دکتر محمد حسین نجفی

قرص پلی پیل چیست؟ آیا این قرص می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کرده و یا آن را درمان کند؟

تحقیقات در مورد  قرص پلی پیل هنوز ادامه دارد. این دارو در حال حاضر برای فروش در آمریکا در دسترس نیست. اما تحقیقات نشان می دهند که داروهای ترکیبی به افراد کمک می کنند به درمان خود پایبندتر باشند. احتمالاً دلیلش این است که یادآوری مصرف یک دارو، راحت تر از  مصرف چند دارو  برای است. به نظر می رسد که پلی پیل در پایین آوردن فشار خون بالا و کلسترول نیز مؤثر است. برای نشان دادن تأثیر این داروی ترکیبی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 نگرانی که وجود دارد این است که مصرف یک قرص ترکیبی پلی پیل ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به مصرف داروها به صورت جداگانه داشته باشد. گرچه، در آزمایشات بالینی اخیر در مورد پلی پیل، عوارض جانبی کمتری گزارش شده است. عوارض جانبی احتمالی شامل سرفه، درد عضلانی و ناراحتی معده می شوند. یکی از معایب این داروها این است که دوز داروی مناسب را نمی توان در یک قرص پلی پیل تنظیم کرد. راه حل احتمالی برای رفع این مشکل، مصرف بیش از یک نوع قرص پلی پیل است.

ترکیبات قرص پلی پیل وی

اصطلاح پلی پیل در مورد قرصی به کار می رود که حاوی ترکیبی از چند دارو می باشد. این دارو عمدتاً برای درمان بیماری قلبی و فشار خون بالا استفاده می شود. محققان هنوز مطمئن نیستند بهترین ترکیب دارویی برای پلی پیل چیست. این دارو شامل دوزهایی پایینی از این داروها می باشد:

  • آسپیرین
  • داروهای پایین آورنده ی کلسترول (استاتین ها)
  • داروهایی برای ضربان زدن قلب با نیروی کمتر
  • داروهای پایین آورنده ی فشار خون

ترکیبات پلی پیل حداقل از دو داروی کاهنده فشارخون، یک داروی کاهنده چربی و به طور معمول یک داروی ضد انعقاد تشکیل شده اند و بنابراین علاوه بر کاهش فشارخون، دیگر بیماری های قلبی عروقی را که با چربی بالا و گرفتگی عروق نیز همراه هستند را هدف قرار داده اند. قرص پلی پیل  نیز مانند سایر FDCs  باید برای اثبات عملکردی خود، مطالعات گسترده بالینی را پشت سر بگذارد.

 

قرص پلی پیل

 

در حال حاضر شرکت های داروسازی متعددی در کشورهای مختلف نظیر اسپانیا، فرانسه، هند و… محصول پلی پیل را با اجزای متفاوت تولید و مصرف می کنند که هرکدام مطالعات کارآزمایی چندین ساله را برای دریافت گواهی تولید خود پشت سر گذاشته اند.

و خبر خوب اینکه در ایران نیز داروی پلی پیل موجود است. این محصول همراستا با نگاه جهانی نسبت به داروی پلی پیل و به عنوان تنها داروی ترکیبی در ایران با پشتوانه مطالعه بالینی ده ساله پیش از تولید، که جز سه مطالعه پر جمعیت مربوط به داروهای پلی پیل در دنیا نیز هست، با دو برند “پلی پیل- ای” و “پلی پیل- وی” توسط شرکت داروسازی البرز دارو تولید و از سال ۱۳۹۶ وارد بازار دارویی کشور شده است.

در انتها باید گفت مصرف ترکیبات با دوز ثابت در درمان بیماری های قلبی عروقی می تواند راهکاری عملی در کاهش بار بیماری در جامعه و به دنبال آن حفظ سلامت عمومی باشند اتفاقی که به وسیله ایده درمان ترکیبی در بیماری هایی دیگر نظیرHIV  و سل رخ داد.

بهترین زمان مصرف قرص پلی پیل وی

زمانی تحت عنوان بهترین زمان برای خوردن قرص وجود ندارد و در هر زمان از روز میتوان آن را مصرف کرد.

3.9/5 - (39 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر میلادجعفری سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب دکتر نجفی،من 33 ساله و وزنم 115 و قد 182 میباشد و فشار خونم با دستگاه امرن 13 یا 14 و بعضاً 15 و فشار پایین روی 10 میباشد من وقتی عصبانی میشم یا خیلی عمیق میخندم فشار داخل سرم بالا میره و چشم هام سیاهی میره وبرای چند ثانیه هیچی نمیبینم بیشتر استرسی و عصبی هستم از لحاظ قلبی ef قلبم 60 بود و دارویی مصرف نمیکنم اگه میشه قرصی معرفی کنید که عارضه نداشته باشه چون از عارضه قرص میترسم و نحوه مصرف .ممنون خدا خیرت بده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      نصف قرص املوپرس را استفاده کنید و یک بار هولتر فشار خون 24 ساعته بگذارید
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    قرص پلی پیل وی مدتی است ک دربازارنیست، ب جایش چه قرصی رامیتوانم جایگزین کنم،
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص ترکیبی مشابهی نیست باید هر کدام از ترکیباتش مثل اسپرین و هیدروکلروتیازید و ... را جداگانه مصرف کنید
  • تصویر کاربر مینا سه شنبه ۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من ۱۵ ماه پیش به طور اتفاقی فهمیدم فشارم بالاست. تا پیش از آن همیشه فشارم پایین بود. رفتم پزشک عمومی. فشارم ۱۶ روی ۱۱ بود. قرص لوزار۲۵ دادند، روزی دو تا. آزمایش هم دادم، دیابت نداشتم. کراتین و اوره نرمال. اما کلسترول۲۳۹. تا ۳ ماه آتورواستاتین ۱۰ مصرف کردم. بعد از یک ماه لوزار رو به روزی یکی کم کردم. نصف صبح، نصف شب. الان مدتیه فشار مینیمم اغلب حوالی ۹ است و ماکزیمم حوالی ۱۳. به محض رعایت نکردن رژیم و بخصوص نمک، فشارم بالا می رود. لازم است دوز دارو را بالا ببرم و یا دارویی اضافه شود. ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      لوزارتان اچ بگیرید نصف صبح و نصف شب بخورید
  • تصویر کاربر ابویی جمعه ۳۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر. چندسالی است که فشارخون ودیابت وچربی وکبدچرب دارم قرص آملودیپن ولوزارتان وادرارآور واتورواستاتین ومتفورمین وآسپرین میخورم با این وجود هرشب فشار خونم17تا18 می‌شود وسردردعجیبی دارم به نظر شما اگر قرصهای ترکیبی والزومک اچ سی تی یاپلی پیل رابخورم بهتر میشوم؟ کدامیک بهتر است
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      پلی پیل نه ولی ترکیب والزومیکس گزینه ی خوبی است به خصوص 160/10
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    با سلام خانم من 53سال سن دارد بعلت خون ریزی شدید بینی به متخصص قلب مراجعه کردیم و پس از نوار قلب واکو قرص والزومیکس 5/80(نصف)قرص بیزوپرولول5 (1عدد)قرص هیدرو کلروتیازید 50(نصف) قرص رزورکسین 10(1عدد) تجویز نموده اند آیا می تواند بجای آن همه قرص فقط یک قرص پلی پیل استفاده کند ممنونم از راهنمایی شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام. خیر قرص پلی پیل کارکردش متفاوت است و همه ی داروهای تجویز شده را پوشش نمی دهد
    2. تصویر کاربر رضا جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام آقای دکتر قرص پلی پیل رامی تواند بجای کدام قرص ها ی ذکرشده استفاده کرد
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      اسپرين و اتوروستاتين و خيدروكلرتيازيد و والسارتان
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر N یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    سلام
    خانم 36ساله هستم دوسال پیش با سردرد نصف و چشم درد متوجه شدم فشارم بالاست به متخصص قلب مراجعه کردم وقرص پلی پیل_وی برای من تجویز کردن البته فشارم گاهی بالا میره مثلاً دوسه ماهی یکبار من قرص شروع کردم و همزمان ورزش هم شروع کردم روی تغزیه هم بیشتر کنترل داشتم با مصرف قرص فشارم خیلی پایین می‌آمد چون دکترم شهر دیگه ای بود بدون مشورت قرص بعد دوماه قطع کردم الان ۱۰ ماهی میشه تو این مدت فقط دوبار فشارم رفته بالا آیا قرص دوباره شروع کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام بله بالا رفتن فشار میتواند خطرناک باشه
  • تصویر کاربر مجید پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    عرض سلام و ادب خدمت آقای دکتر
    بنده ۳۶ سال دارم و حدود ۱ سال پیش به علت بالا بودن فشار به متخصص قلب مراجعه کردم. اکو و نوار قلب و تست ورزش نرمال بود ولی هولتر ۲۴ ساعته نامنظمی فشار را نشان میداد. که به نظر ایشون فشار عصبی است و قرص متورال ۵۰ نصف صبح و نصف عصر شروع کردم و بعد از حدود ۲ ماه با کنترل مداوم فشارم نرمال شد و بنده با اجازه دکتر قرص را کم کرده و نهایتا قطع کردم. الان مجددا با احساس فشار پشت سرم اقدام به اندازه گیری فشار کردم چند روز مداوم فشارم ۱۴.۵ تا ۱۵ روی ۹ تا ۱۰ بود. به علت شیوع کرونا بدون مراجعه به دکتر مجدد قرص متورال ۵۰ رو نصف صبح و نصف عصر مصرف میکنم ولی تغییر زیادی در فشارم مشاهده نشده. بنده سیگار هم میکشم. البته زیاد نمی‌کشم . فوق العاده گرمایی هستم و تحمل گرمای زیاد رو ندارم .به نظر حضرتعالی باید قرص رو ادامه بدم یا تغییر بدم.
    مدارک فوق را پیوست کردم.
    ممنون از پاسخگویی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام قطع دارو اشتباه بوده و مصرف انرا ادامه دهید
  • تصویر کاربر احمد جمعه ۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    سلام
    دکتر من داخل دستامو پاهام احساس نبض می کنم این نبض و موقعی حس میکنم ک دستم و به جایی تکیه میدم یا پامو رو پام میندازم
    موقعیم که فشار خون میگیرم احساس فشار زیادی توو دستم می کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      این علائم معمولا طبیعیه.
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بهزاد شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشین پدر من مشکل قلبی داره قبل این کرونا دو سه سال یه باردرد سینه داشت که میبردیم بیمارستان چند روزی بستری میکردن آنژیو و خوب میشد الانم دردش گرفته بعد چند مدت از ترس کرونا جایی نمیبریم شما چی صلاح میدونید این قرص ها رو هم استفاده میکنه
    لوزامیکس اچ
    متورال ۵۰
    سیتولورامین ۲۰
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام بستگی به حواب انژیو داره

  • تصویر کاربر آل جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    با سلام و خدا رحمت کنه اماتتون رو 25 اسفند عکس ریهمو گفتن نیاز به دارو نداره فقط ماسک بزن روز اول عید تب کردم و فشارم 17 شد عکس ریه مجددو گفتن مثل قبله ولی آزمایش حلقی مثبت درومد داروی آزیترو مایسین و هیروکسی و همیفلر خوردم ولی بعد یک هفته گاهی تب 35 میکم هنوز بی حالی رو دارم در ضمن روزی دو بار قرص لوزار میخورم ولی انگار فشار خونم 15 پایین نیومده لطفا رهانمایی کنیددر ضمن تا چه وقت ناقل هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      سلام اگرفسار بالاست نصف قرص هيدروكلرتيايد اضافه كنيد ، تا دو هفته از پايانردارو ناقل هستين
    2. تصویر کاربر آل چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      روزی دو بار؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      یک بار
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر