دکتر محمد حسین نجفی

قرص پلی پیل چیست؟ آیا این قرص می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کرده و یا آن را درمان کند؟

تحقیقات در مورد  قرص پلی پیل هنوز ادامه دارد. این دارو در حال حاضر برای فروش در آمریکا در دسترس نیست. اما تحقیقات نشان می دهند که داروهای ترکیبی به افراد کمک می کنند به درمان خود پایبندتر باشند. احتمالاً دلیلش این است که یادآوری مصرف یک دارو، راحت تر از  مصرف چند دارو  برای است. به نظر می رسد که پلی پیل در پایین آوردن فشار خون بالا و کلسترول نیز مؤثر است. برای نشان دادن تأثیر این داروی ترکیبی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 نگرانی که وجود دارد این است که مصرف یک قرص ترکیبی پلی پیل ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به مصرف داروها به صورت جداگانه داشته باشد. گرچه، در آزمایشات بالینی اخیر در مورد پلی پیل، عوارض جانبی کمتری گزارش شده است. عوارض جانبی احتمالی شامل سرفه، درد عضلانی و ناراحتی معده می شوند. یکی از معایب این داروها این است که دوز داروی مناسب را نمی توان در یک قرص پلی پیل تنظیم کرد. راه حل احتمالی برای رفع این مشکل، مصرف بیش از یک نوع قرص پلی پیل است.

ترکیبات قرص پلی پیل وی

اصطلاح پلی پیل در مورد قرصی به کار می رود که حاوی ترکیبی از چند دارو می باشد. این دارو عمدتاً برای درمان بیماری قلبی و فشار خون بالا استفاده می شود. محققان هنوز مطمئن نیستند بهترین ترکیب دارویی برای پلی پیل چیست. این دارو شامل دوزهایی پایینی از این داروها می باشد:

  • آسپیرین
  • داروهای پایین آورنده ی کلسترول (استاتین ها)
  • داروهایی برای ضربان زدن قلب با نیروی کمتر
  • داروهای پایین آورنده ی فشار خون

ترکیبات پلی پیل حداقل از دو داروی کاهنده فشارخون، یک داروی کاهنده چربی و به طور معمول یک داروی ضد انعقاد تشکیل شده اند و بنابراین علاوه بر کاهش فشارخون، دیگر بیماری های قلبی عروقی را که با چربی بالا و گرفتگی عروق نیز همراه هستند را هدف قرار داده اند. قرص پلی پیل  نیز مانند سایر FDCs  باید برای اثبات عملکردی خود، مطالعات گسترده بالینی را پشت سر بگذارد.

 

قرص پلی پیل

 

در حال حاضر شرکت های داروسازی متعددی در کشورهای مختلف نظیر اسپانیا، فرانسه، هند و… محصول پلی پیل را با اجزای متفاوت تولید و مصرف می کنند که هرکدام مطالعات کارآزمایی چندین ساله را برای دریافت گواهی تولید خود پشت سر گذاشته اند.

و خبر خوب اینکه در ایران نیز داروی پلی پیل موجود است. این محصول همراستا با نگاه جهانی نسبت به داروی پلی پیل و به عنوان تنها داروی ترکیبی در ایران با پشتوانه مطالعه بالینی ده ساله پیش از تولید، که جز سه مطالعه پر جمعیت مربوط به داروهای پلی پیل در دنیا نیز هست، با دو برند “پلی پیل- ای” و “پلی پیل- وی” توسط شرکت داروسازی البرز دارو تولید و از سال ۱۳۹۶ وارد بازار دارویی کشور شده است.

در انتها باید گفت مصرف ترکیبات با دوز ثابت در درمان بیماری های قلبی عروقی می تواند راهکاری عملی در کاهش بار بیماری در جامعه و به دنبال آن حفظ سلامت عمومی باشند اتفاقی که به وسیله ایده درمان ترکیبی در بیماری هایی دیگر نظیرHIV  و سل رخ داد.

بهترین زمان مصرف قرص پلی پیل وی

زمانی تحت عنوان بهترین زمان برای خوردن قرص وجود ندارد و در هر زمان از روز میتوان آن را مصرف کرد.

3.9/5 - (39 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمدطورانی جمعه ۲۴ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    تنگی‌دریچه‌میترال
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۲۴ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام علیکم
    من ۳۴سالمه مدتیه فشار خون پایینیم روی ۱۰هستش دکتر قرص والسارتان صبح نصف برام تجویز کردن
    از وقتی قرص میخورم همش سرگیجه دارم به طوری که نمیتوان کارهایم را انجام بدم و همش باید دراز بکشم وقتی راه میرم انگار میخوام بیفتم یا به یک طرف کشیده میشم ممکنه از صرف دارو باشه یا علت دیگر دارد ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر Alireza4121 شنبه ۲۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دكترنجفي من چندسال است ازقرص آتنولول 50 استفاده ميكنم پرهيزهم دارم ولي فشارم همچنان ١5به بالا است راهنماييم كنيد. من 56 ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر