دکتر محمد حسین نجفی

قرص والسارتان ۸۰  برای درمان فشار خون بالا و نارسایی قلبی استفاده می شود.همچنین برای بهبود شانس زنده ماندن پس از حمله قلبی نیز استفاده می شود. در این مقاله به بررسی کامل این دارو پرداخته ایم.


 قرص والسارتان ۸۰ برای چه خوب است؟

قرص والسارتان ۸۰ برای چه خوب است؟

در افرادی که مبتلا به نارسایی قلبی هستند ممکن است احتمال بسترى شدن در بیمارستان نیز کاهش یابد. قرص والسارتان ۸۰  متعلق به یک دسته ى دارویی به نام مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین هستند. این دارو با شل کردن عروق خونى باعث مى شود تا جریان خون راحت تر جریان یابد. کاهش فشار خون بالا به جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و مشکلات کلیوى کمک می کند.

والسارتان به شکل قرص خوراکی با دوز هاى ۴۰ میلی گرم، ۸۰ میلی گرم، ۱۶۰ میلی گرم و ۳۲۰ میلی گرم در دسترس است. مواد غیر فعال این قرص ها عبارتند از سیلیکون دى اکسید کلوئیدی، کراسپوویدون، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، اکسید آهن (زرد، سیاه و سفید و قرمز)، منیزیم استرات،  میکروکریستال سلولز، پلی اتیلن گلیکول ۸۰۰۰ و دی اکسید تیتانیوم.

قرص والسارتان ۸۰ دوای فشار خون بالا

قرص والسارتان ۸۰ برای درمان فشار خون بالا و پایین آوردن فشار خون استفاده مى شود . کاهش فشار خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از سکته قلبى و انفارکتوس میوکارد را کاهش مى دهد. این دسته ى دارویی و دسته هاى دارویی دیگر آزمایش شده اند و قرص والسارتان ۸۰ مورد تائید قرار گرفته است .

کنترل فشار خون بالا باید بخشی از کنترل ریسک بیمارى هاى قلبی عروقی، از جمله، کنترل چربی، کنترل دیابت، درمان آنتی ترومبوتیک، ترک سیگار، ورزش و محدود کردن مصرف سدیم باشد.  بسیاری از بیماران برای دستیابی به اهداف فشار خون، به بیش از یک دارو نیاز دارند.

داروهای فشار خون متعددى از انواع کلاس های دارویی و با مکانیسم های مختلف در آزمایشات تصادفی برای کاهش بیماری هاى قلبی و عروقى و مرگ و میر ناشى از آن  کنترل شده اند. بزرگترین و مؤثرترین نتیجه سودمند قلبى عروقى، کاهش خطر سکته قلبی است.

سکته قلبیافزایش فشار سیستولیک یا دیاستولیک باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری هاى قلبی و عروقی می شود ،  به طوری که حتی کاهش شدید فشار خون بالا می تواند مفید باشد. کاهش خطر نسبی با پایین آوردن فشار خون در هر جمعیتى متفاوت است، بنابراین در افرادی که مستقل از فشار خونشان در معرض خطر بیشترى هستند (به عنوان مثال، بیماران مبتلا به دیابت یا هیپرلیپیدمی) بیشتر از سایرین است. این افراد از درمان هاى تهاجمی بیشتر سود مى برند.

بعضی از داروهای فشار خون دارای اثرات فشار خون کم ترى در بیماران سیاه پوست هستند و بسیاری از داروهای ضد فشار خون دارای علائم و اثرات دیگری هستند (برای مثال بر روی آنژین، نارسایی قلبی یا بیماری کلیوی و دیابت) هستند. این ملاحظات می توانند انتخاب درمان را آسان تر کنند.ضمن اینکه قرص والسارتان ۸۰ ممکن است به تنهایی یا در ترکیب با سایر داروهاى فشار خون استفاده شود.

حلال مشکل نارسایی قلبی 

قرص والسارتان ۸۰ برای درمان نارسایی قلبی استفاده مى شود. در یک کارآزمایی بالینی تصادفی، قرص والسارتان ۸۰ به طور قابل توجهی نارسایی قلبی را کاهش داد. شواهدى وجود ندارد که قرص والسارتان ۸۰ در صورت استفاده با یک مهار کننده آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین مزایاى بیشترى داشته باشد .

دوز مصرفی و نحوه مصرف قرص والسارتان ۸۰

✅ پرفشاری خون در بزرگسالان

دوز مصرفی والسارتان ، ۸۰ میلی گرم یا ۱۶۰ میلی گرم یک بار در روز است که در صورت استفاده از آن به عنوان یک روش درمانى در بیمارانی که اشکال در حجم خون ندارند استفاده می شود. بیماران نیاز به کاهش بیشترى دارند ممکن است مصرف دارو را در دوز بالاتر شروع کنند.

در عرض ۲ هفته دارو، اثر خود را به طور قابل ملاحظه ای بر روى فشار خون فرد نشان می دهد و معمولا کاهش فشار خون حداکثر بعد از ۴ هفته به دست می آید. اگر نیاز به دوز اضافى در طول روز باشد، ممکن است دوز مصرفى به حداکثر ۳۲۰ میلی گرم در روز افزایش یابد و یا یک داروى دیورتیک اضافه شود. اضافه کردن دیورتیک اثر بیشتری نسبت به دوز بیش از ۸۰ میلی گرم دارد.

دوز مصرفی و نحوه مصرف قرص والسارتان ۸۰

✔ برای بیماران مسن، بیماران مبتلا به اختلال خفیف یا متوسط ​​کلیوی یا بیماران مبتلا به نارسایی کبدی خفیف یا متوسط ​​نیاز به تنظیم دوز اولیه نیست.

✔ قرص والسارتان ۸۰ ممکن است با سایر داروهای فشار خون تجویز شود.

✔ هم چنین قرص والسارتان ۸۰ ممکن است با غذا یا بدون غذا مصرف شود.

✅ پرفشاری خون کودکان ۶ تا ۱۶ ساله

برای کودکانانی که می توانند قرص بخورند، دوز اولیه ۱٫۳ میلی گرم به ازاى هر کیلوگرم یکبار در روز (تا ۴۰ میلی گرم درکل) توصیه می شود . دوز باید با توجه به پاسخ فشار خون تنظیم شود. دوزهای بالاتر از ۲٫۷ میلى گرم به ازاى هر کیلو گرم (تا ۱۶۰ میلی گرم در کل) یک بار در روز در کودکان ۶ تا ۱۶ ساله مورد مطالعه قرار نگرفته است.

✔ برای کودکان که نمی توانند قرص بخورند، استفاده از سوسپانسیون توصیه مى شود. دوز مصرفى سوسپانسیون نسبت به قرص بالاتر و حدود ۱٫۶ برابر بیشتر از قرص است.

✔ هیچ داده ای در بیمارانی که تحت دیالیز هستند یا میزان فیلتراسیون گلومرولی کمتر از ۳۰ میلی لیتر در دقیقه دارند ، وجود ندارد .

✔ مصرف والسارتان برای بیماران کمتر از ۶ سال توصیه نمی شود .

 آماده سازى سوسپانسیون (برای ۱۶۰ میلی لیتر از سوسپانسیون ۴ میلی گرم بر میلی لیتر)

۸۰ میلی لیتر از سوسپانسیون را در بطری شیشه ای که حاوی ۸ قرص والسارتان ۸۰ میلی گرم است اضافه کنید و حداقل ۲ دقیقه تکان دهید و اجازه دهید حداقل ۱ ساعت بماند. سپس مجدد آن را حداقل ۱ دقیقه تکان دهید. ۸۰ میلی لیتر شیرین کننده خوراکی به بطری اضافه کنید و آن را به مدت حداقل ۱۰ ثانیه تکان دهید تا مواد حل شوند.

سوسپانسیون همگن است و می تواند تا ۳۰ روز در دمای اتاق (کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد / ۸۶ درجه فارنهایت) یا تا ۷۵ روز در یخچال (۲-۸ درجه سانتیگراد / ۳۵-۴۶ درجه فارنهایت) در بطری شیشه ای با در بسته نگه دارى شود . قبل از نصرف بطری را به خوبی (حداقل ۱۰ ثانیه) تمان دهید .

✅ نارسایی قلبی

نارسایی قلبیدوز پیشنهادى اولیه والسارتان  ۴۰ میلی گرم دو بار در روز است. مى توان دوز را تا ۸۰ میلی گرم و ۱۶۰ میلی گرم دو بار در روز افزایش داد.

✅ پس از سکته قلبی

مصرف قرص والسارتان ممکن است ۱۲ ساعت پس از سکته قلبی شروع شود.  دوز اولیه پیشنهادب ۲۰ میلی گرم دو بار در روز است. ممکن است دوز مصرفی در عرض ۷ روز به ۴۰ میلی گرم دو بار در روز تغییر پیدا کند و سپس با دوز ۱۶۰ میلی گرم دوبار در روز به عنوان دوز نگهدارنده تغییر پیدا کندد. اگر افت فشار خون ناگهانی یا اختلال عملکرد کلیوی رخ دهد، باید به کاهش دوز فکر کرد. ممکن است  والسارتان با دیگر داروهاى  استاندارد پس از سکته قلب، از جمله ترومبولیتیک، آسپیرین، بتا بلوکرها و استاتین ها، داده شود.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

 

3.4/5 - (55 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پدوین جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده سالهاست که فشار خون و تپش قلب دارم در دی ماه تست و اسکن قلب دادم تست اوکی بود اسکن گرفتگی خفیف سه رگ بود داروی فشار خون و تپش قلب می خورم اما همش نگران سکته هستم لطفا راهنمایی کنید با توجه به اینکه دو برادر من عمل قلب باز گردند نگرانی من بیشتر است
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      توصیه به سی تی آنژیوگرافی
  • تصویر کاربر سهیل یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر ۳ سال نیم پیش رگ ال آ دی قلب منو‌ دو تا فنر گذاشتن و مرتب دارو مصرف میکنم آخرین نسخه داروی من برابر تجویز دکتر قلب آرترستان ۵۰ کنکورمرک ۲/۵ سیمواستاتین ۲۰ آ اس آ ۸۱ اپلرنون ۲۵ اسویکس ۷۵ هست مشکل من اینه که دکتر من در یه شهر دیگه هست وقتی میرم مطب دکتر براثر فعالیت ترد فشار خون و ضربان قلب به حدی میرسه که دکتر داروهاب فوق رو تجویز میکنه و وقتی میام منزل چون فعالیتی ندارم و غالبا در استراحت هستم با مصرف داروهای برابر دوز پزشک فشارخونم میاد غالبا به ده میرسه و ضربان به زیر ۶۰ خودم دارو رو کم کردم آرترستان ۵۰ رو فقط شب نصف کنکور مرک ۲/۵روزیک چهارم مصرف میکنم اسویکس و آاس آ یکروز در میان سیمواستاتین رو هر شب مصرف میکنم و پلرون رو قطع کردم با این مصرف دارو الان فشارخونم غالبا بین ۱۱/۵ تا زیر ۱۳ و ضربان ۶۴ تا ۷۰ هست هیچ مشکلی هم ندارم داروهای من قبلا یه چیزای دیگه ای بوده و از برج ۳ امسال این داروها شده بنظر خودم حالم خیلی بهتر از قبل هست فقط این داروها رو کم کردم آیا اشکال داره یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سعی کنید مکرر فشار و ضربان خود را نگیرید...داروها مناسب است...دوز داروها را بهتر است طبق نظر پزشک مصرف کنید...
  • تصویر کاربر K سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    اگر یک نفر بجای والزارتان ۸۰ سوتالول مصرف کنه چیی میشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      با یک بار اتفاقی نمی افتد
  • تصویر کاربر مهردوست دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام همسرم چندساله فشاربالاداره لوزارتان می خوردولی گهگاه ونامنظمتااینکه چندوقت پیش دست چپ وقلبش بعدازیه دعوادردگرفت رفتیم بیمارستان قلب بعداز معاینه وآزمایش خون بهش والسارتان دادند دادفشارش بالابودالان بعدحدودا۲سه ماه مچ پاهاوروی پاهاش ورم کرده ممکنه ازعوارض مصرف این داروباشه وبایدچکارکنه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      نیاز به ویزیت حضوری
  • تصویر کاربر نازنین شنبه ۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 40 مشاهده پرسش
    سلام پی گیر سوال قبلی فرمودین برای مصرف اسپرین باید مقدار هموگلوبین خون اندازه گرفته بشه چه ازمایشی باید انجام بدم ۵۱ سالمه سیگاری هستم فقط قرص فشار مصرف میکنم و بهم گفتن غلضت خونم بالاست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام..آزمایش cbc
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    باسلام.دکترمن ۵۹سالمه قرص والوسپ پنج میل آملودیپین.والسارتان ۸۰میل..یکی ونصف صبح وقرص والسارتان ۸۰ یکی ونصفی شب..قرص کارویدال ۶.۲۵هر۱۲ساعت یکی اما فشارم از۱۳.۱۳.۵سیستولی و۸تا۹ دیاستولی پایین تر نمیره..قرص صبح وشبم رو..ازیک ونیم به دوعدداضافه کنم نتیجه ش بهتر.میشه..سپاس ازمهربانی شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...نیاز به تنظیم مجدد داروها دارید
  • تصویر کاربر م.پ چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 83 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    من روزی یک قرص والساکور مصرف میکنم وروماتیسم مفصلی دارم دکتر ناپروسکن داده آیا میتوانم بخورمو تداخل دارویی ندارد ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام ناپروكسن ميتواند باعث بالا رفتن فشار خون شود
  • تصویر کاربر افسانه جمعه ۲۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    بنده ۲ ماه پیش برای چکاب و اکوی قلب به متخصص قلب وعروق مراجعه کردم که
    فشار خونم ۱۵ بود صبح بود و من هیچ علائم سردرد و ....نداشتم که پزشک بعد از اکو تشخیص دادن که همه چی اوکیه فقط یکم فشار خونم بالاس که باعث میشه قلبم درست پمپاژ نکنه و باید قرص بخورم من گردن درد وپشت سرم درد میکرد دو سالی میشد که الان با دارو هایی که میخورم هیچ سردرد تو این مدت و گردن درد نگرفتمه. من مرتب ناپروکسن و نوافن براسردردام میخورم .قرصی که دادن والدوزک اچ تی هستش که دوزش ۸۰ /۱۲/۵هست (والسارتان و هیدروکلروتیازید )
    صبح نصف شب هم نصف .من بیشتر وقتها فشارم ۱۰ روی ۶ .یا ده روی ۷ .
    ۱۱ روی ۷ .
    ۱۱ روی ۶ میشه
    ضربان قلب هم نرماله
    من نمیدونم با این اوصاف که فشارم با این قرصا زیاد پایین میاد پیش متخصص مراجعه کنم یا خیر ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام داروها باعث کاهش سدید فشار خون شده و خمین باعث سردرد میشود و برای کم کردن دارو با متخصص فلب مشورت کنید
  • تصویر کاربر یوسف جمعه ۱۲ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید دکتر بنده ۳۰ ساله دوساله پیش انژیو کردم بخاطر فشارهای عصبی بود گفتن اسپاسم قلبی بود دوتا دریچه های قلبم خفیف گشاد شده افتادگی دریچه میترال هم دارم ef:60چند ماه پیش اکوکاردیوگرافی کردم و اینکه از اون سال قرص اسپرین ۸۰ میخوردم الان یک ماهی هست قط کردم ورزش هم میکنم دکتر بهم والسارتان ۸۰+املودیپین ۵ دادن بخاطر فشار خون منتها بنده فقط شبها والسارتان ۸۰ میخورم املودیپین ۵ نمیخورم اشکال نداره؟واینکه یک ماه اسپرینم قطع کردم اسکال نداره فقط والسارتان ۸۰ میخورم شبها…یا نصف روز بخورم نصف شب
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      اسپرین را می توانید قطع کنید والسارتان به تنهایی کافی است اگر فشارتان خوب است املودیپین هم لازم نیست
    2. تصویر کاربر یوسف پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      ببخشید یک سوال دیگه وقتیef:60هست دریچه هام ب این صورت هست مشکلی نیست اسپرین معمولا بخاطر گرفتن رکها و نارسایی قلبی میخورن وخوردن سر خودش بنظرم باعث نارسایی ام میشه؟چون برای بنده خفیف بود گفتن تا بیست سی سال اینده اتفاقی پیش نمیاد
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۹ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      نه اسپرین اثری روی نارسایی قلبی ندارد از این بابت از مصرفش نگران نباشید
    4. تصویر کاربر یوسف سه شنبه ۹ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      ببخشید اذیت کردم،بنده اسپرین رو قطع کردم با توجه به مشکلات دریچه ای خفیف که دارم،گفتم بهتون یک ماهو نیمه قطع کردم فقط والسارتان میخورم،افتادگی دریچه میترال خیفیف که باعث‌غلظت خون نمیشه؟با اینکه نمیخورم اسپرین اما ورزش هم‌میکنم…
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۲ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      نه اصلا ارتباطی به نارسایی ندارد و مورد خطرناک و نگران کننده ای نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر یوسف پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید دکتر بنده ۳۰ ساله دوساله پیش یکبارانژیو کردم بخاطر فشارهای عصبی بود گفتن اسپاسم قلبی بود دوتا رگم خیلی خفیف گرفته بود گفتن چیزی نبود دوتا دریچه های قلبم خفیف گشاد شده افتادگی دریچه میترال هم دارم ef:60چند ماه پیش اکوکاردیوگرافی کردم و اینکه از اون سال قرص اسپرین ۸۰ میخوردم الان یک ماهی هست قط کردم ورزش هم میکنم دکتر بهم والسارتان ۸۰+املودیپین ۵ دادن بخاطر فشار خون منتها بنده فقط شبها والسارتان ۸۰ میخورم املودیپین ۵ نمیخورم اذیت میشم دوتاشو میخورم کم خونم اشکال نداره؟واینکه یک ماه اسپرینم قطع کردم اسکال نداره فقط والسارتان ۸۰ میخورم شبها…
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      با مجموع توصیفاتی که می کنید اشکالی ندارد فقط والسارتان بخورید اسپرین نیازی نیست اگر هم فشارهایتان الان تنظیم است نیازی به املودیپین نیست
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر