دکتر محمد حسین نجفی

اگر شما مبتلا به بیماری های قلبی باشید یک تست استرس قلب می تواند نشان دهنده عملکرد قلب شما باشد. تست استرس اغلب استفاده می شود تا به پزشک نشان دهد قلب ما به فشار وارد شده چگونه پاسخ خواهد داد.

 تست استرس که با عنوان های نوار قلب ورزشی، تست تردمیل، تست ورزشی درجه بندی شده و  EKG استرس نیز شناخته می شود، انواع مختلفی دارد. در این تست شما بر روی یک تردمیل راه رفته و یا بر روی دوچرخه ثابت پدال می زنید. نوار قلب، ضربان قلب و فشار خون شما در تمام طول انجام آزمایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موارد استنتاجی از انجام تست استرس قلب

پزشک شما با استفاده از این تست میتواند مواردی را نتیجه گیری کند که عبارتند از:

  • کمک به ارزیابی علائم مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس و یا تپش قلب، برای تعیین اینکه آیا آنها منشاء قلبی دارند یا ندارند.
  • آیا خون کافی در هنگام فعالیت به قلب شما جریان دارد.
  •  میزان عملکرد داروهای قلبی را می فهمد.
  • یافتن این موضوع که آیا احتمال بیماری قلبی کرونری در شما وجود دارد و آیا نیاز به ارزیابی بیشتری در این باره دارید.
  •  ریتم غیر طبیعی قلب را تشخیص می دهد.
  •  عملکرد دریچه های قلبی شما را مشاهده می کند.
  •  به پیشرفت یک برنامه ورزشی بی خطر کمک می کند.

تست استرس نشان دهنده عملکرد قلب

نکات قبل از انجام تست استرس

  • از خوردن و نوشیدن هر چیزی به جز آب به مدت ۴ ساعت قبل از تست استرس پرهیز کنید.
  • از نوشیدن و یا خوردن هر چیز کافئین دار به مدت ۱۲ ساعت قبل از تست استرس اجتناب کنید.
  • اگر شما اسپری تنفسی مصرف می کنید در روز تست با خود به همراه داشته باشید.
  • داروهای قلبی که نباید در روز تست مصرف کنید، و یا دارویی که برای درمان ناراحتی قفسه سینه در روز تست استرس مورد نیاز است همه این موارد را قبل از انجام تست از پزشک خود جویا شوید. داروهای مورد نیاز عبارتند از:

✔ ایزوسورباید دینیترات (برای مثال، Isordil، Dilatrate SR)

✔ ایزوسورباید مونو نیترات (برای مثال، ISMO، Imdur، Monoket)

✔ نیتروگلیسرین (برای مثال، Deponit، Nitrostat، Nitro-BID)

⛔ ممکن است از شما خواسته شود مصرف برخی داروهای قلبی خود را در روز تست متوقف کنید. هیچ دارویی      بدون مشورت با پزشک برای اولین بار قطع نکنید.

 در طول تست استرس قلب چه اتفاقی می افتد؟

در ابتدا، یک تکنسین به آرامی ۱۰ منطقه کوچک بر روی قفسه سینه تان را تمیز نموده و پدهای چسبنده کوچک و مسطحی به نام الکترود (EKG) بر روی آنها می چسباند، که به یک مانیتور متصل است و فعالیت الکتریکی قلب شما را به حالت نموداری در طول تست ورزش نشان می دهد.

قبل از اینکه شما شروع به ورزش کنید، تکنسین نوار قلب و فشار خون شما را در حالت استراحت اندازه خواهد گرفت.

شما شروع به ورزش با راه رفتن بر روی تردمیل و یا رکاب زدن بر روی یک دوچرخه ثابت خواهید نمود. دوره ورزش و یا درجه سختی آن به تدریج افزایش خواهد یافت.

شما انجام این تست را تا زمانی انجام می دهید که احساس خستگی کنید. اگر شرایط شما به گونه ای باشد که قادر به انجام این تست نباشید دارویی بدین منظور به شما تزریق خواهد شد.

در فواصل زمانی منظم، تکنسین از شما درباره احساستان سوال خواهد پرسید، اگر احساسات زیر را دارید حتما به تکنسین خود بگویید.

  • ناراحتی قفسه سینه یا بازو
  • تنگی نفس
  • سبکی سر
  • سرگیجه
  • هر علائم غیر معمول

افزایش ضربان قلب، فشار خون، تعداد تنفس، و تعریق در طول تست طبیعی خواهد بود. تکنسین هر موردی که نشانگر متوقف نمودن تست خواهد بود بر روی مانیتور EKG تحت بررسی قرار می دهد.

پس از تست، شما باید برای چند دقیقه راه رفته و یا پدال بزنید تا به آرامی خنک شوید. ارزیابی ضربان قلب، فشار خون، و EKG تا زمان برگشت به حالت عادی ادامه خواهد یافت.

اگرچه این زمان در حدود ۶۰ دقیقه طول می کشد، ولی مدت تست ورزش معمولا بین ۷ تا ۱۲ دقیقه خواهد بود.

تست استرس قلب برای چیست

انواع دیگری از تست استرس

۱- تست استرس آدنوزین یا دوبوتامین

 این تست برای افرادی است که قادر به ورزش نمی باشند. با تزریق دارو پاسخ قلبی آن ها به گونه ای خواهد بود، درست مانند اینکه تحت ورزش قرار گرفته است. به این ترتیب، پزشک می تواند تعیین کند که آیا انسدادی در عروق وجود دارد و یا ندارد.

۲- استرس اکوکاردیوگرام

 اکوکاردیوگرام یک طرح کلی گرافیکی از حرکت قلب می باشد. اکو استرس می تواند با دقت حرکت دیواره قلب و عمل پمپاژی را نشان دهد زمانیکه قلب تحت فشار قرار گرفته است.

استرس اکوکاردیوگرام میتواند کمبود جریان خون را نشان دهد که همیشه در تست های دیگر قلبی دیده نمیشود.

۳- تست استرس هسته ای

 این تست می تواند نشان دهنده بخش هایی از قلب باشد که به خوبی عمل نمی کنند. مقدار کمی ماده رادیواکتیو به شما تزریق می شود. پزشک شما از یک دوربین خاص برای دیدن اشعه ساطع شده از این ماده در بدن شما استفاده می کند.

با این کار او تصاویر واضحی از بافت قلب بر روی مانیتور خواهد داشت. این عکس ها در حالت استراحت و بعد از ورزش تهیه خواهند شد.

پزشک شما قادر به تشخیص مناطق قلبی که به اندازه کافی خون دریافت نمی کنند خواهد بود. این تست می تواند تا ۴ ساعت طول بکشد.

تست استرس قلب در افراد مبتلا به دیابت

تست استرس در افراد مبتلا به دیابت

اگر شما از انسولین برای کنترل قند خون تان استفاده می کنید، مقدار مصرف آن را در روز تست ورزش از پزشک خود جویا شوید.

اغلب، افراد دیابتی تنها نیمی از دوز صبح معمولشان را مصرف خواهند کرد و یک وعده غذایی سبک ۴ ساعت قبل از انجام تست ورزش خواهید خورد. در صورت مصرف قرص برای کنترل قند خون، آن را قبل از تست مصرف نکنید.

در صورت داشتن دستگاه کنترل کننده قند خون، آن را با خود به همراه داشته باشید، چرا که می توانید قند خونتان را قبل و بعد از تست اندازه گیری کنید. در صورت افت خونتان به تکنسین اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که لباس راحت و کفش مناسب پیاده روی بپوشید.

خطرات احتمالی تست استرس قلب

تست استرس به طور کلی بی خطر محسوب می گردد، چرا که در یک محیط کنترل شده و تحت نظارت یک پزشک متخصص انجام می شود. با این حال، برخی از خطرات نادر عبارتند از:

✔ درد قفسه سینه

✔ غش کردن

✔ حمله قلبی

✔ ضربان قلب نامنظم

با این حال، خطر تجربه هر یک از این واکنش ها در طول تست کم است، و پزشک بصورت لحظه ای شما را توسط مونیتور تحت نظارت قرار می دهد.

افرادی که در معرض ابتلا به این عوارض قرار دارند مانند کسانی که مبتلا به بیماری پیشرفته عروق کرونر قلبی می باشند، از این افراد به ندرت خواسته می شود که تست استرس را انجام دهند.

اگر اطلاعات جمع آوری شده در طول تست استرس، نشان دهنده عملکرد نرمال قلب شما باشد، ممکن است شما دیگر به تست های بیشتری نیاز نداشته باشید.

با این حال، اگر نتایج طبیعی است و نشانه های شما همچنان ادامه دارد و یا بدتر می شود، پزشک شما ممکن است توصیه کند که یک تست استرس هسته ای و یا یکی دیگر از تست های ورزش که شامل اکوکاردیوگرافی قبل و بعد از ورزش می باشد، انجام دهید.

این تست ها دقیق تر هستند و اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد قلب تان ارائه می دهند، که آیا  مساله نگران کننده دیگری وجود دارد یا نه.

اگر نتایج حاصل از تست استرس  شما نشان دهنده بیماری عروق کرونر و یا یک آریتمی آشکار باشد، اطلاعات جمع آوری شده در طول این تست برای کمک به پزشکتان در ایجاد یک طرح درمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بسته به شرایط شما ممکن است نیاز به آزمایش های اضافی و ارزیابی هایی، مانند آنژیوگرام کرونری داشته باشید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

2.8/5 - (5 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر حالتون خوبه
    23سال دارم ....موقع بالا رفتن از پله دچار ضربان شکمی ميشم انگار بدنم نبض داره و باعث ضعف و دلشوره میشه انگار میخوام تعادلم رو از دست بدم ....آیا مشکل قلبی دارم ?و اینکه علائم دیگه ای از جمله گرفتگی دو طرف شقیقه ها و احساس کيپي تو این قسمت دارم تا دو طرف صورت و انگار دو طرف گوشم هم کيپ میشه ..صدا اذیتم میکنه ..آب یا غذا هم میخورم انگار اذیت میشم و انگار ضعف ميرم ....
    ورزش میکنم بدنم سراسر نبض میشه ...موقع خوابیدن نبض دارم انگار بدنم ويبره ميره ....میخوام بدونم مشکل قلبی عروقي دارم یا اينا نشانه استرس و اضطراب هست ...آزمایش کلی دادم دکتر گفت که سالم هستید مشکلی ندارید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      اینها علایم اصطرابیه

      به روانپزشک مراجعه کنید

      اما بهتره از نظر کم خونی و پرکاری تیرویید بررسی شوید و ارگز نظر قلب هم اکو و تست ورزش شوید

  • تصویر کاربر Girl جمعه ۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 292 مشاهده پرسش
    دختری۲۵ساله هستم با قد ۱۷۴ و وزن ۵۹،از حدود سن ۱۶سالگی وقتی با علایم تپش قلب و درد قلبی مراجعه کردم تشخیص پرولاپس داده شد.در تمام این ده سال هر موقع علایم اذیتم میکرد پروپرانول ۱۰یا ۲۰میخوردم اما نه به صورت منظم.
    قبلا علایمم این ها بودن:درد قلبی به صورت فشار وسنگینی ،تپش قلب فقط به صورت تند زدن که گاهی به۱۴۰ در حالت ایستاده میرسید،سختی در عمل دم موقع دراز کشیدن به صورتی که چند نفس عمیق میکشم تا انجام شود.
    اخیرا مدتیه که حس میکنم علایم جدید دارم.
    به این ترتیب که اولا تعداد بار های تپش قلبم زیاد شده،قبلا هرازگاهی بود الان اکثر اوقات هفته تجربه میکنم.دوما مدل تپش قلبم عوض شده و فقط تند زدن نیست،حس میکنم بعضا چند ساعت میلرزد و یهو یه ضربه ی خیلی محکم میزند یا مدل بعدی اینکه با تعداد ضربان پایین فقط همه ی ضربانش محکم میشود یا مدل بعد حس میکنم انگار قلبم یهو میریزد.
    علاوه بر اینها اخیرا دوبار تپش قلب تند شونده گرفتم جوری که در حالت ایستاده ۱۶۳ تا میزد.تا به حال از ۱۴۰ بالاتر نرفته بود در حالت ایستاده.
    دو بار هم همینطور که نشسته بودم حس کردم انگار یک نفر چند بار محکم چاقویی در چند جای قلبم فرو‌کرد و نفسم گرفت و تپش قلبم شدید شد.در حدی که واقعا یه لحظه نگران سکته قلبی شدم ،این حالت تا به حال بهم دست نداده بود.
    همین الان هم که این متن را مینویسم قلبم تند میزند.
    استرس ندارم و آزمایش تیرویید و کم خونی دادم هردو نرمال بود.
    خواستم با توجه به نوار قلبم وضعیتم را تحلیل کنید خواهشا و بگین بیماری های احتمالیم چی هست؟
    ممکنه پرولاپسم پیشرفت کرده باشه و به آریتمی ختم شده باشه؟اگر ممکنه،ممنون میشم نوع آریتمی احتمالی رو هم مشخص کنید .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      تغییرات نواری خفیف دارید

      باید هم اکو شوید و هم هولتر ریتم ببندید باید نراجعه کنید

      در ضمن اگر اضطراب دارید به روانپزشک مراجعه کنید و ازمایش تیرویید هم انجام دهید

    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      تغییرات نواری خفیف دارید

      باید هم اکو شوید و هم هولتر ریتم ببندید باید نراجعه کنید

      در ضمن اگر اضطراب دارید به روانپزشک مراجعه کنید و ازمایش تیرویید هم انجام دهیالبته ازمایش تیروییدتون نرمال بوده 

      پرولاپس هم مهم نیست ولی بهتره ویزیت شوید و حتما هم به روانپزشک مراجعه کنید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر هادی چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 483 مشاهده پرسش
    باسلام
    مدتی است که دچار تپش قلب میشم ونفس تنگی میگیرم احساس میکنم که واقعا دیگه نفسای آخره .رفتم دکتر نوار قلبی گرفت و یه قرص داد که چند دقیقه بعد نوار قلبی رو تکرار کرد و آژمایش و عکس گرفت که گفت یک از رگها منقبض شده بوده که خوشبختانه ول کرده ومشکل خاصی در کارکرد قلب نیست با این حال گفته که اکو کنم .می خواستم نظر شما رو بدونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      موضوع را جدي تلقي كنيد
      اگر سيگاري هستيد هر چه سريعتر اقدام به ترك سيگار نماييد
      براي قضاوت نيازمند مشاهده نوار قلب شما هستم.
      احتمالا اكو و تست ورزش لازم است
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۵ فروردین ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 423 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من دوماه آنژیو گرافی از کشاله ران شدم. ولی از دوماه پیش ترشحات زرد رنگ وبدون بو وبدون اینکه محل آن قرمزی داشته باشد،خارج می شود. و درضمن تب دار نیزنیستم
    دکتررفتم آزمایش نوشتن که نه ادرارهست ونه عفونت .
    گفتن بایدصبرکنی تا خودبه خودقطع شود.
    الان دوماه هست هرروز 7-8بارلباس عوض میکنم.
    خواهشمندم علاج این ترشحات رابفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۵ فروردین ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      احتمالا ترشحات لنفاوي است
      با يك جراح زير دست مشورت كنيد
  • تصویر کاربر ابراهیم سه شنبه ۲۵ اسفند ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 400 مشاهده پرسش
    سلام دکتر.اوایل کمی تنگی نفس داشتم وبعد ازاستفاده از قرصهای معده به همراه قرصهای قلب کمی تنگی نفس رفع شد اما الان پس ازتمام شدن قرصهای معده بازم یه کم تنگی نفس دارم.لطفا راهنمایی کنید.درضمن ‌پس ازگذشت ۵۰روز بازم اکثرمواقع در قلبم درد دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ اسفند ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      لطفا جهت درمان مسايل معده توسط فوق متخصص محترم گوارش ويزيت شويد.
  • تصویر کاربر لیلی جمعه ۳۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 581 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما من پسری9ساله دارم جهت چکاب اکوشده ودکتر نظر به نارسای در یچه میترال خیلی خفیف داشتندوداروی تجویزی برای پسرم پرانول 10هر 12ساعت 1/2 وکاپتوپریل هر12ساعت 1/4وقرص فرفولیک را انتخاب کرده‌اند
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      علت تجويز كاپتوپريل را نميدانم
      از نظر من فقط پرانول كافيست.
  • تصویر کاربر سهیلا جمعه ۳۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 512 مشاهده پرسش
    با سلام .دختری 30 ساله هستم که العان تقریبا 5 ماه هست که چند مرتبه این موضوع برام پیش اومده که انگار یکهو نبضم توی گلوم میزنه و یکم نفسم تنگ میشه و انگار دلم حوری میریزه و همراهش اضطراب بد بهم دست میده.نیضم رو در این مواقع که گرفتم متوجه شدم در این مواقع ضربان چندتا منظم میزنه وبعد یدونه نمیزنه ( خالیه) و نبض بعدی کمی قویتره و دوباره منظم میشه که درهمون یک دقیقه 3 یا 4 بار این نزدن اتفاق میفته . این رو اضافه کنم که تقریبا 3 ساله پیش به سندر م پنک ( ترس و اظطراب تقریبا شدید ) مبتلا شدم که با داروهای ملایمی مثل پرو نل و کلر دیاز پوکساید و یکی دوتا داروی ضد افسردگی که متخصص مغز و اعصاب دادن خیلی خوب شدم ولی این استرس و ترس یار همیشگیمه و گا هی زیاد میشه در ضمن کم خونی مینور هم دارم و تیرویید ندارم ولی anti tpo بالایی دارم که متخصص تیرویید گفتن به احتمال زیاد در آینده کم کاری تیرویید میگیرم که نمیدونم گرفتم یا نه . خیلی توی نت دنبال این مشکل پیش اومده سرچ کردم با توجه به مقاله ها و نوشته ها اینطور متوجه شدم که احتمالا آریتمی pvc یا شاید آریتمی pac باشه البته اصلا مطمن نیستم و نمیدونم چون هیچ دانشی راجب قلب ندارم ( نظر شماچیه؟)و اینو خوندم که این دو نوع در افراد سالم از لحاظ قلبی زیاد پیش میاد و تکرار میشه و جای نگرانی و خطری نداره ( آیا درسته؟) و لی در افرادی که مشکلات قلبی دارن و مطلع این بیماریشون هستند هم زیاد این مورد پیش میاد که اگه خیلی تکرار پیدا کنه خطرناکه (آیا درسته؟) . ما در فامیل سابقه بیماری قلبی نداریم و من هم تا بحال بخاطر هیچ مشکل قلبی به دکتر قلب مراجعه نکرده ام . حالا برام سوال شده که آیا من از لحاظ قلبی مشکلی ندارم(؟) ( با توجه به اینکه گاه گاهی دچار اون نوع ضربان قلب میشم این پنج ماهه و اگر زیاد تکرار بشه چی ) اگر اینطوره آیا رفتن به باشگاه و انجام برخی ورزشها مثل ایروبیک و پیلاتس و دویدن آهسته و یوگا و شنا برام خطری نداره ؟ ( به خاطر اون ضربان هایی که نمیزنه ) و در کل آیا مشکلم جدیه؟ این رو هم اضافه کنم که به جز این 7 ماه اخیر 3 سال میشد که هفته ای 3 مرتبه باشگاه (ایروبیک) میرفتم که مشکل تنفس و ضربان برام پیش نیومده بود هیچگاه . با این حال خیلی نگرانم و میترسم لطفا لطفا لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳۰ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      ضربه هاي نابجا pvc
      هستند
      ورزش نه تنها خطرناك نيست بلكه باعث بهبود اين ضربانها مي شود
      اصلا نگران نباشيد از مصرف سوسيس و كالباس و مواد محرك اجتناب نماييد
  • تصویر کاربر پیام دوشنبه ۱۹ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 483 مشاهده پرسش
    تو شیش سالگی پزشکم تشخیص داد که کوارکتاسون آئورت دارم و تو همون سن عمل کردم دریچم رو و هرسال چک آپ میکنم ,در حال حاضر 19 سال سن دارم ,چند وقتی هست که هر چند روز به مدت چند ساعت احساسی مثل سنگینی در ناحیه قلبم میکنم که ممکنه یک روز ادامه داشته باشه.
    من در هفته حدود 3 یا 4 عدد سیگار میکشم که چند ماه هست که شروع کردم ولی نمیدونم ارتباطی با بیماری من داره یا نه.
    لطفا بگید که اثرات کشیدن سیگار در افرادی که عمل کوارکتاسیون آئورت انجام دادن با افرادی که قلب نرمال دارن فرقی میکنه؟
    ایمیل: bardiarezaeinoei@gmail.com
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۹ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      كدام دريچه مشكل داشته و چه مشكلي؟
      كشيدن سيگار به هر ميزان و در هر سني عاملي براي گرفتگي عروق قلب مي باشد.
  • تصویر کاربر م_ش جمعه ۱۸ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 1902 مشاهده پرسش
    با سلام
    دختری 34 ساله هستم وقتی 18 سال داشتم بخاطر یکسری دردهای قفسه سینه به متخصص قلب مراجعه کردم و تشخیص افتادگی دریچه قلبی دادن و گفتن چیز مهمی نیست. تا اینکه سال گذشته به علت فوت ناگهانی پدرم فشار روحی خیلی زیادی رو تحمل کردم و دچار دردهای زیادتر و تپش قلب و تنگی نفس بیشتری شدم که وقتی به متخصص قلب مراجعه کردم گفتند که افتادگی دریچه تبدیل به نارسایی دریچه متوسط شده است.داروی ایندرال روزانه تجویز کردن که البته من بعضی روزها فراموش میکنم که مصرف کنم. الان بعد از گذشت 7ماه از آخرین ویزیت متخصص قلب حس میکنم خیلی بیشتر اذیت میشم و تقریبا همه روزها احساس درد و سنگینی در سمت چپ قفسه سینه دارم که بعضی روزها شدیدتر میشه و به دست چپ و وحتی پای چپ شانه ها و گردن و زیر فک و گلو انتشار پیدا میکنه و احساس خفگی در گلوم حس میکنم و گاهی هم در گوشها احساس درد دارم که البته به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کردم گوشها و حلق رو سالم تشخیص دادن. جدیدا هم گاهی احساس سرگیجه و سبکی سر دارم و گاهی گوشهام میگیره و زنگ میزنه.حس میکنم فشار خونم هم نسبت به سال گذشته رو به افزایش هست. مثلا من که تا سال گذشته فشار خون ماکزیمم 11 یا 10 ومینیمم 7 یا 6 داشتم اما الا ن گاهی به 13 روی 9 و چند باری هم به 14 روی 9 رسیده است


    لطفا من رو راهنمایی کنید. ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۳ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      باتوجه به نارسايي كه فرموديد شدت نارسايي براي تصميم گيري مهم است ايا اين نارسايي در حد خفيف ، متوسط با شديد هر كدام درمان خاص خود را دارد.
    2. تصویر کاربر م_ش دوشنبه ۱۴ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      ممنونم از پاسخ شما
      وقتی اکو کاردیوگرافی انجام دادم دکتر گفت نارسایی در حد متوسط هست
      آیا این موضوع(پرولاپس دریچه میترال همراه با نارسایی متوسط)اهمیتی داره یا مشکل خاصی نیست؟

      آیا اگه قرار باشه من ازدواج کنم باید این موضوع رو به طرف مقابلم بگم یا اینکه اهمیتی نداره؟!

      ممنونم از لطف جنابعالی
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۴ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      اگر نارسايي متوسط است سايز بطن چپ اهميت پيدا ميكند
      لطفا گزارش آنژيوگرافي رو براي من ارسال فرماييد
    4. تصویر کاربر م_ش سه شنبه ۱۵ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام
      ممنون از پاسخ شما
      من گزارش آنژیوگرافی ندارم فقط گزارش اکوکاردیوگرافی دارم که بصورت زیر است:

      Rv: M

      RA: "

      LA:"
      ESD: M
      SEP: M
      PW: M
      EDD: M3

      Pericardium: normal

      regurgitation: 2+

      normal Lv size and fraction
      normal Rv size and fracttion

      Typical Mvp with moderate eccentric MR

      no As noAR


      Rv_Ra m
    5. تصویر کاربر م_ش سه شنبه ۱۵ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      LVEF: 60%
    6. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام لطفا تصوير گزارش اكو را عينا براي اينجانب ارسال فرماييد.
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر