دکتر محمد حسین نجفی

متیل دوپا برای  پایین اوردن فشار خون بالا (هایپرتنشن) استفاده می شود. معمولا پزشکان داروهایی را برای درمان فشار خون بالا در بارداری تجویز  می کنند که دارای کمترین عوارض و خطر باشند و متیل دوپا می تواند یکی از آنها باشد. 

آیا قرص متیل دوپا در بارداری ضرر دارد؟

هیچ پاسخ نه یا بله ای برای این سوال وجود ندارد. هنگام تصمیم گیری برای مصرف متیل دوپا در دوران بارداری مقدار مصرفی متیل دوپا را برای خطرات احتمالی وارده بر فرد یا کودک حساب کنید که بعضی از آنها به سن بارداری فرد بستگی دارد. برای برخی از خانمها ممکن است درمان با متیل دوپا در حاملگی ضروری باشد.
توصیه می شود این اطلاعات را در صورت مصرف متیل دوپا در دوران بارداری و یا تصمیم به بارداری در آینده مطالعه کنید و این را در نظر داشته باشید که دکتر شما بهترین فرد است که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما و کودک تان مناسب است.

در صورت مصرف متیل دوپا قبل از بارداری چه اتفاقی می افتد؟

قرص متیل دوپا

متیل دوپا اغلب برای درمان فشار خون بالا که در طول بارداری تشخیص داده می شود، استفاده می شود. بعضی از زنانی که قبل از بارداری دارو های ضد فشارخون می گیرند ممکن است پزشک داروهای ضد فشار معمول آنها را به متیل دوپا تغییر دهد. اگر دارویی مصرف کرده اید و یا مصرف می کنید، توصیه می شود به پزشک خود اطلاع دهید که باردار هستید تا با هم تصمیم بگیرید که آیا هنوز به داروها نیاز دارید و یا اینکه مطمئن شوید در حال مصرف کمترین دوز ممکن هستید که اثر دارد.
بسیار مهم است که به طور ناگهانی مصرف متیل دوپا را متوقف نکنید،یرا ممکن است برای شما و همچنین در صورت بارداری برای کودک شما خطرناک باشد. قبل از صحبت کردن با پزشک خود هیچ تغییری در داروهایتان ایجاد نکنید.

آیا مصرف متیل دوپا در دوران حاملگی باعث نقایص مادرزادی می شود؟

بدن و اغلب اعضای داخلی بدن کودک در طی ۱۲ هفته اول حاملگی شکل می گیرند. عمدتا در این زمان است که بعضی از داروها باعث ایجاد نقایص می شوند.
مطالعات نشان داده اند که فشار خون بالای درمان نشده در دوران بارداری احتمال مادر برای داشتن نوزادی با نقایص خاص مادرزادی، از جمله نقایص قلبی و هیپوسپادیاس (که در آن مجرای خروجی آلت تناسلی به جای آنکه در نوک آلت تناسلی باشد در زیر است) را افزایش می دهد. بنابراین بسیار پیچیده است که آیا استفاده از داروهای درمان فشار خون بالا در دوران بارداری باعث نقایص مادرزادی در نوزاد می شود یا اینکه نقایص با فشارخون بالای مادر ارتباط دارد.
 
تحقیقات دقیق تر برای جدا کردن اثرات فشار خون بالا در دوران بارداری ضروری است تا خطرات وارده بر نوزاد (اگر وجود داشته باشد) به علت دارو هایی که برای درمان فشار خون بالا در دوران بارداری استفاده می شوند به طور صحیح تر ارزیابی شود.
عوارض متیل دوپا بر روی نوزاد

آیا متیل دوپا در بارداری می تواند باعث سقط جنین شود؟

هیچ ارتباطی بین مصرف متیل دوپا در بارداری و سقط جنین وجود ندارد گر چه هیچ مطالعات علمی انجام نشده که به طور خاص این موضوع را مورد بررسی قرار داده باشد.

آیا مصرف متیل دوپا در دوران حاملگی باعث مرده زایی می شود؟

بیشتر مطالعاتی که این نتیجه را مورد بررسی قرار دادند، افزایش میزان مرده زایی در بارداری هایی که مادر متیل دوپا مصرف کرده بودند را نشان نداد.
 
مطالعات بیشتر که اطلاعات سه مطالعۀ قبلی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرده است نشان داده که زنان با فشار خون بالا که در دوران بارداری با متیل دوپا درمان شدند، احتمال کمی برای زایمان زودرس یا مرگ نوزاد با فاصله کوتاهی پس از زایمان در مقایسه با زنان دارای فشارخون بالای درمان نشده، دارند .

آیا متیل دوپا در حاملگی ممکن است باعث زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد هنگام تولد شود؟

متیل دوپا در حاملگی

بررسی اینکه آیا داروهای فشار خون بالا خطر ابتلا به زایمان زودرس یا وزن کم هنگام تولد نوزاد را افزایش می دهند، دشوار است. آن هم به این دلیل است که فشار خون بالا خود، خطر این نتایج حاملگی را افزایش می دهد. اکثر مطالعاتی که با توجه به اثرات فشار خون بالا بر مادر نشان می دهد که مصرف متیل دوپا در دوران بارداری خطر زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد هنگام تولد را افزایش نمی دهد.

آیا مصرف متیل دوپا در حاملگی می تواند باعث مشکلات یادگیری یا رفتاری در کودک شود؟

مغز کودک تا پایان بارداری به تکامل ادامه می دهد. بنابراین مصرف داروهای خاص در هر مرحله از بارداری ممکن است تاثیر قابل ملاحظه ای بر یادگیری یا رفتار کودک داشته باشد.
تعدادی مطالعات نشان داده که مشکلات تفکری، یادگیری و رفتاری کودکان در معرض متیل دوپا در رحم در مقایسه با کودکانی که در معرض متیل دوپا قرار نگرفته اند، بیشتر نیست. اگرچه این یافته ها اطمینان بخش هستند اما بسیاری از مناطق در حال توسعه کودک وجود دارد که هنوز در بچه هایی که در رحم در معرض متیل دوپا قرار دارند، مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین قبل از اینکه بتوانیم بگوئیم استفاده از متیل دوپا در دوران بارداری، می تواند باعث تغییر در تفکر، یادگیری و رفتار کودکان در معرض خطر شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

آیا کودک نیاز به نظارت اضافی دارد؟

اکثر زنان یک اسکن در حدود هفته ۲۰ حاملگی برای بررسی نقایص مادرزادی به عنوان بخشی از مراقبت های روتین هنگام زایمان انجام می دهند. انتظار نمی رود که متیل دوپا در دوران بارداری مشکلی ایجاد کند که به مراقبت بیشتری از کودک نیاز باشد. با این حال، زنان با فشار خون بالا می توانند در دوران بارداری بیشتر مراقب باشند تا اطمینان حاصل شود که در تمام طول بارداری مشکلی نخواهند داشت و رشد نوزاد آنها بر حسب انتظار است.

در صورت مصرف متیل دوپا توسط پدر آیا خطری نوزاد را تهدید می کند؟

اگر پدر قبل یا در دوران بارداری متیل دوپا مصرف کند، هیچگونه افزایش خطری برای نوزاد پیش بینی نمی شود.
 داروهایی که در بارداری استفاده می شود؟
اکثر داروهای مورد استفاده مادر، از جفت عبور کرده و به نوزاد می رسند. گاهی اوقات ممکن است اثرات مفیدی برای کودک داشته باشد. با این حال، برخی از داروها می توانند به پیشرفت طبیعی کودک آسیب برسانند. اثری که دارو بر نوزاد می گذارد بستگی به مرحله بارداری در هنگام مصرف دارو دارد. اگر داروهایی را به طور منظم استفاده می کنید، قبل از تصمیم به بارداری با تیم پزشکی و بهداشتی خود در میان بگذارید.
اگر داروی جدیدی در طول بارداری به شما پیشنهاد می شود، مطمئن شوید که پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد بارداری شما آگاه است.
هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از یک دارو در دوران بارداری، لازم است تا چگونگی بهبود بیماری خود یا سلامت نوزادتان را در برابر هر گونه مشکلی که ممکن است توسط دارو ایجاد شود، محاسبه کنید. جزئیات در این باره نوشته شده است تا خلاصه ای از داروهای خاص مورد استفاده در حاملگی به شما ارائه دهد تا بتوانید همراه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود، دارویی را که برای شما و کودک شما مناسب است، انتخاب کنید.
هر بارداری منحصر به فرد است. تصمیم گیری برای شروع، توقف، ادامه دادن یا تغییر یک داروی تجویزی قبل یا در دوران بارداری باید با پزشک مشورت شود. بسیار مفید است تمام داروهایی را که در دوران بارداری استفاده می کنید در پرونده های مربوط به زایمان ثبت کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.6/5 - (8 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر میترا پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    من 20سال پیش مبتلا به بیماری لوپوس شدم واز اون زمان به بعد فشار خونم بالاست..قرص آمدوپلین5میلی و آنالاپریل 5میلی گرم استفاده میکنم اما بازم مینیمم فشارم 9 به بالاست..چکنم؟؟ البته لازم بذکر است که من 6ساله که ورزش حرفه ای میکنم و مربی پیلاتس و تی آر ایکس هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهلا پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    m.kh:
    با عرض سلام مجدد،آقای دکتر آیا قرص والساکور خارجی نسبت به ایرانی دارای اثرگذاری بیشتری است؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مهلا پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام،مادر 63ساله ای دارم که مبتلا به فشارخون هستند تا 1سال پیش داروی لوزارتان 50و متورال 50میخوردند که بعد از فوت پدرم فشارشون کنترل نمیشد و روی 15میرفت که دکتر قرص والزومیکس را یک بار در روز تجویز کردند،همچنین بعد از گرفتن اکو و نوار قلب تشخیص دادند ضربان قلب afهست که قرص زالربان 20را یکبار در روز تجویز کردند اما با قرص والزومیکس فشا مادر همیشه 12 روی 8بود اما پا به شدت ورم کرد که به دیسک کمر فسار وارد کرد و مجبور شدیم به دلیل مرخصی دکتر قلب به دکتر متخصص کلیه مراجعه کنیم و ایشون والساکور 80دو بار درروز و نصف هیدروکلرتیازید 25رو تجویز کردند ،متورال هم همچنان میخوره،اما با این وجود فشارخون متغیره روزا اکثرا 14روی 9و آخرای شب 15,16هم میشه.حتی قرص زیززبانی کاپتوپریل هم آنچنان فشار را پایین نمیاره نهایت یکی پایین میاره،خواهش میکنم راهنماییم کنید،در ضمن مادرم الان به خاطر دیسک کمر تحرکی ندارن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بیداریان یکشنبه ۱۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    با سلام
    مادرم سابقه فشار خون بالا و مصرف داروهای آتنولول 100، هیدروکلروتیازید 50 و آملوپرس 5 را دارد. مدت زمانی است که ایشان از ورم قوزک پا شکایت دارند که با افزایش فعالیت افزایش پیدا میکند. سوالی که از جنابعالی دارم این است که آیا ارتباطی بین مصرف داروهای مذکور با ورم پای ایشان وجود دارد یا خیر؟ لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید. با تشکر در پایان نحوه مصرف داروها توسط مادرم رو خدمتنون ارسال میکنم:
    ■ آتنولول 100 ← نصف صبح نصف شب
    ■ آملوپرس 5 ← نصف صبح نصف شب
    ■هیدروکلروتیازید 50 ← یک چهارم صبح ها
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نغمه یکشنبه ۱۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد ببخشيد اقاي دكتر پدرم 64 سالشونه به دليل داشتن فشارخون چندين ساله قرص اتنولول 5٠يكي صبح و يكي شب و قرص اميلو پرس 5٠ يكي صبح يكي شب مصرف ميكنن به تازگي ميگن اثرش كم شده امكان داره حاي اتنولول متورال جايگزين كنند؟ دوزشم لطف ميكنين با تشكر ببخشيد همچنين چند ساله جهت جلوگيري از سكته قرص اسپيرين مصرف كردن هر روز يك ماه بيش عمل اب مرواريد انجام دادن دكترشون گفتن اسپيرينو قطع كنن الان ميتونن بازم مصرف كنن ناراحتي قلبي ندارن ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    فشارم شبها اكثرا ١٨ تا ٢١ ميره هم قند دارم هم ٣سال پيش قلبم فنر گذاشتم پيش دكتر رفتم ميگه بايد انژويو شي
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      بسيار خطرناك و نگران كننده است اين فشار بالا
      با دارو قابل كنترل است
      راجع به انجام انژيو نياز به شرح حال و معاينه دارم
      https://t.me/drhsnajafi
  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 317 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر پدرم ۷۵ سالشونه و در حالت عادی فشارش ۱۳ هست و دکتر بهشون قرص میدودرین تجویز کردند ویک ماه هست ایشون روزی ۳ تا قرص رو مصرف می کنن .شب ها کمی سرگیجه داشت . من اسم قرص رو تو اینترنت سرچ کردم و نگران شدم . این قرص رو ادامه بدن؟ اصلا برای چی قرص رو تجویز کردن؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر سید شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    من یه روز ورزش میکردم تپش قلب گرفتم رفتم دکتر گفت هیچیت نیست ولی بعدا حالت تهوع داشتم خودم هم روزه بودم رفتم دکتر گفت فشار 16 رو 10 هست بعد با یک زیر زبانی برگشتم خانه
    بعدا فشار همیشه 13 روی 9 هست یا 14 روی 10 طپش هم دارم
    بعدا رفتم متخص قلب پراپرانول 40 برام داد
    الان پراپرانول استفاده می کنم فشار اکثرا 12 رو 9 هست یا 11 روی 8.30
    اگه بیشتر کار کنم کار سنگین فشار دیاستول 9.30 یا 10 هم میره
    گاه گاهی درد در قفسه سینه حس میکنم یا حس میکنم یه چیزی در زیر بغل چپم هست مشکل از فشار هست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر نسیم شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام من خانمی باردار و 30 ساله ، متاسفانه با مصرف 6 عدد قرص متیل دوپا و 4 عدد قرص هیدرلازین هنوز فشار خونم تنظیم نشده و تا 17 روی 12 هم میره و با توجه به اینکه همه آزمایشات چه کبد و چه کلیه و فوق کلیوی همگی خوب بودند آیا این فشار خون قابل کنترل هست و دلیل اون چه میتونه باشه؟ آیا درمان دیگه ای هم داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر جواد شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده چندین سال است قرص فشار آتنولول ۵۰ میخورم هفته گذشته بدون اینگه دلیلش رابدانم فشارم ۱۰/۷۵روی۱۷/۵رفت بعداز۷ساعت تحت نظردرارژانس بیمارستان متاسفانه هرکاری کردن فشارن۱۰روی۱۷کم نش فرداصبحش چون تعطیل بودرفتم اورژانس بیمارستان تخصصی قلب بازم بعداز۴ساعت تحت نظربازفشارم نیم درصدهم کاهش پیدانکردفردارفتم دکترمتخصص قلب خودم بااینکه یکعدد قرصم راروزانه عوض کردمجدداسه قرص(آنژیووسک ۵ ـ اینوسترال۵۰ ـ تریامترن اج و تری فلویوپرازین ۱ رااضافه کرده فشاروسردردم یه مقدارخوب شده ولی بی حالی وحالت تهو دارم به دکترم گفتم گفتن باید مقدارقرصی کهنوشتم بخوری بعداآزمایش دادم قندم شد۱۴۱ سوالم اینه اقای دکتر بااین توضیحات آیاقرص های که دکترم داده رامرتب بخورم یانه وآیاقندم ۴۱تاافزایش پیداکرده ازداروهاست یانه ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر