دکتر محمد حسین نجفی

پس از حمله قلبی، زملنی که بیمار احساس سلامتی و آمادگی می کنند می توانند فعالیت های جنسی را از سر بگیرند. اگر بتوانید فعالیت های خفیف یا متوسط، مانند: پیاده روی سریع، بدون داشتن علائم و درد انجام دهید، می توانیدرابطه جنسی برقرار کنید. البته که در این باره میتوانید با پزشک خود مشورت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

چه زمان بعد از سکته قلبی میتوان رابطه جنسی داشت

البته که این کاملا به وضعیت قلب شما و نظر پزشک متخصص شما بستگی دارد. حتی داروهایی که مصرف میکنید گاهی ممکن است که باعث اختلال نعوظ بشوند. اما معمولا یک ماه پس  از سکته قلبی میتوان رابطه جنسی داشت.

آمادگی لازم برای رابطه جنسی بعد از سکته

معتدل باشید، اگر بتوانید فعالیت های آرام یا معتدل، مانند راه رفتن سریع را بدون نشانه های آنژین انجام دهید، احتمالاً آمادگیش را دارید.دکتر شما ممکن است به شما بگوید که اگر بتوانید دو طبقه از پله ها را بدون هیچ نشانه بیماری بالا بروید، به اندازه کافی برای رابطه جنسی سلامت هستید.یا شاید قبل از اینکه مجدداً رابطه جنسی داشته باشید، دکتر شما بخواهد یک تست ورزش (EKG) را برای چک کردن سلامت قلبتان انجام دهد. 

رابطه جنسی بعد از آنژیوپلاستی

اگر آنژیوپلاستی  و عمل آنژیو قلب کردید، باید صبر کنید تا برش ها التیام یابد. اگر جراحی بای پس داشتید، باید چند هفته صبر کنید تا قفسه سینه شما التیام یابد

حمله قلبی

ترس از رابطه جنسی بعد از سکته قلبی

اگر در مورد از سرگرفتن رابطه جنسی بعد از حمله قلبی نگران باشم، چه باید کرد؟ بعضی افراد پس از یک حمله قلبی از برقراری رابطه جنسی می ترسند. آنها نگران این موضوع هستند که نشانه های بیماری مثل درد قفسه سینه داشته باشند. آنها همینطور نگران هستند که مجددا دچار حمله قلبی شوند. ریسک حمله قلبی در حین برقراری رابطه جنسی پایین است چون گاهی بعد از رابطه جنسی دچار درد قلب می شویم علت درد قلب بعد از رابطه زناشویی چیست؟. کمتر از یک از هر صد حمله قلبی به علت رابطه جنسی رخ می دهد. اگر شما بتوانید فعالیت های آرام را بدون نشانه های آنژین، مانند درد قفسه سینه یا فشار قفسه سینه انجام دهید، ریسک حمله قلبی پایین است. از دکترتان در مورد خطرات احتمالی سؤال کنید. او به شما کمک می کند که بدانید چه هنگام قلبتان برای آن میزان از فعالیت که برای رابطه جنسی نیاز دارید به اندازه کافی سلامت است.

اختلال در نعوظ و بیماری قلبی

نکاتی برای از سر گرفتن رابطه جنسی بعد از حمله قلبی

توجه داشته باشید که رابطه جنسی را به تدریج پیش ببرید. می توانید با روش هایی به یکدیگر نزدیک شوید که برای قلبتان آسانتر است. مثلاً بوسیدن و نوازش کردن. وقتی شما و شریک زندگیتان تصمیم می گیرید که مجدداً آمیزش کنید، موارد زیر می تواند مفید باشد:

مشکلات جنسی بعد از حمله قلبی

هم برای مردان و هم زنان، مشکل قلبی می تواند باعث تغییرات جسمی ای شود که منجر به مشکلات جنسی گردد. برای مثال برخی افراد علاقه شان به ایجاد رابطه جنسی کاهش می یابد. مردان ممکن است دچار عدم نعوذ شوند و زنان ممکن است نشانه هایی چون خشکی واژن داشته باشند. اگر مشکلات جنسی دارید، با دکترتان در این رابطه که چه درمانی برای شما مناسب است، صحبت کنید. درمان ها می تواند شامل مشاوره گرفتن یا تجویز دارو باشد.

داروهای خوراکی دیابت

مصرف داروهای نعوظ بعد ازحمله قلبی

قبل از اینکه از داروهای افزایش نعوظ استفاده کنید با دکترتان مشورت کنید. برخی داروها که برای مشکلات مربوط به نعوظ استفاده می شود اگر هم زمان با داروهای نیترات مثل نیتروگلیسیرین استفاده شود، می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. با دکترتان در مورد نگرانیهایتان صحبت کنید. مشورت کردن می تواند برای شما و شریک زندگیتان گزینه مناسبی باشد. یک دکتر، پرستار و یا افراد حرفه ای دیگر می توانند این مشاوره را ارائه دهند. مشاوره می تواند شامل اطلاعات و نصیحت کردن در مورد چگونگی از سر گرفتن رابطه جنسی باشد و یا شامل پشتیبانی و نصیحت کردن در مورد چگونگی از بین بردن اضطراب، نگرانی و یا ترس در مورد رابطه جنسی و یا حتی شامل درمان مشکلات جنسی باشد. هدف این است که دوباره از رابطه جنسی لذت ببرید.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

4.1/5 - (9 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عاطفه جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    من درهنگام نفس کشبدن یهو قلبم تیر میکشه دیگه م‌نمیتونم‌نفس بکشم یعنی خودم نفسمو نگه میدارم اگه نفس بکشم قلبم‌تیر وحشتناکی میکشه گاهی اوقات این تیر کشیدنه بیشترم میشه ولی گاهی اوقات همون یه تیرکوچیکه ،ولی سوزش ندارم ،میخاسم بدونم اگه بیماریه جدیه پیش متخصص برم البته الان احساس میکنم کمتر شده نسبت ب قبل و میخاسم بدونم بی حس شدن ناگهانی دستام ربطی ب قلبم داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    دکتر دیشب یکدفعه ای سمت راستم گرفت و فلج مانند شدم بعد از یک دقیقه خوب شد رفتم نوار گرفتم فقط میگه تپش قلبت بالاست آیا درسته؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر فرزانه چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    یک بار بالن زدم دوسال پیش دوباره دکترم گفته باید اسکن قلب بشم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر...من یه چند روزیه که بعضی اوقات به خصوص شبا قبل از خواب قلبم شروع می کنه به تیر کشیدن و قفسه سینم طوری درد می گیره انگارکه یه جسم سنگینیو گذاشتن روی قفسه سینم...البته کل این موارد بعد از چند دقیقه برطرف میشه...می خواستم ببینم که این علایم با توجه به این که من 18 سالمه نشونه بیماری قلبیه یا نه؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر من جوانی 22 ساله هستم من چند وقتی کلا سمت چپم گرفته ی حالتی دارم که انگار نمیتونم از سمت چپ بدنم کار بکشم..ی حالت گرفتگی دارم گاهی وقتا دنده های سمت چپم و پشتم تیر میکشه کتفمم درد میکنه موقع ورزش خوب میشود ولی وقتی زیاد میدوم مثلا 15 دقیقه میدوم دست چپم ی دردی میگیری جریان خون و تو دست چپم احساس میکنم حتی ضربان قلبمم احساس میکنم تو بازوی دست چپم آقای دکتر من پیش فوق تخصص قلب رفتم اکو هم انجام دادم گفتن از قلب نیست..به نظر شما از قلبم؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید آقای دکتر بهترین ورزش برای قلب چیست و این که دویدن سریع برای قلب خوب یا دویدن آرام..ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      قلبتان سالم است
      ورزش هوازي شانل پياده روي و شنا و دوچرخه سواري
  • تصویر کاربر عبدالرضا پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    چندروزی است گاهی اوقات قلب یه حالت سوزش والتهابی دارد همانندتیرکشیدن وبطور متناوب انجام میشه چکاربایدکرد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر آرزو پنجشنبه ۳ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید به هنگام تنفس معمولی، در طول روز، به فاصله هر یک ساعت یک بار، درد خفیف قفسه سینه سمت چپ داشتم امروز. علت چیست؟ دختری 24 ساله هستم که پدرم و عموهام سابقه بیماری قلبی دارند.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۳ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام
      نوار قلب گرفته شود
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام من تو سمت چپ سینم از داخل احساس درد میکنم.گاهی اوقات احساس گرفتگی دارم ک طول میکشه تا خوب شه.همچنین احساس درد تو قلبم دارم ک تیر هم میکشه.سمت چپ گردنمم درد میگیره.میخام بدونم آیا من مشکل قلبی دارم؟چ مشکلی؟چکار باید انجام بدم یا چ دارویی مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      براي معاينه و گرفتن نوار قلب به متخثص قلب مراجعه نماييد
  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 357 مشاهده پرسش
    سلام و احترام من 25 سالمه افتادگی خفیف دریچه میترال دارم و پس زنی خفیف... فشارم معمولا 11 رو 7..وقتی عصبانی میشم.. زیر لاله گوشم درد ملایمی میگیرم.. و همچنین درد ملایم پشت کتف تپش و عرق ب مدت 5 دقیقه معمولا مربوط به پرولاپس؟ و ایا خطرناک
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر mandana یکشنبه ۱۵ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 309 مشاهده پرسش
    سلام پدرمن 52 ساله است و بیشتر از 40 روزه قلبشون رو عمل کردن 4 تا از رگ هاشون بسته بود بعد عمل اکو کردن و کمی مایع دور قلب داشتن که دکتر گفت مشکلی نداره دیشب از سوزن سوزن شدن و سوزش پهلو شکایت داشتن که اذیتشان میکرد مشکل چیست؟ بعضی وقتا قفسه سینه و پهلوشون درد میگیرد..... من خیلی نگرانم:-(:-( باید چه کارکنیم؟ چه مراقبت هایی لازمه???? خسته نباشین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۵ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر