دکتر محمد حسین نجفی

تیر کشیدن قلب یا سوزش قلب می تواند در تمام افراد رخ دهد. علت تیر کشیدن تیر کشیدن سینه سمت چپ کاملا مختلف است اما بدیهی است که تیر کشیدن قلب آن هم بدون دانستن علت سوزش قلب، می تواند افراد را عصبی کند. آیا می‌دانید کدام درد قلب خطرناک است؟

 

همیشه اولین چیزی که از تیر کشیدن قلب به ذهن افراد خطور می کند، ترس وجود یک انسداد یا گرفتگی قلبی است که می تواند نشان دهنده  ی یک مشکل بزرگ و به خطر انداختن زندگی فرد باشد. چنین تفکری نتیجه ای جز دلهره و استرس نخواهد داشت.

علت تیر کشیدن قلب

تیر کشیدن قلب در بسیاری از اشکال و ابعاد وجود دارد. سوزش قلب ممکن است به عنوان احساس پری، سنگینی سر دل، درد، تیر کشیدن سینه سمت چپ ، فشار، تکان، تیر کشیدن قلب هنگام نفس عمیق، لرزش و انواع بسیاری دیگر رخ دهد.

اما تمام بیماران یک علامت مشخص دارند و آن هم یک درد تیر کشنده در ناحیه قلبی می باشد. تیرکشیدن قلب می تواند به صورت فرو کردن یک جسم نوک تیز مثل چاقو درون قلب احساس شود.

🔔آیا شما تا به حال این نوع از درد قفسه سینه را داشته اید؟ احساس فرو کردن چاقو یا سوزش در قفسه سینه، تیر کشیدن قلب حتی در جوانان 

🔔از کجا بفهمیم که درد قلبی داریم یا درد معده؟ پاسخ در کلیپ زیر 

اگر پس از تیرکشیدن قلب حال شما بهتر شده اصلا جای نگرانی نیست و نیازی نیست به این فکر کنید که آیا مسئله عجیب و غریبی در شما اتفاق افتاده یا خیر؟ بسیاری از افراد در یک زمان از زندگی خود به دلایل مختف از جمله عصبی شدن و استرس مبتلا به سوزش قلب شدید می شوند.

چیزی که خوب است بدانید اینست که دردی که تیز یا تیر کشنده، مانند سوزن سوزن شدن باشد اغلب به دلیل انسداد قلبی نیست. به خصوص، اگر تیرکشیدن قلب با حرکت یا تنفس بدتر شود، به ندرت می تواند نشان دهنده بیماری عروق کرونر قلب باشد.

علت سوزش قلب که با یک تغییر در موقعیت یا حرکت فرد، اغلب بدتر و یا بهتر می شود، عموما نشان دهنده یک درگیری در دنده ها، ماهیچه ها، غضروف و یا ریه ها می باشد. به این علت است که می گویند چنین دردی مهم نیست اما درد شدید قفسه سینه بدون حالت تیر کشندگی می تواند نشان دهنده یک شرایط جدی باشد.

یک لخته خون در ریه می تواند درد شدیدی ایجاد کند. ذات الریه یا عفونت ریه ها می توانند تیر کشیدن قلب را به دنبال داشته باشند که با حرکت کردن بدتر می شوند. مایعی که در فضای اطراف قلب تجمع می باید (به نام پریکارد) می تواند در حالت طبیعی علت تیر کشیدن قلب باشد. اگر تیرکشیدن و سوزش قلب در شما شدید است، هرگز آن را نادیده نگیرید.

علائم خطرناکی که خانم‌ها باید مدام چک کنند

کدام درد قلب خطرناک است؟ در واقع انسداد قلبی در زنان گاهی اوقات با درد شدید تیر کشنده ای همراه است. به عنوان یک قاعده کلی، درد بر روی قفسه سینه که با حرکت و یا فشار دادن بدتر نمی شود می تواند خطرناک باشد.

در واقع زنان اغلب نشانه های مختلف دارند که بیان کننده بیماری های قلبی در آنان است. با این وجود اگر شما یک زن هستید و فکر می کنید مبتلا به بیماری قلبی باشید این علایم را در خود چک کنید.

علایم تیرکشیدن قلب که نشان دهنده ی انسداد قلبی نیستند!

– تیرکشیدن قلب که در مدت زمان بسیار کوتاهی و فقط در عرض چند ثانیه اتفاق می افتد.

– درد فرو کردن جسم تیزی که با فشار آوردن بر روی قفسه سینه تان بدتر می شود.

– هنگامی که تحرک باعث تشدید سوزش قلب می شود.

بطور خلاصه دردهایی که در انتهای روز اتفاق بیفتند، عموما منشاء غیر قلبی دارند. معمولا در یک منطقه بیشتر هستند و معمولا به آسانی نقطه درد مشخص می گردد. این نوع تیر کشیدن قلب ممکن است بسیار سریع، زودگذر و فقط در عرض چند ثانیه باشد و یا ممکن است چند ساعت طول بکشند. در واقع این دردها با ورزش های هوازی بهبود می یابند و می توانید از مسکن های ساده مثل استامینوفن یا ایبوپروفن، کمپرس آب گرم و آنتی اسید ها استفاده نموده و همچنین روش های اطمینان بخشی برای پی بردن شما به منشاء غیر قلبی سوزش سر سینه تان باشند.

به یاد داشته باشید که در این مقاله این مطلب عنوان نمی شود که درد تیز یا تیر کشنده قلب جدی نیست. همانطور که اشاره شد برخی از شرایط نسبتا جدی هم می تواند یک درد تیر کشیدن قلب مانند فرو کردن جسم در قفسه سینه را ایجاد کند.

بنابراین در صورت مواجه با سوزش قلب طولانی و تشدید شونده در ناحیه قفسه سینه به پزشک متخصص قلب و عروق مراجعه نمایید.

پزشک پس از پرسیدن علایم اولیه و پرسیدن سابقه خانوادگی بیماری قلبی، در صورت صلاحدید اقدامات تشخیصی از جمله نوار قلب و اکو را تجویز خواهد کرد.

دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص قلب و عروق

پرسش از دکتر قلب🔔

3.5/5 - (61 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Negar یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام من دوماهی هست که دچار درد قفسه سینه شدم ولی این درد بصورت نقطه ای است یدفعه به پشتم یا بدفعه به معده و دست چپ و پاهام میزنه به روانپزشک هم مراجعه کردم گفتن پانیک اتکه به متخصص قلب و عروق مراجعه کردم نوار قلب و اکو گرفتن گفتن مشکلی نیست الان از دیشب تا الان وقتی راه میرم یه قسمتی از قلبم درد میگیره وقتی میشینم خوب میشه چرا اینجوری شدم
    1. تصویر کاربر Negar سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      داخل شکم و معده هم تیره میکشه یک هفته هست
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      توصیه به تست ورزش
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر تمیم یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 69 مشاهده پرسش
    سلام دوکتور
    من رفتم کلپ ورزش پرس سینه کار کردم اون روز، فک کنم کمی وزن سنگین زدم از اون شب سمت چپ قفسه سینه ام سوزش داره وقتی نفس میکشم خیلی سوزش داره
    روز دردش گم میشه شب وقتی دراز میکشم پیدا میشه که به سختی نفس میکشم وقتی بشینم باز سوزش کم میشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      یک عکس از قفیه سینه بگیرید
  • تصویر کاربر حنا یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام چندین سال است که درزمان های مختلف دردوتیرکشیدن در قلب دارم ویاگاهی اوقات احساس فرورفتن سوزن درقلبم دارم که با ماساژقلب و تکان نخوردن دربه مرور کاهش پیدامیکند اکودادم مشکلی نداشته ولی مدام نوارقلب هایم مشکل داراست خواهری داشتم که درسن ۳۲سالگی به علت بیماری پیشرفته قلبی مادرزادی نیز فوت کرده است
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      نیاز به رویت ندارک
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      مدارک
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سید جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    همسرم چندروزه سوزش وتیرکشیدن قلب مواجه مثل سوزن فرومی رود قرص فشارخون می گند ناراحتی ریه هم دارد ب پشت قلب هم می زند
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید من نزدیک به دو ماه هست. که هر هفته یا دو هفته یکبار سوزش قلب میگیرم و اذیتم می‌کنه و دردش ثانیه هست. و بعد یک یا دو روز خوب میشه تا هفته بعدی و همینطور ادامه داشته اولین باری که اینطور که اذیت میشدم به دکتر مراجعه کردم نوار قلب گرفتم دکتر گفت سالم هست. ولی باز هیچی نبود و هیچ کاری انجام نشد و هر هفته اذیت میشدم، ولی بیشتر اوقات وقتی معدم میسوزه. قلبمم میسوزه و اذیت می‌کنه 16 سالمه و ورزش هم میکنم ولی هنگام ورزش اذیت و یا مشکلی هم نداره؟. بنظرتون مشکل از کجاست ؟ ممنون میشم کمکم کنید. آیا امکان داره دوباره باید به پزشک مراجعه کنم یا عادیه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      علایم اضطرابی است
  • تصویر کاربر حمیدرضا دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید .الان تقریبا بیشتر از دوهفته است ک قلبم سوزش داره و دردش کم نمیشه خیلی داره اذیتم می‌کنه بنظرتون مشکل چیه شما راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر كوثر جمعه ۲۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    سلام من احساس ميكنم سرم سبك ميشه و دور قلبم گرم ميشه و تپش قلب بالا دارم اما زود رفع ميشه
    مشكلي هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام نوار قلب از زمان تپش قلب بگیرید و یا اگه در ۲۴ ساعت تکرار میشه هولتر ۲۴ ساعته نوار قلب ببندید تا ریتم تپش قلبتون ثبت بشه به پزشک مراجعه کنید تا درمان مناسب براتون انتخاب بشه
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من۱۷سالمه از بچگی مشکل گشادی دریچه قلب داشتم که ۳سال پیش رفتم دکتر دارو مصرف کردم گفت خوب شدی آلان دو ماهه قلبم بعض موقعه ها درد می‌کنه البته درد کمی این منو نگران کرده خیلی ترس دارم ازش جرعت نمیتونم برم دکتر کاهش میکنم بگید مشکل از چیه آیا قابل درمان هست یا نه
    1. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      x1MAE118893
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      علایم اضطرابی است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر جواد پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    سلام.خوبی
    من سمت چپ سینم روزی دوسه بار تیر میکشه و انگار هر روز یه سوزش کوچک داره مشکل از چیه بیست ساله هم هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...احتنال زیاد علایم اضطرابی است
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۲۲ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی پدرم سابقه سکته دارد که دکترا به خاطر سن زیاد انزو نکردن بعد چند سال قلبش ضعیف شده دکترا گفتن نیاز به باطری داره اما به خاطر سن بالا بش باطری ندادن آلن قلبش موقع راه رفتن تیر می‌کشه یکسری قرص مصرف می‌کنه خواهشمندم راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۲ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      اطلاعات کانل نیست...مصرف دلروها
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر