دکتر محمد حسین نجفی

سیاهی رفتن چشم ها اتفاقی است که همه دست کم یکبار تجربه اش کرده ایم. حالت ناخوشایندی که به اعتقاد متخصصان قلب و عروق و مغز و اعصاب ممکن است به علت کم خونی، فشار خون بالا و یا بعضی بیماری ها مثل ام اس باشد. برای توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

علت سیاهی رفتن چشم

سیاهی رفتن چشم ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

چشام سیاهی میره

سیاهی رفتن چشم ها به علت فشار پایین

بعضی مردم زمانی که از حالت نشسته به ایستاده یا از ایستاده به نشسته تغییر وضعیت می دهند، چشم ها سیاهی می روند و ممکن است زمین بخورند. به طور مثال زمانی که در حالت نشسته است، فشار خونش روی ۱۲ است، اما به محض این که می ایستد فشارش عدد ۱۰ را نشان می دهد. این مساله نشان می دهد که مشکلی وجود دارد. و سیستمی که باید فشار را تنظیم کند، ضعیف است. به این معنی که سیستمی که باید عروق رگ های پا را تنگ کند تا به هنگام ایستادن خون به مغز برسد، درست عمل نمی کند و به همین علت زمانی که فرد صبح از خواب بیدار می شود تا به دستشویی برود، در میانه راه چشم هایش سیاهی می روند و روی زمین می افتد.»

سیاهی رفتن چشم ها و آریتمی

آریتمی قلب و تپش قلب نیز می تواند سبب بروز سیاهی رفتن چشم ها  شود. او در ادامه می گوید:« افزایش فشار خون که به آن فشار خون کشنده نیز می گویند، یکی از مسائلی است که باعث سیاهی رفتن چشم ها می شود. این مشکل عمدتا در افراد میانسال و در کسانی که درگیر بیماری های زمینه ای همچون فشار خون هستند یا از داروهایی مثل «ایندرال»، «متورال» و « آتنولول» با دز بالا استفاده می کنند، مشاهده می شود. در هر صورت اگر این حالت تکرار شد لازم است فرد به پزشک مراجعه کند.»

سیاهی رفتن چشم ها به دلیل ام اس

گاهی یک حمله تشنجی یا به ندرت بیماری ام اس می توانند باعث بروز این مشکل در افراد شوند.  سیاهی رفتن چشم ها  در افراد میانسال شایع تر است تا افرادی که در سنین نوجوانی یا جوانی به سر می برند.

مراجعه به پزشک به خاطر سیاهی رفتن چشم ها

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم

چه زمانی باید سیاهی رفتن چشم ها را جدی گرفت و به پزشک مراجعه کرد؟ پاسخ این سوال بستگی به این دارد که چند بار تکرار شده باشد. اگر مدام تکرار شود، طولانی مدت بوده و با علائمی مثل سرگیجه، تاری دید، اختلالات دید یا بروز علائمی در سایر قسمت های بدن مثل خواب رفتگی و گزگز شدن اندام ها، ناتوانی در حرکت کردن و مشکلات تکلمی همراه باشد، لازم است که بیمار به پزشک مراجعه کند تا پس از انجام اقدامات تشخیصی، درمان مناسب تجویز شود.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

3.4/5 - (30 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 43 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکتر ،من چند بار با فواصل طولانی اتفاق افتاده یکی از چشم هام یواش یواش دیدش میره و کلا سیاه میشه ،بدون سرگیجه و ضعف اینا،بعد یواش یواش برمیگرده ،فقط یکی از چشامه،و اینکه من تعرقم هم خیلی زیاده که وقتی باشگاه میرم کاملا لباسام خیس میشه و کلافه میشم گفتم شاید ربط داشته باشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      مراجعه به متخصص مغز و اعصاب
  • تصویر کاربر کوثر یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 40 مشاهده پرسش
    وقتی ی ناراحتی برام پیش میاد تپش قلب میگیرم و چشم هام سیاهی میره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام نوار قلب از زمان تپش قلب بگیرید و یا اگه در ۲۴ ساعت تکرار میشه هولتر ۲۴ ساعته نوار قلب ببندید تا ریتم تپش قلبتون ثبت بشه به پزشک مراجعه کنید تا درمان مناسب براتون انتخاب بشه
  • تصویر کاربر هومن سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام ، من ۳ ساله دارو فشار مصرف میکنم و سنم ۳۶ ساله بیزوپرولول ۲.۵ و والوسپ ۵ ۸۰ ، دیروز برای اولین بار پشت میز اداره نشسته بودم نیم ساعت بعد از خوردن ناهار و داروهام و بدون هیچ دلیلی چشمم سیاهی رفت و شوکه شدم تا ایستادم ضربان قلبم زیاد شد و فکر کنم به ۱۷۰ تا ۲۰۰ رسید که به همکارام گفتم مثل اینکه دارم سکته میکنم و بعد از ۲۰ ثانیه همه چی به حالت عادی برگشت ولی سَرَم سبک شده بود سریع خودم و به پزشک رسوندم و نوار قلب و اکو انجام شد و گفتن هیچی نیست، میتونید راهنماییم کنید که چه کار باید بکنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      علائم اضطرابی بوده
  • تصویر کاربر مجید.ش یکشنبه ۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 43 مشاهده پرسش
    سلام.آقای دکتر.من وقتی از جام بلند میشم حالا یا وقتی دراز کشیدم یا نشستم.وقتی از جام بلند میشم یکدفعه.بین ۵ تا ۱۰ ثانیه چشمام بازه ولی سیاهی میشه بعد حالت سر گیجه میگرم وبدنم تعادلش از دست میده باید یا از جای دست بگیرم که نیفتم یا اگر بتونم بشینم.ولی حالت تهو یا سر درد ندارم.مثلا بخوام بگم یکی دوبار در روز هست نه! مدام تکرار میشه یعنی تا از جام بلند میشم این مشکل برام پیش میاد.ممنون میشم راهنمائیم کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۵ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام این حالت در اصطلاح پزشکی به سنکوپ معروف است ، بهتر است با مراجعه به پزشک قلب و عروق در صورت اکوکاردیوگرافی نرمال ورزش های تقویت کننده تون عضلانی را تمرین کنید..
  • تصویر کاربر حمید جمعه ۱ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    سلام من موادمصرف می‌کنم وقتی که می‌رن دستشویی یبوست دارم زور زیادکه میزنم همان لحظه چشمم سیاهی میره وبه سرم فشارمیاد.لطفا دلیلش بهم بگیدممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      چون باعث ماهش خونرساني به مغز ميشه
  • تصویر کاربر عرفانه سه شنبه ۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    من حدود 2 هفته ای میشه که به ورم معده دچار شدم و تغذیه بسیار کمی داشتم و مداوم بالا میاوردم. از چند روز بعد شروع ورم معده هنگامی که از حالت خوابیده به حالت نشسته یا ایستاده تغییر وضعیت میدادم دچار سیاهی رفتن چشم شدید حدود بیشتر از 30 ثانیه و سرگیجه و ضعف شدید میشوم. میخواستم بدونم دلیل این اتفاق چی میتونه باشه. ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۶ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      استفرغ های مکرر شما باعث شده اب از بدن شما از دست برود و ایم در کنار عدم تغذیه ی مناسب میزان اب و موادمغذی درون بدنتان را کم کرده، در نتیجه به افت فشار دچار شدید. راه درمانش مصرف کافی مایعات و موادغذایی است، نمک هم اشکالی ندارد اگر چند هفته ای زیادتر از معمول استفاده کنید و البته درمان مشکل معده زیرنظر متخصص گوارش فراموش نشود
  • تصویر کاربر Hamide جمعه ۱۷ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر نجفی من یک نوبت ویزیت پیش شما قبلا داشتم الان تحت نظر در بیمارستان قلب هستم با توجه به اینکه ۲۹ ساله هستم سال ۹۵ کوارکتوپلاستی شدم اما دریچه قلبم مشکل داره گفتن باید جراحی کنم اما دکترم هرچند ماه عقب می ندازه بخاطر اینکه میگن علایم شدید نداری بهتره دیرتر عمل کنی اما باتوجه به اینکه متاهل هستم دوسال ازدواج کردم سال اینده می خواستم باردار شم اما ایشون میگن که بچه دار شدن برای شما خطرناکه چون باید دریچه بافتی برام بزارن ایشون میگن دریچه میکانیکی و یک بار عمل بهتره میخواستم نظر شمارو بپرسم خیلی سر درگم هستم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۷ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام اگر مدارك را ببينم و بتوانيد با شرايط فعلي باردار بشين بهتره
  • تصویر کاربر محمدی پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 153 مشاهده پرسش
    باسلام. من بعضی اوقات بدون دلیل خاصی یهو تپش قلب میگیرم قلبم خیلی تند میزنه. دست چپم هم مدت چن ماهی هس بعضی وختا خیلی درد میکنه و هنگام تپش قلب سرگیجه ، سیاهی چشم و سستی و بی حالی و احساس شدید سنگینی سر هم دارم.
    دلیلش چی میتونه باشه؟ ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      این علایم میتونه علائم اضطراب و پانیک باشه به روانپزشک مراجعه کنید و اگر بهتر نشدید جهت بررسی بیشتر مراجعه فرمایید

  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید آقای دکتر بنده در روز بعضی اوقات چشمام سیاهی میرود مثل غش کردن و محیط اطراف برام گیج و بی معنی میشود سابقه بیماری پانیک هم دارم و بعضی وقت ها انگار زیر پام با هر قدم فرو میرود به نظر شما مراجعه کنم ممنون از زحمات شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      استرس رو درمان کنید

      نمک غذا رو کمی بیشتر کنید

      اگر بهتر نشدید جهت بررسی بیشتر و تست تیلت مراجعه کنید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر