دکتر محمد حسین نجفی

قرص والسارتان ۸۰  برای درمان فشار خون بالا و نارسایی قلبی استفاده می شود.همچنین برای بهبود شانس زنده ماندن پس از حمله قلبی نیز استفاده می شود. در این مقاله به بررسی کامل این دارو پرداخته ایم.


 قرص والسارتان ۸۰ برای چه خوب است؟

قرص والسارتان ۸۰ برای چه خوب است؟

در افرادی که مبتلا به نارسایی قلبی هستند ممکن است احتمال بسترى شدن در بیمارستان نیز کاهش یابد. قرص والسارتان ۸۰  متعلق به یک دسته ى دارویی به نام مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین هستند. این دارو با شل کردن عروق خونى باعث مى شود تا جریان خون راحت تر جریان یابد. کاهش فشار خون بالا به جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و مشکلات کلیوى کمک می کند.

والسارتان به شکل قرص خوراکی با دوز هاى ۴۰ میلی گرم، ۸۰ میلی گرم، ۱۶۰ میلی گرم و ۳۲۰ میلی گرم در دسترس است. مواد غیر فعال این قرص ها عبارتند از سیلیکون دى اکسید کلوئیدی، کراسپوویدون، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، اکسید آهن (زرد، سیاه و سفید و قرمز)، منیزیم استرات،  میکروکریستال سلولز، پلی اتیلن گلیکول ۸۰۰۰ و دی اکسید تیتانیوم.

قرص والسارتان ۸۰ دوای فشار خون بالا

قرص والسارتان ۸۰ برای درمان فشار خون بالا و پایین آوردن فشار خون استفاده مى شود . کاهش فشار خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از سکته قلبى و انفارکتوس میوکارد را کاهش مى دهد. این دسته ى دارویی و دسته هاى دارویی دیگر آزمایش شده اند و قرص والسارتان ۸۰ مورد تائید قرار گرفته است .

کنترل فشار خون بالا باید بخشی از کنترل ریسک بیمارى هاى قلبی عروقی، از جمله، کنترل چربی، کنترل دیابت، درمان آنتی ترومبوتیک، ترک سیگار، ورزش و محدود کردن مصرف سدیم باشد.  بسیاری از بیماران برای دستیابی به اهداف فشار خون، به بیش از یک دارو نیاز دارند.

داروهای فشار خون متعددى از انواع کلاس های دارویی و با مکانیسم های مختلف در آزمایشات تصادفی برای کاهش بیماری هاى قلبی و عروقى و مرگ و میر ناشى از آن  کنترل شده اند. بزرگترین و مؤثرترین نتیجه سودمند قلبى عروقى، کاهش خطر سکته قلبی است.

سکته قلبیافزایش فشار سیستولیک یا دیاستولیک باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری هاى قلبی و عروقی می شود ،  به طوری که حتی کاهش شدید فشار خون بالا می تواند مفید باشد. کاهش خطر نسبی با پایین آوردن فشار خون در هر جمعیتى متفاوت است، بنابراین در افرادی که مستقل از فشار خونشان در معرض خطر بیشترى هستند (به عنوان مثال، بیماران مبتلا به دیابت یا هیپرلیپیدمی) بیشتر از سایرین است. این افراد از درمان هاى تهاجمی بیشتر سود مى برند.

بعضی از داروهای فشار خون دارای اثرات فشار خون کم ترى در بیماران سیاه پوست هستند و بسیاری از داروهای ضد فشار خون دارای علائم و اثرات دیگری هستند (برای مثال بر روی آنژین، نارسایی قلبی یا بیماری کلیوی و دیابت) هستند. این ملاحظات می توانند انتخاب درمان را آسان تر کنند.ضمن اینکه قرص والسارتان ۸۰ ممکن است به تنهایی یا در ترکیب با سایر داروهاى فشار خون استفاده شود.

حلال مشکل نارسایی قلبی 

قرص والسارتان ۸۰ برای درمان نارسایی قلبی استفاده مى شود. در یک کارآزمایی بالینی تصادفی، قرص والسارتان ۸۰ به طور قابل توجهی نارسایی قلبی را کاهش داد. شواهدى وجود ندارد که قرص والسارتان ۸۰ در صورت استفاده با یک مهار کننده آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین مزایاى بیشترى داشته باشد .

دوز مصرفی و نحوه مصرف قرص والسارتان ۸۰

✅ پرفشاری خون در بزرگسالان

دوز مصرفی والسارتان ، ۸۰ میلی گرم یا ۱۶۰ میلی گرم یک بار در روز است که در صورت استفاده از آن به عنوان یک روش درمانى در بیمارانی که اشکال در حجم خون ندارند استفاده می شود. بیماران نیاز به کاهش بیشترى دارند ممکن است مصرف دارو را در دوز بالاتر شروع کنند.

در عرض ۲ هفته دارو، اثر خود را به طور قابل ملاحظه ای بر روى فشار خون فرد نشان می دهد و معمولا کاهش فشار خون حداکثر بعد از ۴ هفته به دست می آید. اگر نیاز به دوز اضافى در طول روز باشد، ممکن است دوز مصرفى به حداکثر ۳۲۰ میلی گرم در روز افزایش یابد و یا یک داروى دیورتیک اضافه شود. اضافه کردن دیورتیک اثر بیشتری نسبت به دوز بیش از ۸۰ میلی گرم دارد.

دوز مصرفی و نحوه مصرف قرص والسارتان ۸۰

✔ برای بیماران مسن، بیماران مبتلا به اختلال خفیف یا متوسط ​​کلیوی یا بیماران مبتلا به نارسایی کبدی خفیف یا متوسط ​​نیاز به تنظیم دوز اولیه نیست.

✔ قرص والسارتان ۸۰ ممکن است با سایر داروهای فشار خون تجویز شود.

✔ هم چنین قرص والسارتان ۸۰ ممکن است با غذا یا بدون غذا مصرف شود.

✅ پرفشاری خون کودکان ۶ تا ۱۶ ساله

برای کودکانانی که می توانند قرص بخورند، دوز اولیه ۱٫۳ میلی گرم به ازاى هر کیلوگرم یکبار در روز (تا ۴۰ میلی گرم درکل) توصیه می شود . دوز باید با توجه به پاسخ فشار خون تنظیم شود. دوزهای بالاتر از ۲٫۷ میلى گرم به ازاى هر کیلو گرم (تا ۱۶۰ میلی گرم در کل) یک بار در روز در کودکان ۶ تا ۱۶ ساله مورد مطالعه قرار نگرفته است.

✔ برای کودکان که نمی توانند قرص بخورند، استفاده از سوسپانسیون توصیه مى شود. دوز مصرفى سوسپانسیون نسبت به قرص بالاتر و حدود ۱٫۶ برابر بیشتر از قرص است.

✔ هیچ داده ای در بیمارانی که تحت دیالیز هستند یا میزان فیلتراسیون گلومرولی کمتر از ۳۰ میلی لیتر در دقیقه دارند ، وجود ندارد .

✔ مصرف والسارتان برای بیماران کمتر از ۶ سال توصیه نمی شود .

 آماده سازى سوسپانسیون (برای ۱۶۰ میلی لیتر از سوسپانسیون ۴ میلی گرم بر میلی لیتر)

۸۰ میلی لیتر از سوسپانسیون را در بطری شیشه ای که حاوی ۸ قرص والسارتان ۸۰ میلی گرم است اضافه کنید و حداقل ۲ دقیقه تکان دهید و اجازه دهید حداقل ۱ ساعت بماند. سپس مجدد آن را حداقل ۱ دقیقه تکان دهید. ۸۰ میلی لیتر شیرین کننده خوراکی به بطری اضافه کنید و آن را به مدت حداقل ۱۰ ثانیه تکان دهید تا مواد حل شوند.

سوسپانسیون همگن است و می تواند تا ۳۰ روز در دمای اتاق (کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد / ۸۶ درجه فارنهایت) یا تا ۷۵ روز در یخچال (۲-۸ درجه سانتیگراد / ۳۵-۴۶ درجه فارنهایت) در بطری شیشه ای با در بسته نگه دارى شود . قبل از نصرف بطری را به خوبی (حداقل ۱۰ ثانیه) تمان دهید .

✅ نارسایی قلبی

نارسایی قلبیدوز پیشنهادى اولیه والسارتان  ۴۰ میلی گرم دو بار در روز است. مى توان دوز را تا ۸۰ میلی گرم و ۱۶۰ میلی گرم دو بار در روز افزایش داد.

✅ پس از سکته قلبی

مصرف قرص والسارتان ممکن است ۱۲ ساعت پس از سکته قلبی شروع شود.  دوز اولیه پیشنهادب ۲۰ میلی گرم دو بار در روز است. ممکن است دوز مصرفی در عرض ۷ روز به ۴۰ میلی گرم دو بار در روز تغییر پیدا کند و سپس با دوز ۱۶۰ میلی گرم دوبار در روز به عنوان دوز نگهدارنده تغییر پیدا کندد. اگر افت فشار خون ناگهانی یا اختلال عملکرد کلیوی رخ دهد، باید به کاهش دوز فکر کرد. ممکن است  والسارتان با دیگر داروهاى  استاندارد پس از سکته قلب، از جمله ترومبولیتیک، آسپیرین، بتا بلوکرها و استاتین ها، داده شود.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

 

3.4/5 - (55 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر