دکتر محمد حسین نجفی

افزایش و کاهش فشار خون در طول روز طبیعی است اما اگر مدت زیادی بالا باقی بماند می تواند سبب مشکلات قلبی و دیگر بیماری ها شود. در این مقاله چند نرم افزار فشار خون و اپلیکیشن سلامتی برای کمک به شما در کنترل و مدیریت فشار خون معرفی شده اند.

اپلیکیشن سلامتفشار خون بالا می تواند مقدار مقدار فشاری بیش از حد طبیعی به دیواره ی شریان ها وارد کند که سبب آسیب به عروق خونی و اعضای بدن می شود. فشار خون بالای کنترل نشده همچنین ممکن است منجر به سکته قلبی یا مغزی، آنوریسم، نارسایی قلبی، ضعیف شدن عروق در کلیه ها، از دست دادن بینایی و حتی کاهش توانایی فکری شود.

ایجاد تغییرات در شیوه زندگی می تواند کمک زیادی به کنترل فشار خونتان انجام دهد. متخصص فشار خون ممکن است ورزش، دنبال کردن رژیم غذایی سالم، حفظ وزنی مناسب، مدیریت استرس و ترک سیگار را توصیه کند. اما گاهی تغییر شیوه زندگی به تنهایی کافی نیست و پزشک ممکن است داروهای کاهش فشار خون را تجویز کند. یا حتی راه هایی دیگری  برای پایین آوردن فشارخون را پیشنهاد بدهد.

نرم افزار فشار خون Blood Pressure Companion

نرم افزار فشار خون ضربان قلب، فشار خون و وزن شما را پیگیری می کند. این برنامه دارای یک رابط کاربری منظم است که برای پایش تصویری فشار خون از کارنامه، جدول و بافت نگار استفاده می کند. نرم افزار فشار خون پیگیری مستقیم فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در یک جدول امکان پذیر می سازد. متوسط فشار شریانی در هر بار قرائت نیز می تواند محاسبه شود. اپلیکیشن فشار خون این امکان را می دهد که یادآورهایی برای اندازه گیری فشار خون و حتی ویزیت های دکتر ایجاد کنید. هنگامی که قرائت فشار خونتان غیرطبیعی است، می توانید سریعا و به طور موثری علت بالا رفتن فشار خون را بررسی و در نهایت آن را پایین آورید. علاوه بر این، امکان اشتراک اعداد نمایش داده شده با متخصص فشار خون نیز وجود دارد.

این نرم افزار فشار خون تنها برای آیفون طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود نرم افزار فشار خون برای آیفون

اپلیکیشن عادت قلب Heart Habit

اپلیکیشن سلامت Heart Habit برنامه ای هوشمند، ساده و خلاقانه در پیگیری و مدیریت فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی است. اگر قبلا سکته قلبی یا مغزی داشته اید، این برنامه، بهترین همراه برای مدیریت و پیشگیری از خطرات آینده برای شماست.

 به واسطه ی محتوای آموزشی، توصیه ها، بینش شخصی و روند های فعالیت ها و سبک های زندگی، برنامه ی عادت قلب می تواند راهتان را برای بدست آوردن فشار خونی عالی و قلبی سالم هموار کند.

این نرم افزار فشار خون تنها برای آیفون طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن سلامت قلب برای آیفون

 اپلیکیشن قدم شمار Pacer

نرم افزار قدم زن، یک قدم شمار و ردیاب است که احساسی مانند داشتن یک مربی و یک همراه برای پیاده روی را به شما منتقل می کند. تمرینات هدایت شده و برنامه های شخصی سازی شده ی تناسب اندام نیز در این برنامه گنجانده شده است.

فعالیت فیزیکی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. ورزش های معمول مانند پیاده روی برای نیم ساعت در اغلب روزهای هفته کاهش ۴ تا ۹ میلی متری جیوه را در فشار خون شما نشان می دهد. گوشی شما چه در دست، جیب و یا کیفتان باشد، برنامه ی قدم زن در تمام روز، قدم هایتان را ردیابی کرده و مسیر های طی شده، مدت فعالیت و کالری های سوزانده شده را ثبت می کند.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن قدم شمار برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن قدم شمار برای آیفون

اپلیکیشن لاغری My diet coach

اپلیکیشن لاغری مربی تغذیه ی من، روشی آسان و سرگرم کننده برای کاهش وزن است. این برنامه به شما کمک می کند تا کشف کنید چه چیزی شما را با انگیزه نگه می دارد، چگونه در مسیر بمانید، چگونه از امیال غذایی خود جلوگیری کنید و چگونه تغییراتی کوچک و سالم را در سبک زندگیتان ایجاد کنید. چاقی، شما را در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار می دهد. همزمان که وزنتان افزایش می یابد، فشار خونتان نیز افزایش پیدا می کند. اگر اضافه وزن دارید و دارای فشار خون بالا هستید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید کاهش وزن است. حتی از دست دادن ۵ کیلو نیز می تواند به سلامت شما کمک کند.

اپلیکیشن کاهش وزن مربی تغذیه ی من، یک پایشگر وزنی تصویری دارد؛ به طوریکه کاهش وزنتان را می توانید به صورت تصویری ببینید. مربی تغذیه ی من، نکات و جملات انگیزشی ارایه می دهد و هنگامی که موفق می شوید به شما پاداش می دهد.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن لاغری برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن لاغری برای آیفون

اپلیکیشن چرخه ی خواب Sleep Cycle

چرخه ی خواب یک ساعت زنگدار هوشمند است که الگوهای خوابتان را تحلیل می کند و شما را در سبکترین قسمت خواب بیدار می کند. بیدار شدن در قسمت های سبک خواب باعث می شود احساس استراحت کافی داشته باشید. به افراد بالغ پیشنهاد می شود روزانه ۷ تا ۹ ساعت بخوابند. اینگونه تصور می شود که خوابیدن کمتر از ساعات پیشنهاد شده با افزایش فشار خون مرتبط است.

عمیق ترین سطح خواب به گونه ای عمل می کند تا سلامت ذهنی و بدنی ما را بازگرداند. اختلال در خواب عمیق ممکن است اثری مغایر بر فشار خون بگذارد و با فشار خون بالا در ارتباط باشد. اپلیکیشن چرخه ی خواب، بدون مختل کردن عمیق ترین قسمت خواب، شما را بیدار خواهد کرد.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن چرخه خواب برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن چرخه خواب برای آیفون

اپلیکیشن ترک سیگار Smoke free

اپلیکیشن Smoke Free بر پایه ی بیش از ۲۰ تکنیک برای کمک به شما در ترک سیگار تولید شده است. این برنامه به شما نشان می دهد چه مقدار پول با سیگار نکشیدن ذخیره کرده اید، چند سیگار نکشیده اید و از شروع برنامه، چه مدت سیگار نکشیده اید. این برنامه شرح می دهد چه مقدار از زندگیتان را دوباره بدست آورده اید و همچنین نشان می دهد که سلامتی شما چگونه در حال بهبود است.

در حالی که سیگار کشیدن یک عامل مستقیم افزایش فشار خون نیست، اما خطر داشتن سکته ی قلبی یا مغزی را افزایش می دهد. سیگار کشیدن و فشار خون بالا هر دو سبب باریک شدن عروق می شوند. بنابراین، اگر هم سیگار می کشید و هم دارای فشار خون بالا هستید، عروق شما ممکن است سریعتر تنگ شوند و خطر ابتلا به بیماری قلبی به طور چشمگیری در شما افزایش می یابد.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن ترک سیگار برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن ترک سیگار برای آیفون

Calm (آسوده)

اپلیکیشن Calm برنامه ای با هدف کاهش اظطراب، استرس و مشکلات خواب از طریق برنامه های هدایت شده است.  ارتباط مستقیم بین استرس و فشار خون هنوز درحال مطالعه است، اما چیزی که میدانیم این است که شرایط استرس زا می توانند منجر به افزایش های موقتی در فشار خون شوند. افزایشات مکرر فشار خون نیز بالاخره سبب فشار خون بالا می شود و یا با آن در ارتباط است.

استفاده از برنامه Calm میتواند به شما در مدیریت سطوح استرس کمک کند. روندهای مراقبتی در ساعت های مختلف در این برنامه گنجانده شده است؛ به طوریکه می توانید بهترین روش را برای جا دادن در برنامه شخصی خود انتخاب کنید.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن آرامش برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن آرامش برای آیفون

اپلیکیشن منطقه تنفس Breathing Zone

منطقه ی تنفس، تمرین تنفسی با آگاهی ذهن برای کاهش میزان تنفس را ارایه می دهد، شما را آرام می سازد و احساس راحتی به شما می دهد. تمرین های تنفسی که در یوگا و مدیتیشن وجود دارند، برخی موفقیت ها در کمک به درمان فشار خون بالا را نشان داده اند. تحقیقات نشان داده اند که کشیدن ۶ نفس عمیق در یک بازه ی ۳۰ ثانیه، می تواند فشار خون سیستولیک را در مقایسه با هنگام آرام نشستن، کاهش می دهد.

منطقه ی تنفس، برنامه ای آسان است که چیزی بیشتر از دم و بازدم از شما نمی خواهد.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون طراحی شده است و  برای استفاده از آن می بایست هزینه پرداخت کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن منطقه تنفس برای آیفون

اپلیکیشن Qardio

برنامه ای برای پیگیری سلامت قلب است. سازندگانش ادعا دارند که برنامه ی آنها میتواند نسبت به هر برنامه ی دیگری، معیارهای بیشتری را دنبال کند. این اپلیکیشن می تواند فشار خون، وزن و الکتروکاردیگرام شما را پیگیری کند.

همچنین شما می توانید به کمک این برنامه، امکاناتی برای ضربان قلب، ضربان قلب نامنظم، شاخص توده بدنی (BMI)، وزن، ترکیب بندی بدن، کالری ها، دمای پوست و شمارش تعداد قدم ها داشته باشید. پیشرفت سلامت قلب و وضعیت وزن شما از طریق جداول و آمار و ارقام این برنامه قابل دیدن است.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن Qardio برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن Qardio برای آیفون

اپلیکیشن ساعت سلامت Health watch 360

از میان سایر عوامل، حفظ وزنی مناسب، استفاده از رژیمی متعادل، کاهش مصرف نمک و ترک الکل می توانند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کنند. یکی دیگر از نرم افزار های فشار خون، ساعت سلامت ۳۶۰ یک برنامه ی تغذیه ای با طراحی چشمگیر است که می تواند به شما در رسیدن به اهداف تغذیه ای و سلامتتان کمک کند. با انتخاب یک هدف سلامتی و تندرستی مانند فشار خون شروع کنید. سپس الگوریتم این برنامه، یک برنامه غذایی شخصی سازی شده برای شما تولید می کند و گزارشات روزانه ای از وضعیت تغذیه تان را به شما می دهد. برنامه ی ساعت سلامت ۳۶۰ شما را قادر می سازد تا دریافت کالری بدنتان را ردیابی کنید؛ در حالی که مطمئن هستید تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای بهترین عملکردتان را نیز دریافت کرده اید.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن ساعت سلامت برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن ساعت سلامت برای آیفون

دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون و فوق تخصص آنژیوگرافی

3.7/5 - (4 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Z.f جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    جناب دکتر سلام
    من به تازگی شنا میرم ولی وقتی از استخر بیرون میام سر گیجه دارم بدنم به شدت سنگینه وبه زور قدم برمیدارم ودچار عدم تعادل میشم مشکل از کجاست من سابقه فشار دارم ودارو استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید معاینه و اکو شوید

      و ورزشتون رو هم کمی شدتشو کم کنید و به تدریج شدتشو بالا ببرید

  • تصویر کاربر P.sh چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام، خسته نباشین، دختری ۱۹ ساله ام که اتفاقی وقتی به پزشک عمومی مراجعه کرده بودم فهمیدم فشار خونم بالاست، برای بررسی بیشتر پیش فوق تخصص قلب رفتم و ایشون هولتر ۲۴ ساعته گذاشتن و گفتن که میانگین ۱۳ و پیش فشار محسوب میشه، و توصیه به تغییر سبک زندگی دادن، برای تپش قلبمم که یهویی شروع میشه و یهویی هم تموم میشه پروپرانول ۱۰ هر دوازده ساعت دادن ولی اصلا تاثیر نداره، بغیر از تپش های یهویی موقع فعالیت و زمانی که یه مدت نشستم و بعد بلند میشم هم تپش شدید میگیرم به طوری که بیشتر از چند قدم نمیتونم راه برم و باید صبر کنم چند ثانیه نفسم بیاد سرجاش بعد ادامه بدم، خواستم بدونم نظر شما چیه، در ضمن اکو هم نکردن ، فقط نوار قلب ، ممنون میشم اگه جواب بدین ، با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید از نظر پرکاری تیرویی و کم خونی بررسی شوید

      باید معاینه و اکو شوید تا دید که ایا مشکل دریچه ای دارید یا خیر

      اگر اضطراب دارید به روانپزشک مراجعه کنید و اگر همچنان فشار بالا بود باید دارو شروع بشه و از نظر علل ثانویه بررسی شوید

    2. تصویر کاربر P.sh چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      خیلی خیلی ممنون از لطفتون.
      فشارم همچنان ما بین ۱۳و ۱۴ هست به نظر شما برای این مقدار فشار با توجه به سنم دارو لازم هست؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      اگر اکثر موارد در این حده بله و از نظر علل ثانویه هم بررسی شوید

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ابتسام پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من مادر دو فرزند هستم وبا داشتن ۳۸ سال سن، دو ساله که دچار فشار خون بالا شده ام. و مینیمم فشارم به ۱۰ تا ۱۱ میرسه و در حالتهای حاد به ۱۲ هم رسیده.
    در شهر محل سکونتم به بهترین متخصصین قلب و کلیه مراجعه کردم و نتیجه ای نگرفتم
    به تهران هم پیش دکتر محمدی لرد مراجعه کردم و باز با انجام آزمایشات متفاوت نتیجه ای نگرفتم
    همیشه فشارم بالا نمیره. اما چند روز پشت سرهم اون هم از بعداز ظهر به بعد بالا میره.
    برای همین هولتر ۷۲ ساعته هم که استفاده کردم باز نتیجه ای نداد.
    نوار قلب، اکو قلب، اکو عروق گردن، تست ورزش، سونو کامل شکمی و مثانه و کلیه، آزمایش تیروئید، چکاپ کامل ، عکس هسته ای از سینه، نوار ریه، آندوسکوپی معده رو انجام دادم و درهمه این موارد نتیجه مطلوب بوده و تقریبا" هرجای دیگه که برم آزمایشات تکراری تجویز میکنند
    فقط آنژیو انجام ندادم که دکترها مخالف انجامش بودن
    هر پزشک یه نوع دارو بهم داده و در حال حاضر کنکور ۲/۵ و والسارتان۸۰ مصرف میکنم و با وجود مصرف دارو در بعضی روزها کاملا" نرمال و چند روز پشت سرهم فشار بالا دارم که اگر قرص زیر زبانی بهبودی ایجاد نکرد به بیمارستان میرم
    اگر امکان داره لطفا"راهنمائم کنید و اگر موردی به نظرتون میاد که بیام مطبتون
    باتشکر از وقتی که قرار میدید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      گاهی افرادیکه فشار گهگاهی دارند به علت اضطراب و وسواسه

      اگر این مشکلاتو دارید حتما جهت درمان به روانپزشک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر حميدهنرمند شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    با سلام
    مردي ٣٠ ساله با اضافه وزن هستم كه پدر و مادر و يكي از برادرهام مبتلا به فشارخون بالا هستند و قرص مصرف ميكنند
    من هم گاهي فشارخونم بالاست و معمولا از ١4 پايين تر نمياد
    و يك بار بعد از خوردن شكلات زياد فشارم به ٢٠ رسيد ولي هيچ مشكلي نداشتم
    به دكتر مراجعه كردم و قرص لوزاميكس اچ روزي يك عدد تجويز كردند
    ميخواستم بدونم ممكنه من بتونم با خوردن سير فشارم رو كنترل كنم يا بايد قرص بخورم تا آخر عمر؟؟
    سوالم اينه كه اگر قرص نخورم مشكلي پيش مياد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید قرص بخورید

      عوارض فشار براتون ایجاد می شود

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 395 مشاهده پرسش
    باعرض ادب وخسته نباشید،مادرم فشار بالا می باشد.مردادماه سال قبل در یکی ازعروق کرونر استندگذاری شده است.به مدت یکسال هرروز پلاویکس،آسپرین،کونکور،قرص چربی(روزاستاتین)،والزامیکس،نیتروگلیسیرین،مصرف میکند.خواستم عرض کنم آیا بعداز یکسال نیاز هست که هنوز هم همه این قرص هارو ادامه بده یانه؟(هر3ماه برای چک آپ، اکو انجام میدادیم.خداروشکر فشار داخل قلبش خوبه.حدود50شده)
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      پلاویکس رو میشه قطع کرد

      سایر داروها به عوامل مختلف ارتباط داره

      باید بیمار معاینه شود تا بشه نظر داد

    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      ممنون ازلطفتون
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۹ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      خواهش میکنم

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سخاوت سه شنبه ۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    فشارخون بالا دارم قرص مصرف میکنم وبعضی مواقع از سرگیجه بی حال میشوم تمام آزمایشاتم به نظر دکتر نرمال است .در صورت امکان حقیر را راهنمایی نمایید% باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      ممکنع دچار افت فشار شوید باید جهت بستن هولتر مراجعه کنید

  • تصویر کاربر لیلا یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    باسلام من در هفته ۱۳دهم قراردارم دکتر به من اسپرین تجویز کرده ولی از زمان استفاده فشارم پایین میاید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      اسپرین هیچ تاثیری روی فشار نداره

      باید دنبال علت دیگری بود

  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام وعرض ادب
    آقای دکتر بنده چند سالی هست که مشکل افتادگی دریچه میترال دارم و زیاد پیگیر درمان نشدم تپش قلب زیاد دارم به خاطر کارم استرس و اضطراب زیاد دارم و چند سالی هم هست که فشارم خیلی بالا میره تا۱۹و ۲۱هم رسیده بود و در حالت عادی یعنی بیشتر مواقع ۱۴یا۱۵هستش راهنمایی کنید چیکار باید بکنم
    ممنون از اینکه امکان سوال و جواب را فراهم فرمودید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      افتادگی دریچه مهم نیست

      ولی فشار بالا حتما باید درمان شود و علل ثانویه فشار بررسی شود

      برای اضطراب هم به روانپزشک مراجعه کتید

  • تصویر کاربر اعظم چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    ببخشید آقای دکتر مادرم آنژیو شده اما قرص های پلاویکس و لوازارتان .و فوروزماید و آتورواستاتین و اسپیرولاکتون و کاردیول ونیتروکاردین بهش دکتر داده .1
    آیا همه این قرص ها باید تا آخر عمر مصرف کنه ؟؟؟
    وقتی دچار تنگی نفس شدید میشود چه قرصی بخوره ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بله

      داروها باید طوری تنظیم شه که دچار تنگی نفس نشوند و اگر وچار شدند باید بستری شوند

  • تصویر کاربر نازنین دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام.دختری ۲۷ساله هستم و مجرد.مدام احساس ضعف و بی حالی دارم چندبار که فشارم رو گرفتم هر دفعه پایین بود مثلا ۹روی ۸.وقتی هم درمعرض گرما قرار میگیرم سرپا هم که شده چشام بسته میشه خوابم میگیره یبار هم تو خیابون غش کردم .یکم سرپا وایسم سرم گیج می‌ره و تهوع هم میگیرم گاها.واقعا برام آزاردهنده شده این اوضاع لطفا راهنمایی بفرمایید چیکار باید بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      اگر اصطراب دارید به روانپزشک مراجعه کنید

      مایعات و نمک غذا رو کمی بیشتر کنید

      از مسایلی که باعث تشدید ضعفتون میشه اجتناب کنید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر