دکتر محمد حسین نجفی

قرص آنژیووسک ۵ که به نام های آملوپرس و آملودیپین نیز شناخته می شود از جمله دسته داروهای قلب و عروق است که به شکل قرص در داروخانه ها یافت می شود.

بسته های قرص آنژیووسک5

هر بسته انژیووسک حاوی ۲۰ عدد قرص می باشد.

قرص آنژیووسک

موارد مصرف قرص آنژیووسک چیست؟

 از انژیووسک برای درمان بیماری های زیر استفاده می شود:

مقدار مصرف قرص آنژیووسک ۵

آنژیووسک در بزرگسالان

معمولا مقدار درمان خوراکی برای شروع آملودیپین ۵ میلی گرم روزانه با حداکثر مقدار ۱۰ میلی گرم در روز است. بیماران کوچک، ضعیف یا مسن یا بیمارانی با مشکلات کبدی، ممکن است با روزی ۲٫۵ میلی گرم این دارو را شروع کنند.

آنژیووسک در کودکان

مقدار داروی خوراکی برای بیماران کودک مبتلا به فشار خون ۶ تا ۱۷ ساله ۲٫۵ تا ۵ میلی گرم در روز است. مقدار داروی اضافی به میزان ۵ میلی گرم در روز در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته است. تاثیر آملودیپین روی فشار خون بیماران کمتر از ۶ سال مشخص نیست.

آنژیووسک5

مصرف آنژیووسک در پیری

درکل، انتخاب مقدار دارو در بیماران مسن باید با احتیاط باشد و معمولا با پایین ترین میزان ممکن شروع شود. بیماران مسن تر کلیرانس کمتری از آملودیپین درنتیجه افزایش AUC در نزیک ۴۰-۶۰ درصد دارند و ممکن است مقدار داروی کمتری برای شروع نیاز باشد.

آنژین و آنژیووسک

مقدار پیشنهادی آملودیپین برای آنژین پایدار مزمن یا آنژین وازواسپاستیک ۵ تا ۱۰ میلی گرم است. بیشتر بیماران برای رسیدن به تاثیرات مناسب به روزی ۱۰ میلی گرم دارو نیاز دارند.

بیماری شریان کرونری

مقدار داروی مصرفی پیشنهاد شده برای بیماران شریان کروناری ۵ تا ۱۰ میلی گرم روزانه است. در مطالعات بالینی، بسیاری از افراد به ۱۰ میلی گرم دارو نیاز دارند.

آنژیووسک

احتیاط لازم در مصرف قرص آنژیووسک

۱- افت فشار خون

احتمال افت فشار خون مشهود با مصرف قرص آنژیووسک وجود دارد، به خصوص در افرادی که تنگی شدید آئورت دارند. به دلیل شروع تدریجی عمل، احتمال افت فشار خون حاد وجود ندارد.

۲- افزایش آنژین یا انفارکتوس میوکارد

بدتر شدن آنژین و انفارکتوس حاد میوکارد می تواند بعد از شروع دارو یا افزایش میزان داروی آملودیپین رخ دهد، به خصوص در بیماران با بیماری انسداد شدید شریان کروناری

۳- توقف مصرف بتابلاکر

آملودیپین بتابلاکر نیست از این رو هیچ حفاظتی دربرابر خطرات قطع ناگهانی مصرف بتابلاکرها ایجاد نمی کند، هر گونه قطع داروی بتابلاکر باید با کاهش تدریجی میزان مصرف مصرف بتابلاکر باشد.

۴- بیماران دچار نارسایی کبد

 نارسایی کبد به این دلیل که آنژیووسک متابولیسم (سوخت و ساز) گسترده ای در کبد دارد و نیمه عمر پلاسمایی آن در بیمارانی که اختلال عملکرد کبد دارند، ۵۶ ساعت است، هنگام تجویز آملودیپین به افراد دچار اختلال عملکرد کبد، تیتراسیون باید به آرامی انجام شود.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی

3.3/5 - (13 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اعظم شنبه ۲۶ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    من چهل روز هست جراحی کردم ودریچه فلزی گذاشتم ووارفارین میخورم وخیلی از روزها با دستگاه دیجیتالی منزل فشار خون وضربانم را میگیرم امروز ۹۵بود در حالی که روزهای دیگه بین ۷۵تا۸۰یا نهایت ۸۲بوده وصدای دریچه را هم‌نمیشنوم ایا خطرناک هست یا خیر وچرا اینقدر نوسان دارد بعضی روزها اصلا صدای دریچه را نمیشنوم ودر همان‌مواقع ضربان قلب بالاتری دارم چه باید کرد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۶ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بايد حتما به پزشكتون اطلاع بديد
      البته ضربان دايم در حال تغييره و تغيير جزيي اهميت نداره
  • تصویر کاربر غلامرضا یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام بیماری برگر دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بايد به جراع عروق مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر امیرمحمد شنبه ۵ آبان ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 130 مشاهده پرسش
    سلام آقای من ۸ماه پیش عمل ابلیشن‌ انجام‌ دادم‌ و تا الان‌ اسپیرین‌ دارم‌ میخورم‌ حالا‌ بخوام مصرف‌ اسپرین‌ رو قطع‌ کنم اشکال نداره
    ۳۴ سالمه‌ و بیماری قلبی هم ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۵ آبان ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      مشكلي نيست منتها حتما با نظر پزشك خودتون قطع كنيد
  • تصویر کاربر مژگان دوشنبه ۳۰ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید من ۴۱ سال هستم مبتلا به بیماری mctde هستم مدتی بود که با کوچک ترین فعالیت دچارنفس تنگی و درد درپشت شانه و حالت گرفتگی درقفس سینه میشدم نا اینکه بعدازانجام اسکن وسی تی انژیو تشخیص دادن که یکی ازبکها ۵۰ درصد گرفتگی دارد ودربقیه ی رگ ها هم کلسیم رسوب کرده ولی چون بچربیم بالا بود گفتن باید هم دارو بخوری هم وزن کم کنی واگر بعداز دوماه دیگه لازم شد برات فنر میزنم ولی فنر برای سلامتی تو کاری نمی تونه بکنه میخواستم نظر شماراهم بدونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳۰ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر