دکتر محمد حسین نجفی

هر چیزی که تاکنون در مورد درمان صد در صد فشار خون بالا چه با دارو و چه درمان  قطعی فشار خون با قرص های فشار شنیده اید را کنار بگذارید، چرا که شایعه ای بیشتر نیستند.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در پادکست صوتی زیر در این باره بیشتر توضیح می دهند:

 

آیا درمان صد درصد  فشار خون بالا حقیقت دارد؟

این سوال خیلی از بیماران بنده است که آیا به طور مثال آیا دارویی وجود دارد که بلافاصله بعد از تجویز و مصرف آن فشار خون شخص درمان شود؟ هیچگونه دارویی که درمان صد درصد فشار خون را نوید دهد وجود ندارد. پس برای پایین اوردن فشارخون بالا چه میتوان کرد؟

واقعیت این است که انتخاب داروی فشار خون اغلب بر اساس بیماری زمینه ای فرد و یا بر اساس سن انجام می گیرد. به عنوان مثال افراد بالای 55 سال یه گروه داروی فشار خون برای آن ها مناسب است و آن را شروع می کنیم. افراد کمتر از 55 سال گروه دیگری از دارو ها براشون مفید است که آن را شروع می کنیم. اگر شخصی همراه با فشار خون بالا به دیابت مبتلا باشد یا نارسایی کلیه و یا نارسایی قلبی داشته باشد؛ دارویی را تجویز می کنیم که هم برای کنترل فشار خون مناسب باشد و هم جلوگیری از عوارض آن بیماری زمینه ای را در بر داشته باشد.

یا به طور مثال اگر فردی هم فشار خون و هم آریتمی داشته باشد؛ باید دارویی تجویز شود که بر هر دوی این بیماری ها اثر داشته باشد. حتی گاهی اوقات از ابتدای امر با 2 داروی فشار خون درمان رو شروع میکنیم؛ به شرطی که فشار خون بیمار خیلی بالا باشد.

نکته ای که در درمان فشار خون وجود دارد و بیماران باید آن را رعایت کنند این است که باید مصرف نمک خود را محدود کنند؛ زیرا مصرف نمک، درمان فشار خون را با مشکل رو به رو می کند و کار ما را سخت تر کرده و به مصرف بیشتر دارو نیاز است.

تغییر در شیوه ی زندگی به پزشک کمک می کند راحت تر بتواند درمان فشار خون را انجام دهد. به این مفهوم که اگر شخص شروع به پیاده روی و ورزش روزانه کند؛ اگر وزنش کم شود که واقعا در درمان فشار خون مفید است و واقعا کمک کننده است و برای قلب مفید است. اما حتی اگر میزان وزن بیمار کاهش پیدا نکند باز هم در درمان فشار خون بیمار بسیار موثر است.

رژیم های حاوی غلات، سبزیجات و میوه کمک می کند که درمان فشار خون بهتر صورت گیرد.

نهایت امر این است که حتما با هر انگیزه ای که فشار خون بالا باشد – به طور مثال عده ای مراجعه می کنند و میگویند که فشار خون من استرسی است پس نیازی به درمان نیست که این عبارتی غلط است- می تواند آسیب های خودش رو به مغز، قلب، کلیه، چشم و اعضای دیگر بدن می زند؛ پس باید این بیماری هر چه زودتر درمان شود.

پس نهایت امر این است که درمان صد در صدی فشار خون که برای همه ی بیماران در دسترس باشد وجود ندارد و پزشکان بر اساس شرایط بیمار داروها را تجویز میکنند.

درمان فشار خون

علت بالا رفتن ناگهانی فشار خون

فشار خون نیرویی است که در طی آن خون درشریان های شما جریان می یابد. عوامل مختلفی می تواند موجب افزایش ناگهانی فشار خون شما شود و هنگامی که فشار خون به طور مرتب افزایش می یابد خطر ابتلا به پرفشاری خون مزمن را نیز افزایش می دهد که می تواند منجر به مشکلات عروقی، بیماری قلبی و سکته مغزی شود.عوامل دیگری مانند استرس و اضطراب، مصرف برخی داروها مانند قرص های ضد بارداری و مصرف نمک نیز می توانند از عوامل موثر در افزایش ناگهانی فشار خون باشند.

یکی دیگراز عوامل موثر بر افزایش ناگهانی فشار خون، مصرف سیگار است. هنگامی که شما سیگار می کشید، نیکوتین، اثر فوری بر فشار خون شما  می گذارد. نیکوتین تغییرات زیادی درعملکرد مناسب رگ های خونی ایجاد می کند و درسیستم گردش خون  التهاب ایجاد کرده و در نهایت فشار خون را بالا می برد.

مصرف کاهو در فشار خون بالا

سبزیجات می توانند در بسیاری از موارد سبب کاهش فشار خون شوند. سبزیجات اغلب حاوی سطوح بالای نیترات و نیتریت هستند که منابع خوبی از اکسید نیتریک (NO) می باشند. آنها همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلامت و الاستیک شریانی حمایت می کنند. سبزیجات کنسرو شده نیز تقریبا مانند سبزیجات تازه از میزان شکر، چربی یا نمک پایین برخوردار بوده و همان مزیت را دارند.

کاهش فشار خون با کاهوکاهو از جمله سبزیجاتی است که برای بدن انسان سرشار از مزایای سلامتی است! یک سالاد معمولی با کاهوی ترد و تازه می تواند یک میان وعده سالم و مغذی باشد. کاهو، منبع خوب پتاسیم است و مطالعات نشان داده است که به کاهش فشار خون کمک می کند.

آیا دارچین برای فشار خون ضرر دارد؟

بر طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مکمل های حاوی دارچین می توانند به طور بالقوه خطرناک باشند، به خصوص برای  افرادی که داروهای استاتین را برای کاهش کلسترول و فشار خون مصرف می کنند. اما مصرف میزان مناسبی از پودر دارچین به عنوان یکی از طعم دهنده های خوشمزه، ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد. مصرف چوب دارچین به صورت روزانه ممکن است فشار خون افراد مبتلا به دیابت را نیز کاهش دهد. برای مصرف دارچین می توانید در رژیم غذایی خود آن را بر روی غلات صبحانه، تخم مرغ و حتی قهوه اضافه کنید.

کاهش قند و فشار خون با چای ترش

تحقیقات در مورد مصرف چای مخصوصا چای ترش نشان داده است که مصرف چای ترش در طی روز به صورت دم کرده تأثیر زیادی بر کاهش فشار خون دارد.

یوگا و فشار خون

مطالعات اخیر نشان می دهد که حفظ عضلات و انعطاف پذیری آن ها، نقش موثری بر سلامت بدن دارد. به عنوان مثال از طریق تمرینات یوگا به طور منظم، انعطاف پذیری شریان ها صورت گرفته و در نتیجه به طور طبیعی، باعث کاهش فشارخون می شود.

تاثیر یوگا در درمان فشار خونمطالعه ای در مجله فیزیولوژی نشان می دهد که  فشار خون افراد ۴۰ ساله و بالاتر، با انجام تمرینات یوگا برای انعطاف پذیری شریان ها، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

رازیانه برای کنترل فشار خون

رازیانه گیاهی است که در اکثر نقاط اروپا و دریای مدیترانه رشد می کند. دانه های این گیاه در قرون وسطی برای طعم دهی و به عنوان دارو استفاده می شد. امروزه، مصرف دانه رازیانه، نقش مهمی در کاهش فشار خون داشته و گزینه مناسبی در درمان این بیماری به شمار می رود.

درمان فشار خون با دارچین و عسل

عسل حاوی حدود ۸۰ درصد قند و همچنین اثرات پروتئینی، مواد معدنی و آب است. بدن شما به راحتی می تواند عسل را جذب و استفاده کند و این باعث می شود که کربوهیدرات های مفید وارد بدن شوند. تاثیر گذاری دارچین نیز به عنوان ادویه ای بدون قند، در ترکیب با عسل سودمند است. اگر چه مطالعات اولیه نشان می دهد که عسل ممکن است نقش مهمی در کاهش فشارخون داشته باشد، اما هرگز بدون مشورت متخصص فشار خون این درمان را انجام ندهید. پیش از اضافه کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی خود برای کاهش فشار خون با پزشک خود  مشورت کنید، به خصوص اگر در حال  مصرف داروهایی برای کاهش فشار خون هستید.

بابونه و فشار خون

بابونه گیاهی با خواص فراوان است که می تواند در کاهش فشار خون مفید باشد. تاثیر مصرف آن با داروهای فشار خون بالا ، دارای اثر دهی بیشتری است.

کرفس و فشار خون

آب کرفس و فشار خونآب کرفس در درمان فشار خون بالا بسیار سودمند است. شما می توانید کمی آب به ساقه های کرفس اضافه کرده و آن را در درمان پرفشاری خون مصرف کنید.

خواص بهارنارنج بر فشار خون

بهار نارنج تلخ به صورت دم کرده و یا عصاره آن در درمان پرفشاری خون مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره بهار نارنج تلخ حاوی سونفریین است و اثرات سمپاتومیتی سینافین در این عصاره ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

تاثیر زالو درمانی بر فشار خون

تاثیر زالودرمانی بر فشار خونمطالعات مختلف نشان داده است که بزاق زالو حاوی آنزیم های مفیدی است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. آنزیم های ضد انعقاد موجود در بزاق زالو سبب کاهش گرایش انعقادی خون می شود؛ بنابراین این آنزیم ها نه تنها از لخته شدن خون جلوگیری می کنند، بلکه باعث می شوند تا لخته ها ی خون از قسمت های دیگر بدن نیز حذف شده و منجر به کاهش قابل ملاحظه فشارهای سیستولیک و دیاستولیک شود.

خواص کاسنی برای کاهش فشار خون

عصاره کاسنی که حاوی فروکتان و نوعی یونولین است، اثرات مطلوبی بر بدن دارد؛ از جمله اثرات آنتی هپرگلیسمی و ضد دردی لیپیدمی و بهبود حرکت روده. مطالعات نشان داده است که  عصاره ریشه کاسنی بر گلوکز خون، متابولیسم لیپید و کاهش فشار خون تاثیر گذار است.

تاثیر مکمل منیزیم بر کاهش فشار خون

مصرف منیزیم کافی می تواند به کنترل فشار خون کمک کند. توصیه می شود که افراد مبتلا به فشار خون بالا، مکمل های منیزیم را برای کاهش فشار خون خود مصرف کنند.

با توجه به ایمنی نسبی و هزینه پایین، مکمل های منیزیم می توانند گزینه مناسبی برای کاهش فشار خون در افراد با خطر بالا و یا بیماران مبتلا به فشار خون بالا در نظر گرفته شوند. محققان دریافتند که مصرف ۳۶۸ میلی گرم مکمل منیزیم روزانه به مدت سه ماه موجب کاهش فشار خون سیستولیک افراد به میزان ۲ میلی متر جیوه (mmHg) و کاهش فشار خون دیاستولیک می شود.

هویج و فشار خون

هویچ و فشار خونآب هویج دارای آنتی اکسیدان هایی مانند بتا کاروتن و ویتامین A و C است. آنتی اکسیدان ها درعروق خونی باعث محافظت بدن از رادیکال های آزاد می شوند. محققان اعلام کرده اند که آنتی اکسیدان ها ممکن است در درمان فشار خون بسیار موثر باشند.

سیاه دانه برای درمان فشار خون بالا

روغن سیاه دانه در درمان برخی از شایع ترین شرایط خاص، از جمله فشار خون بالا و آسم، کاربرد دارد. سیاه دانه دارای خواص قوی ضد قارچی است که در درمان انواع عفونت ها نیز استفاده می شود. ازجمله مزایای عمده روغن سیاه دانه می توان به کاهش فشار خون بالا اشاره کرد.

عدس و فشار خون

دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که مصرف عدس می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش سطح خطرناک فشار خون داشته باشد. تحقیقات جدید نشان داده است که عدس می تواند میزان انقباض رگ های خونی را کاهش دهد. مصرف چربی و نمک بالا می تواند رگ های خونی را مسدود یا منقبض کرده و در نتیجه فشار خون افزایش پیدا کند. اضافه کردن عدس به رژیم غذایی در رفع این مشکل کمک کننده است.

میوه به و فشار خون

میوه به و فشار خونمیوه” به” یک میوه معطر و متعلق به خانواده Rosaceae است که در خانواده سیب و گلابی نیز قرار می گیرد. این میوه، بومی مناطق گرم و معتدل جنوب غربی آسیا بوده و یک میوه فصلی است که از پاییز تا زمستان در دسترس است . میوه “به”، غنی از پتاسیم بوده و پتاسیم موجود در آن در کاهش فشار خون بالا موثر است.

اسفناج و فشار خون

در مورد مصرف اسفناج به عنوان کاهش دهنده فشار خون ،نظرات مختلفی مطرح است. اما تحقیقات نشان داده است که آب اسفناج به دلیل مواد معدنی و آهن بالا می تواند از فشار خون بالا جلوگیری کند. بهتر است در مصرف برگ اسفناج و اضافه کردن آن به رژیم غذایی برای درمان فشار خون ،با پزشک مشورت شود.

زنجبیل و فشار خون

مطالعات اولیه نشان می دهد که زنجبیل ممکن است کلسترول را کاهش دهد و به جلوگیری از لخته شدن خون نیز کمک کند. مصرف زنجبیل در درمان بیماری های قلبی و انسداد رگ های خونی که به فشار خون بالا و حمله قلبی یا سکته مغزی منجر می شود، موثر و سودمند است. زنجبیل ممکن است به بهبود کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز کمک کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اثردهی زنجبیل برای بیماری های قلبی و دیابتی لازم است.

خواص عرق کاکوتی بر فشار خون

خواص عرق کاکوتیعرق کاکوتی به طور گسترده ای در طب سنتی برای درمان بیماری های پرفشاری خون در سین کیانگ، (منطقه مستقل چین) استفاده می شود.

آیا عرق آنیسون در کاهش فشار خون مفید است؟

آنیسون، بومی شرق مدیترانه و یکی از قدیمی ترین گیاهان ادویه ای شناخته شده است. عرق آنیسون در درمان دارویی و غذایی استفاده می شود. آنیسون از خانواده  Apiaceae است که شامل هویج، جعفری، کرفس، رازیانه، گشنیز، زیره سبز و سیلیس است. عرق آنیسون برای درمان پر فشاری خون استفاده می شود اما توصیه می شود که بیماران با فشار خون بالا در مصرف عرق آنیسون احتیاط کرده و یا با پزشک خود مشورت کنند.

آیا درد و ورم معده باعث فشار خون بالا می شود؟

دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون و فوق تخصص آنژیوپلاستی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.2/5 - (102 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اصغر چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر نجفی وقت بخیر
    مادر من حدود ۲۲ سال است که فشارخون دارند و تا به الان به لطف خدا و پزشکان محترمی چون شما در حال درمان بوده اند . حدود شش ماه پیش یک حمله عصبی برای مادرم رخ داد و خداروشکر یک سکته مغزی از ایشان رد شد و آزمایش داپلر مغزی نشان داد که خوشبختانه مشکلی در عروق ایشان وجود ندارد ولی بتازگی با وجود استفاده مداوم از داروهایی چون لوزامیکس ، متوتار۵۰ و مداوسک۵ و آسپرین که بطور منظم مصرف میشود و رژیم مناسب غذایی و عدم استفاده مطلق از نمک
    فشارخون بصورت ناگهانی بالا میرود (تا ۱۴ و گاهی تا ۱۶) خیلی منت بر سرم میگذارید اگر راهنماییم کنید .ضمنا نوار قلبی و اکو یک هفته پیش گرفته شده و مشکلی مشاهده نشده
    خیلی ممنونم
    1. تصویر کاربر اصغر شنبه ۲۵ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام من خیلی وقته منتظر پاسخ سوالم هستم
      ولی متاسفانه پاسخ نمیدین
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      دوز املودیپین رو دو برابر کنید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام: نحوه تشخیص بزرگ شدن قلب چگونه است ؟ آیا یک متخصص داخلی فقط با گوشی میتواند بزرگ شدن قلب را تشخیص دهد یا احتیاج به آزمایشات دیگری است؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید اکو شوید

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 1788 مشاهده پرسش
    دکتر بنده 20 سالمه و دارم برای معافیت پزشکی اقدام می کنم و در مرحله دوم آن هستم دکتر من در مرحله دوم کمیسیون در بیمارستان ناجا در مشهد توسط پزشک ویزیت شدم و بنده را معاینه کرد و گفت مشکل قلب نداری ولی برای اثبات آن باید اکو بگیری
    دکتر شما ترفندی برای مشکل نشان دادن اکوی قلب برای من ندارین
    به قران من هم بیکارم و ضایعاتی هستیم و پدرم دست تنهاست و یک خواهر دم بخت دارم و الان هم من نمی تونم برم سربازی برای همین اقدام به معافیت کردم خدا خیرتان بده دکتر راه حلی ندارین یک دنیا ممنون میشم ???????????????????????????????? می خواین شماره تلفن بدم و صحبت کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید از راه قانونی اقدام کنید

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    با سلام بیمار خانم 70 ساله دیابتیک و دارای سابقه فشار خون که در حال حاضر تحت رژیم درمانی کاپتوپریل (50mg) و پروپانولول (60 mg) در مجموع هستند. با اینجال گاهی افزایش فشار سیستولیک تا 20 را گزارش کرده اند . نظر حصرتعالی در خصوص رژیم درمانی جایگزین لوزارتان -آملودیپین یا اضافه نمودن لوزارتان برای ایشان چیست و میزان دوز به چه صورت باشد .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      لوزارتان و املودیپین هر دوازده ساعت مصرف کنید

  • تصویر کاربر نوشین چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر سئوالی ازتون داشتم چند روز پیش من گوش سمت راستم عین ضربان قلب میزد وصدای وز وز میداد پیش متخصص گوش حلق ببینی که رفتم ی سری دارو آرام بخش داد ونوار گوش گرفت هیچ مشکلی نداشت تا اینکه چون دانشجو هستم نمیتونستم از این قرص خواب اور استفاده کنم امروز پیش ی دکتر دیگه رفتم ی سری دارو مثل هیستین واسم نوشتن وی آزمایش فشار وچربی وگفتن فشار داخل گوشتون خیلی زیاده چون ما سابقه فشار خون وچربی خون داریم امکان داره مال فشار خونم باشه وفشار گرفته باشم چون مصرف نمک خیلی زیاده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      میتونید فشارتون رو چک کنید

      معمولا این علایم به فشار خون ارتباط نداره

  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما اقای دکتر :مادری دارم ۵۴ساله که بعد از عمل تمور مغزی که خوشخیم بود هم دیابت مبتلا شده وهم فشار خون بالا یعنی فشارش بین 170روی ۱۱۰هست داروی والسارتان 80مصرف میکرد ولی الان دیگه اون دارو نیست اگه ممکنه داروی مناسب چی مصرف کنن ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      لوزارتان ۵۰ استفاده کنید

  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 6011 مشاهده پرسش
    با سلام . مردی هستم 39ساله. حدود سه سال است که در هنگام کنترل فشارخون اکثر اوقات فشارم سیزده روی نه یا نه و نیم است. حتی در صورت پایین تر بودن فشار باز هم مینیموم فشارم از 9 پایین تر نمیاد. با وجود مصرف قرص والزارتان هنوز مشکلم برطرف نشده است. خواهشمند است در صورت امکان راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید علل ثانویه فشاار در شما بررسی شود و دوز دارو افزایش داده شود

  • تصویر کاربر رحیمی جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده ۳۸ سالمه حدود ۱۰ماهه پیش زایمان داشتم دو روز بعد از زایمان فشارخونم بالا رفت حدودا هیجده تا نوزده وتقریبا دوهفته بستری بودم چند نوع قرص عوض کردند دکترا ولی فشار خونم مقاوم بود البته کنترل باهولترم انجام دادم تقریبا خوب بود بشدت استرس میگرم خصوصا غروبا فشارم بالا میره درحال حاضر کاپتوپریل ۵۰ دوتاوآمیلودپین۵ دوتا میخورم ولی یه روز درمیون فشارم۱۴تا ۱۵ هم میرسه قبلا هم سابقه فشار داشتم ولی نهایتا ۱۳تا۱۴ بوددیگه نمیدونم چیکار کنم درضمن اکو وسونوی رنگی کلیه سالم بود شرمنده طولانی شد باتشکر رحیمی ازساوه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید برای کنترل اصطرابتون به روانپزشک مراجعه کنید

      و دوز داروی فشار رو بالا ببرید

  • تصویر کاربر محبوب چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ازمایشاتموگرفتم چربی خونم بالاست امروز صبح بعدازفعالیت دچارسردردشدم بعدفشارم روتودرمونگاه گرفتم ۱۷بودبازم بهم زیرزبونی دادن فعلاپایین اومده ولی سمت چپم خیلی بی حسه بعداظهرنوبت دکتر دارم علت بالارفتن فشارم چی میتونه باشه تابعداظهربرم دکتردلم بالامیاد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      ممکنه به دنبال فعالیت باشه

      باید نراجعه کنید تا معاینه سوید

  • تصویر کاربر تیموری پنجشنبه ۸ فروردین ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    ۵سال مشکل فشار دارم،روزانه ۲عدد لوزارتان۲۵ مصرف میکنم وسنم ۵۳ ساله، چطور دوز مصرفی دارو را کم کنم ،و بیماریم حاد تر نشود ، و از خطر سکته در امان باشم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۸ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      معمولا نمیشه دوز دارو را کم کرد

      ورزش و مصرف اسپرین

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر