دکتر محمد حسین نجفی

بین 10 تا 20 مرتبه در روز دفع گاز از بدن کاملاً طبیعی است. در عین حال، اگر بعد از غذا خوردن احساس درد در ناحیه قفسه سینه خود دارید، طبیعی است که نگران باشید. به هر حال، اگر این درد ناشی از تجمع گاز در شکم باشد، باید آن را در ناحیه شکم خود حس کنید نه نزدیک قلب.

در حالی که ممکن است درد قفسه سینه به دلیل گاز معده باشد، اما میتواند نشان دهنده یک مشکل جدی قلبی نیز باشد. لطفاً توجه داشته باشید، چنانچه پس از مطالعه این مقاله هنوز نمی توانید با اطمینان، درد ناشی از معده را از درد قلبی افتراق دهید، احتیاط کنید و برای دریافت مراقبت به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید.

تشخیص درد قفسه سینه ناشی از معده

چنانچه گاز در معده یا در قسمت چپ روده بزرگ شما تجمع یابد، ممکن است در قفسه سینه خود احساس درد کنید. ممکن است در اثر بلع میزان زیادی هوا، گاز در دستگاه گوارش شما گیر کند. علاوه بر غذا و نوشیدنی، ممکن است شما مبتلا به بیماری باشید که سبب ایجاد دردهای ناشی از گاز شود مانند:

تفاوت های قابل توجهی بین درد ناشی از گاز و حمله قلبی وجود دارد. زمانی که علت این مشکل گاز باشد، احتمالاً موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

اگر علت درد، سوزش سر دل باشد، بلافاصله پس از صرف غذا اتفاق می افتد یا می تواند در طول شب شما را از خواب بیدار کند. شما احساس خواهید کرد که سوزش ناشی از اسید، از معده به سمت گلو حرکت می کند. احتمالاً در دهان خود نیز طعم ترشی را احساس خواهید کرد. مصرف آنتی اسیدها یکی از بهترین درمان های خانگی برای درد قفسه سینه ناشی از گاز است.

دلایل دیگر مرتبط با غذا نیز وجود دارد که می تواند احساس درد ناشی از گاز در نزدیکی قفسه سینه را توجیه کند. این دلایل عبارتند از:

تفاوت درد قفسه سینه ناشی از معده و قلب

درد قفسه سینه ناشی از قلب 

چنانچه در ناحیه قفسه سینه خود درد یا سوزش احساس می کنید، ممکن است علت آن چیزی جدی تر از گاز باشد. اگر هر یک از علائم زیر همراه با درد شدید ناشی از گاز وجود دارد باید برای بررسی حمله قلبی فوراً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید. علائم حمله قلبی شامل این موارد است:

داروهایی که بعد از آنژیوپلاستی باید مصرف کنید

درمان خانگی درد قفسه سینه و معده 

درمان گاز درد در قفسه سینه اغلب در خانه شروع می شود. درمان های خانگی زیر ممکن است به کاهش درد ناشی از گاز اضافی در قفسه سینه کمک کند:

1_ مایعات گرم بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی مایعات می تواند به حرکت گاز اضافی در سیستم گوارش کمک کند، که می تواند درد و ناراحتی گاز را کاهش دهد. نوشیدن نوشابه های غیر گازدار از مصرف گاز اضافی جلوگیری می کند. آب گرم یا چای های گیاهی ممکن است به کاهش درد و ناراحتی برای برخی افراد کمک کند.

2_ مصرف زنجبیل 

ریشه زنجبیل به طور سنتی برای کمک به مشکلات گوارشی استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل می تواند به برخی علائم گوارشی کمک کند. چای زنجبیل، آب نبات های جویدنی، نوشیدنی ها و محصولاتی از این دست می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

3_ از محرک های احتمالی اجتناب کنید

اگر علت دقیق گاز درد در قفسه سینه مشخص نباشد، بهتر است از هر گونه محرک گوارشی احتمالی خودداری کنید. این می تواند شامل نوشابه ها و نوشابه های گازدار، شیر و محصولات لبنی و گلوتن باشد.

4_ ورزش

ورزش ممکن است به حرکت گاز در سیستم گوارش کمک کند تا از بین برود. حتی یک پیاده روی ساده!

درمان دارویی درد قفسه سینه ناشی از معده 

گزینه های درمانی پزشکی برای کمک به درد گاز در قفسه سینه در دسترس هستند. داروهای بدون نسخه، مانند بیسموت ساب سالیسیلات (پپتو بیسمول) ممکن است برخی از علائم سوء هاضمه را کاهش دهند.

شرایط مزمن، برای مثال، التهاب زخمی‌شونده روده بزرگ، رفلاکس معده، سندروم روده تحریک پذیر یا بیماری کرون، ممکن است نیاز به درمان با نسخه پزشک داشته باشند، اگرچه درمان در هر مورد متفاوت است.

در بیشتر موارد مسمومیت غذایی، فرد می تواند با درمان خانگی مانند هیدراتاسیون و استراحت بهبود یابد. در موارد بدتر، ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک یا زمان بستری در بیمارستان داشته باشند. در برخی موارد، سنگ کیسه صفرا ممکن است با دارو قابل درمان باشد که ممکن است بدن را تشویق کند تا سنگ ها را در طول زمان حل کند.

4.1/5 - (25 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر هانیه سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام هفده ساله هستم.گاهی اوغات تپش قلب میگیرم که نفس تنگی و کبود شدن ناخون هام رو هم به همراه داره
    قفسه ی سینم احساس سنگی میکنم و گاهی اوغات قلبم تیر میکشه به نظر شما علت چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      احتمالا علایم قلبی نیست و اضطرابیه

      اما بهتره معاینه شوید

  • تصویر کاربر ابراهیم چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر عزیز بنده ۳۳ ساله ومرد چند ماهی است که درگیر درد قفسه سینه گردن و پشت و دست چپ و گاهی سردل هستم و گهگاهی هم دچار تنگی نفس و سبکی سر هم هستم هفته پیش تست ورزش توسط دکتر لیلی اوستا تو اردبیل انجام گرفت که ایشون فرمودن موردی نیست اینم بگم که این درد تو حالت استراحت هم بهم دست میدهد و تنگی نفس هم میشم اینو هم اضافه کنم که pvc هم دارم که به تشخیص دکتر اورعی تعدادش کمه و در سال ۹۵ هم بدلیل psvt عمل ابلیشن انجام دادم و یک ماه پیش‌ توسط دکتر خلیلی تو مرکز آریتمی تهران زیر نظر استاد اورعی اکو انجام دادم که نتیجش این بود mild ash,modrate mr وپرولاپس دریچه میترال با این تفاسیر و شرح حالی که معروض شدم مشکل بنده چیست؟آیا امکان گرفتگی عروق یا سکته و ایست قلبی هست؟اینم اضافه کنم‌که برادر بنده درسال۹۴ توسن ۴۷ سالگی دراثر عارضه قلبی فوت شدن ولی مشخص نشد که دراثر گرفتگی عروق و ستکه قلبی فوت کردن یا ایست قلبی صورت گرفت و این حادثه تو ساعت ۵ صبح اتفاق افتادایشون مصرف زیاد سیگار و تریاک هم داشتن ببخشید که طولانی شد لطفا راهنماییم کنید آیا وضعیت من اورژانسی و خطرناک هست؟باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام

      احتمالا گرفتگی عروق ندارید

      باید اکو تخصص بشید و اگر pvc در زمینه ash باشه ممکنه نیاز به باطری قلب از نوع icd باشه و حتما باید این مورد رو بررسی کنیو

      احتمالا مشکل اضطرابی هم دارید و بهتره به روانپزشک مراجعه کنید

    2. تصویر کاربر ابراهیم سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      یعنی ash خفیف همراه pvc تعداد کم باز نیاز به باطری داره؟یعنی اگه باطری نزارم خطر ایست قلبی تهدیدم میکنه؟منظور از اکوی تخصصی چیه؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      منظور اکوی توسط فوق تخصص اکو هست

      Ashمهمه

    4. تصویر کاربر ابراهیم چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      ممنون از راهنماییتون اجرتون با خدا
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      خواهش میکنم

    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مرتضی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام
    وقت بخیر
    یکسال بود گاهی وقت‌ها که زیاد غذا میخوردم احساس تنگی و بزرگ شدن سمت راست قفسه سینه م رو داشتم. دیروز صبح خوابیده بودم موقع چرخیدن اون قسمت ی صدایی اومد بعد اون بیدار که شدم موقع عطسه یا بلند کردن جسم سنگین ی چیزی مثل سوزن انگار فرو میشه اون قسمت. زیر قفسه سینه م هم سفت نیست. چون مادرم کیست داره مث اون نیست

    هیچ وقتم درد نداشتم الانم درد ندارم
    فقط موقع عطسه دو روز هست اینجوری شدم.

    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      متاسفانه به این شکل نمیشه نظر داد

      باید ویزیت و معاینه شوید تا بشه در مورد علت نظر داد

  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    سلام،پنجاه ساله هستم با قند خون بالا و تری‌گلیسیرید بالای چهارصد و کم کاری تیروئید.
    مدت یک ساله که درد در قفسه سینه دارم موقع استراحت مداوم و موقع حرکت خیلی بیشتر میشه.
    تست ورزش و اکو کاملا سالم بودن،احتیاج به راه دیگری نیست؟؟؟چون هنوزم بهتر نشدم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      درد موقع فعالیت میتونه قلبی باشه

      با توجه به تست که نرمال بوده باید ابتدا معاینه شوید و اگر واقعا درد قلبز هست روش دیگری مثل سی تی آنژیو انجام دهید

  • تصویر کاربر عباس شنبه ۳۰ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    درد در پشت قسمت پایین سرشانه که هنگامی که گردن را به سمت چپ وراست تکان میدهم قسمت پایین سرشانه از پشت نزدیک ستون فقرات درد میکند و مقع خواب که میخواهم تغیییر موضع دهم هم ازپشت نزدیک ستون فقراتم درد میگیرد این رو هم بگم که چند روز پیش نزدیک به یک ماه در روزهای مختلف کار سنگین انجام دادم به طوری که روز های بعدش بازو جلوم درد میکرد ولی به مرور زمان خوب شد الان دو روز است کتفم از پشت درد دارد مثل اینکه عضلات پشتم گرفته شده باشد و این درد بعضی اوقات سمت چپ کتفم هست و بعد از چند دقیقه سمت راستم میچرخد میخواستم بدانم این درد چیست ؟ متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۳۰ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      این درد قلبی نیست و ممکنه دیسک گردن یا مشکل مفصلی باشه

      به ارتوپد مراجعه کنید

  • تصویر کاربر فرزادم جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشید. چند سالیه گهگاهی دردی نقطه ای در قسمت سمت راست سینه حدود دنده شش دارم. درد خفیف و تقریبا لحظه ای است. قدم 184 و وزنم 100 کیلوگرم است. به رشته وزنه برداری مشغول هستم. مدتی که وزنه رو کنار گذاشتم و ورزش هوازی رو شروع کردم با خوارک کم، درد از بین رفت اما مجددا با کنار گذاشتن ورزش هوازی و شروع وزنه برداری مجددا برگشت. چند روزیه که درد دیگه لحظه ای نیست ولی همچنان خیلی خفیفه و شب هنگام با خوابیدن روی شکم و سینه بیشتر احساس میشه. حالت تهوع و سرگیجه ندارم. به نظر شما مشکل کجاست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      این نوع درد معمولا قلبی نیست و احتنالا عضلانیه

  • تصویر کاربر امین دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    24 سالمه، مجرد، فوق لیسانس برق
    4 روزه تو قفسه سینم یه درد فشاری دارم که هی بد تر میشه، اوایل ملایم بود ولی هی بدتر میشه، این درد همیشگی است و بعد شام و شب ها بیشتر میشه، با حرکت گردن هم بدتر میشه. و وقتی شکمم پره بیشتره، الان من باید چکار کنم؟ به پزشک قلب مراجعه کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بدون معاینه نمیشه علت دقیق درد رو مشخص کرد

      باید جهت معاینه مراجعه کنید

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    چهار روزه قفسه سینم درد میکنه، این درد مداومه و مثل یک فشار ملایم رو قفسه سینمه، بعد غذا و شب ها فشارش بیشتر میشه. یه درد ملایم و همیشگی به صورت فشاری به طوری که هر 60 ثانیه باید یه نفس عمیق بکشم. الان من نمیدونم چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      درد دایم به این صورت معمولا قلبی نیست

      اما برخی مشکلات نادر قلبی میتونه درد دایم بده

      باید مراجعه کنید و معاینه شوید

  • تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    وسعت قفسی سینم درد میکنه نزدیک یک هفته میشه اون جوری نیسن که درد بگیر ول کنه. کولا درد میکیره 23سالم هست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      دردهای قفسه سینه هم منشا قلبی و هم غیر قلبی داره

      باید معاینه شوید و نوار قلب بگیرید تا بشه در مورد علت درد نظر داد

  • تصویر کاربر رضوان یکشنبه ۱ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت جناب دکتر.عرض شود بنده ۶ماه واندیست عمل بازنموده ام وسه تا از رگهای قلبم تعویض شده بعداز عمل تا بیست روز پیش خوب بودم وهمیشه پیاده روی میرفتم اما الان تا صد قدم راه میرم قفسه سینه م سمت چپ وبازوی چپم درد میگیره واحساس میکتم نفس کن میارم وقتی استراحت میکنم دردم از بین میرود میترسم دوباره رگهام گرفته باشه حالا نمدانم چکارکنم خواهش میکتم راهنمایی بفرماییدلازمه اسکن کنم یانه داروی مخصوصی وجود داره؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      احتمالا مجدد گرفتگی عروق دارید بهتره اسکن یا سی تی آنژیو شوید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر