دکتر محمد حسین نجفی

هر چیزی که تاکنون در مورد درمان صد در صد فشار خون بالا چه با دارو و چه درمان  قطعی فشار خون با قرص های فشار شنیده اید را کنار بگذارید، چرا که شایعه ای بیشتر نیستند.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در پادکست صوتی زیر در این باره بیشتر توضیح می دهند:

 

آیا درمان صد درصد  فشار خون بالا حقیقت دارد؟

این سوال خیلی از بیماران بنده است که آیا به طور مثال آیا دارویی وجود دارد که بلافاصله بعد از تجویز و مصرف آن فشار خون شخص درمان شود؟ هیچگونه دارویی که درمان صد درصد فشار خون را نوید دهد وجود ندارد. پس برای پایین اوردن فشارخون بالا چه میتوان کرد؟

واقعیت این است که انتخاب داروی فشار خون اغلب بر اساس بیماری زمینه ای فرد و یا بر اساس سن انجام می گیرد. به عنوان مثال افراد بالای 55 سال یه گروه داروی فشار خون برای آن ها مناسب است و آن را شروع می کنیم. افراد کمتر از 55 سال گروه دیگری از دارو ها براشون مفید است که آن را شروع می کنیم. اگر شخصی همراه با فشار خون بالا به دیابت مبتلا باشد یا نارسایی کلیه و یا نارسایی قلبی داشته باشد؛ دارویی را تجویز می کنیم که هم برای کنترل فشار خون مناسب باشد و هم جلوگیری از عوارض آن بیماری زمینه ای را در بر داشته باشد.

یا به طور مثال اگر فردی هم فشار خون و هم آریتمی داشته باشد؛ باید دارویی تجویز شود که بر هر دوی این بیماری ها اثر داشته باشد. حتی گاهی اوقات از ابتدای امر با 2 داروی فشار خون درمان رو شروع میکنیم؛ به شرطی که فشار خون بیمار خیلی بالا باشد.

نکته ای که در درمان فشار خون وجود دارد و بیماران باید آن را رعایت کنند این است که باید مصرف نمک خود را محدود کنند؛ زیرا مصرف نمک، درمان فشار خون را با مشکل رو به رو می کند و کار ما را سخت تر کرده و به مصرف بیشتر دارو نیاز است.

تغییر در شیوه ی زندگی به پزشک کمک می کند راحت تر بتواند درمان فشار خون را انجام دهد. به این مفهوم که اگر شخص شروع به پیاده روی و ورزش روزانه کند؛ اگر وزنش کم شود که واقعا در درمان فشار خون مفید است و واقعا کمک کننده است و برای قلب مفید است. اما حتی اگر میزان وزن بیمار کاهش پیدا نکند باز هم در درمان فشار خون بیمار بسیار موثر است.

رژیم های حاوی غلات، سبزیجات و میوه کمک می کند که درمان فشار خون بهتر صورت گیرد.

نهایت امر این است که حتما با هر انگیزه ای که فشار خون بالا باشد – به طور مثال عده ای مراجعه می کنند و میگویند که فشار خون من استرسی است پس نیازی به درمان نیست که این عبارتی غلط است- می تواند آسیب های خودش رو به مغز، قلب، کلیه، چشم و اعضای دیگر بدن می زند؛ پس باید این بیماری هر چه زودتر درمان شود.

پس نهایت امر این است که درمان صد در صدی فشار خون که برای همه ی بیماران در دسترس باشد وجود ندارد و پزشکان بر اساس شرایط بیمار داروها را تجویز میکنند.

درمان فشار خون

علت بالا رفتن ناگهانی فشار خون

فشار خون نیرویی است که در طی آن خون درشریان های شما جریان می یابد. عوامل مختلفی می تواند موجب افزایش ناگهانی فشار خون شما شود و هنگامی که فشار خون به طور مرتب افزایش می یابد خطر ابتلا به پرفشاری خون مزمن را نیز افزایش می دهد که می تواند منجر به مشکلات عروقی، بیماری قلبی و سکته مغزی شود.عوامل دیگری مانند استرس و اضطراب، مصرف برخی داروها مانند قرص های ضد بارداری و مصرف نمک نیز می توانند از عوامل موثر در افزایش ناگهانی فشار خون باشند.

یکی دیگراز عوامل موثر بر افزایش ناگهانی فشار خون، مصرف سیگار است. هنگامی که شما سیگار می کشید، نیکوتین، اثر فوری بر فشار خون شما  می گذارد. نیکوتین تغییرات زیادی درعملکرد مناسب رگ های خونی ایجاد می کند و درسیستم گردش خون  التهاب ایجاد کرده و در نهایت فشار خون را بالا می برد.

مصرف کاهو در فشار خون بالا

سبزیجات می توانند در بسیاری از موارد سبب کاهش فشار خون شوند. سبزیجات اغلب حاوی سطوح بالای نیترات و نیتریت هستند که منابع خوبی از اکسید نیتریک (NO) می باشند. آنها همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلامت و الاستیک شریانی حمایت می کنند. سبزیجات کنسرو شده نیز تقریبا مانند سبزیجات تازه از میزان شکر، چربی یا نمک پایین برخوردار بوده و همان مزیت را دارند.

کاهش فشار خون با کاهوکاهو از جمله سبزیجاتی است که برای بدن انسان سرشار از مزایای سلامتی است! یک سالاد معمولی با کاهوی ترد و تازه می تواند یک میان وعده سالم و مغذی باشد. کاهو، منبع خوب پتاسیم است و مطالعات نشان داده است که به کاهش فشار خون کمک می کند.

آیا دارچین برای فشار خون ضرر دارد؟

بر طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مکمل های حاوی دارچین می توانند به طور بالقوه خطرناک باشند، به خصوص برای  افرادی که داروهای استاتین را برای کاهش کلسترول و فشار خون مصرف می کنند. اما مصرف میزان مناسبی از پودر دارچین به عنوان یکی از طعم دهنده های خوشمزه، ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد. مصرف چوب دارچین به صورت روزانه ممکن است فشار خون افراد مبتلا به دیابت را نیز کاهش دهد. برای مصرف دارچین می توانید در رژیم غذایی خود آن را بر روی غلات صبحانه، تخم مرغ و حتی قهوه اضافه کنید.

کاهش قند و فشار خون با چای ترش

تحقیقات در مورد مصرف چای مخصوصا چای ترش نشان داده است که مصرف چای ترش در طی روز به صورت دم کرده تأثیر زیادی بر کاهش فشار خون دارد.

یوگا و فشار خون

مطالعات اخیر نشان می دهد که حفظ عضلات و انعطاف پذیری آن ها، نقش موثری بر سلامت بدن دارد. به عنوان مثال از طریق تمرینات یوگا به طور منظم، انعطاف پذیری شریان ها صورت گرفته و در نتیجه به طور طبیعی، باعث کاهش فشارخون می شود.

تاثیر یوگا در درمان فشار خونمطالعه ای در مجله فیزیولوژی نشان می دهد که  فشار خون افراد ۴۰ ساله و بالاتر، با انجام تمرینات یوگا برای انعطاف پذیری شریان ها، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

رازیانه برای کنترل فشار خون

رازیانه گیاهی است که در اکثر نقاط اروپا و دریای مدیترانه رشد می کند. دانه های این گیاه در قرون وسطی برای طعم دهی و به عنوان دارو استفاده می شد. امروزه، مصرف دانه رازیانه، نقش مهمی در کاهش فشار خون داشته و گزینه مناسبی در درمان این بیماری به شمار می رود.

درمان فشار خون با دارچین و عسل

عسل حاوی حدود ۸۰ درصد قند و همچنین اثرات پروتئینی، مواد معدنی و آب است. بدن شما به راحتی می تواند عسل را جذب و استفاده کند و این باعث می شود که کربوهیدرات های مفید وارد بدن شوند. تاثیر گذاری دارچین نیز به عنوان ادویه ای بدون قند، در ترکیب با عسل سودمند است. اگر چه مطالعات اولیه نشان می دهد که عسل ممکن است نقش مهمی در کاهش فشارخون داشته باشد، اما هرگز بدون مشورت متخصص فشار خون این درمان را انجام ندهید. پیش از اضافه کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی خود برای کاهش فشار خون با پزشک خود  مشورت کنید، به خصوص اگر در حال  مصرف داروهایی برای کاهش فشار خون هستید.

بابونه و فشار خون

بابونه گیاهی با خواص فراوان است که می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد. تاثیر مصرف آن با داروهای فشار خون بالا ، دارای اثر دهی بیشتری است.

کرفس و فشار خون

آب کرفس و فشار خونآب کرفس در درمان فشار خون بالا بسیار سودمند است. شما می توانید کمی آب به ساقه های کرفس اضافه کرده و آن را در درمان پرفشاری خون مصرف کنید.

خواص بهارنارنج بر فشار خون

بهار نارنج تلخ به صورت دم کرده و یا عصاره آن در درمان پرفشاری خون مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره بهار نارنج تلخ حاوی سونفریین است و اثرات سمپاتومیتی سینافین در این عصاره ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

تاثیر زالو درمانی بر فشار خون

تاثیر زالودرمانی بر فشار خونمطالعات مختلف نشان داده است که بزاق زالو حاوی آنزیم های مفیدی است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. آنزیم های ضد انعقاد موجود در بزاق زالو سبب کاهش گرایش انعقادی خون می شود؛ بنابراین این آنزیم ها نه تنها از لخته شدن خون جلوگیری می کنند، بلکه باعث می شوند تا لخته ها ی خون از قسمت های دیگر بدن نیز حذف شده و منجر به کاهش قابل ملاحظه فشارهای سیستولیک و دیاستولیک شود.

خواص کاسنی برای کاهش فشار خون

عصاره کاسنی که حاوی فروکتان و نوعی یونولین است، اثرات مطلوبی بر بدن دارد؛ از جمله اثرات آنتی هپرگلیسمی و ضد دردی لیپیدمی و بهبود حرکت روده. مطالعات نشان داده است که  عصاره ریشه کاسنی بر گلوکز خون، متابولیسم لیپید و کاهش فشار خون تاثیر گذار است.

تاثیر مکمل منیزیم بر کاهش فشار خون

مصرف منیزیم کافی می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. توصیه می شود که افراد مبتلا به فشار خون بالا، مکمل های منیزیم را برای کاهش فشار خون خود مصرف کنند.

با توجه به ایمنی نسبی و هزینه پایین، مکمل های منیزیم می توانند گزینه مناسبی برای کاهش فشار خون در افراد با خطر بالا و یا بیماران مبتلا به فشار خون بالا در نظر گرفته شوند. محققان دریافتند که مصرف ۳۶۸ میلی گرم مکمل منیزیم روزانه به مدت سه ماه موجب کاهش فشار خون سیستولیک افراد به میزان ۲ میلی متر جیوه (mmHg) و کاهش فشار خون دیاستولیک می شود.

هویج و فشار خون

هویچ و فشار خونآب هویج دارای آنتی اکسیدان هایی مانند بتا کاروتن و ویتامین A و C است. آنتی اکسیدان ها درعروق خونی باعث محافظت بدن از رادیکال های آزاد می شوند. محققان اعلام کرده اند که آنتی اکسیدان ها ممکن است در درمان فشار خون بسیار موثر باشند.

سیاه دانه برای درمان فشار خون بالا

روغن سیاه دانه در درمان برخی از شایع ترین شرایط خاص، از جمله فشار خون بالا و آسم، کاربرد دارد. سیاه دانه دارای خواص قوی ضد قارچی است که در درمان انواع عفونت ها نیز استفاده می شود. ازجمله مزایای عمده روغن سیاه دانه می توان به کاهش فشار خون بالا اشاره کرد.

عدس و فشار خون

دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف عدس می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش سطح خطرناک فشار خون داشته باشد. تحقیقات جدید نشان داده است که عدس می تواند میزان انقباض رگ های خونی را کاهش دهد. مصرف چربی و نمک بالا می تواند رگ های خونی را مسدود یا منقبض کرده و در نتیجه فشار خون افزایش پیدا کند. اضافه کردن عدس به رژیم غذایی در رفع این مشکل کمک کننده است.

میوه به و فشار خون

میوه به و فشار خونمیوه” به” یک میوه معطر و متعلق به خانواده Rosaceae است که در خانواده سیب و گلابی نیز قرار می گیرد. این میوه، بومی مناطق گرم و معتدل جنوب غربی آسیا بوده و یک میوه فصلی است که از پاییز تا زمستان در دسترس است . میوه “به”، غنی از پتاسیم بوده و پتاسیم موجود در آن در کاهش فشار خون بالا موثر است.

اسفناج و فشار خون

در مورد مصرف اسفناج به عنوان کاهش دهنده فشار خون ،نظرات مختلفی مطرح است. اما تحقیقات نشان داده است که آب اسفناج به دلیل مواد معدنی و آهن بالا می تواند از فشار خون بالا جلوگیری کند. بهتر است در مصرف برگ اسفناج و اضافه کردن آن به رژیم غذایی برای درمان فشار خون ،با پزشک مشورت شود.

زنجبیل و فشار خون

مطالعات اولیه نشان می دهد که زنجبیل ممکن است کلسترول را کاهش دهد و به جلوگیری از لخته شدن خون نیز کمک کند. مصرف زنجبیل در درمان بیماری های قلبی و انسداد رگ های خونی که به فشار خون بالا و حمله قلبی یا سکته مغزی منجر می شود، موثر و سودمند است. زنجبیل ممکن است به بهبود کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز کمک کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اثردهی زنجبیل برای بیماری های قلبی و دیابتی لازم است.

خواص عرق کاکوتی بر فشار خون

خواص عرق کاکوتیعرق کاکوتی به طور گسترده ای در طب سنتی برای درمان بیماری های پرفشاری خون در سین کیانگ، (منطقه مستقل چین) استفاده می شود.

آیا عرق آنیسون در کاهش فشار خون مفید است؟

آنیسون، بومی شرق مدیترانه و یکی از قدیمی ترین گیاهان ادویه ای شناخته شده است. عرق آنیسون در درمان دارویی و غذایی استفاده می شود. آنیسون از خانواده  Apiaceae است که شامل هویج، جعفری، کرفس، رازیانه، گشنیز، زیره سبز و سیلیس است. عرق آنیسون برای درمان پر فشاری خون استفاده می شود اما توصیه می شود که بیماران با فشار خون بالا در مصرف عرق آنیسون احتیاط کرده و یا با پزشک خود مشورت کنند.

آیا درد و ورم معده باعث فشار خون بالا می شود؟

دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.2/5 - (102 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سلطانی یکشنبه ۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید دو سالی میشه که فشار دارم یا 15یا16 دکتر بهم لوزرتان 25٪ داده کبدمم گرید 2 می باشد و کیست تخم. دانی دارم 32 سانتی متر بخاطر فشار بالا بهم گفتن نباید قرصی مصرف کنم برای رفع کیست ایا فشارم خیلی بالاس مادرم بر اساس فشار بالا فوت کردن سکته مغزی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.بله

      اگر در اکثر موارد فشار در این حد هست حتما باید با تتوجه به سنتون از نظر علل ثانویه بررسی شوید  و دارو مصرف کنید

  • تصویر کاربر عرب یکشنبه ۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام.خسته نباشید.من 33 سالمه و یک ماهی هست که فهمیدم فشارخون بالا دارم با فشار 15 روی 10 دکتر رفتم و ایشان با اکو قلب بهم گفتن نداره قلبت ضخیم شده ولی نه خیلی.بهم قرص لوزارتان شب و صبح.و متوهگزان دادن بهم.الان فشارم چند بار گرفتم بعد مصرف قرص 12 روی هشت ونیم معمولا.ولی بیشتر شبها قفسه سینه درد می کنه و تنگی نفس دارم کمی.به نظرتون طبیعی چیکار باید بکنم. و اینکه باشگاه ایروبیک می رم آیا برام ضرر داره .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.باید علت درد قفسه سینه مشخص شود

      ممکنه گوارشی  اضطرابی و یا با احتنال خیلی کمتر قلبی باشه

      باید معاینه شوید و اکر لازم شد تست ورزش انجام دهید

  • تصویر کاربر آروین چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    لطفا جواب اکو و تست ورزشی ک بهتون فرستادم رو مشاهده کنین و ببینین چطوره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      تست ورزش باید کامل و پشت سر هم دیده شود

      اکو ارسال نشده

  • تصویر کاربر Ali پنجشنبه ۲۶ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 158 مشاهده پرسش
    چگونه میشود فهمید شخص دقیقاً دارای بیماری فشار خون هست و عوامل دیگری مانند تغدیه ناراحتی معده .یبوستو رفتارروزانه شخص مستقیماً دخالت ندارد ولی میتواند فقط تشدید کننده باشه
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      به هر حال هر گونه درد میتونع بطور حاد فشار رو بالا ببره ولی عامل اصلی فسار نیستن

  • تصویر کاربر IMAN سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دکتر گرامی. بنده آقا و 40سال سن دارم واز 20سالگی متوجه فشار خون بالا و خوردن قرص آتنولول50 ‌‌هستم طی این مدت از درد کتف چپ وگردن رنج میبرم والان چند مدتی هست درد پایین قفسه سینه َسر معده و نفس تنگی هنگام فعالیت زیاد دارم لازم به ذکر هست بنده اضافه وزن دارم وبه چند متخصص قلب مراجعه کردم نوارقلب سالم اکوی قلب سالم تست ورزش قبل از نفس تنگی سالم ولی افتادگی دریچه میترال مادر زادی رو تایید کردن. لطفا راهنماییم کنید این نفس تنگی بعداز فعالیت و بالارفتن از پله نشانه چیست با تشکر فراوان از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام در صورتیکه همه موارد قلبی سالم است ممکنه بخاطر اصافه وزن یا مشکل ریوی باشه

      به دکتر ریه مراجعه کنید و ورزش مرتب و کاهش وزن داشته باشید

    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام در صورتیکه همه موارد قلبی سالم است ممکنه بخاطر اصافه وزن یا مشکل ریوی باشه

      به دکتر ریه مراجعه کنید و ورزش مرتب و کاهش وزن داشته باشید

      برای فشار هم حتما باید از نظر علل ثانویه فشار خون بررسی شوید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فرشته سه شنبه ۲۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    فشار خون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      سوالتون چی هست

    2. تصویر کاربر فرشته دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام خانمی 43ساله هستم باسابقه فشارعصبی و اینکه داروفشاراستفاده نمیکنم مدتیه بدون دلیل فشارم بالا میره مینیمم تا ده وماکزیمم تاچهارده دوباره میاد پاایین تا ده روشش یا دوازده روهشت کل بدنم هورمونام چک کردم ووانوا سونو دادم مشکلی نبود جز الدسترونم یه مقدارکم بالابود درضمن من کم کاری تیرویید دارم ازنوع هاشبموتو وهولترم برام گذاشتن دکتر گفتن فعلا نمیتونم بهت قرص بدم چون فشارت بالانیست که نیاز به قرص داشته باشی وقتی فشارم میخواد بالا بره خودمدمتوجه میشم گوشام وصورتم داغ میشه پاهام یخ من چکارکنم کمکم کنید درضمن ورزشم میکنم واکو قلبم دادم مشکلی نبوده باتشکر ازشما
    3. تصویر کاربر فرشته دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      باسلام خانمی 43ساله هستم چندوقتیه بی دلیل فشارم بالا میره کهدخودم متوجه میشم صورتم وگوشام داغ میشن فشارم چهارده رو ده میشه که با دارو گیاهی یا کاپتوپریل میارمش پاایین درضمن من کم کاری هاشیموتو دارم وروزی یدونه لووتیروکسین میخورم تمام هورمونهام واعضای بدنم سونو کردن سالم بودم اکو قلب نرمال بود فقط مقدارکمی الدسترونم بالاست مقدارسدیم وپتاسیم خونم نرمال بودن هولتر وصل کردن دکترم گفتن نمیتونم دارو فشار بهت بدم چون افت فشار پیدامیکنی واقعا نمیدونم مشکلم چیه اما کلا ادم هیجانی واسترسی هستم ممنونم ازپاسختون
      -
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      علایمتون در درجه اول اضطرابیه

      باید به روانپزشک جهت درمان مراجعه کنید

      با درمان مشکلات اضطرابی علایمتون برطرف میشه

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مبین سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    دراکثر مواقع دچار نامنظمی ضربان قلب میشوم اکو واسکن دادم مشکل خاصی نداشته فقط در انجام تست ورزش و نوار نامنظمی داشتم
    گاه گاهی دچار فشار خون بالا میشوم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      اگر اضطراب دارید به روانپزشک مراجعه کنید

      و اگر بهتر نشدید جهت بررسی از نظر احتمال اریتمی و بستن هولتر مراجعا کنید

  • تصویر کاربر حسین جمعه ۱۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید یه سوال داشتم آقای دکتر برای بیماری که خانم هست با 67 سال سن و فشارش معمولا روی 16 یا 15 هست و سابقه ی سکته ی قلبی داره و استنت هم گذاشته و ارتروز شدید زانو داره داروهایی که در حال حاضر مصرف میکنه شامل پلاویکس، آسپرین ، اتورواستاتین، متورال، نیتروگلیسیرین، پنتوپرازول، کاپتوپریل که مقداری هم داره سرفه میکنه و باید عوض بشه. آیا شما قرص دیووان رو برای کنترل فشارش پیشنهاد میدین یا لوزارتان 50؟ و آیا قرص متورال 50 رو شما توصیه میکنین یا کارودیلول؟ قرص اسپیرونولاکتون چطور ؟ آقای دکتر لطف کنین محبت کنین هر کدوم از قرص ها رو که لزومی نمی بینید مادرم بخوره ذکر کنین تا من به دکتر مربوط شون نظر شما رو بگم تا اگه صلاحدید دونستن نسخه نکنن با تشکر از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      پاسخ شما قبلا داده شد

  • تصویر کاربر ندا یکشنبه ۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    باعرض سلام.مادرم مدتیست ازقرص لوزارتان50 تحت نظردکتراستفاده میکند.روزهای اول پایین میاورداماالان مدتیست قرصهابی اثروفشارش18.حتی گاهی قرص کاپتوپریل هم مصرف میکندامابی تاثیراست.خواهشمندم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۵ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید دوز دارو تعییر داده بشه یا خود دارو تغییر کنه و از نزر علل ثانویه بویژه تنگی شریان کلیه بررسی شوید

  • تصویر کاربر رحيم جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    با سلام، احتراما مادر بنده ٧٥ ساله و داراي وزن ٦٢ كيلوگرم با قد ١٦٠ سانتي متر هستند كه بيش از ٢٠ سال هست مبتلا به فشار خون مي باشد، حدود ١٠ سال فشار خون ايشان با مصرف روزانه نصف آملوپرس ٥ ميليگرم تحت كنترل بود تا اينكه در يكي از چكابها دكتر نصف ديگر از اين قرص را براي شبها به ايشان اضافه نمود، اما پس از گذشت ٦ ماه ايشان دچار افت فشار شدند و مجبور شديم به چند پزشك مراجعه كنيم و نهايتا آملوديپين از برنامه ايشان حذف و ديووان ٨٠ دو نوبت صبح و شب براي ايشان تجويز شد اما پس از چند ماه كه مجددا هولتر شدند فشار خون شبانه ايشان مجددا بالا بود و حتي در صبح زود به ٢٠ ميليمتر جيوه هم ميرسيد لذا پزشك ٨٠ ميليگرم ديووان ديگر به دوز شبانه ايشان اضافه نمود اما الان با گذشت ٢ هفته همچنان در انتهاي شب و ابتداي صبح فشارشان بالاست و به ١٨ روي ١٠ هم ميرسد، شايان ذكر است ايشان مبتلا به ليكن پلان بوده و به داروهاي بتابلاكر حساسيت دارد و همچنين به دليل ضايعات دهاني اين بيماري دندانپزشك مصرف تيازيدها را نيز به صلاح نميداند، ايشان مبتلا به آترواسكروز بوده يك شب در ميان روپيكسان ٤٠ و ٢٠ مصرف مي نمايد و به دليل سابقه TIA روزانه يك عدد اسويكس و يك عدد آسپرين مصرف مي نموده كه پزشك اخيرا آسپرين را از برنامه ايشان حذف نموده، همچنين سابقه مثبت CVA در مادر ايشان وجود داشته و داراي پلاكهاي بعضا بزرگ و متعدد در قوس آئورت و انشعابات آن مي باشد.جواب آزمايش خون ايشان نيز به نام قره گزلو پيوست مي گردد، خواهشمندم راهنمايي بفرماييد كه جهت كنترل فشار چه بايد كرد؟ميزان ldl ايشان 68, hdl 33, سديم 143, پتاسيم 4,4 , urine volume )٢٤ ساعته 1100, urine cratinin ٢٤ ساعته 753, urine proteine ٢٤ ساعته 116, urine pr/ urine Cr ٢٤ ساعته 0.15 , Urine Cr random 71 مي باشد.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بهتره مجددا املودیپین با دوز پایین مثلا نصف رو اضافه کنید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر