دکتر محمد حسین نجفی

نارسایی دریچه میترال (MR) یا پس زدن خون از دریچه میترال در بزرگسالان به دو دلیل ایجاد می‌ شود. یکی از این دلایل عوارض تب رماتیسمی است و علت دیگر نارسایی دریچه میترال، پاره شدن طناب‌های عضلانی است که به این دریچه‌ها متصل هستند.

شایع ترین و مهم ترین عارضه در نارسایی‌ دریچه میترال‌ MVP است. در این وضعیت دریچه میترال دچار نشت خون از ورای دریچه شده و اجازه می دهد که خون به سمت عقب و به دهلیز چپ پس بزند. پیشرفت تدریجی MR در بیماران مبتلا به MVP ممکن است منجر به افزایش گشادی و نقص عملکرد دهلیز و بطن چپ شود. شدید شدن MR می تواند به آریتمی های قلبی، نارسایی احتقانی قلب و افزایش خطر مرگ ناگهانی بینجامد.

خطرات نارسایی دریچه میترال

بیمارانی که از MR شدید رنج می برند در معرض خطر افزایش بروز اندوکاردیت عفونی نیز هستند که می تواند کشنده باشد. معاینه در تشخیص نارسایی‌ دریچه میترال‌ همیشه قابل اعتماد نیست و نمی تواند شدت MR را به درستی اندازه گیری کند بنابراین بطور دوره ای اکوکاردیوگرافی در این بیماران لازم میشود . بیماران مبتلا به MR ممکن است سال ها بدون علامت باشند.

بیشتر مرگ ها ناشی از نارسایی قلبی هستند اما مرگ ناگهانی نیز گاهی دیده می شود.

بیماران مبتلا به نارسایی‌ دریچه میترال‌ MVP که پس زدن را تجربه می کنند در معرض سه تا هشت برابر خطر بیشتر بروز اندوکاردیت عفونی قرار دارند. از آن جایی که اندوکاردیت با شیوع فراوان ناتوانی و مرگ و میر همراه است، به بیماران مبتلا به نارسایی دریچه میترال به همراه MVPP توصیه می شود که پیش از انجام اعمال دندان پزشکی و برخی انواع جراحی آنتی بیوتیکک مصرف کنند. با آنتی بیوتیک درمانی پیشگیرانه، احتمال ابتلای بیماران به اندوکاردیت عفونی کمتر است. در بیمار مبتلا به MVP و بدونن پس زدن، شیوع اندوکاردیت عفونی مشابه جمعیت عامه مردم است و بنابراین پیشگیری با آنتی بیوتیک لازم نیست.

خطرات نارسایی خفیف میترال

نارسایی خفیف دریچه میترال معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند. هر چقدر که میزان نارسایی دریچه میترال بدتر می شود، قلب نیز باید برای پمپاژ خون به سمت بدن، سخت تر کار کند.

علت نارسایی قلبی

درمان نارسایی دریچه میترال

۱- درمان بیماران بدون علامت در نارسایی‌ دریچه میترال‌

بیشتر بیماران مبتلا به نارسایی دریچه میترال MVP  بدون علامت بوده و در معرض خطر بالای بروز عوارض جدی قرار ندارند. بیماران بدون علامت با پس زدن خفیف یا عاری از آن را می توان هر ۳ تا ۵ سال از نظر بالینی ارزیابی کرد. اکوکاردیوگرام های متوالی لازم نیست مگر علایم قلبی عروقی بروز کند یا پزشک مشکوک به پیشرفت MR شود.

بیماران مبتلا به نارسایی دریچه میترال باید تشویق شوند که یک شیوه زندگی سالم را انتخاب کرده و به طور منظم ورزش کنند. در بیماران دچار عارضه MR پیشگیری از آندوکاردیت باکتریال با مصرف‌ آنتی‌بیوتیک‌ها جهت‌ برخی اعمال‌ دندانپزشکی( مثل کشیدن دندان یا پرکردن ریشه)‌ یا اقدامات‌ جراحی‌ مربوط‌ به‌ مجاری‌ ادرار یا دستگاه گوارش و روده‌ها توصیه‌ می‌گردد. در غیاب وجود عوارضی مثل پس زدن خون ، محدودیتی از نظر فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری وجود ندارد.

رژیم‌ غذایی خاصی مورد نیاز نیست‌. اما در مورد بعضی‌ علایم‌ نظیر درد سینه یا تپش‌ قلب‌، قطع‌ مصرف‌ مواد حاوی کافئین،قهوه، نسکافه،شکلات کاکائو، چای پررنگ  و نیز مشروبات الکلی‌ ممکن‌ است‌ سودمند باشد.

۲- درمان بیماران علامت دار در نارسایی دریچه میترال

بیماران MVP که تپش قلب مرتبط با تاکی کاردی، افزایش علایم آدرنرژیک، درد قفسه سینه، اضطراب یا خستگی دارند اغلب به درمان با دوز پایین داروهای مسدودکننده بتا خوب پاسخ می دهند. علایم مرتبط با تغییرات ارتواستاتیک مانند افت فشار خون وضعیتی با افزیش مصرف مایعات و نمک درمان می شود.

اگر بیماران مبتلا به نارسایی دریچه میترال علایم ارتواستاتیک شدیدی را تجربه کردند، درمان با مینرالوکورتیکوئیدها ممکن است لازم شود. بیماران علامت دار مبتلا به MVP با سابقه حملات ایسکمی گذرا می توانند از فواید آسپرین درمانی بهره مند شوند. به بیماران علامت دار مبتلا به نارسایی دریچه میترال MVP با سابقه سکته و حملات ایسکمی گذرای راجعه در حالی که آسپرین درمانی دریافت می کنند توصیه می شود درمان طولانی مدت ضد لخته مانند وارفارین را نیز دریافت کنند.

بیماران مبتلا به نارسایی‌ دریچه میترال‌ سندرم MVP اغلب تشویق می شوند که به منظور تصحیح نقص عملکرد اتونومیک خود معیارهایی را در نظر بگیرند. برخی معیارها مانند رژیم غذایی مناسب، محدودیت مصرف کافئین و افزایش فعالیت های ورزشی هستند.

۳- جراحی نارسایی‌ دریچه میترال‌

بیماران علامت دار مبتلا به MR شدید باید نسبت به تعمیر دریچه میترال ارزیابی شوند که گاهی اوقات نیز تعویض دریچه ضروری است. جراحی دریچه برای بیماران بدون علامت اما مبتلا به MRR شدید همراه با فیبریلاسیون دهلیزی یا هایپرتانسیون ریوی توصیه می شود. انواع مختلف روش های جراحی برای بیماران ترمیم و تعویض دریچه میترال هستند. جراحی والوولوپلاستی یا آنولوپلاستی یا ترمیم نارسایی‌ دریچه میترال‌ یک فرایند جراحی است که دریچه میترال بیمار را حفظ می کند. جراح تلاش می کند تا دریچه میترال اصلی را اصلاح کند تا برگشت جریان خون به عقب را از بین ببرد.

تعویض دریچه میترال هنگامی که ترمیم دریچه میترال‌ ممکن نیست انجام می شود. در این فرآیند دکتر قلب دریچه میترال آسیب دیده را با یک دریچه مصنوعی جایگزین می کند. دو نوع دریچه مصنوعی به کار می رود که دریچه های مکانیکی و بافتی نامیده می شوند. دریچه های مکانیکی از فلز ساخته می شوند.

بیماران مبتلا به نارسایی دریچه میترال که این روش را انتخاب می کنند برای بقاء زندگی شان به یک داروی ضد انعقاد نیاز خواهند داشت. دریچه های بافتی از بافت بیولوژیک مانند دریچه های قلبی خوک یا گاو ساخته شده اند و بیماران نیازی به مصرف داروی ضد انعقاد ندارند. معمولاً دریچه های مکانیکی نسبت به دریچه های بافتی طول عمر طولانی تری دارند.

نارسایی دریچه میترال و بارداری

بیماری های دریجه ای به صورت تنگی دریچه میترال، تنگی دریچه آئورت، پس زدگی خون از دریچه میترال و آئورت و در نهایت به صورت شایع تر پرولاپس میترال را شامل می شوند. تنگی دریچه میترال یکی از خطرناک ترین بیماری ها در زمان حاملگی است؛ چرا که به علت افزایش حجم خون در دوران بارداری، این افراد در معرض تنگی نفس و ادم ریوی قرار می گیرند. اهمیت این مساله تا جایی است که گاهی بیمار با دستور پزشک مجبور به سقط جنین می شود تا جان مادر حفظ شود.

تنگی آئورت از دیگر بیماری های خطرناکی است که باعث ممنوعیت بارداری می شود. به طور کلی تنگی های دریچه در دوران بارداری بسیار سخت قابل تحمل هستند و علایم آنها شدیدتر می شود.

فشار خون بالا در دوران بارداری

در مورد پس زدگی خون از دریچه میترال و دریچه آئورت خوشبختانه هر دو بیماری در دوران بارداری به خوبی قابل تحمل هستند و علایم خاصی را ایجاد نمی کنند. در مجموع در دوران بارداری تقریبا حجم خون بیست درصد، و ضربان قلب ده تا پانزده درصد افزایش پیدا می کند. به علت افزایش حجم خون و ضربان در حاملگی بیماری های نارسایی دریچه میترال و آئورت به خوبی قابل تحمل می باشند.

آیا پرولاپس میترال برای بارداری خطرناک است؟

این بیماری اغلب خطری برای مادر نخواهد داشت. تنها در صورتی که شدت آن زیاد شود، برای جلوگیری از عفونی شدن دریچه در دوران زایمان، آنتی بیوتیک های خاصی برای مادر تجویز می شود.

4.7/5 - (4 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آریا دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    پسری 20ساله هستم از 15سالگی متوجه شدم که نارسایی خفیف دارم، ولی پزشکم میگوید میتوانم هر فعالیتی با هر شدتی انجام دهم و نیازی به هیچ قرصی ندارم ولی باید هر سال اکو بدهم. و اکثر اوقات هیچ علائمی ندارم ولی به ندرت درد خیلی مبهم تو قفسه سینه دارم

    ولی اینکه دکتر بهم میگوید هر سال باید اکو بدهم و اینکه همه جا میخوانم احتمال مرگ ناگهانی وجود دارد من را تا حد مرگ میترساند. ایا برا کسی مثل من که تحت مراقبت است هم شانس مرگ ناگهانی وجود دارد و دکتر بخاطر روحیه به من میگوید که خوب هستم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      اصلا نگران نباشید این علایم هیچ یک خطری ندارند
  • تصویر کاربر ام چهارشنبه ۱۱ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت خوش
    من قبلا ‌سوال کردم از خدمتون ولی با محدودیت پاسخ روبرو شدم بازم سوالاتی داشتم از خدمتون

    همونجور که عرض کردم من حدود یک ماه و نیم قبل دچار فشار خون شدم که هر سه شب یا دو شب در میون فشارم حدود ۱۳ روی ۹ یا کمی بالاتر می‌شود که با نصف متورال سریع پایین می آید.
    گاهی اوقات طپش قلب میگیرم و یک درد نقطه ایی مانند قدیمی هفت ساله کنار قلب دارم که با فشار دادن یا حرکت درد کم و زیاد می شود

    سه سال و دو ماه قبل هم برای همین درد نقطه ایی اکو دادم که mild mr تشخیص داده شد با ef 56 درصد و گفتن سالمی
    اما یک سالی بود که درد تقریبا خوب شده بود و فشار خون هم از بچگی نداشتم اما حدود یک ماه و خورده ایی هست که فشارم فقط شب ها بین ساعت نه شب تا ۲ بامداد بالا می‌رود و استرس میگیرم شاید هم چون منتظرش هستم بالا برود بالا می‌رود!

    روزی هم ۴ یا ۵ نخ سیگار میکشم.دوباره بعد از دو هفته شروع فشارم همین اواخر آزمایش خون دادم که همگی نرمال بود از آنزیم کبدی و ... و حتی آنزیم های قلب هم نگاتیو و نرمال بود

    برای کاهش استرس هم گاهی نصف آلپرازالوم مصرف میکنم

    علائم تنگی نفس هم ندارم
    گاهی حس بی حالی و کمی حالت عجیب کمی منگی و گیجی خفیف در سرم دارم که همان موقع فشارم ۱۰ روی ۶۵ است و با چای عسل بعد ۲۰ دقیقه خوب میشوم !

    خلاصه یک ماه و اندی هست ناگهانی به علائم فشار خون و تپش بعد از سیگار و گاهی تپش آخر شب مبتلا شدم

    قبل از این مشکل هم استرس شدیدی داشتم !

    سوالی که دارم آیا نارسایی شدید قلبی پیدا کردم؟
    آیا این تغییرات فشار خون در آخر شب استرسی میتونه باشه ؟
    اینم اضافه کنم در طول روز فشار کاملا خوب هست فقط آخر شب ها ممکنه بالا برود
    روز ها ممکن طپش بگیرم شاید آروم هم بزنه ولی جوری میزنه که متوجه میشم
    آریتمی هم ندارم
    مچ ها هم ورم ندارد
    شکم احساس پری ندارد
    کمی کم اشتها اما شده ام حتی قبلاز علائم فشار خونم

    بنده مذکر و ۳۲ ساله هستم و مادرم بیماری فشار پر فشاری خون دارند
    غذاهای ما بسیار کم چرب و کم نمک هست
    ضمنا به خاطر وجود کرونا از مراجعه به مطب ها بیم دارم !چون پدر و مادرم سن بالا هستن
    ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۶ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      اکو و هولتر فشارخون کرده اید
    2. تصویر کاربر ام پنجشنبه ۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      هولتر تا حالا توی زندگیم خیر ولی چند باری اکو کرده ام و همیشه هم مشکل خاصی نداشته ام جز Mr mild آخرین دفعه سه سال قبل مشخص شد
      نصف متورال که شب میخورم آقای دکتر فرداش منو بی حال میکنه به معنای واقعی
      میخواستم ببینم این فشاری که آخر شب با امرون ام تری میگیرم و گاهی میره ۱۳ روی ۹.۵ جای نگرانی داره آیا این علائم نشان از نارسایی شدید قلبی هست ؟
      ولی ورم دست و پا ندارم
      احساس شکم پری هم ندارم
      تنگی نفس وقتی استرس میگیرم کمی دارم
      تپش قلب هم گاهی تا ۱۰۰ میره و حالت استرس میگیرم همون موقع
    3. تصویر کاربر ام سه شنبه ۱۰ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      سلام آقای دکتر آیا امکان داره جواب بفرمایید من نگرانم !آقای دکتر امشب با امرون گرفتم از استرس فشارم ۱۴.۵ روی ۱۰.۱ شده بود چکار کنم ؟
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      بهتر است برای بررسی دقیق تر یک بار هولتر فشارخون کنید اگر فشارها را اکثرا بالای 14 نشان بدهد باید داروی فشارخون تنظیم شود هر چند مسایل اضطرابی هم در این علایم دخیل هستند که برای تشخیص دقیق تر هولتر فشار خیلی کمک می کند
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Matin یکشنبه ۱ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من ۲۱سالمه
    از دو ماه پیش بعد از مشکلات روحی که برام پیش اومد احساس ضربان قلب اضافه و ناگهانی رو تجربه کردم به پزشک مراجعه کردم بعد از گرفتن نوار قلب و اکو گفتن که دریچه ی مترالم گشادی خفیف داره و ضربانی که حس‌میکردم pvc هست.البته هولتر ۲۴ساعته برام تجویز نکردن.گفتن چیز مهمی نیست و خیلی شایع هست و بخاطر استرسم این علائم به وجود اومده.برام بوسپیرون ۵روزی یکی و پروپرانولول ۱۰ روزی دوتا تجویز کردن که بعد از یک ماه که دوباره ویزیت شدم علائمم خیلی بهتر شده بود و ضربان قلبم هم نرمال تر شده بود ولی تاکید کردن پروپرانولول حتما باید سروقت خورده بشه، میخواستم ببینم این ضربان pvc بخاطر گشادی دریچه هست یا از استرس ایجاد میشه؟و آیا خطرناکه؟گشادی دریچه چطور؟تو‌زندگی عادیم خللی ایجاد میکنه؟میشه بعد از مدتی داروهارو تحت نظر پزشک کم و قطع کرد یا برای همیشه باید بخورم پروپرانولول رو؟عکس اکو رو براتون فرستادم لطف میکنین اگه بررسیش کنین و راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      اینها بیش تر به خاطر استرس است که پیش می آید و در کل مورد خطرناکی نیست گشادی دریچه هم مورد بسیار خفیفی است و توصیه می شود که فعلن همین پروپرانولول را استفاده کنید و برای درمان استرس چاره ای پیدا کنید
    2. تصویر کاربر Matin پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      امکان داره نارسایی دریچه پیشرفت کنه؟باید هرسال اکو انجام بدم؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      احتمال پیشرفتش کم است و بهتر است هر سه سال یک بار اکو کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر N.Ch سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید..
    میخاستم ببینم جواب اکوی قلب که گرفتیم اعتبارش تاچندماه هست الان چهارماه هست اکودادم براخاطریه عمل...میتونم همین اکورو دکترنشون بدم یابایدمجدداکوبشم،،ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      تا سه سال
  • تصویر کاربر هستی یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 307 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید من حدود ۱۰ سال پیش بخاطر درد قفسه سینه و تپش قلب به دکتر مراجعه کردم فرمودن دریچه میترال شما شل هست قرص پروپانولول ۱۰ روزی دوبار می خوردم پس از مدت ده سال چندروز پیش حس کردم درد قفسه سینه ام زیاد شده و تپش قلبم خیلی زیاد بود رفتم دکتر قلب نوارقلب و اکو و تست ورزش دادم نتیجه را براتون می فرستم لطفا جواب را برام تشریح کنید ممنون میشم ۴۱ سالم هست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      تست ورزش که منفی است نگران نباشید احتمالن این دردها ببشتر منشا عضلانی یا اضطرابی دارد و نیاز به نگرانی از بابت قلبی ندارد
  • تصویر کاربر Eli سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    پیرو سوال پرسش و پاسخ قبل مزاحمتون شدم. اونطرف دیگه ثبت پاسخ انجام نمیشد.
    در مورد کلشیسین سوال فرموده بودین که با ۸۰ کیلو چند تا میخورم ، یکی دوز یک. مداسن یک.
    دیروز دوتا استفاده کردم یه کم بهتر بودم ولی در کل تنگی نفس و تپش بیشتر شده و تو این سه هفته که کلشیسین میخوردم درد همچنان بود ولی این هفته ی اخیر بدتر شد. حتی همونجور که گفتم خدمتتون سینوزیت هم اضافه شد و تاوانکس میخورم. دوماه پیش با سه تا ایندومتاسین بهتر شده بود و کفتن قطع شده ولی باز برگشت. ممکنه با بالا بردن دوز باز بهتر شه و دوباره بدتر؟ ... از اونجا که دو روز پیش تو اسکن هنوز مقدار کمی ویروس دیده میشد یعنی این التهاب ممکنه مثل پریکاردیت و سینوزیت بازم بخواد قلب و یا اعضا دیگه رو درگیر کنه ؟
    حالا دستور شما اینه که دوتا بخورم یا یکی؟ و کی برسم خدمتتون برای اکو ؟ ممکنه این درگیری عضله باشه ؟ دکتر قبلی که گفت پریکاردیت مایلد ...
    برنامتون رو هم الان دیدم تو شبکه سه. بسیار عالی و ممنون و موفق باشین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      همین روزی یک عدد یک میلی گرم کافی است اگر بتوانید برای همین یکی دو هفته ویزیت بگیرید خوب است
    2. تصویر کاربر Eli دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      بسیار سپاسگزارم از محبتتون. چشم خدمت میرسم. متشکرم واقعا
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلامت باشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مریم شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    ببخشید آقای دکتر من زیاد سوال پرسیدم.سوال اخرم اینه که درسته مرگ دست خداست ولی الان که پدر من ۴۶ سالشه طول عمرش خیلی کم میشه؟با این اوضاع قلبی زیاد نمیتونن عمر کنن؟چون دکترشون چیزی نمیگن میگن وضعیتش خوبه منم احساس میکنم روحیه میدن.پدرم خیلی شاد هستن و از نظر بالینی پزشکشون میگه مشکلی ندارن ولی من بازم میترسم.فقط میخوام اینو. بدونم که طول عمرش خیلی کم میشه یا مثلا میتونه با مصرف دارو زیاد هم عمر کنه؟ببخشید با سوالات زیاد خستتون کردم واقعا میترسم ممنون از شما دکتر عزیز
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ببینید اصلا قابل پیشبینی به لحاظ علمی نیست، نمی شپد هیچ عدد و رقمی داد، این موضوع را فقط خود خدا می داند که طول عمر هر شخصی چقدر است، شما هم خیلی درگیر این مساله نکنید خودتان را، از ایشان مراقبت کنید و داروهایشان را مصرف کنند و زیر نظر پزشکشان باشند
    2. تصویر کاربر مریم جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون از شما دکتر عزیز.
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلامت باشید
    4. تصویر کاربر مریم جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام اقای دکتر خسته نباشید.ببخشید پدر من وقتی که فعالیت نمیکنن هم تنگی نفس دارن و میگن احساس میکنم قلبم یه دفعه میلرزه این علایم از ef۲۵درصده؟و خطرناک هستش؟اگه خطر ناک باشه باید چیکار کنیم؟چون هر دفعه میریم دکتر چیزی نمیگن میگن وضعیتش خوبه.ممنونم از پاسخ گوییتون.
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      این علایم بله ناشی از نارسایی قلبی هستند، داروهایشان را یک بار اینجا بفرمایید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر zahra شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر ممنون از شما
    بنده پسرم ۲۱ سالشه و خیلی نفس نفس میزد و از این موارد ب دکتر مراجعه کردن گفتن ک دریچه میترال قلبش تنگ شده و نارسایی داره و خفیف هستش ... سوال من از شما اینکه ایا خطری برای پسرم هست ?
    حالش خوب میشه ?
    راه درمانش ?
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام با جزييات بايد ديده بشه
  • تصویر کاربر افشین شنبه ۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام
    سال گذشته به پزشک قلب مراجعه کردم و گفتند دریچه میترال شل هست و دارو هم دادند ولی برای اطمینان بیشتر تست ورزش هم گرفتند ولی بعد از تست ورزش که خوب بود و یازده دقیقه دویدم گفتند مشکلی نیست بعد از چندماه به پزشک دیگری مراجعه کردم که گفتند دریچه میترال طبیعی است و پزشک قبلی اشتباه کرده
    الان بعد از یک سال مجددا درد در ناحیه قفسه سینه و دست چپ دارم و نیز چند ماهی هست که سرم صدای صوت میشنوم.
    آیا نارسایی یا شلی دریچه میترال باعث کمبود اکسیژن به مغز یا اعضای بدن میشه؟ و ممکنه صدای صوت بخاطر شلی دریچه میترال باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام

      پرولاپس و نارسایی خفیف مهم نیست و باعث علایم نمیشه

      احتمالا مشکل اضطرابی دارید

      به روانپزشک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر ناشناس جمعه ۱۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترتوروخدازودتر جواب بدین شوهرم دست پش دردمیکنه قفسه سینشم یه نقطش میسوزه ازوسط قفسه سینه سمت یه وجب پایین دوناخن میای سمت چپ همون نقطه میسوزه دلیلش چیه دس رسیم نداره بره دکترتاوقتی میاد که بره خواهشا جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      این نوع درد معمولا قلبی نیست

      ولی برای اظهار نظر دقیق بیمار باید ویزیت شود

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر