دکتر محمد حسین نجفی

عوارض دارویی به چه مناست؟ در ابتدا باید گفت هر دارویی که ما مصرف میکنیم شامل عوارض دارویی نیز می شود. هرچند که شما همیشه این عوارض را تجربه نخواهید کرد. در این مقاله  قصد داریم درباره ی، عوارض قرص فشار خون والزومیکس ۵/۸۰ ، لوزارتان  و دیگر قرص های فشار خون صحبت کنیم.

عوارض دارویی قرص های فشارخون

عوارض قرص فشار خون آملودیپین

آملودیپین یک از قرص های کاهش فشار خون بالا است که عروق خونی را باز کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. قرص فشار آمیلودیپین برای درمان درد قفسه سینه (آنژین) و سایر بیماری های ناشی از عروق کرونر تجویز و استفاده می شود. آملودیپین همچنین برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. تنظیم فشار خون ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش دهد. این دارو در بزرگسالان و کودکان حداقل بالای ۶ سال تجویز می شود.

 عوارض مصرف قرص فشارخون آملودیپین در بارداری

آملودیپین در دوران بارداری برای کنترل فشار خون بارداری استفاده می شود و هیچ گونه آسیبی به جنین وارد نمی کند.

برخی عوارض قرص فشار خون آملودیپین عبارتند از:

عوارض قرص فشار خون والزومیکس ۵/۸۰

عوارض قرص فشار خون والزومیکس ۵/۸۰ عبارتند از:

داروی مخصوص فشارخون

عوارض قرص فشار خون لوزارتان

یکی از قرص های پایین آوردن فشار خون ، لوزارتان (Cozaar) است که متعلق به گروهی از داروهای آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II می باشد. این دارو، تنگی رگ های خونی را بهبود بخشیده و با کاهش دادن فشار خون ،جریان خون را بهبود می بخشد. لوزارتان برای درمان فشار خون بالا تجویز شده و همچنین برای کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی در برخی از افراد مبتلا به بیماری های قلبی استفاده می شود. قرص فشار لوزارتان برای کاهش آسیب های درازمدت کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که فشار خون بالا نیز دارند، استفاده می شود.

برخی عوارض قرص فشار خون لوزارتان عبارتند از:

عوارض قرص فشار خون والزارتان

قرص فشار والزارتان یا والسارتان ،مسدود کننده گیرنده ی آنژیوتانسین (ARB) است که می تواند برای درمان انواع بیماری های قلبی، از جمله فشار خون بالا، نفروپاتی دیابتی و نارسایی قلبی استفاده شود. قرص فشار خون والزارتان باعث کاهش فشار خون توسط آنتاگونیستی سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون (RAAS) و همچنین مانع افزایش اثرات فشار خون آنژیوتانسین II می شود. این داروی فشار خون اثرات نامطلوب سرفه خشک را ندارند و می تواند برای درمان هیپرتروفی بطن چپ، اختلال عملکرد سیستمیک، انفارکتوس میوکارد و بیماری های عروق کرونر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برخی عوارض قرص فشار خون والزارتان عبارتند از:

عوارض قرص فشلرخون بالا

عوارض قرص فشارخون هیدروکلروتیازید

قرص پایین آورنده فشار خون هیدروکلروتیازید یک نوع دیورتیک است که باعث کمک به ایجاد ادرار توسط کلیه ها می شود. این دارو به تنظیم سطح مایعات در بدن کمک خواهد کرد. هیدروکلروتیازید در درمان فشار خون بالا موثر است. با کنترل فشار خون بالا، خطر سکته مغزی و حمله قلبی کاهش می یابد. این دارو ممکن است برای کاهش تجمع مایعات در بدن ناشی از نارسایی قلبی، بیماری های کبدی یا بیماری کلیوی نیز تجویز شود.

برخی عوارض قرص فشار خون هیدروکلروتیازید عبارتند از:

عوارض قرص هیدروکلروتیازید در بدنسازی

هیدروکلروتیازید برای درمان ادم و فشار خون استفاده می شود. این دارو باعث کاهش باز جذب الکترولیت ها، افزایش دفع سدیم، پتاسیم، کلراید و در نتیجه آب می شود. استفاده از دیورتیک ها در تعدادی از رشته های ورزشی به طور فزاینده ای محبوب شده است. این داروها در بین بدنسازان نوپا بسیار محبوب هستند و براى جارى شدن آب زیر پوستى قبل از مسابقه استفاده می شوند. توانایی بردن جایزه ى فیزیک بهتر مى تواند با استفاده از دیورتیک ها رخ دهد.

امروزه در بدنسازی فوق العاده سخت و تقریبا غیرممکن است که بدون استفاده از این داروها به یک هیکل ایده آل مسابقاتی برسند. بسیاری از ورزشکاران که در ورزش هایى با دسته بندى وزنى هستند نیز از دیورتیک استفاده می کنند. برای مثال، کشتی گیران و بوکسورها ممکن است از داروهای دیورتیک استفاده کنند تا بتوانند با افزایش محسوس وزن در یک مسابقه ى سنگین وزن، رقابت کنند.

عوارض قرص فشار خون فوروزماید

فوروزماید که نام دیگر آن قرص لازیکس در بدن شما از جذب بیش از حد نمک جلوگیری می کند. این کار سبب می شود تا نمک به ادرار منتقل شود. فوروزماید برای تخلیه مایع زیرجلدی در افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب، بیماری های کبدی یا اختلال کلیوی مانند سندرم نفروتیک استفاده می شود. قرص فوروزماید برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود.

برخی عوارض قرص فشار خون فوروزماید عبارتند از:

عوارض قرص فشار

عوارض قرص فشار خون کنکور یا بیزوپرولول

قرص کنکور که با نام بیزوپرولول یا بیسوپرولول نیز شناخته می شود یک بتابلاکر است که به صورت تک و یا در ترکیب با سایر داروهای پایین آورنده فشار خون، برای درمان تپش قلب شدید، کاهش فشار خون بالا و همچنین کاهش فشار قلبی تجویز می شود.

برخی عوارض قرص فشار خون کنکور عبارتند از:

عوارض قرص فشار خون انالاپریل

انالاپریل برای درمان تنگی عروق قلب در بزرگسالان تجویز می شود. داروی انالاپریل همچنین برای درمان اختلال بطن ها (بخش هایی از قلب که اجازه می دهد خون از قلب خارج شود) نیز استفاده می شود. این اختلال می تواند توانایی قلب را برای انتقال خون به بدن کاهش دهد.

 عوارض مصرف قرص فشارخون  انالاپریل در بارداری

انالاپریل در بارداری ممنوع است. آسیب های غیر قابل جبرانی را به جنین وارد می کن. اگر مادری قبل از بارداری از این دارو استفاده می کند، می بایست به متخصص قلب و عروق مراجعه کرده و از یک داروی جایگرین برای درمان فشار خون طی بارداری استفاده کند.

برخی عوارض قرص فشار خون انالاپریل عبارتند از:

عوارض قرص فشارخون در بارداری

عوارض قرص فشار خون کاپتوپریل

داروی فشار خون کاپتوپریل همچنین به عنوان Capoten شناخته می شود. این دارو متعلق به گروهی از داروهای مهار کننده آنزیم های آنژیوتانسین تبدیل آنزیم است. مهار کننده های ACE باعث تولید هورمون آنژیوتانسین II می شود که باعث فشرده سازی عروق خونی می گردد، طوری که آنها آرام و مهار شده و فشار خون پایین می آید. این دارو برای درمان فشار خون بالا و نارسایی قلبی مزمن تجویز می شود (در مواقعی که سرخرگ نمی تواند پمپ خون را به صورت مناسب انجام دهد). قرص فشار خون زیر زبانی کاپتوپریل بعنوان دارویی موثر و مطمئن برای کنترل فشارخون های بحرانی و تشدید یافته است.

برخی عوارض قرص فشار خون کاپتوپریل عبارتند از:

قرص فشار خون هیدرالازین

عوارض قرص فشار خون هیدرالازین

هیدرالازین یک داروی ضد فشار خون است که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. این دارو،  یک واسازودیلاتور شریانی محیطی است که باعث رفع  تنگی عروق خونی می شود که خون را از قلب به سمت اندام و بافت ها هدایت می کند. مکانیسم دقیقی که هیدرالازین دارد، باعث آرامش عضلات صاف شریانی  می شود. هیدرازین باعث حرکت کلسیم در رگ های خونی می شود. کلسیم برای انقباض عضله مورد نیاز است و بنابراین اختلالات در حرکت کلسیم ممکن است باعث آرامش عضلات صاف در عروق خونی شود. اثرات کلی درمانی این دارو، شامل کاهش فشار خون شریانی و مقاومت عروقی محیطی است.

 عوارض مصرف قرص فشارخون هیدرالازین در بارداری

هیدرالازین یکی از داروهای بسیار خوب برای کنترل فشار خون در بارداری است که عارضه ای ندارد. این دارو به صورت وریدی نیز تجویز می شود. هیدرازین تزریقی مخصوصا در افزایش ناگهانی فشار خون بارداری یا پره کلامپسی برای درمان سریع فشار خون بسیار مفید است.

برخی عوارض قرص فشار خون هیدرالازین عبارتند از:

عوارض داروی فشار خون وراپامیل

وراپامیل برای آرامش عضلات قلب و عروق خونی تجویز می شود. این دارو برای درمان فشار خون بالا ، آنژین (درد قفسه سینه) و برخی اختلالات ریتم قلب نیز بکار می رود. همچنین ممکن است اهداف درمانی دیگری در زمینه مشابه داشته باشد.

برخی عوارض قرص فشار خون وراپامیل عبارتند از:

عوارض داروی جدید فشار خون والزومیکس

قرص فشار خون والزومیکس یک داروی تنظیم کننده فشار خون است که از  ترکیب دو داروی آملودیپین و والسارتان ساخته شده است. این قرص جدید فشار خون ساخت شرکت داروسازی عبیدی می باشد که از سال ۹۵ وارد بازار ایران شده است. این دارو برای استفاده در بیمارانی با سابقه دیابت و یا چاقی، قابل تجویز است.

عوارض قرص فشار خون دیلتیازم

دیلتیازم دارویی است که برای درمان درد قلب (آنژین صدری)، فشار خون بالا و ریتم های غیر طبیعی قلب استفاده می شود. قرص دیلتیازم متعلق به کلاس داروهای مسدود کننده کانال های کلسیم (CCB) است که شامل آملودیپین (Norvasc)، وراپامیل و نایفیدیپین است. قرص فشار خون دیلتیازم با مسدود کردن ورودی کلسیم،  نیروی انقباض قلب و میزان انقباض آن را کاهش می دهد. همچنین عضلات اطراف شریان ها را آرام کرده و اجازه می دهد تا شریان ها گسترش پیدا کنند.

برخی عوارض قرص فشار خون دیلتیازم عبارتند از:

 دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای مشاوره پزشکی بر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

4/5 - (77 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مجید دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    من دیابت نوع دو دارم و سن ام 60 سال است و بازنشسته هستم روزی دو تا قرص لور تان 25 میلی گرم می‌خواهم وضعیت ام تحت کنترل و قندم خوبه و A1C ام 6.5 است ولی فشار خونم که با دستگاه خانگی میگیم همیشه بالای 14 و 15 و گاهی 16ذاست رژیم غذای کم نمک را هم رعایت میکنم البته هیچ عارضه ای ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      نیاز به اضافه کردن دارو
  • تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بنده یک هفته هست قرص والزومیکس ۸۰استفاده می کنم دو روز هست بدنم سوزن سوزن میشه ایا ممکنه به خاطر مصرف این دارو باشه البته قرص رقیق کننده قلب هم استفاده می کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      علایم اضطرابی است
  • تصویر کاربر صائمه دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. مادرم براثر فشارخون بالا خونریزی مغزی کرده و تحت عمل جراحی مغز قرار گرفتن. بعد از شش هفته با گذاشتن شانت از بیمارستان مرخص شدن. الآن تو خانه مراقبتش می کنیم. متخصص قلب بردیم. الآن مادرم قرص والزومیکس 5/80 مصرف میکنه صبح و شب. فشارش 9 یا 10 هستش. میخواستم بپرسم آیا این فشارخون طبیعی هستش؟ یا برای فرد فشارخونی باید بیشتر باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام اگر علایم سرگیجه و بیحالی ندارن ادامه دارو مناسبه
  • تصویر کاربر مهری جمعه ۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 96 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر من ۵۲ سالمه، ۷ماه که فشارخون دارم و دکترم با لوزارتان ۲۵ روزی دو تا شروع کردن بعد ۵ ماه فشارم بالا رفت و دارومو عوض کردن والزومیکس ۸۰ دادند روزی نصف قرص الان تقریبا دو ماهه که قرص والزومیکس رو مصرف میکنم ریزش مو بسیار شدیدی دارم،میخواستم علت ریزش مو میتونه والزومیکس باشه یا علت دیگه ای هست که باید بررسی بشه ممنون از شما دکتر عزیز🙏
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      خیر...
  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 104 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ۳۲سال هستم.۵سال است فشار خون دارم.بیشتر داروهای مربوط به فشار را هم مصرف کردم اما فشارم پایین نمیاد.یه سری آزمایشات مربوط به کلیه هم انجام دادم همگی سالم هستن.آقای دکتر تورو خدا راهنماییم کنیدفشارم دیگه به دارو جواب نمیده چکار باید کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام می توانید حضوری تشریف بیارید تا داروهای مصرف شده و میزان آن ها چک شود و بر اساس نیازتان دوز داروها تنظیم شود
  • تصویر کاربر سادات شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    سلام علیکم
    دکتر من یه چند مدت فشار خون داشتم چند دارو فشار رو امتحان کردم تا والزومبکس فشارم رو کنترل کرد و الان همش فشارم بین ۱۱ تا ۱۲ هست
    دکتر دوتا برام نوشته بود ولی من یدونه مصرف کردم
    میخاستم ببینم دارویی که ضررش کمتر باشه برای فشار خون هست؟ یا میشه کم کم دارو رو کنار بزارم ؟ و در ضمن بیشتر وقتی که صحبت کنم که هیجانی باشه یا تدریس داشته باشم یا حرص بخورم احساس داغی صورت و تنگی نفس و قرمز شدن گونه ها رو دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      همین دارو کم ضررترین و بهترین داروی فشارخون است توصیه ی من این است اگر میتوانید بک بار هولتر ۲۴ ساعته ی فشارخون نصب کنید تا وضع نوساناتفشارخون مشخص شود
  • تصویر کاربر اسرا پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر..من دو سه هفته ای است ک فشارخونم بالا میره تا ۱۶ ۱۷دو سه بار اورژانس رفتم زیر زبانی کاپتوپریل دادن شد ۱۴ ۱۵ بعد رفتم پیش پزشک داخلی تو شهرمون متخصص قلب اینا نیس .لوزارتان داده با مصرف ۴ ۵ روز از این دارو فشارم میاد رو ۱۰ و۱۱ رو ۷ والا ن دو روزه ک لوزارتان رو نخوردم فشارم۱۲ رو ۸ آیا ب نظرتون باید این دارو را برای همیشه بخورم یا نه؟ واینک چک آپ کامل خون دادم هیچ مشکلی نداشتم آیا ممکنه فشار خون بالای ناگهانی از داروهای اشتها آور و چاقی باشه؟ چون لاغرم و یه مدته ک ازاین قرص و پودرها استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      بله امکاتش هست بخاطر مصرف این داروها بوده باشد ولی یک بار دستگاه هولتر ۲۴ ساعته ی فشارخون در مطب یا بیمارستان نصب کنید
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۹ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر قرص والزومیکس 5/80استفاده میکنم فشارم تنظیمه ولی حالت گیجی ومنگی وخواب آلودگی دارم چند روزیه شروع کردم آیا با گذشت زمان بدن عادت می‌کنه وحالت گیجی ازبین می‌ره یا نه وسوال دیگه اینکه قرص لوزامیکس باعث ژینکو ماستی میشه یا نه چون قبلاً لوزامیکس استفاده میکردم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۹ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      بله به مرور بدن عادت می کند
  • تصویر کاربر مسعود سه شنبه ۲۲ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    سلام.آقای دکترمن17سال که مشکل عصبی داشتم7سال پیش حمله عصبی بهم دست دادورفتم دکترقرص سرتالین وقرصهای دیگه نوشت مشکل اینجاست که من به قرص وسواس دارم وفکرمیکنم اگرقرص بخورم توحالت طبیعی نخواهم بودچندروزپیش چندباری فشارم رفت بالاورفتم دکتربازم سرتالین وپرانو10تجویزکردبه نظرشماچیکارکنم قرصهاروبخورم لطفاراهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      از نظر من بهتر است استفاده کنید چون سودش از زیانش بیشتر اسا
  • تصویر کاربر پریا پنجشنبه ۲ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر روزتون بخیر.من 53 سال هستم.حدود یک ماه است که به تشخیص پزشک قرص فشار سینومیکس مصرف میکنم با وجود حفظ رزیم غذایی دو کیلو اضافه وزن داشتم .ایا ممکنه از عوارض این قرص باشه؟قبل از این قرص لوزار 25 و پروپرانول مصرف میکردم.ممنون از وقتی که برای پاسخ سوالات ما میزارید.سلامت و موفق باشید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲ تیر ۱( 1 سال پیش)
      تا جایی که می دانم این قرص افزایش وزن نمی دهد بهتر است رژیم غذایی رعایت کنید و فعالیت کافی داشته باشید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر