دکتر محمد حسین نجفی

آنژیوگرافی عملی است که طی آن گرفتگی های عروق کاملا مشخص می شوند و در صورت تشخیص متخصص قلب، عمل آنژیوپلاستی نیز انجام می شود. در آنژیوپلاستی نوعی لوله باریک به همراه یک بالن مخصوص وارد رگ بسته می شود و با بازکردن بالن، پلاک های مجود در عروق را به اطراف می رانند. سپس از طریق یک لوله باریک دیگر وسیله کوچکی که به شکل یک لوله کوچک مشبک است به نام stent ( استنت یا فنر ) وارد رگ می کنند. استنت در این حل باقی می ماند و باعث باز نگه داشتن رگ می شود.

آنژیوگرافی بیمارستان بقیه الله

 

آنژیوگرافی از طریق پا و یا شریان دست انجام می شود.

همانطور که از نام آن نیز مشخص است در آنژیوگرافی پا، کاتتر از طریق کشاله ی ران وارد رگ بیمار می شود. برخلاف این روش، در آنژیوگرافی از راه دست، بیمار بلافاصله پس از اتمام آنژیوگرافی قادر است راه برود و نیاز به تحمل وزن بالای کیسه شن نیست. از طرف دیگر شانس خونریزی از محل ورود وسایل آنژیوگرافی از طریق دست، در مقایسه با آنژیوگرافی ران به مراتب کمتر است.

با این حال، در آنژیوگرافی از طریق دست طول زمان آنژیوگرافی و میزان اشعه دریافتی پزشک و بیمار بیشتر از آنژیوگرافی از طریق کشاله ران می باشد. توجه داشته باشید در مواردی که بیمار دچار انسداد عروق ناحیه لگنی و یا آئورت باشد، می بایست از طریق رادیال آنژیوگرافی انجام شود.

نوبت دهی دکتر قلب بیمارستان بقیه الله

برای نوبت دهی می توانید به لیست پزشکان قلب بیمارستان بقیه الله در لینک زیر مراجعه کنید و از طریق درمانگاه بیمارستان، نوبت خود را رزرو کنید:

فوق تخصص آنژیوگرافی کیست؟

پزشک عمومی بعد از دو سال تحصیل در رشته قلب، متخصص قلب و عروق می شود. متخصص قلب و عروق می تواند دوره ی فلوشیپ خود را در زمینه آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، اکوکاردیوگرافی و غیره بگذراند. بهترین متخصص قلب و عروق را با توجه به مشکل خود و بر اساس فلوشیپ پزشک مربوطه انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر نیاز به آنژیوگرافی و یا آنژیوپلاستی دارید، به دنبال فوق تخصص آنژیوپلاستی باشید نه فوق تخصص اکو!

علت درد بعد از آنژیو چیست؟

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

دکتر قلب در تهران

3.4/5 - (5 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر