دکتر محمد حسین نجفی

قرص پلی پیل چیست؟ آیا این قرص می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کرده و یا آن را درمان کند؟

تحقیقات در مورد  قرص پلی پیل هنوز ادامه دارد. این دارو در حال حاضر برای فروش در آمریکا در دسترس نیست. اما تحقیقات نشان می دهند که داروهای ترکیبی به افراد کمک می کنند به درمان خود پایبندتر باشند. احتمالاً دلیلش این است که یادآوری مصرف یک دارو، راحت تر از  مصرف چند دارو  برای است. به نظر می رسد که پلی پیل در پایین آوردن فشار خون بالا و کلسترول نیز مؤثر است. برای نشان دادن تأثیر این داروی ترکیبی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 نگرانی که وجود دارد این است که مصرف یک قرص ترکیبی پلی پیل ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به مصرف داروها به صورت جداگانه داشته باشد. گرچه، در آزمایشات بالینی اخیر در مورد پلی پیل، عوارض جانبی کمتری گزارش شده است. عوارض جانبی احتمالی شامل سرفه، درد عضلانی و ناراحتی معده می شوند. یکی از معایب این داروها این است که دوز داروی مناسب را نمی توان در یک قرص پلی پیل تنظیم کرد. راه حل احتمالی برای رفع این مشکل، مصرف بیش از یک نوع قرص پلی پیل است.

ترکیبات قرص پلی پیل وی

اصطلاح پلی پیل در مورد قرصی به کار می رود که حاوی ترکیبی از چند دارو می باشد. این دارو عمدتاً برای درمان بیماری قلبی و فشار خون بالا استفاده می شود. محققان هنوز مطمئن نیستند بهترین ترکیب دارویی برای پلی پیل چیست. این دارو شامل دوزهایی پایینی از این داروها می باشد:

  • آسپیرین
  • داروهای پایین آورنده ی کلسترول (استاتین ها)
  • داروهایی برای ضربان زدن قلب با نیروی کمتر
  • داروهای پایین آورنده ی فشار خون

ترکیبات پلی پیل حداقل از دو داروی کاهنده فشارخون، یک داروی کاهنده چربی و به طور معمول یک داروی ضد انعقاد تشکیل شده اند و بنابراین علاوه بر کاهش فشارخون، دیگر بیماری های قلبی عروقی را که با چربی بالا و گرفتگی عروق نیز همراه هستند را هدف قرار داده اند. قرص پلی پیل  نیز مانند سایر FDCs  باید برای اثبات عملکردی خود، مطالعات گسترده بالینی را پشت سر بگذارد.

 

قرص پلی پیل

 

در حال حاضر شرکت های داروسازی متعددی در کشورهای مختلف نظیر اسپانیا، فرانسه، هند و… محصول پلی پیل را با اجزای متفاوت تولید و مصرف می کنند که هرکدام مطالعات کارآزمایی چندین ساله را برای دریافت گواهی تولید خود پشت سر گذاشته اند.

و خبر خوب اینکه در ایران نیز داروی پلی پیل موجود است. این محصول همراستا با نگاه جهانی نسبت به داروی پلی پیل و به عنوان تنها داروی ترکیبی در ایران با پشتوانه مطالعه بالینی ده ساله پیش از تولید، که جز سه مطالعه پر جمعیت مربوط به داروهای پلی پیل در دنیا نیز هست، با دو برند “پلی پیل- ای” و “پلی پیل- وی” توسط شرکت داروسازی البرز دارو تولید و از سال ۱۳۹۶ وارد بازار دارویی کشور شده است.

در انتها باید گفت مصرف ترکیبات با دوز ثابت در درمان بیماری های قلبی عروقی می تواند راهکاری عملی در کاهش بار بیماری در جامعه و به دنبال آن حفظ سلامت عمومی باشند اتفاقی که به وسیله ایده درمان ترکیبی در بیماری هایی دیگر نظیرHIV  و سل رخ داد.

بهترین زمان مصرف قرص پلی پیل وی

زمانی تحت عنوان بهترین زمان برای خوردن قرص وجود ندارد و در هر زمان از روز میتوان آن را مصرف کرد.

3.9/5 - (39 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حقیقت پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    فشار خون بالا هستم و روزانه ۲ بار قرص لوزار ۵۰ مصرف میکنم و ۱ آسپرین اخیرا مداوم فشارم ۱۳/۵ رو ۵ و حتی مینیموم ۳ میشه که حتی منجر به غش و بیهوشی شده لطفا بفرمایید که دلیل افت ناگهانی مینیموم فشارم چی میتونه باشه و چه اقدامی لازمه بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      دوز دارو رو نصف کنید و اگر بهتر نشدید مراجعه کنید

  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان...من جوان ۲۹ ساله ای هستم که قبلا ازتون سوال پرسیدم ک مثلا چند روز قبل قلبم بعد دیدن بازی ایران تند تند میزد و سرم درد گرفت رفتم اورزانس فشارم گرفت گفت ۱۶ هست و امپول بم زد ۱۳ شد...فرمودید بنظر میرسه استرسیه...رفتم متخصص قلب تست ورزش و اکو کرد گفت منفی و طبیعیه و برون ده قلب ۶۵ تا۷۰...فسارم گرفت گفت ۱۵ رو ۸ هست احتمالا ستدروم روپوش سفید داری...دوباره گرفت ۱۳ شده بود رو ۸...گفت کاندید هولتر ۴۸ ساعتی...رفتم هولتر ۴۷ ساعت دستم بستم البته گه‌گاه بازش میکردم قبل نیم ساعت که نوبت گرفتنش بود...حال جواب ازمایشم امده حداکثر فشارم ۱۳.۵ روی ۹۵ اونم باز تو خود مطب همونجا که استرس داشتم و حداقلش ۹ روی ۶...ضربانم میانگین ۶۵...میانگین فشار روزم ۱۱۷بروی ۷۸و شبم ۱۰۷ بروی ۶۸....باید چکار کنم؟نیاز به دارو دارم؟اخه گه گاه مثلا یبار در ماه عصبی میشم یا استرس میگیرم و سردرد و فشارم میره ۱۵
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید جهت درمان اصطراب به روانپزشک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 275 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر، آقای دکتر برای برطرف کردن آریتمی و تپش دو قرص فلوکاینید ۱۰۰ و پروپافنون ۱۵۰ به همراه قرص کنکور ۲.۵ از جانب دو متخصص قلب برای بنده تجویز شده است به نظر شما کدام نخسه بهتر است ؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      اینها داروی ضد اریتمی است بدون دیدن بیمار و مدارک نمبشه اطهار نظر کرد 

    2. تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام و درود خدمت شما، تشکر بابت راهنمایی
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      خواهش میکنم

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده 35 ساله 6ستم و چند سالی هست قرص فشار خون لوزار 25 و آملودیپن 5 هم صبح و هم شب استفاده میکنم آیا پلی پیل استفاده کنم یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      خیر

  • تصویر کاربر بابایی پنجشنبه ۲۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    عرض سلام دارم آقای دکتر .
    مادرم ۶۲ساله‌سه سال هست پلی‌پیل ۴دو مصرف میکرد.برای جایگزین‌همون قرص پلی‌پیل (ای )مصرف کنه یا پلی‌پیل (وی) مصرف کنه.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      همون ای

  • تصویر کاربر حسن جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    لوزارتان 25 دوعدد اسپرین 80 دوعددنیترو کانتین نصف قرص ایا امکان جایگرین پلی پیل وجود دارد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      ترکیبات پلی پیل فرق داره

  • تصویر کاربر مهرانه جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما. جناب دکتر، تقریبا بیشتر از یک ماه پیش خدمت رسیدیم بابت نوسان فشار خون. شما قرص لوزارتان اچ تجویز فرمودید. تا دیشب همه چیز خوب بود. ولی دیشب دچار سوزش در ناحیه جلوی سر و همچنین در قفسه سینه شدم. فشار خون دیاستول هم از 9 بالاتر رفت. ولی امروز تا قبل از مصرف دوز روزانه، فشار سیستول به 15 رسید ولی الان بعد از مصرف قرص، به 13 کاهش یافت. لطفا راهنمایی بفرمایید. ضمنا من به تجویز شما هر روز صبح نصف قرص مصرف میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      دارو رو مثل قبل مصرف کنید و فشار اگر بالا رفت دوز دارو رو بالا ببرید یا ترحیحا مراجعا کنید

  • تصویر کاربر سعید شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام
    مامان من عمل قلب باز داشتن و دریچه آئورت رو عوض کردن،دکتر قلبشون جدیدا قرص پلی پیل ای به جای قرص ا س ا ۸۰،اتوروستاتین۲۰ داده ویک هفته شده مصرف میکنند وشب ها قرص وکنکور۵ هم میخورند این دو دارو با هم تداخل نداره؟
    بعد از مصرف این پلی پیل ای که یک هفته شده میگن شب ها کم خواب شدن اثر این داروست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      خیر

      خیر

  • تصویر کاربر راهدار شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    حدود یک ماه پیش جراحی تیروئید (نودل) انجام دادم .ماکزیمم فشار خونم همیشه بین 9-10بود ولی الان بین 12.5-13 شده و خیلی حس پریشانی و گر گرفتگی دارم. یک آزمایش تیروئید بعد از عمل انجام دادم که متخصص غدد به من گفت روند کار تیروئید به سمت کم کاری است ولی فعلا نرمال است و باید صبر کنی تا سه ماه دیگر و دارویی جهت پیشگیری به من نداده.
    آیا علت نوسان فشار خونم به دلیل تیروئیدم است یا علت دیگری دارد. و اینکه الان باید دارو کنترل فشار خون استفاده کنم . بی نهایت سپاسگزارم از پاسخ گویی شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      فشار فعلا در حد نرماله

      اگر اضطراب دارید به روانپزشک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر مرضیه شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    با سلام
    اقای دکتر بنده به مدت یک سال نیم هست که اطراف سینه چپم درد میکنه.البته درد نیست مثل گرفتگی اصلا قابل توصیف نیست.دردس منو اذیت نمیکنه فقط میترسم ایست قلبی کنم....پشتم و دست چپپم به همین صورت درد میگیره دوساله شبا فکر میکنم ایست قلبی میکنم و خواهم مرد نوار قلب گرفتن گفتن سالم هست
    لطفا راهنمایی کنید
    سی ساله و
    متاهل
    و صاحب یک فرزند
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      این دردها قلبی نیست اینها اضطرابیه باید به روانپزشک مراجعه کنید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر