علایم گرفتگی عروق قلب

گرفتگی-عروق

گرفتگی عروق قلب یکی از مهم ترین بیماری های قلبی است که باید جدی گرفته شود. در این نوشته با سندروم متابولیک و نشانه های آن بیشتر آشنا شوید.

بسیاری از بیماران راجع به عوامل خطر و موثر در ایجاد بیماریهای قلبی سوال میکنند.

طی مقالات منتشر شده در سالهای اخیر به چاقی شکمی و تری گلیسرید بالا و قند بالا بسیار پرداخته اند.

در مجموع از سندروم (نشانگان) متابولیک بعنوان عامل خطر بوفور نام برده میشود.

اجزاء این نشانگان موارد زیر است و چنانچه فردی سه مورد از پنج مورد زیر را داشته باشد مستعد گرفتگی عروق قلبی است :

۱-دور کمر بیشتر از ١٠٢ سانتیمتر در آقایان و با بیش از ٨٨ سانتیمتر در خانمها.

۲-تری گلیسرید خون در حالت ناشتا بالاتر از ١۵٠ میلیگرم در دسی لیتر

۳-چربی مفید ناشتای خون کمتر از ۴٠ گرم در دسی لیتر در آقایان و کمتر از ۵٠ میلی گرم در دسی لیتر در خانم ها.

۴-فشار خون بالاتر از  ١٣٠/٨۵ میلیمتر جیوه.

۵-قند خون ناشتا بالاتر از ١١٠ میلی گرم در دسی لیتر.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

دکتر قلب در تهران

علایم گرفتگی عروق قلب
لطفاٌ امتیاز دهید
4 (0%) 1 رایs

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

برای ثبت پرسش خود از دکتر می توانید از این قسمت استفاده کنید.پاسخ شما تا 5روز از طریق پیامک و ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربرراضیه پنجشنبه ۹ اسفند ۹۷( 3 هفته پیش) مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یک مدتی هست که کتف دو شانه ام درد میکند و به قفسه سینه و معدم میزند و یخ میکند بخصوص معده ام و رفتم دکتر و تست ورزش انجام دادم ونوار قلب و بقیه آزمایشات را گرفتم و بهم گفتن باید آنژیو بشی حالا ممکن است گرفتگی از عروق قلب داشته باشم ؟
    1. تصویر کاربرNAMEپنجشنبه ۹ اسفند ۹۷( 3 هفته پیش)

      سلام

      اگر تست ورزش مثبت باشه بله

  • تصویر کاربرسارا چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷( 1 ماه پیش) مشاهده پرسش
    چرا بعضی از عروق گرفته قلب با آنژیوگرافی هم باز نمی شوند و چاره راه حل مشکل چیست؟
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفیچهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷( 1 ماه پیش)
      سلام
      انژیو صرفا روش تشخیصی هست و جنبه درمانی نداره
  • تصویر کاربرسمانه چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 1 ماه پیش) مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید .من دچار استرس ناامیدی از زندگی از دوسال قبل شدم که از دوسال قبل ولبان 150 . بوسپیرون 5 و پرانول 20 میخورم البته دیدم که بهتر شدم دارو رو کم کردم با نظر پزشک .الان مدتی هست موقعی که عصبی میشم ماهیچه پشت بازو یا روی ران میزنه یا میتپه به صورتی که حسش میکنم و فکرهای بد به سرم میزنه و اینکه پای راستم درد میگیره استخوان پا درد میگیره خیلی میترسم و نمیدونم چی میتونه باشه خواهش میکنم کمکم کنین .تو اینترنت رفتم دیدم نوشته بیماری ای ال اس یا به ام اس فکر میکنم خودبه خود پام بی حس میشه کلا فکر من همیشه مریض هست
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفیچهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 1 ماه پیش)
      سلام
      احتمالا مشکل جدی ندارید و مشکلتون در زمینه مشکلات روحیتونه
      با روانپزشکتون مشورت کنید
  • تصویر کاربرعلیزاده چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷( 2 ماه پیش) مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    میخواستم بدونم فنر که برای بازکردن رگ قلب میذارن،آیا خطرناک نیست، هم گذاشتنش هم بودنش تو رگ؟ و چندسال کارایی داره؟ وآیا همون رگ دوباره از همونجا دچار انسداد نخواهد شد در آینده؟ و بیمار میتونه مثل سابق کارهای روزمره اش رو انجام بده؟
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفیچهارشنبه ۲۶ دی ۹۷( 2 ماه پیش)
      سلام
      هر اقدام ميتونه با خطر هم همراه باشه بايد ديد سودش بيشتره يا خطرش
      تعداد سالش به شرايط بسيار متفاوت ربط داره و عدد خاصي ذكر نشده
      بله
      بله
  • تصویر کاربرعلی یکشنبه ۲ دی ۹۷( 2 ماه پیش) مشاهده پرسش
    @li s🔴:
    سلام جناب دکتر.. من 37 سالمه از پارسال جناق سینه ام میسوزه مثلا یک ماه اینجوری ام دو هفته خوب میشه و سیگارمیکشم بدتر میشه. 8 ماه پیش رفتم تست ورزش و اکو و نوار دکتر گفت از قلبت نیست ولی هیچ دکتری نمیتونه بفهمه از چی هست سی تی آنژیو هم میترسم درضمن موقع خواب بیشتر سوزش ودرد دارم میشه کمی راهنمایی کنید... ممنون
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفییکشنبه ۲ دی ۹۷( 2 ماه پیش)
      سلام
      ممكنه اضطراب يا مشكل گوارشي باشه
      به روانپزشك و دكتر گوارش مراجعه كنيد و سي تي يا اسكن قلب رو هم انجام بديد و جوابشو بفرستيد
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر