دکتر محمد حسین نجفی

بین 10 تا 20 مرتبه در روز دفع گاز از بدن کاملاً طبیعی است. در عین حال، اگر بعد از غذا خوردن احساس درد در ناحیه قفسه سینه خود دارید، طبیعی است که نگران باشید. به هر حال، اگر این درد ناشی از تجمع گاز در شکم باشد، باید آن را در ناحیه شکم خود حس کنید نه نزدیک قلب.

در حالی که ممکن است درد قفسه سینه به دلیل گاز معده باشد، اما میتواند نشان دهنده یک مشکل جدی قلبی نیز باشد. لطفاً توجه داشته باشید، چنانچه پس از مطالعه این مقاله هنوز نمی توانید با اطمینان، درد ناشی از معده را از درد قلبی افتراق دهید، احتیاط کنید و برای دریافت مراقبت به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید.

تشخیص درد قفسه سینه ناشی از معده

چنانچه گاز در معده یا در قسمت چپ روده بزرگ شما تجمع یابد، ممکن است در قفسه سینه خود احساس درد کنید. ممکن است در اثر بلع میزان زیادی هوا، گاز در دستگاه گوارش شما گیر کند. علاوه بر غذا و نوشیدنی، ممکن است شما مبتلا به بیماری باشید که سبب ایجاد دردهای ناشی از گاز شود مانند:

تفاوت های قابل توجهی بین درد ناشی از گاز و حمله قلبی وجود دارد. زمانی که علت این مشکل گاز باشد، احتمالاً موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

اگر علت درد، سوزش سر دل باشد، بلافاصله پس از صرف غذا اتفاق می افتد یا می تواند در طول شب شما را از خواب بیدار کند. شما احساس خواهید کرد که سوزش ناشی از اسید، از معده به سمت گلو حرکت می کند. احتمالاً در دهان خود نیز طعم ترشی را احساس خواهید کرد. مصرف آنتی اسیدها یکی از بهترین درمان های خانگی برای درد قفسه سینه ناشی از گاز است.

دلایل دیگر مرتبط با غذا نیز وجود دارد که می تواند احساس درد ناشی از گاز در نزدیکی قفسه سینه را توجیه کند. این دلایل عبارتند از:

تفاوت درد قفسه سینه ناشی از معده و قلب

درد قفسه سینه ناشی از قلب 

چنانچه در ناحیه قفسه سینه خود درد یا سوزش احساس می کنید، ممکن است علت آن چیزی جدی تر از گاز باشد. اگر هر یک از علائم زیر همراه با درد شدید ناشی از گاز وجود دارد باید برای بررسی حمله قلبی فوراً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید. علائم حمله قلبی شامل این موارد است:

داروهایی که بعد از آنژیوپلاستی باید مصرف کنید

درمان خانگی درد قفسه سینه و معده 

درمان گاز درد در قفسه سینه اغلب در خانه شروع می شود. درمان های خانگی زیر ممکن است به کاهش درد ناشی از گاز اضافی در قفسه سینه کمک کند:

1_ مایعات گرم بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی مایعات می تواند به حرکت گاز اضافی در سیستم گوارش کمک کند، که می تواند درد و ناراحتی گاز را کاهش دهد. نوشیدن نوشابه های غیر گازدار از مصرف گاز اضافی جلوگیری می کند. آب گرم یا چای های گیاهی ممکن است به کاهش درد و ناراحتی برای برخی افراد کمک کند.

2_ مصرف زنجبیل 

ریشه زنجبیل به طور سنتی برای کمک به مشکلات گوارشی استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل می تواند به برخی علائم گوارشی کمک کند. چای زنجبیل، آب نبات های جویدنی، نوشیدنی ها و محصولاتی از این دست می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

3_ از محرک های احتمالی اجتناب کنید

اگر علت دقیق گاز درد در قفسه سینه مشخص نباشد، بهتر است از هر گونه محرک گوارشی احتمالی خودداری کنید. این می تواند شامل نوشابه ها و نوشابه های گازدار، شیر و محصولات لبنی و گلوتن باشد.

4_ ورزش

ورزش ممکن است به حرکت گاز در سیستم گوارش کمک کند تا از بین برود. حتی یک پیاده روی ساده!

درمان دارویی درد قفسه سینه ناشی از معده 

گزینه های درمانی پزشکی برای کمک به درد گاز در قفسه سینه در دسترس هستند. داروهای بدون نسخه، مانند بیسموت ساب سالیسیلات (پپتو بیسمول) ممکن است برخی از علائم سوء هاضمه را کاهش دهند.

شرایط مزمن، برای مثال، التهاب زخمی‌شونده روده بزرگ، رفلاکس معده، سندروم روده تحریک پذیر یا بیماری کرون، ممکن است نیاز به درمان با نسخه پزشک داشته باشند، اگرچه درمان در هر مورد متفاوت است.

در بیشتر موارد مسمومیت غذایی، فرد می تواند با درمان خانگی مانند هیدراتاسیون و استراحت بهبود یابد. در موارد بدتر، ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک یا زمان بستری در بیمارستان داشته باشند. در برخی موارد، سنگ کیسه صفرا ممکن است با دارو قابل درمان باشد که ممکن است بدن را تشویق کند تا سنگ ها را در طول زمان حل کند.

4.1/5 - (25 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر هدا جمعه ۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام پنج ماهی هست که درد قفسه سینه دارم قبلا به دکتر قلب مراجعه کردم و گفتن سالمه نوبت سنوگرافی سینه دارم اما تا اون موقع استرس دارم با توجه به زمان کرونا فقط درد قفسه سینه وقتی نفس میکشم داخل سینه ام درده انکار زخم باشه گاهی شدیدتر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام. اگه سرفه یا تب ندارین ، بهتره یه تست ورزش بدین.
  • تصویر کاربر بیتا یکشنبه ۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید حدود یک ساله تنگی نفس و آلرژی شدید دارم که طبق گفته دکتر متخصص باعث التهاب ریه شد کلی قرص الرژی و اسپری تنفسی مصرف کردم ولی بعد یکسال نه تنها بهتر نشدم بلکه جدیدا دردشدیدی تو قسمت قفسه سینم و پشت قفسه سینم حس میکنم که باعث میشه برای چند لحظه نتونم نفس بکشم و بعدش هم ضربان قلبم به شدت بالا میره تا بتونم نفس بشم چه دلیلی داره؟عادیه؟ به خاطر همون مشکل ریس؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام هر درد سینه به ویژه اگه در راه رفتن افزایش یابد رو باید جدی گرفت و برای بررسی، نوار قلب و احیاناً اقدامات تشخیصی بیشتر انجام بشه.
  • تصویر کاربر رقیه جمعه ۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ۱۹ سالمه و وقتی نفس عمیق میکشم سمت چپ وزیر سینم درد میکنه قبلا هم هرچند وقت یه بار این اتفاق میوفتاد ولی بعد چند دقیقه خوب میشد امروز بیشتر از چند دقیقه طول کشیده و الان تو اون قسمت احساس فشار میکنم و قبلا سمت راست و قسمت بالای قفسه سینم هم این درد رو تجربه کردم میشه بگین از چی میتونه باشه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام بهتره یه نوار قلب بگیرین و مراجعه کنین.
  • تصویر کاربر سارا شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام،وقت بخیر من دختری 32 ساله هستم گاهی در سمت چپ و بالای سینه احساس درد دارم و گاهی به دست چپم هم منتقل میشود. فشار خون من همیشه 10 است و ضربان قلبم 90 است ،گاهی تپش قلب هم دارم و قرص پروپرانول 10 در اینجور موقعیت ها مصرف می کنم .به پزشک متخصص قلب مراجعه کردم و اکوی تخصص انجام دادن نتیجه ضمیمه میشود.من چپ دست هستم و بیشتر کارهایم را با دست چپ انجام میدهم. ممنون میشم منو راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۴ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ضميمه ارسال نشده
  • تصویر کاربر نیلوفر یکشنبه ۳۱ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر، 29 سالمه،از اوایل اسفند با علائم کرونا درگیر شدم. هیدروکسی کلروکین و مقدار زیادی انتی بیوتیک مصرف کردم.
    وزنم از 60 به 50 کیلو رسیده.از اول بیماری تا الان با بازدم عمیق وسط قفسه سینم درد میگیره.مدت دو هفتست احساس سنگینی روی قفسه سینه دارمو گاهی انگار رگ های گردنم تا وسط سینم احساس کشیدگی دارم و چند روزه مداوم ضربان محکم قلبمو روی شکمم احساس میکنم. به پهلو میخوابم قلبم درد میگیره.با فعالیت تنگی نفس و سرفه خشک دارم.شب با ضربان قلب بالا و محکم و گزگز دست از خواب میپرم.نفس عمیق میکشم تا آروم شه.
    متخصص قلب نوار و اکو انجام دادن. گفتن این علائم احتمالا بخاطر فشار التهاب ریه به پرده قلبته با توجه به سن و سابقم گرفتگی عروق رو رد کردن به علت ضعف جسمیم هیچ دارویی ندادن.ارجاع دادن به متخصص ریه با سی تی اسکن تشخیص ایشون آسم بود که اسپری دادن و گفتن دور قلبت عفونت نیست.
    حالا یعنی مشکل از عروق قلبمه؟ لازمه باز هم به متخصص قلب مراجعه کنم؟ یا بیماری آسم هم میتونه باعث این حالت قلبم بشه؟
    1. تصویر کاربر نیلوفر سه شنبه ۲۶ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      اسپری سروفلو یک بار استفاده کردم گلودردم تشدید شد و تپش قلبم هم خیلی زیاد شد طوری که دستام و بدنم میلرزید. دکتر شبا اصلا خواب ندارم بخاطر قلبم.چیکار کنم؟
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۳۱ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام اکو و مدارک را دیدم مشکل عروق قلبی نیست و همان همکاران فوق ریه ویزیت نمایند

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر متین جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    جناب دکتر من مدتی هست که دچار مشکلات گوارشی هستم و در کنار آنها احساس گرفتگی و خشکی درناحیه گلو، درد در قفسه سینه، سر درد و گوش درد گاها ودرد خفیف کف پای چپ به خصوص هنگام راه رفتن و تیک های عصبی گهگاه در مفصل دست چپ میباشم. ضمن اینکه رفلاکس معده و مشکلات عصبی دارم. به نظر شما این علایم به مشکلات قلبی و عروقی مربوط است ؟ و اینکه چه کاری به نظرتان صلاح است انجام دهم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر متین جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
      جناب دکتر من ۲۶ سالمه و سابقه سیگار کم دارم. ضمن اینکهسابقه بیماری خاصی ندارم و تا قبل ۱۲ بهمن که این موضوع شروع بشه ورزش هم میکردم. گاهی اوقات نفس کشیدن هم برام مشکل میشه و رفلاکس هم دارم. فشار خونم نرمال هست (۱۱.۵ روی ۸.۵) ولی از قند خونم اطلاع ندارم. چندی پیش آزمایش کشت خون و کشت مدفوع هم دادم و همه چیز نرمال بود.
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ebrahim جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید.۲۵ سال دارم چند روز پیش ابتدا درد در زیر بغل سمت چپ شروع شد و سپس سمت راست هم زیر بغلم شروع به درد کرد الان قفسه سینه ام هم درد داره و کمرم سمت چپ تیر میکشه به دکتر مراجعه کردم نوار قلب گرفت مشکلی نداشتم قرص کلیدینیوم نوشت تاثیر چندانی نداشت لطفا راهنمایی کنید مشکل من چیست متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر پیمان جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت آقای دکتر از اواسط بهمن تیر کشیدن قلب از ناحیه چپ شروع شد که با رفتن دکتر و اکو کردم و تست ورزش دکتر گفت احتیاج به آنژیو ندارد و هیچ قرصی بهم ندادن و دومین دکتر که رفتم گفت باید سیتی آنژیو بکنی که متاسفانه بیمارستان‌ها در گیر کورنا شد و من چون دیابت نوع 2 داشتم نتونستم برم الان هم از سایت برای نوبت گرفتن جهت شما فعلا ثبت کردم فقط اینکه آقای دکتر بنده نه سابقه سرفه خشک دارم نه عوارض شبه کرونا خدارو شکر فقط شبها مخصوصا شبها درد قفسه سینه و تنگی نفس دارم لطفا راهنمایی بفرمایید تا این ایام بگذرد تا خدمت شما بیایم. باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر Parisa سه شنبه ۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من ۲۲سالمه
    دیروز از موضوعی ناراحت شدم وحالت نفس تنگی بهم دست داد ونفس نفس میزدم دستام مورمور میشد احساس ضعف داشتم نمیتونستم دست نفس بکشم وبلافاصله قفسه سینم درد گرفت و حالت تهوع داشتم وقلبم درد گرفت یساعت بعدش آروم شدم دلیلش چیست آقای دکتر؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام احتمالاً حمله اضطراب و پانیک بوده است

  • تصویر کاربر آیداعابدی سه شنبه ۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    من مدتیه تنگی نفس بدی دارم حتی از پس کوچکترین کار ساده هم برنمیام یعنی نفسم میگیره
    اینحور مواقع از دهن کمک میگیرم تا نفس بکشم که قفسه ی سینه م شروع میکنه به درد گرفتن،انگار یه حالت گرفتگی داره
    بنظرتون مشکل از چیه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۵ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام تنگی نفس فعالیتی میتونه ناشی از مشکلات قلبی و ریوی باشه باید جهت معاینه و اکو مراجعه کنید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر