دکتر محمد حسین نجفی

احساس درد دست چپ در حین ورزش می تواند ناشی از مشکلات مربوط به قلب و یا مشکلاتی در سایر اندام های بدن باشد. اما درد دست چپ نشانه چیست؟ علت این درد چه می تواند باشه؟ در این مقاله پاسخ داده شده است.

علت درد دست چپ

علت درد دست چپ از بازو تا انگشتان

شانه های ما فعالیت زیادی دارند، اما تا زمانی که درد یا ناراحتی نداشته باشید ممکن است متوجه نشوید که چقدر حرکت می کنند. گاهی اوقات، این درد از بازو به انگشتان دست کشیده می شود که می تواند زندگی شما را مختل کند. شانه یک مفصل گوی و کاسه ای است. توپ گرد در بالای استخوان بازو در کاسه ی تیغه ی شانه حرکت می کند. این ساختار مفصل حداکثر تحرک را ایجاد می کند و به بازو اجازه می دهد در تمام جهت ها حرکت کند. مفصل ها و تاندون هایی به نام کلاهک گرداننده، بالای استخوان بازو را می پوشانند و آن را به تیغه ی شانه متصل می کنند. کلاهک گرداننده به مفصل شانه، استحکام و ثبات لازم را می دهد و به چرخاندن بازو کمک می کند. بسیاری از بخش های شانه مانند ساختارهای بافت نرم، ساختارهای استخوانی و حتی ستون فقرات می توانند موجب درد شوند. چه چیزی موجب درد شانه می شود؟

عوامل مختلفی منجر به درد شانه می شوند که عبارتند از:

درمان درد دست چپ

چرا درد شانه به بازو کشیده می شود؟

شبکه بازویی، شبکه ی منشعب شونده ای از فیبرهای عصبی ست که سیگنال ها را به بخش های خاصی از بدن ارسال می کند. شبکه ی عصبی گردنی، به اجتماع عصب های سر، گردن و شانه گفته می شود و شبکه ی عصبی بازویی، اجتماع عصب های قفسه سینه، شانه، قسمت بالای بازو، ساعد و دستها می باشد. عصب های آسیب دیده، ملتهب یا فشرده شده در این نواحی ممکن است موجب درد برق آسا و منتشر شونده شود که از بازو به انگشتان کشیده می شود. همچنین ممکن است فرد دچار بی حسی، ضعف، مورمور یا سوزش شود.

رادیکولوپاتی گردنی

ستون فقرات گردنی شامل هفت استخوان در ناحیه گردن می شود. رایکولوپاتی گردنی که به عصب فشرده شده نیز شناخته می شود، بر اثر فشار و التهاب ریشه های عصبی در ستون فقرات گردنی ایجاد می شود. رادیکولوپاتی گردنی اغلب بر اثر موارد زیر ایجاد می شود:

گاهی اوقات، یک علت واضح برای شروع علائم وجود ندارد.

نوریت شبکه بازویی

نوریت شبکه ی بازویی بر اثر التهاب شبکه ی بازویی رخ می دهد. این شرایط موجب درد شدید در قسمت بالای بازو و شانه ها می شود. مورمور، بی حسی و ضعف، اغلب از شانه و گردن شروع می شود و تا بازو و دست کشیده می شود. علائم نوریت شبکه بازویی عبارتند از:

علت زمینه ای نوریت بازویی به خوبی شناخته نشده است. این مشکل ممکن است به واکنش ایمنی غیرطبیعی  به بیماری ها یا کسالت های دیگر مربوط باشد؛ گرچه، درد و ضعف اغلب بدون هیچ دلیلی رخ می دهد.

درد کتف

 

سایر علل درد منتشر شونده در شانه

مشکلات عصبی، تنها منبع درد منتشر شونده در شانه نیستند. علل دیگر ممکن است شامل موارد زیر شوند:

در این مشکلات، درد برق آسا معمولاَ به جای اینکه از شانه به انگشتان منتشر شود، از قسمت جلوی شانه به بالا یا پهلوی بازو کشیده می شود. دیگر از درد، ضعف یا بی حسی شانه و بازو رنج نبرید. همین امروز به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی برای درد دست چپ به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت احساس درد دست چپ که با انجام فعالیت بدنی بیشتر می شود و بالعکس با استراحت تقلیل پیدا کرده و بهبود می یابد، می بایست سریعاً به پزشک مراجعه کرد؛ زیرا این درد می تواند نشانه بیماری قلبی باشد. به خصوص اگر احساس درد عمیق بوده و دست دچار بی حسی شده باشد.

احساس درد دست چپ در حالی که شما استراحت می کنید، مثلاً هنگام تماشای تلویزیون می تواند مرتبط با شرایطی چون تپش قلب باشد و در نهایت اگر درد دست چپ با علایمی چون درد در ناحیه قفسه سینه، تهوع، استفراغ، گیجی، از هوش رفتن، نفس نفس زدن، عرق کردن غیر طبیعی، نفخ شکم، سرفه و خس خس سینه همراه باشد، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

علت درد دست چپ چیست؟

 عوامل متعددی از جمله گرفتگی عضله تا حمله شدید قلبی می تواند منجر به احساس درد در دست چپ شوند. در اغلب موارد امکان تعیین اینکه آیا درد دست چپ به واسطه ی عوامل بی اهمیت است یا عامل جدی دیگر، کار ساده ای نیست. چندین ویژگی می تواند به ما در تشخیص تمییز دادن ارتباط درد دست چپ با بیماری قلبی کمک کند. اینک به این موضوع می پردازیم که دلایل درد در بازوی چپ چه مواردی می تواند باشد؟

۱- آسیب دیدن عضله

آسیب به بافت های عضله هنگام انجام فعالیت های ورزشی نیز می تواند علت احساس درد دست چپ باشد. دامنه درد در بافت های عضلانی از یک کشیدگی یا رگ به رگ شدن ساده تا حتی پارگی عضله گسترده باشد.  علائم آسیب به عضله، درد، تورم و از دست دادن قدرت حرکت در نواحی آسیب دیده می باشد. گرفتگی عضله با استفاده از معاینه فیزیکی توسط پزشک، ام آر آر و اسکن ( عکسبرداری) تشخیص داده می شود. آسیب به عضلات با استراحت و جراحی درمان می گردد.

۲- داشتن درد مستمر در دست چپ

اگر احساس درد در دست چپ برای مدت طولانی تداوم داشته باشد، احتمال اینکه این درد ناشی از بیماری های قلبی باشد بسیار اندک است. شرایطی مانند التهاب تاندون های مچ دست ( ماهیچه های کلاهک چرخاننده) و آرتروز ( ورم مفاصل) می توانند برای ماه ها و حتی سال ها ادامه پیدا کند و همین امر احتمال اینکه دردی که برای مدت طولانی ادامه می یابد مرتبط با بیماری های قلبی باشد را بسیار کم می کند. از طرف دیگر احتمال بسیار اندکی وجود دارد که دردهای شدیدی که به سرعت تقلیل و بهبود پیدا می کنند به بیماری های قلبی مرتبط باشند؛ به ویژه اگر فرد در اثر حرکت ناگهانی دست و گردن دچار این درد شده باشد.

دست چپم درد میکنه

۳- درد تکرار شونده در دست چپ

در موارد بسیار اندکی، احساس درد دست چپ و یا تیر کشیدن دست چپ که در اثر حرکت و یا کشش نواحی دردناک بیشتر می شود، به بیماری های قلبی مرتبط است. فعالیت های ساده مانند بلند کردن وزنه و یا حرکت دادن مبلمان می تواند منجر به گرفتگی یا تورم در مفاصل و یا عضلات دست گردد. درد مرتبط با این نوع از صدمات اغلب در اثر یک فشار ناگهانی و شدید توسط پزشک در نواحی مورد معاینه مجددا بروز می کند. به علاوه درد دست چپ گاها می تواند ناشی از تحت فشار بودن عصب گردن باشد که در اینصورت با چرخش گردن به چپ و راست درد مجددا بروز می یابد.  احساس درد دست چپ که ناشی از بیماری های قلبی باشد، عموما با حرکت دست شدت نمی یابد.

۴- حمله قلبی

احساس درد دست چپ و زیر  بغل در حین انجام فعالیت بدنی و ورزش می تواند نشانه حمله قلبی باشد. در افراد در معرض خطر حملات قلبی، بالا رفتن فشار خون حین فعالیت بدنی می تواند منجر به حمله قلبی شود.  احساس درد دست چپ که ناشی از حمله قلبی باشد، به ناحیه پشت قفسه سینه و نیز به فک انتشار می یابد. عرق کردن، نفس نفس زدن، درد در ناحیه قفسه سینه و استفراغ از دیگر علایمی هستند که هنگام بروز حملات قلبی اتفاق می افتد. حمله قلبی با استفاده از نوار قلب، اکوی قلب ، آزمایش خون، سنجش میزان استرس، آنژیوگرام، آم آر آی، توموگرافی و اسکن (عکسبرداری) قفسه سینه تشخیص داده می شود. 

حملات قلبی می تواند با تجویز داروهایی مانند داروهای رقیق کننده خون، نیتروگلیسیرین و یا داروهایی که برای مهار تپش قلب و برطرف سازی آنژین صدری و فشار خون کاربرد دارند، درمان گردد. در برخی از موارد برای درمان فردی که دچار حله قلبی شده، انجام جراحی ضروری است.

۵- مشکلات عصب دست

درد کتف و بازوی دست چپ عصبی می تواند ناشی از تحت فشار بودن اعصاب باشد. اغلب این نوع از مشکلات خود را از طریق بروز درد در نواحی نزدیک به عصب تحت فشار نشان می دهند و عموما درد در مسیر عصب، پخش و منتشر می شوند. ضعف عضله و بی حسی نیز در اثر تحت فشار بودن عصب روی می دهد. با استفاده از MRI و الکترومیوگرافی می توان عصب تحت فشار در دست را مشخص کرد. تحت فشار بودن عصب را می توان از طریق تزریق داروهای کورتیکواستروئید ( هورمون هایی که از غده فوق کلیه ترشح میشوند) ، مسکن، فیزیوتراپی و در صورت لزوم جراحی درمان کرد.

۶- رباط

احساس درد کتف چپ در حین ورزش می تواند نشانه صدمه به رباط مچ دست، بازو و یا شانه باشد. در این شرایط کشیدن رباط در حین حرکت منجر به بروز درد می گردد و ممکن است تورم نیز در این نواحی مشاهده شود.  پزشک از طریق معاینه بدنی، عکسبرداری (اسکن) و ام آر آی این مشکل را تشخیص می دهد. درمان آسیب به رباط، عدم تحرک، جراحی و یا تلفیقی از هر دو می باشد.

درد کتف و بیماری قلبی

۷- احساس درد در دست چپ همراه با احساس درد در قفسه سینه

اگرچه همیشه این موضوع نگران کننده نیست اما در اغلب موارد درد در دست چپ همراه با احساس درد یا سنگینی در قفسه سینه نیازمند مراجعه فوری به پزشک است زیرا تشخیص اینکه آیا این علائم از نشانه های بروز مشکلات جدی قلبی است یا خیر کاری است دشوار. در برخی نمونه ها احتمال اینکه درد ناشی از مشکلات قلبی باشد بسیار کم است مانند هنگامی که یک جوان ۲۱ ساله پس از یک بازی نفسگیر اسکواش به جلو سقوط میکند و دچار درد در ناحیه دست چپ می شود. برای درمان درد دست چپ به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا پس از تشخیص دقیق علت درد دست و زیر بغل ، درمان لازم تجویز شود.

8-انجام یک حرکت به طور مکرر

انجام دادن یک حرکت به طور مکرر، می تواند عضلات، رباط ها و تاندون های بازو یا دست را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از مشکلات شایعی که در اثر انجام یک حرکت تکراری ایجاد می ‌شوند و بر بازو یا دست تاثیر می ‌گذارند، عبارتند از:

1- تاندونیت

به التهاب تاندون ‌ها، تاندونیت گفته می شود. تاندون ها بافت‌ های فیبری ضخیم و محکمی هستند که عضلات را به استخوان ها متصل می کنند. انجام دادن یک حرکت به صورت مکرر، می تواند منجر به التهاب تاندون های بازو یا دست شود. به عنوان مثال، بیماری تنیس البو (Tennis elbow) به علت حرکت مداوم ساعد به جلو و عقب (هنگام بازی تنیس) ایجاد می شود. اگرچه تنیس بازان تنها کسانی نیستند که مستعد ابتلا به این عارضه هستند.  افرادی مثل نقاش ها، قصاب ها و لوله کش ها نیز می توانند به این عارضه مبتلا شوند. اگر تمام روز موس کامپیوتر خود را بالا و پایین می ‌برید، شما نیز ممکن است مستعد ابتلا به تاندونیت باشید.

2- سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال یکی از علل شایع درد دست و بازو می باشد. این عارضه زمانی ایجاد می ‌شود که عصب مدیان هنگام حرکت در تونل کارپال (کانالی در مچ دست) فشرده می ‌شود. این عصب سیگنال های حسی انگشت شست، اشاره، سبابه و انگشت حلقه را منتقل می‌ کند.  انجام حرکات تکراری، ممکن است باعث تورم و التهاب تاندون های مچ دست و در نتیجه فشردگی عصب و ایجاد درد شود.

گرفتگی عضلات دست چپ

9-فرسودگی به دلیل بالا رفتن سن 

اگرچه ممکن است با افزایش سن، علم و آگاهی بیشتری به دست آورید، اما پیری بر سلامت جسمی شما نیز تاثیر می گذارد. غضروف هایی که مفاصل را از هم جدا می کنند، ممکن است به مرور زمان دچار فرسودگی و استهلاک شوند.  به این ترتیب، استخوان ها روی هم ساییده می شوند و به همین دلیل، ممکن است درد دست یا بازو را تجربه کنید. این وضعیت معمولا تحت عنوان “آرتروز” شناخته می شود.

10- مشکلات گردن

درد بازو یا دست می تواند ارتباط مستقیمی با این اندام ها نداشته باشد. دردی که در بازو و دست ‌هایتان احساس می کنید، ممکن است ناشی از مشکلاتی باشد که بر گردن شما تاثیر می‌ گذارد، برای مثال فتق دیسک یا تنگی کانال نخاعی.  این مشکلات می ‌توانند باعث تحریک عصب هایی شوند که سیگنال ‌ها را به بازو و دست ‌ها ارسال می‌ کنند. اگر در دست ها یا بازوهای خود، مشکلاتی مانند درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن را تجربه می کنید، لازم است گردن خود را نیز بررسی کنید.

11- برآمدگی روی مچ دست

برآمدگی روی مچ دست، ممکن است یک کیست گانگلیون باشد. این کیست ها، توده های غیرسرطانی اند که پر از مایع روان کننده مفاصل هستند.  این برآمدگی های کوچک معمولا دردناک نیستند، اما اگر بر عصب فشار بیاورند، می ‌توانند درد ایجاد کنند که در این صورت زندگی با آن ‌ها ممکن است دشوار باشد. درمان این کیست ها می تواند شامل بی حرکت نگه داشتن ناحیه، تخلیه مایع درون کیست و یا برداشتن کامل کیست باشد.

12- سقوط از ارتفاع یا زمین خوردن

بروز این گونه اتفاقات شاید باعث شکستگی استخوان نشود، اما می ‌تواند به تاندون‌ ها، رباط‌ ها یا ماهیچه‌ های بازو یا دست شما آسیب برساند و منجر به درد شود. ممکن است وسوسه شوید که با استراحت، مصرف داروهای مسکن‌ و استفاده از کمپرس یخ آن را برطرف کنید.  اما یافتن علت اصلی درد، به شما کمک می کند تا موثرترین درمان را دریافت کنید و هرچه سریع تر بهبود یابید. به عنوان مثال، اگر در حین بازی فوتبال، محکم زمین بخورید، ممکن است دچار پارگی عضلات روتاتور کاف شده باشید. در این صورت، عدم مراقبت صحیح ممکن است باعث بدتر شدن پارگی شود.

کتف چپم درد میکند

درد دست چپ و گردن

انجمن قلب آمریکا علائم هشدار دهنده حمله قلبی زیر را در زیر ارائه می دهد:

درد دست چپ عصبی

آیا عصبی شدن و همزمان آن درد دست چپ، می تواند ناشی از گرفتگی عروق قلب باشد؟ وقتی شخص عصبی می شود، به دلیل ترشح برخی از نوروهورمون ها، ضربان قلب بالا می رود. اگر گرفتگی در عروق قلبی وجود داشته باشد، خونرسانی به قلب افزایش پیدا نمی کند؛ در حالی که با بالارفتن ضربان قلب، میزان اکسیژن خواهی قلب بیشتر می شود. بله دردهای دست چپ هنگام عصبانی شدن اهمیت دارد و باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، فرد باید با متخصص قلب و عروق مشورت کند و این وضعیت را با نوار قلب و اکو بررسی کند. اگر مشکل قلبی نداشته باشد، فرد باید به متخصص ارتوپد و یا روماتولوژیست مراجعه کنند.

در حالت استرس، ترشح برخی هورمون ها سبب افزایش ضربان قلب می شود. گاهی اوقات افراد به دنبال استرس دچار درد دست چپ می شوند. هر گونه دردی که از فک تحتانی تا ناف چه در هنگام استرس و چه در حین فعالیت، اتفاق بیفتد می تواند به دلیل گرفتگی عروق قلبی باشد. حتما افرادی که چنین حالتی دارند، به خصوص اگر در هنگام راه رفتن این نوع درد وجود داشته باشد، برای معاینه به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند.

درد دست چپ و زیر بغل

ایا درد معده به دست چپ می زند؟

یکی از مواردی که در تشخیص افتراقی در بیماری های قلبی قرار می گیرد دردهای مربوط به ناحیه معده و مری است. گاهی اوقات درد معده در نواحی سینه، محوطه قلب و شکم احساس شود. حتی گاهی دردهای ناشی از مشکلات گوارشی در کتف و یا دست احساس می شود و می تواند علائمی مانند دردهای قلبی را ایجاد کند.

اما نکته ی مهم این است که اگر فرد استنباط کند که دردهایی مثل درد کتف چپ، درد دست چپ، درد کتف راست و درد دست راست ناشی از مشکلات معده است، باید این مساله را در نظر بگیرد که احتمال منشا درد قلبی در چنین شرایطی نیز وجود دارد. پس اگر دچار چنین دردهایی شدید، در مرحله ی اول به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

علت درد زیر بغل دست چپ

درد زیر بغل دست چپ دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، از جمله:

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.8/5 - (43 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فاطمه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    سلام،خدمت آقای دکتر،خسته نباشید ،یکسالی هست که سینه ی سمت چپم دردمیکند ،بعضی وقتا دردش زیادتر است ،تنگی نفس دارم ،وهنگام عصبانیت بیشتر میشود ،درضمن رگ پشت ساق پام هم میگیرد .آلرژی تنفسی هم دارم ،اسپری زینهال هم استفاده میکنم .میخواستم ببینم ازقلبم هست یا ریه،ممنون میشم جواب بدهید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر حاجی یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام... اقای دکتر من به خاطر درد قفسه سینه و مقداری اظزراب و تپش قلب،دکتر متخصص قلب رفتم و ایشون برام متورال 50 نوشتن که نصفی صبح و یک چهارم عصر ها بخورم، من از ایشون پرسیدم که تا چه زمانی ادامه بدم، ایشون گفتن تا هر وقت که دوست داشتی و دیدی که بهتر شدی. میشه بفرمایید من چه طور باید مصرف این دارو رو قطع بکنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      اول بكنيد روزي يكًچهارم تا يك هفته
      بعد يك روز درميون تا يك هفته
      بعد قطع كنيد
  • تصویر کاربر مینو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشین
    ممنون از اینکه وقت میزارین
    من 25سالمه خیلی هم ادم عصبی هستم
    از دوره دبیرستان هروقت عصبی میشدم قلبم تیر میکشید و‌چون میدونستم بخاطر اعصابمه پیگیر نشدم ..
    الان دو سالی هست دردای قلبم خیلی زیاد شده
    یبار ساعت چهارو نیم پنج از درد شدید جناق سینم بیدار شدم خیلی درد غیر قابل توصیفی بود ولی بعد چند دیقه کامل خوب شد و بیحال شدم فقط
    دیشب باز قلبم درد میکرد بلند شدم از سرگیجه نتونستم سرپا وایسم یهو همه دردم افتاد توی دست چپم
    پیاده روی میکنم قفسه سینم درد میگیره و کم میارم
    بعضی شبا هم تنگی نفس بدی پیدا میکنم
    فشارمم بالا ست گاهی درد تا تو گردنمم کشیده میشه
    میخواستم بدونم ممکنه همش عصبی باشه ؟
    چون افسردگی دارم خیلی حوصله ی پیگیرشدنم ندارم
    نهایتا میمیرم که چیز بدی نیست
    سابقه سکته و بیماری قلبی هم تو خونواده هست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      شما بايد ويزيت شويد و اكو و تست ورزش انجام بديد تا بشه دقيقا اظهار نظر كرد
  • تصویر کاربر مژگان شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 137 مشاهده پرسش
    با سلام
    اقای دکتر از روی دندم سمت راست یک رشته طنابی تا روی سینه اومده و یکم دردناکه خیلی نگرانم کرده چی می تونه باشه؟
    با کمال تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      احتمالا اضطرابيه
      اگر ادامه داست بهتره ويزيت شويد
  • تصویر کاربر رضااحسانی شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    باسلام.38 سالمه.سیگار میکشم. کارم کمی استرس داره. کبد چرب گرید سه دارم.چند روزیه که دردی در سمت چپ مایل به وسط در قفسه سینم دارم.که گاهی به پشتم میزنه و گاهی کتف چپم هم تیر میکشه. سه سال پیش تست ورزش دادم که دکتر گفت ضربان قلبت بالاست. آیا مشکل قلبی دارم؟ با سپاس.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بهتره سريع ويزيت شويد و مجددا تست ورزش انجام دهيد
  • تصویر کاربر M جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام اقايى 39 ساله هستم سابقه مصرف مواد مخدر و الكل رو دارم. در حال حاضر فقط سيگار ميكشم به مدت ١5 سال. طى ماه پيش دوبار درد در قسمت راست قفسه سينه به مدت يك دقيقه داشتم ممكن است مشكل از كبدم باشه چون تابحال سونوگرافى كبد انجام ندادم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بعيده
      بهتره تست ورزش انجام دهيد و البته يك سونو هم از شكم و يك عكس قفسه سينه بگيريد
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. همسر من مدتیه که درد در ناحیه قفسه سینه دارن که میگیره و ول میکنه. فشار خونشون هم معمولا 14 و یا 13 روی 9 و گاهی وقتها 10 هستش. پیش آقای دکتر روشنی ویزیت شدند و بعد از انجام اکو، ایشون فرمودند که پرولاپس دارند و چیز خاصی نیست و بیشتر استرسی هست. پیش یه دکتر دیگه هم ویزیت شدند وایشون گفتند که مربوط به فشار خون هست. خیلی نگرانم. آیا نیاز هست دوباره ببرمش دکتر؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر وجدانی یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    درد قفسه ی سینه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پورياكر پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    با سلام،من ٢6 سالمه ،چند وقتيه كه احساس تنگي نفس شديد ميكنم جوري كه حس ميكنم هر لحظه امكان داره نفسم قطع شه.بعد حس ميكنم بين ضربان قلبم وقفه ميفته.در طول شبانه روز بيشتر ساعات احساس سنگيني در زير گردنم احساس ميكنم.شغل پر استرسي دارم.به دكتر مراجعه كردم يه آزمايش كامل با نوار قلب گرفت ازم ك گفت مشكلي نيست.هر موقع احساس تنگي نفس ميكنم ميرم دكتر وتأكيد ميكنم كه نوار قلب بگيرن ازم.آقاي دكتر اين تنگي نفس و احساس سنگيني سينه كلافم كرده.خواهشا راهنماييم كنين
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۶ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام خدمت جنابعالی. چند روزی است که در ناحیه چپ قفسه سینه ناراحتی مبهمی احساس می کنم. 36 سال دارم و در ایام پر از استرسی به سر می برم. بحث پایان نامه دکتری و مقاله و.. که مدت زمان زیادی است به صورت استرس مزمن نگرانی های این مساله را به همراه دارم. به دکتر مراجعه کردم که گویا نوار قلب به گفته ایشان مشکلی را نشان داده. ولی ارزیابی عملکرد عضلات گویای مشکل خاصی نبوده. دکتر توصیه به انجام تست ورزش کرده قرار هست که انجام بدم. داروی متورال 50 رو هم تجویز کرده که نصف صبح نصف عصر مصرف کنم جهت منظم کردن ضربان قلب. می خواستم خواهش کنم اگر ممکنه نوار و اکوی من رو ملاحظه بفرمایید و من رو از نظرات ارزشمندتون مطلع کنید. در ضمن من مدت 13 سال هست مه سیگار مصرف می کنم روزی سه چهار عدد که البته چندین سال پیش بیشتر بوده در حد یک پاکت. سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر