      ببینید اگر بررسی هایتان سالم بوده که یعنی قلبتان مشکل مهمی ندارد پرولاپس را هم فراموش کنید اصلا مورد جدی نیست. انژیپول را برای طپش داده اند استفاده کنید. اما در مورد استرس و داروها. این داروها برای کمک به شما تجویز شده اگر فکر می کنید خودتان با مشورت روانشناس میتوانید از پسش بر بیایید که منعی نیست دارو را قطع کنید ولی بدانید که معمولا مشکلات استرسی حتی برای دوره ای کوتاه نیاز به
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      مصرف داروهای ضد استرس دارند. اگر هم خیلی حساس هستید حداقل دیازپوکساید را برای مدت کوتاهی استفاده کنید
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      ولی در کل به لحاظ قلبی خیلی نگران نباشید و بیشتر سعی در حل مسایل اضطرابی کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر . سوال داشتم که انجام Tavi کلا خطرناک هست . پدرم ۷۵ سال سن دارن با تشخیص دکتر خسروی در اصفهان و نظر ایشان در حال آماده شدن و خریدن دریچه برای انجام Tavi هستیم نگران از انجام عمل هستم آیا خطری ایشون رو تهدید می‌کنه در ضمن ایشون دریچه شوند بصورت مادرزاد ۲ با بوده نتیجه اکو و اسکن رو براتون ارسال میکنم ممنون ارز راهنماییتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام اکو را دیدم الان این مار بهوبی در مراکز انجام میشود و تجربه ماخصصین بخوبی بالا رفته و مکران نباشین
  • تصویر کاربر فروغ جمعه ۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر جناب دکتر
    دختری هستم 20سالمه که در دو سالگی به دلیل سوراخ بین دو بطن و تنگی عروق عمل قلب شدم.و سالانه مراجعه داشتم ک تا سال97 اکو مشکلی نداشتم.تا یکسال پیش به دلیل تپش قلب به دکتر مراجعه کردم.که پس از معاینه نظر دادن ک دریچه میترال سمت راست قلبم دچار نارسایی و گشادی شده
    و بطن سمت راستم بزرگ شده است.که مقداری خون برگشت میدهد
    دارو های دیگوکسین25 روزی 34 ان مصرف میکنم و داروی انالاپریل5 روزی یک عدد استفاده میکنم.
    دکترم نظر داده ک به مدت شش ماه استفاده کنم تا کنترل میشود یا خیر و بعد مراجعه کنم و ام آر ای قلب بگیرم.ک ب دلیل شرایط کرونا نتوستم مراجعه کنم.
    چند وقتی باز دچار تنگی نفس و درد قفسه سینه میشوم
    نظر جنابعالی چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام بايد اكوي فوق تخصصي را ببينم چون براي تصميم گيري مهن است، هر شهري هستين حتما فوق متخصص اكو يك بررسي كامل انجام بده و بعد براي من ارسال فرماييد
    2. تصویر کاربر فروغ جمعه ۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      این عکس های آخرین اکو که گرفتم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۷ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      لطفا گزارش اكو را بفرستين
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آل شنبه ۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    با سلام عمل دریچه میترال چطور انجام میشود عمل قلب بازه است یا به شکل دیگه هزینه عمل در بیمارستان خصوصی چنده ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام بستگی به نوع مشکل و شرایط همراه داره مثلا برخی تنگی ها بدون حراحی باز قابل انجامه
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر