دکتر محمد حسین نجفی

گرفتگی رگ های قلب یا گرفتگی عروق قلب اصطلاحی است که معمولا به بیماران مراجعه کننده با بیماری عروق کرونر اطلاق می شود. در تسلب شرایین قلب در واقع ساخت پلاک باعث تنگی عروق عرضه کننده خون به عضله قلب می گردد.

این انسداد قلبی، اگر به اندازه کافی شدید باشد می تواند جلوی رسیدن خون مورد نیاز برای عملکرد عضلات قلب را بگیرد، به خصوص زمانی که جریان خون بیشتری مورد نیاز است؛ مثلا شما در صورت گرفتگی رگ های قلب ،زمانی که ورزش می کنید علائمی مانند درد قفسه سینه و تنگی نفس احساس می کنید.

تست های مختلفی می توانند برای دیدن این نقاط از قلب که جریان خون در آنها به خطر افتاده مورد استفاده قرار گیرند، از جمله تست ورزش و اسکن هسته ای قلب . با این این حال چنین آزمایشاتی کامل نیستند و بیشتر در بیماران مشکوک به گرفتگی رگ های قلب  مورد استفاده قرار می گیرند. اما یک روش استاندارد با ارزیابی مستقیم برای تشخیص گرفتگی عروق قلبی یا همان تسلب شرایین قلب، عمل آنژیو قلب می باشد که طرح کلی و جامعی از رگ های قلبی ارائه می دهد. در ادامه تفسیر نتایج آنژیوگرافی قلب آورده شده است.

تفسیر آنژیوگرافی قلب

۱- شریان های کرونری طبیعی قلب

# اسم رگهای قلبی

در تصویر بالا سه سرخرگ که بر روی سطح قلب قرار دارند و خون را به آن عرضه می کنند، نشان داده شده است. یکی از عروق در سمت راست و دو شریان در سمت چپ وجود دارد. رگ سمت راست به عنوان کرونر راست شناخته می شود. در سمت چپ، که سمت اصلی قلب می باشد، ما شاخه نزولی قدامی چپ یا همان LAD را داریم که از جلوی قلب به پایین آمده و قسمت جلو و دیواره اصلی و سپس اطراف ناحیه چپ که جداره قلب را تشکیل می دهند را تامین می کند. اگر شما به دقت نگاه کنید، یک شریان بزرگ به نام شریان اصلی چپ، LAD و اطراف آن را تامین می نماید. شریان اصلی چپ و حتی عروق LAD به قدری مهم و حیاتی هستند که انسداد عروق در این شریان ها به عنوان یک زنگ خطر شناخته شده است!

تصویر بالا نشان می دهد که عروق کرونر تحت آنژیوگرافی قلب در وضعیت نرمال و طبیعی هستند. شریان صاف و بدون بی نظمی به نظر می رسد. به همین دلیل است که ما در پاسخ بیان می کنیم اگرچه عروق با عمل آنژیو قلب طبیعی به نظر می رسند و هیچ انسداد قلبی قابل توجهی به وضوح دیده نمی شود، اما ممکن است رسوب پلاک های چربی در دیواره های عروق قلب وجود داشته باشند که امکان مشاهده ی آنها با این تست وجود ندارد.

این نوع گرفتگی رگ های قلب هنوز می تواند در طول زمان گسترش یابد، به همین دلیل افراد در معرض خطر بیماری عروق کرونر و با سابقه خانوادگی بیماری قلبی باید تحت نظارت دقیق قرار داشته باشند و تنها به خاطر جواب آنژیوگرام طبیعی و بدون گرفتگی رگ های قلب ، سهل انگاری نکنند.

۲- گرفتگی رگ های قلب با علامت بیماری عروق کرونر خفیف

تصویر فوق عروق قلب را با برخی از مناطق گرفتگی در حدود ۲۰-۴۰٪ نشان می دهد. به طور معمول ما انسداد قلبی کمتر از ۴۰ درصد را گرفتگی خفیف رگهای قلب می گوییم. چنین انسدادی به وضوح منجر به کاهش  جریان خون نمی شود؛ در نتیجه بسیار بعید است که باعث بروز علائم گردد.

البته مهم است که به یاد داشته باشید شواهد روشنی در اینجا از بیماری پیشرونده عروق کرونر قلب وجود دارد و این بیماران نیاز به کنترل و چکاب عوامل خطر بیماری عروق کرونر ( کلسترول ، دیابت ، سیگار کشیدن، فشار خون و غیره) و مصرف داروهای مناسب دارند. همچنین کاهش مسائل استرس زا نیز با تغییر در شیوه زندگی، ورزش کردن، کاهش وزن و اصلاح رژیم غذایی نیز در این بیماران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

توجه بسیار ویژه به این مسائل می تواند از پیشرفت انسداد و گرفتگی رگ های قلب جلوگیری و به ایجاد ثبات در آن کمک نماید. فراموش نکنید که اغلب انسداد خفیف قلب می تواند منجر به سکته قلبی خفیف ناپایدار و پشت سر هم شود.

۳- تفسیر جواب آنژیوگرافی با علامت بیماری عروق کرونر متوسط

گرفتگی متوسط عروق کرونر در واقع میزان متوسطی از انسداد قلب است که معمولا در حدود ۴۰-۷۰٪ می باشد، همانطور که در نمودار بالا آمده است، یک انسداد ۵۰ درصدی در ابتدای عروق کرونری سمت راست وجود دارد که قابل مشاهده است. معمولا انسداد قلب در حد متوسط محدودیت قابل توجهی برای جریان خون ایجاد نمی کند و بنابراین به بروز علامت منتهی نمی گردد.

بیماری عروق کرونر متوسط به همان شیوه بیماری خفیف درمان می گردد که اساسا با توجه به عوامل خطر، داروها و اصلاح شیوه زندگی می باشد. گاهی اوقات انسداد قلبی در حالت انتهای بالاتر از حد متوسط (۵۰-۷۰٪) ممکن است به آزمایش های اضافی برای  بررسی دقیق بیمار نیاز داشته باشد که این حالت در صورتی است که شاهد بروز علایم چشمگیر و یا غیر معمول باشیم.

۴- گرفتگی رگ های قلب با علامت بیماری عروق کرونر شدید


انسداد قلبی شدید معمولا در محدوده بیش از ۷۰٪ است. این میزان محدوده با کاهش قابل توجه میزان جریان خون به عضله قلب در ارتباط است و می تواند علائمی زمینه ای مانند درد قفسه سینه و تنگی نفس ایجاد نماید. در تصویر بالا انسداد ۸۰٪ می تواند در ابتدای عروق دیده شود.

انسداد قلبی شدید منجر به علائمی می گردد. بیماران با گرفتگی رگ های قلب بیش از ۷۰ درصد با قرار دادن استنت تحت درمان قرار می گیرند. نتیجه عملکرد رگ بعد از استنت گذاری در سمت راست تصویر بالا نشان داده شده است. گاهی اوقات عمل جراحی قلب باز در انسداد شدید نیاز است که تشخیص آن با پزشک متخصص قلب و عروق می باشد.

۵- تفسیر نتایج آنژیوگرافی با علامت عروق کاملا گرفته، حمله قلبی بزرگ!

همانطوری که در تصویر بالا دیده می شود یک انسداد ۱۰۰٪ در ابتدای شریان کرونری راست وجود دارد که جریان خون را بسیار بیشتر از حالت های قبل گرفتگی عروق قلب، متوقف کرده است. این نوع از تسلب شرایین منجر به حمله قلبی خواهد شد. چنین انسداد قلبی معمولا با علائم عمده ای همراه است و به درمان سریع و به موقع نیاز دارد.

همانطوری که در تصویر بالا می بینید،، گرفتگی رگ های قلب با قرار دادن استنت درمان شده تا به جریان خون اجازه از سرگیری طبیعی داده شود. اگر درمان گرفتگی رگ های قلب در زمان مناسب انجام نگیرد (معمولا چند ساعت اولیه، هر چه زودتر بهتر)، احتمال مرگ عضله قلب زیاد خواهد بود. در این حالت عضله قلبی معمولا نمی تواند دوباره بهبودی خود را به دست آورد، در نتیجه عملکرد پمپاژ قلب کاهش یافته و در نهایت منجر به نارسایی قلبی و یا فوت بیمار می شود.

مشاهده سوالات شایع بیماران قلبی در مورد گرفتگی رگ های قلب

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوگرافی در تهران

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.4/5 - (45 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ارش شنبه ۲۴ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    با سلام اقایی ۴۶ ساله با سابقه خانوادگی قلبی یعنی سکته پدرم زیر سن ۵۵ سال و فشار خون ۱۳ روی ۹ و ldl 83 و قند خون ۸۸ مدتی حدود ۳۰ ماه دچار درد در شانه بازو و پایبن ارنج دست چپ و گرفتگی گاه و بیگاه قفسه سینه البته این دردها غیر فعالیتی هستن و بدون نفس تنگی معذالک با توجه به سابقه خانوادگی به پزشک مراجعه و دو این ۳۰ ماه سه نوبت تست ورزش و چهار بار اکو و بینهایت نوار قلب داده ام که همگی به تایید چندین متخصص قلب سالم بوده ولی درد من ادامه داشت و به اصرار خودم دکتر درخواست سی تی انژیو کرد که انجام دادم نتیجه گرفتگی خفیف پلاک کلسیفیته در یکی از رگ ها بود که گزارش سی تی رو براتون میفرستم در ضمن ماسل بریج سطحی هم سی تی تشخیص داد پزشک با دیدن نتایج دستور مصرف اسپرین ۸۰ و استاتین ۱۰ با توجه به سطح ldl خون دادن و برای فشار خون و ضربان قلبم که ۹۰ بود قرص کنکور ۵ که الان با مصرفش فشارم به ۱۱ روی ۷ و ضربانم به ۷۰ رسیده است ( که قبلا فشارم ۱۳ روی ۹ بود) حال خواهشمند است بفرمایید درصد گرفتگی رگ من چقدر است و چقدر خطرناک و ایا در این میزان گرفتگی احتمال پارگی پلاک وجود داره چون این مساله منو میترسونه و ایا داروهای تجویز شده برام مناسبه و برای ماسل بریج سطحی چی مصرف کنم دارو و در ضمن روزی نیم ساعت پیاده روی دارم و در مورد جنس پلاک کلسیفیته توضیح بفرمایید چون شنیدم درصد پارگی این نوع پلاک کمتر از انواع دیگه پلاکه با تشکر منتظر رهنمودهای شما هستم در ضمن این قرص استاتین ایا برای ldl 83 مناسبه یا نه
    1. تصویر کاربر ارش پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش)
      گمونم کامل ارسال نشد گزارش سی تی
    2. تصویر کاربر ارش پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش)
      گمونم گزارش سی تی درست ارسال نشد
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      این سیتی سالم است و نیاز به هیچ کار ببشتری ندار و خطر پارگی پلاک هم تقریلا صفر است. توصیه ی اول ورزش منظم و کاهش وزن است. داروهای خوبی تجویز شده است. بهتر است ldl شما له زیر ۷۰ برسد ورزش منظم داشته باشید و سه ماه بعد ازمایش چربی بدهید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضایی پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    سلام.طبق گزارش آنژو نیاز حتمی به عمل باز هست یا بوسیله دارو و بالن میشه جواب گرفت
    بیمار66ساله که مبتلا به دیابت هم میباشد خیلی نگران هستیم ممنون میشم زودتر راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش)
      طبق این گزارش بهتر است جراحی باز بشوند
  • تصویر کاربر حبیب پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشید مدارک ضمیمه متعلق به خانمی 65 ساله با درد پشت می باشد که با مراجعه به پزشک قلب گرفتگی عروق تشخیص داده شده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۲ دی ۱( 1 سال پیش)
      گرفتگی گزارش شده خفیف است توصیه ی من انجام سی تی انژیوگرافی برای تشخیص نهایی است
  • تصویر کاربر حسین شنبه ۳ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    گزارش پیوست سی تی آنژیو اینجانب است که اخیرا در مرکز قلب شهید رجایی انجام شده.لطفا با توجه به گزارش پیوست بفرمایید آیا به آنژیو گرافی برای نصب استنت نیاز است.توضیح اینکه بنده مشکلی از نظر درد در قفسه سینه و مشکل تنفسی در هنگام ورزش ندارم و کوهنوردی هم میکنم.ظاهرا در گزارش اشاره به رسوب های کلسیمی ذکر شده با تجمع Calcium score = 206 آیا نشان دهنده گرفتگی حاد است.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱ دی ۱( 1 سال پیش)
      این سی تی انژیوگرافی یک تنگی شدید در یکی از عروق اصلی گزارش کرده و از نظر من بهتر است انژیو گرافی بشوید. نصب استنت هم احتمالا نیاز خواهد داشت که جواب قطعی اش در انژیو مشخص می شود
    2. تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱ دی ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و تشکر
      در صورت گرفتگی شدید رگ چرا عوارض درد قفسه سینه و تنگی نفس در زمان فعالیت های ورزشی مخصوصا کوهنوردی را حس نمی کنم البته داروهای تجویز شده شامل پلاویکس آسپرین اترواستاتین و سوستاک 2.6 استفاده میکنم.
    3. تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱ دی ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و تشکر
      در صورت گرفتگی شدید رگ چرا عوارض درد قفسه سینه و تنگی نفس در زمان فعالیت های ورزشی مخصوصا کوهنوردی را حس نمی کنم البته داروهای تجویز شده شامل پلاویکس آسپرین اترواستاتین و سوستاک 2.6 استفاده میکنم.
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      لزوما قرار نیست هر تنگی منجر به درد شود، بسیاری افراد هستند بدون علامت ناگهانی سکته می کنند. انژیو شود بهتر است
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر افسانه سه شنبه ۳ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    مادرم 75 سال سن دارن و حدود 8 ماه پیش آنژیوگرافی شدن توسط پروفسور عبدی
    سالهاست که دیابت هم دارند و فشار خون کنترل شده
    دو رگ اصلی یکی لاد حدود 50 درصد و رگ RCA که گزارش شده significant و یک رگ فرعی
    استنت نگذاشتند
    آسپرین و آتورواستاتین و کنکور مصرف می کنند و قرص های فشار و قند
    باید کولونوسکوپی کنند 5 روز قبل باید آسپرین قطع بشه با توجه به گرفتگی عروق مشکلی پیش نمی آید؟؟
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۳ آبان ۱( 1 سال پیش)
      اگر خودشان علایمی مثل درد سینه و تی نفس ندارند خیر منعی برای انجام کولونوسکوپی نیست قطع اسپرین هم اشکالی ندارد
  • تصویر کاربر ناص سه شنبه ۲۲ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 136 مشاهده پرسش
    من ۴۹ ساله و حدود ۳ سال پیش ایست قلبی کردم و تعداد ۴ استنت دارم و وزن حدود ۱۱۰ کیلو و قد ۱۸۲ میباشم.‌فشار خون و دیابت ندارم ولی سیگار میکشم و اسکن هسته ای قلب کرده ام و به پیوست میباشد. درد قفسه سینه یا تنگی نفس ندارم . البته اگر فعالیت شدید کنم به نفس نفس می افتم. لطفا تفسیر عکسها و نتایج را بیان فرمایید.صمنا چربی تری‌گلیسیرید و کلسترول و قند ندارم و روزانه یک عدد آسپرین پلاویکس اتورواستاتین ۴۰ و کاردویول ۶.۲۵ به مدت سه سال هست که میخورم .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      گزارش اسکن را بفرستید
  • تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام، دکتر جان پدر بنده یک سال و نیم پیش dvt پای راست داشتن که منجر به massive PE شد، ایشان حدود چهار ماه وارفارین مصرف کردند، و بعد درمان قطع شد، در ضمن از ابتدای درمان فیلتر Ivc کار گذاشته شد که هنوزم هستش. دکتر پای راستشون روی استخوان ورم گوده گذار دارند روی پای چپ ناچیزه ولی پای راست که از ناحيه پوپلیتال لخته داشت ورم داره، به نظرتون به خاطر لخته مزمن موجوده، یا فیلتر Ivc با نارسایی بطن راست؟ در ضمن مچ هر دو پاشون ورم غیر گوده گذار داره، همچنین روزی 5 میلیگرم املودیپین و نصف کاپتوپریل صبح و نصف شب مصرف میکنند. چه اقداماتی انجام شود دکتر جان. متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      این ورم می تواند هم بخاطر لخته ی مزمن باشد و هم بخاطر نارسایی بطن و هن بخاطر خود املودیپین. توصیه ی من این است اگر پزشکشان هم اجازه می دهد املودیپین را قطع کنند و با داروی دیگری جایگزین کنند داروی هیدروکلروتیازید ۲۵ را هم به داروهایشان اضافه کنند
    2. تصویر کاربر احمد شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      دکتر جان با توجه به اینکه اکو حدود سه ماه پس از امبولی انجام شده، و اینکه حدود دو سال از امبولی میگذرد امکان دارد اون Mild systolic dysfunction بهبود یافته باشد ؟
      ایشون Severe PE داشتن که با ده روز هپارین تراپی در icu و حدود چهار ماه وارفارین تراپی وضعیتشون خیلی بهتر شد، طوری که اکسیزن خونشون به مانند قبل به 93 الی 94 برگشت و با هم پیاده روی 5 کیلومتری میرویم.
      به نظرتون موضوع Righ side HF منتفیه؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      ببینید نمی شود تا اکودی جدید را انجام نداده ایم نظر قطعی داد ولی احتمال بروزش با توجه به مجموع چیزهایی که می گویید کم است. من احساس میکنم شاید ببشتر علتش همان املودیپین باشد. ولی اکوی جدید را حتما انجام دهید که در ادامه ی درمان کمک کند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر راضیه شنبه ۲۰ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام دکتر استنت دارویی گذاشتن ولی درد جناغ سینه و قفسه سینه دارم البته دایمی نیست ممکنه از داروهام باشه وارفاوین 90 روزی دوتاواسپیرین81 ووالساتان80 وقرص چربی وی متفورمین استفاده میکنم و پنتو40 دکتر امکان گرفتگی دوباره هست چون پنیک دارم مدام میترسم استرسم زیاده. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      کی استنت گذاشتید؟
    2. تصویر کاربر راضیه پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      ۱۵ آذر ماه 1400
    3. تصویر کاربر راضیه جمعه ۱۹ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      دکتر چند هفته هست که نفس تنگی دارم و داخل سینه چپم مدام تیر میکشه و دردش میزنه به جناغ سینه و پهلوی سمت چپم.

      آزمایش خون کامل هم دادم مشکلی نداشتم.
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۰ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      خیلی بعید است با این داروها مجدد گرفتگی شده باشد بیشتر مسایل استرسی است که عاملش است به نظرم نگران نباشید و به مصرف داروها ادامه بدهید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رنجبر جمعه ۱۲ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر نجفی،
    بیمارمون خانمی حدود ۶۳ سال در شهرستان رشت هستند .دیابت دارند و با درد قفسه سینه هنگام راه رفتن به ۲۹ اسفند بیمارستان مراجعه و بعد آنژیو گرافی توصیه به CABG شدند .هنوز هم البته در بیمارستان بستری هستند تا بعد از تعطیلات جراحی شوند . با توجه به مدارک ایشان آیا امکان باز شدن عروق توسط آنژیوپلاستی وجود دارد ؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۲ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      باید سی دی انژیو را ببینم تا دقیق بتوانیم نظر دهیم . بر اساس این گزارش انژیو شاید بشود انژیوپلاستی کرد
  • تصویر کاربر امیر... پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    سلام دکتر،وقتتون بخیر،من پدرم پارسال سکته کرد،و بعد از مراجعه به پزشک،گفتن انژیو باید انجام بشه،و بعد اون گفتن باید عمل باز انجام بدید چون رگها زیاد گرفته با انژیو حل نمیشه،ولی چون پدرم ترس زیادی هم داره از عمل گفتن که فعلا از قرص استفاده کنید چون ممکنه بهبود پیدا کنه،ولی امروز که اکو دادن گفتن هنوزم باید عمل کنید،خواستم نظر شمارو بدونم،امکان نداره با انژیو و بالن و اینا مشکلش حل بشه؟
    جواب ازمایش ها و فیلم و جواب انژیو هم فرستادم
    ممنون از زمانی که میگذارید
    1. تصویر کاربر امیر... چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      جواب اکو امروز قلبش هست
    2. تصویر کاربر امیر... چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      جواب اکو رو هم فرستادم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۴ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      واقعیت این است که تا فیلم انژیو را نبینیم اظهار نظر دقیق سخت است اما بر اساس گزارش انژیو به نظر جراحی لازم است اگر ممکن است سی دی را بیاورید ببینیم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر