دکتر محمد حسین نجفی

افزایش و کاهش فشار خون در طول روز طبیعی است اما اگر مدت زیادی بالا باقی بماند می تواند سبب مشکلات قلبی و دیگر بیماری ها شود. در این مقاله چند نرم افزار فشار خون و اپلیکیشن سلامتی برای کمک به شما در کنترل و مدیریت فشار خون معرفی شده اند.

اپلیکیشن سلامتفشار خون بالا می تواند مقدار مقدار فشاری بیش از حد طبیعی به دیواره ی شریان ها وارد کند که سبب آسیب به عروق خونی و اعضای بدن می شود. فشار خون بالای کنترل نشده همچنین ممکن است منجر به سکته قلبی یا مغزی، آنوریسم، نارسایی قلبی، ضعیف شدن عروق در کلیه ها، از دست دادن بینایی و حتی کاهش توانایی فکری شود.

ایجاد تغییرات در شیوه زندگی می تواند کمک زیادی به کنترل فشار خونتان انجام دهد. متخصص فشار خون ممکن است ورزش، دنبال کردن رژیم غذایی سالم، حفظ وزنی مناسب، مدیریت استرس و ترک سیگار را توصیه کند. اما گاهی تغییر شیوه زندگی به تنهایی کافی نیست و پزشک ممکن است داروهای کاهش فشار خون را تجویز کند. یا حتی راه هایی دیگری  برای پایین آوردن فشارخون را پیشنهاد بدهد.

البته بهترین راه تشخیص گرفتگی عروق عمل آنژیو قلب می باشد.

نرم افزار فشار خون Blood Pressure Companion

نرم افزار فشار خون ضربان قلب، فشار خون و وزن شما را پیگیری می کند. این برنامه دارای یک رابط کاربری منظم است که برای پایش تصویری فشار خون از کارنامه، جدول و بافت نگار استفاده می کند. نرم افزار فشار خون پیگیری مستقیم فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در یک جدول امکان پذیر می سازد. متوسط فشار شریانی در هر بار قرائت نیز می تواند محاسبه شود. اپلیکیشن فشار خون این امکان را می دهد که یادآورهایی برای اندازه گیری فشار خون و حتی ویزیت های دکتر ایجاد کنید. هنگامی که قرائت فشار خونتان غیرطبیعی است، می توانید سریعا و به طور موثری علت بالا رفتن فشار خون را بررسی و در نهایت آن را پایین آورید. علاوه بر این، امکان اشتراک اعداد نمایش داده شده با متخصص فشار خون نیز وجود دارد.

این نرم افزار فشار خون تنها برای آیفون طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود نرم افزار فشار خون برای آیفون

اپلیکیشن عادت قلب Heart Habit

اپلیکیشن سلامت Heart Habit برنامه ای هوشمند، ساده و خلاقانه در پیگیری و مدیریت فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی است. اگر قبلا سکته قلبی یا مغزی داشته اید، این برنامه، بهترین همراه برای مدیریت و پیشگیری از خطرات آینده برای شماست.

 به واسطه ی محتوای آموزشی، توصیه ها، بینش شخصی و روند های فعالیت ها و سبک های زندگی، برنامه ی عادت قلب می تواند راهتان را برای بدست آوردن فشار خونی عالی و قلبی سالم هموار کند.

این نرم افزار فشار خون تنها برای آیفون طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن سلامت قلب برای آیفون

 اپلیکیشن قدم شمار Pacer

نرم افزار قدم زن، یک قدم شمار و ردیاب است که احساسی مانند داشتن یک مربی و یک همراه برای پیاده روی را به شما منتقل می کند. تمرینات هدایت شده و برنامه های شخصی سازی شده ی تناسب اندام نیز در این برنامه گنجانده شده است.

فعالیت فیزیکی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. ورزش های معمول مانند پیاده روی برای نیم ساعت در اغلب روزهای هفته کاهش ۴ تا ۹ میلی متری جیوه را در فشار خون شما نشان می دهد. گوشی شما چه در دست، جیب و یا کیفتان باشد، برنامه ی قدم زن در تمام روز، قدم هایتان را ردیابی کرده و مسیر های طی شده، مدت فعالیت و کالری های سوزانده شده را ثبت می کند.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن قدم شمار برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن قدم شمار برای آیفون

اپلیکیشن لاغری My diet coach

اپلیکیشن لاغری مربی تغذیه ی من، روشی آسان و سرگرم کننده برای کاهش وزن است. این برنامه به شما کمک می کند تا کشف کنید چه چیزی شما را با انگیزه نگه می دارد، چگونه در مسیر بمانید، چگونه از امیال غذایی خود جلوگیری کنید و چگونه تغییراتی کوچک و سالم را در سبک زندگیتان ایجاد کنید. چاقی، شما را در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار می دهد. همزمان که وزنتان افزایش می یابد، فشار خونتان نیز افزایش پیدا می کند. اگر اضافه وزن دارید و دارای فشار خون بالا هستید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید کاهش وزن است. حتی از دست دادن ۵ کیلو نیز می تواند به سلامت شما کمک کند.

اپلیکیشن کاهش وزن مربی تغذیه ی من، یک پایشگر وزنی تصویری دارد؛ به طوریکه کاهش وزنتان را می توانید به صورت تصویری ببینید. مربی تغذیه ی من، نکات و جملات انگیزشی ارایه می دهد و هنگامی که موفق می شوید به شما پاداش می دهد.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن لاغری برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن لاغری برای آیفون

اپلیکیشن چرخه ی خواب Sleep Cycle

چرخه ی خواب یک ساعت زنگدار هوشمند است که الگوهای خوابتان را تحلیل می کند و شما را در سبکترین قسمت خواب بیدار می کند. بیدار شدن در قسمت های سبک خواب باعث می شود احساس استراحت کافی داشته باشید. به افراد بالغ پیشنهاد می شود روزانه ۷ تا ۹ ساعت بخوابند. اینگونه تصور می شود که خوابیدن کمتر از ساعات پیشنهاد شده با افزایش فشار خون مرتبط است.

عمیق ترین سطح خواب به گونه ای عمل می کند تا سلامت ذهنی و بدنی ما را بازگرداند. اختلال در خواب عمیق ممکن است اثری مغایر بر فشار خون بگذارد و با فشار خون بالا در ارتباط باشد. اپلیکیشن چرخه ی خواب، بدون مختل کردن عمیق ترین قسمت خواب، شما را بیدار خواهد کرد.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن چرخه خواب برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن چرخه خواب برای آیفون

اپلیکیشن ترک سیگار Smoke free

اپلیکیشن Smoke Free بر پایه ی بیش از ۲۰ تکنیک برای کمک به شما در ترک سیگار تولید شده است. این برنامه به شما نشان می دهد چه مقدار پول با سیگار نکشیدن ذخیره کرده اید، چند سیگار نکشیده اید و از شروع برنامه، چه مدت سیگار نکشیده اید. این برنامه شرح می دهد چه مقدار از زندگیتان را دوباره بدست آورده اید و همچنین نشان می دهد که سلامتی شما چگونه در حال بهبود است.

در حالی که سیگار کشیدن یک عامل مستقیم افزایش فشار خون نیست، اما خطر داشتن سکته ی قلبی یا مغزی را افزایش می دهد. سیگار کشیدن و فشار خون بالا هر دو سبب باریک شدن عروق می شوند. بنابراین، اگر هم سیگار می کشید و هم دارای فشار خون بالا هستید، عروق شما ممکن است سریعتر تنگ شوند و خطر ابتلا به بیماری قلبی به طور چشمگیری در شما افزایش می یابد.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن ترک سیگار برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن ترک سیگار برای آیفون

Calm (آسوده)

اپلیکیشن Calm برنامه ای با هدف کاهش اظطراب، استرس و مشکلات خواب از طریق برنامه های هدایت شده است.  ارتباط مستقیم بین استرس و فشار خون هنوز درحال مطالعه است، اما چیزی که میدانیم این است که شرایط استرس زا می توانند منجر به افزایش های موقتی در فشار خون شوند. افزایشات مکرر فشار خون نیز بالاخره سبب فشار خون بالا می شود و یا با آن در ارتباط است.

استفاده از برنامه Calm میتواند به شما در مدیریت سطوح استرس کمک کند. روندهای مراقبتی در ساعت های مختلف در این برنامه گنجانده شده است؛ به طوریکه می توانید بهترین روش را برای جا دادن در برنامه شخصی خود انتخاب کنید.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن آرامش برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن آرامش برای آیفون

اپلیکیشن منطقه تنفس Breathing Zone

منطقه ی تنفس، تمرین تنفسی با آگاهی ذهن برای کاهش میزان تنفس را ارایه می دهد، شما را آرام می سازد و احساس راحتی به شما می دهد. تمرین های تنفسی که در یوگا و مدیتیشن وجود دارند، برخی موفقیت ها در کمک به درمان فشار خون بالا را نشان داده اند. تحقیقات نشان داده اند که کشیدن ۶ نفس عمیق در یک بازه ی ۳۰ ثانیه، می تواند فشار خون سیستولیک را در مقایسه با هنگام آرام نشستن، کاهش می دهد.

منطقه ی تنفس، برنامه ای آسان است که چیزی بیشتر از دم و بازدم از شما نمی خواهد.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون طراحی شده است و  برای استفاده از آن می بایست هزینه پرداخت کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن منطقه تنفس برای آیفون

اپلیکیشن Qardio

برنامه ای برای پیگیری سلامت قلب است. سازندگانش ادعا دارند که برنامه ی آنها میتواند نسبت به هر برنامه ی دیگری، معیارهای بیشتری را دنبال کند. این اپلیکیشن می تواند فشار خون، وزن و الکتروکاردیگرام شما را پیگیری کند.

همچنین شما می توانید به کمک این برنامه، امکاناتی برای ضربان قلب، ضربان قلب نامنظم، شاخص توده بدنی (BMI)، وزن، ترکیب بندی بدن، کالری ها، دمای پوست و شمارش تعداد قدم ها داشته باشید. پیشرفت سلامت قلب و وضعیت وزن شما از طریق جداول و آمار و ارقام این برنامه قابل دیدن است.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن Qardio برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن Qardio برای آیفون

اپلیکیشن ساعت سلامت Health watch 360

از میان سایر عوامل، حفظ وزنی مناسب، استفاده از رژیمی متعادل، کاهش مصرف نمک و ترک الکل می توانند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کنند. یکی دیگر از نرم افزار های فشار خون، ساعت سلامت ۳۶۰ یک برنامه ی تغذیه ای با طراحی چشمگیر است که می تواند به شما در رسیدن به اهداف تغذیه ای و سلامتتان کمک کند. با انتخاب یک هدف سلامتی و تندرستی مانند فشار خون شروع کنید. سپس الگوریتم این برنامه، یک برنامه غذایی شخصی سازی شده برای شما تولید می کند و گزارشات روزانه ای از وضعیت تغذیه تان را به شما می دهد. برنامه ی ساعت سلامت ۳۶۰ شما را قادر می سازد تا دریافت کالری بدنتان را ردیابی کنید؛ در حالی که مطمئن هستید تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای بهترین عملکردتان را نیز دریافت کرده اید.

این نرم افزار فشار خون برای آیفون و اندروید طراحی شده است و استفاده از آن رایگان می باشد.

لینک دانلود اپلیکیشن ساعت سلامت برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن ساعت سلامت برای آیفون

دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون  در تهران

3.7/5 - (4 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر باران دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما آقای دکتر
    پدر من 88 سالشونه و 12 سال پیش عمل قلب باز داشتن, حدودا یک سالی هست متخصص قلب براشون هیدروکلروتیازید50 و کارودیلول 6.25 نصفی روز نصفی شب تجویز کردن و شب هم آتروواستاتین 50 تا اینکه یه دو هفته پیش می گفتن رگ گردنشون مور مور میشه رفتن عمومی گفتن قرصا رو زمان درد استفاده بکنن(نسخه 1) و متاسفانه ایشون هر روز اصرار داشتن استفاده بکنن تا اینکه دیروز صبح هیچکدوم رو استفاده نکردن نه قرصای روتین و نه جدید شب گفتن شونه چپشون درد داره و فشارشون بالا بود قرصای سابقو استفاده کردن فشارشون رسید 15، امروز صبح هم به همین صورت که فشارشون با دستگاه دیجیتال خطا می داد، پس از مصرف قرص:
    حدودا 45 دقیقه بعد: سیستول:139 دیاستول:54 ضربان قلب: خطا
    حدودا 3 ساعت بعد:سیستول:163 ضربان قلب:54
    حدودا 6ساعت بعد:سیستول: 145 دیاستول:95 ضربان قلب:
    حدودا 9 ساعت بعد و بعد از مراجعه به پزشک(دریافت آمپول که متاسفانه نمی دونم چی بوده و پزشک نوار قلب گرفتن و در مورد ضربانشون نگران بودن و نسخه نوشتن و خواستن حتما متخصص مرکز استان مراجعه داشته باشیم، نسخه 2 رو نوشتن.
    سیستول: 145 دیاستول:95 ضربان قلب:65
    الان بابت قرصای جدید نگران هستیم، ممنون میشم راهنماییمون بفرمایین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۰ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام نسخه اول برای دردهای عضلانی کاربرد داره و نسخه دوم داروهای فشار و گرفتگی رگ قلب هست ، داروهای قلب استفاده بشه و سریعتر توسط ماخصص دیده بشن
  • تصویر کاربر سعید یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 439 مشاهده پرسش
    سلام
    من 46سال دارم و چند سال است که مبتلا به فشارخون با زمینه ارثی هستم.
    حدود شش ماه بنا به تجویز پزشک روزانه از یک قرص کنکور کور 2.5 استفاده کردم و دو ماهه به علت کاهش شدید میل جنسی احتمال دادم بخاطر اونه و قطعش کردم و روزی نصف قرص تریامترن اچ و یک لوزارتان می خورم.
    مدت زیادیه فشارم 13.5 روی 9.5 تقریبا ثابته. آیا این حد فشار هم مشکل سازه؟
    مدتیه میل جنسی و نعوظ خوبی ندارم و انزال آخر رابطه جنسی با لذت خاصی همراه نیست، با وجود این که فاصله انجام عمل جنسی را افزایش دادیم.
    با توجه به این که فشار خون را یکی از عوامل اختلال نعوظ ذکرمی کنند، قابل برگشت هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام بله قابل برگشته ، با همکاران ارولوژیست هم مشاوره کنید. داروی لوزارتان اچ یک نصفه صبح میل کنید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    سلام.به دلیل استرس مریضی مادرم و الان کرونا فشارم دائما 13 یا14 میباشد.بعضی وقتا یهو تا 16 و 17 هم بالا میره.چیکار کنم؟ خیلی خطرناکه.وانکه دارو چی بخورم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام دارو لازمه و فعلا لوزارتان صبح وشبها

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ،ببخشید برای پخت و پز از چه روغنی استفاده کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      روغن مایع و گیاهی بهترین گزینه هست

  • تصویر کاربر آرمان یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام خدمت جناب اقای دکتر نجفی عزیز و گرامی،
    بنده آقا 29 ساله از شیراز چند سال هست دچار اختلالات استرس و اضطراب هستم وحدود چند ماه هست قرص الپرورولام نیم میلی به میزان نصف صبح و نصف ظهر و همچنین یک چهارم کلونازپام 1 در شب تحت نظر پزشک روان پزشک مصرف میکنم، اما همچنان روزها هر وقت فشار خون میگیرم روی عدد 14 روی9 و 13 روی 9 هست و استرس هم که دارم بیشتر هم میشه، مخصوصا مواقعی که قرص ارامبخشهام از زمان مصرفش دیر تر میشه یا یادم میره عدد فشارم بالاتر میره البته شبها که منزل هستم بعضی مواقع 12.5 روی 8.6 همین حدودها هم فشارم میره (اما همیشه 12 روی 8 نیست بیشتر روی همون 13 روی 8 هست) سوالم اینه ایا من فشار خون دارم و نیاز به داروی فشار خون دارم یا فشار خونم که اکثرا 14 روی 9 یا 13 روی 9هست برای اختلالات استرس و اضطرابم هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      دوز داروهای ضد اضطراب تان به نظر کم هست

      میشه داروهاتون  رو اضافه کنید تا اضطراب کنترل بشه اگر بعد از درمان اضطراب همچنان فشار خون بالا بود باید دارو مصرف کنید و از نظر علل ثانویه فشار هم بررسی شوید

  • تصویر کاربر زیبا جمعه ۱۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام زن 54ساله هستم مدتی فشارخون دارم روزی دوباره انالاپریل 5میخورم از زمانی که هوا سرد شد فشارم 145\\85است آیا دارو را بایستی عوض کنم.؟مقداری اضافه وزن دارم یا با کم کردن وزن فشارم را کنترل کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      هیدروکلرتیازید نصف صبحها هم مصرف کنید

  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    با سلام
    ۵۱ سال دارم مدت ۳ سال والسارتان ۱۶۰ برای فشار میخوردم وکنکور ۲/۵ برای پی وی سی قلب
    چند ماه پیش فشارم بالا رفت تا ۱۸ روی ۱۱ که دکتر قلبم اسپیرو نولاکتون ۲۵ روزی یکبار علاوه بر داروهای قبل
    تجویز کردن که فشارم کنترل شد ولی به توصیه خودشون دکتر غدد هم رفتم که ایشان برای ازمایش هورمون کلیه والسارتان واسپیرو نولاکتون را قطع کردند واملو دپین ۵ روزی ۲ بار دادن که همه ازمایسات وبررسیهای کلیه خوب بود ولی گفتند همین املو دپین را ادامه بدم
    ولی دکتر قلبم نظرش این هست که چون قبلا ضخامت دیوار بطن چپ داشتم -(الان با اکویی که گرفتن گفتن برگشته وخوب شده )همان والساکور و اسپیرو نولاکتون با دوز قبل را بخورم سوالم این است ۱-با توجه به این که ۲ماه املودپن خوردم اگر ناگهانی ان را قطع کنم مشکلی پیش نمیاد۲-نگرانم که با قطع املو دپین دوباره فشارم بالا بره لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      به محض قطع دارو ، داروهای قبلی رو شروع کنید

      در این حالت فشار بالا نمی رود

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۸ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    با سلام بنده 27 ساله چند روزه فشارم 14090 میباشد با سردرد خفیف و با سابقه خانوادگی فشار خون برای کنترل فشارم چه دارویی میتونم استفاده کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۸ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید ابتدا فشار خون در شما اثبات شود.باید هولتر ببندید 

      باید مراجعه کنید

  • تصویر کاربر غفارضمیری سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترممنون ازوقتیکه میگذاریدبنده 71سال دارم فشارم راکه میگیرم مثلا 14/5و8است بعداز5رقیقه میگیرم میشود12/5و7/5آیاکدام صحیح است؟متشکرم جوابم رابدهید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بله

      ولی بهتره هولتر ببندید تا مشخص شود که فشار دارید یا خیر

  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من تو پانزده هفته بارداری هستم الان فشار خون من بالا میره روزی دوتا متیل دوپا مصرف مکنم ولی باز هم فشار خونم بالا و پایین مکنه لطف کنید یه داروی برای من بنویس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      متورال نصف هر ۱۲،ساعت مصرف کنید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر