دکتر محمد حسین نجفی

قرص پلی پیل چیست؟ آیا این قرص می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کرده و یا آن را درمان کند؟

تحقیقات در مورد  قرص پلی پیل هنوز ادامه دارد. این دارو در حال حاضر برای فروش در آمریکا در دسترس نیست. اما تحقیقات نشان می دهند که داروهای ترکیبی به افراد کمک می کنند به درمان خود پایبندتر باشند. احتمالاً دلیلش این است که یادآوری مصرف یک دارو، راحت تر از  مصرف چند دارو  برای است. به نظر می رسد که پلی پیل در پایین آوردن فشار خون بالا و کلسترول نیز مؤثر است. برای نشان دادن تأثیر این داروی ترکیبی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 نگرانی که وجود دارد این است که مصرف یک قرص ترکیبی پلی پیل ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به مصرف داروها به صورت جداگانه داشته باشد. گرچه، در آزمایشات بالینی اخیر در مورد پلی پیل، عوارض جانبی کمتری گزارش شده است. عوارض جانبی احتمالی شامل سرفه، درد عضلانی و ناراحتی معده می شوند. یکی از معایب این داروها این است که دوز داروی مناسب را نمی توان در یک قرص پلی پیل تنظیم کرد. راه حل احتمالی برای رفع این مشکل، مصرف بیش از یک نوع قرص پلی پیل است.

ترکیبات قرص پلی پیل وی

اصطلاح پلی پیل در مورد قرصی به کار می رود که حاوی ترکیبی از چند دارو می باشد. این دارو عمدتاً برای درمان بیماری قلبی و فشار خون بالا استفاده می شود. محققان هنوز مطمئن نیستند بهترین ترکیب دارویی برای پلی پیل چیست. این دارو شامل دوزهایی پایینی از این داروها می باشد:

  • آسپیرین
  • داروهای پایین آورنده ی کلسترول (استاتین ها)
  • داروهایی برای ضربان زدن قلب با نیروی کمتر
  • داروهای پایین آورنده ی فشار خون

ترکیبات پلی پیل حداقل از دو داروی کاهنده فشارخون، یک داروی کاهنده چربی و به طور معمول یک داروی ضد انعقاد تشکیل شده اند و بنابراین علاوه بر کاهش فشارخون، دیگر بیماری های قلبی عروقی را که با چربی بالا و گرفتگی عروق نیز همراه هستند را هدف قرار داده اند. قرص پلی پیل  نیز مانند سایر FDCs  باید برای اثبات عملکردی خود، مطالعات گسترده بالینی را پشت سر بگذارد.

 

قرص پلی پیل

 

در حال حاضر شرکت های داروسازی متعددی در کشورهای مختلف نظیر اسپانیا، فرانسه، هند و… محصول پلی پیل را با اجزای متفاوت تولید و مصرف می کنند که هرکدام مطالعات کارآزمایی چندین ساله را برای دریافت گواهی تولید خود پشت سر گذاشته اند.

و خبر خوب اینکه در ایران نیز داروی پلی پیل موجود است. این محصول همراستا با نگاه جهانی نسبت به داروی پلی پیل و به عنوان تنها داروی ترکیبی در ایران با پشتوانه مطالعه بالینی ده ساله پیش از تولید، که جز سه مطالعه پر جمعیت مربوط به داروهای پلی پیل در دنیا نیز هست، با دو برند “پلی پیل- ای” و “پلی پیل- وی” توسط شرکت داروسازی البرز دارو تولید و از سال ۱۳۹۶ وارد بازار دارویی کشور شده است.

در انتها باید گفت مصرف ترکیبات با دوز ثابت در درمان بیماری های قلبی عروقی می تواند راهکاری عملی در کاهش بار بیماری در جامعه و به دنبال آن حفظ سلامت عمومی باشند اتفاقی که به وسیله ایده درمان ترکیبی در بیماری هایی دیگر نظیرHIV  و سل رخ داد.

بهترین زمان مصرف قرص پلی پیل وی

زمانی تحت عنوان بهترین زمان برای خوردن قرص وجود ندارد و در هر زمان از روز میتوان آن را مصرف کرد.

3.9/5 - (40 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر م_ی چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 129 مشاهده پرسش
    سلام،با عرض خسته نباشید،مادرم فشار خون بالا داره،لوزار ۲۵ مصرف می‌کنه ،هروق قرص و مصرف می‌کنه سرفه های خشک زیاد داره،یک هفته قبل دکتر قلب بردم معاینه کرد ،قرص کارودیلول تجویز کرد ،ایا هر دو قرص و مصرف کنه یا فقط کارودیلول و مصرف کنه ،چون بدنش سرد میشه و بی حال ،منشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      شاید فشار افت کرده
      باید مراجعه کنند
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      لوزارتان میتونه گاهی سرفه ایجاد کنه
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر کریمپور چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    خانمی ۵۱ ساله هستم با فشار خون پایین ۹ .که به دلیل تشنج واضطراب زیاد از داروی اورلپت .زانکس.وسرترالین استفاده میکنم.به متخصص قلب هم مراجعه گردم تو اکو .نوار وتست ورزش مشکلی وجود نداشت.بعضی اوقات به دلیل فشار ۸ مجبور هستم از آب نمک استفاده کنم.به دلیل ضعف وسرگیجه وبی حالی نمیتونم‌از خونه بیرون برم لطفا راهنمائ کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      باید با مدارک مراجعه کنید
      معمولا این فشار برای خانمی به سن شما مشکل ایجاد نمیکنه
      اگر خیلی علایمتون تیپیک باشه باید تست تیلت انجام دهید
  • تصویر کاربر behzad سه شنبه ۲ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    بیماری با سابقه فشار خون بالا و مقاوم قرصهای پرازسیون ۵ صبح نصف شب نصف فروزوماید ۴۰ صبح نصف شب نصف و سینو میکس صبح یکی و شب یکی را مصرف مینماید آیا امکان این وجود دارد تعداد قرصها با داروی کمترمناسب جایگزین شود؟ نام دارو چه میباشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بله
      بهتره به پزشك مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر هستی پنجشنبه ۲۰ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من حدودا40 سالمه چندساله براثریه شوک فشارخون گرفتم درد درپشت سرم وگردن وکتفها امونمو بریده فشارم تا 18روی 11 هم میره هرچی دارو خوردم وتحت نظربودم هم فایده ای نداره این قرص پلی پیل که فرمودید میتونم استفاده کنم ؟به نظرتون تاثیری داره؟خواهش میکنم راهنماییم کنید دیگه خسته شدم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ دی ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر منصور سه شنبه ۲۵ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    سه سال پیش دو تا استنت دریافت کردم.اگر بدون مصرف قرص متورال بتوانم فشار خونم را زیر 12نگه بدارم مشگلی خواهم داشت.البته پر کاری تیرویید دارم.و احساس میکنم هنگامی که متورال مصرف میکنم .تپش قلب پیدا میکنم.داوری جایگزین با توجه به پر کاری تیروییدم وجود دارد.متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بله
      پروپرانولول
  • تصویر کاربر آذر دوشنبه ۱۰ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 143 مشاهده پرسش
    سلام قبلا سوالمرا راجع به فشارخون مطرح کردم دارای فشارخون کنترل نشده هستم و در حال حاضر از سه نوع قرص لوزارتان و املودیپین و تیازید مصرف می کنم سوالم اینکه ایا می تونم از قرص پلی پیل که شنیدم در ایران نیز تولید میشه به جای همه اینها استفاده کنم ؟ از زحمات دکتر سپاس فراوان دارم و ارزوی سلامتی پایدار براشون دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۰ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      اگر تركيبش به همين صورت و دوز باشه مانعي نداره
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۲ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر عمل قلب باز از جناغ دردش بیشتره یا از توارکتومی؟کدام زودتر خوب میشه؟جناغ سینه دردش مزمن هست؟توراکتومی چطور؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      فرقي نداره
      بهتره جراحاون تصميم بگيره
  • تصویر کاربر نسرین شنبه ۱ دی ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر. مادر من حدود دو هفته پیش سکته مغزی کرد. دست و پا سمت چپش از کار افتاد. تکلمش هم تحت تاثیر قرار داد. حدود ۳ روز از بیمارستان مرخص شده. پای سمت چپش شدیدا ورم کرده. زمان بستری از پاش سونوگرافی گرفتن گفتن لخته خون تو پاش هست که با داروی زالربان برطرف می شه. می خواستم بدونم با توجه به ورم پا نیاز به پیگیری مجدد نیس و اگر پای مادر رو بالا قرار دهیم لخته حرکت نمی کنه
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱ دی ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بهتره مجدد به پزشكشون مراجعه كنيد
      خير حركت نميكنه
  • تصویر کاربر شهرام شنبه ۱۷ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر دارایی فشار خون بالا هستم واز لوزار به امیلودپین پنج میلی تبدیل شد اابته با راهنمایی شما بسیار عالی بود ومدت 8ماه مصرف کردم که با تحریک لثه دچار شدم و دارو رو به والسارتان 80 صبح وشب عوض کردم به خوبی امیلودپین نیست ولی کمی کنترل شده مشکل اینجا جهت اختلال نعوظ تدالافیل مصرف دارم و بعد از انزال دچار سردرد ضرباندار سر و سست شدن و لرزش پا میشم حدودا دو دقیقه که احتمالا از افت فشار خون ممکنه باشه حالا با توجه به مشکل فوق درخصوص این مشکل چه پیشنهادی دوارید سن 52 دیابتی نیستم چربی رو مرز غلظت خون رو مرز تست پروستات سالم اگر هم تدالافیل مصرف نکنم اصلا نعوظ ندارم از مساعدت کمال تشکر رو دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۷ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      احتمالا به داروي فشار ارتباط نداره
      بهتره به متخصص مغز و اعصاب مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر فرشاد جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    با سلام . من 34 ساله با وزن 98 کیلوگرم و حدودا 2 الی 3 ماهه که دچار فشار خون بالا شدم که یکی از رگهای قلبم ضخیم شده . و الانم داروهایی از قبیل املوپرس و والسارتان 80 مصرف میکنم . میخواستم بدونم با وجود این شرایطم میتونم برم بدنسازی انجام بدم یا نه ؟؟؟ البته منظورم از بدنسازی حجم دادن بدن نیست . در حد قوی شدن عضلات و در حد خوش فرم و خوش اندام بودن منظورمه . نه اینکه بخوام هیکلم رو بزرگ و سنگین کنم .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر