دکتر محمد حسین نجفی

اگر به هر دلیل دچار فشار خون بالا شدیم چه کاری می توانیم برای پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل یا هر جای دیگری انجام دهیم؟ در فیلم زیر دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب چند راهکار فوری برای پایین اوردن فشار خون بالا را به شما پیشنهاد می دهد.


پایین اوردن فوری فشار خون بالا 

لیست زیر داروهایی هستند که با تجویز دکتر فشار خون میتوانید برای کاهش سریع فشار خون در منزل استفاده کنید.

1_ قرص زیر زبانی نیترات 

یکی از داروهایی که می تواند سریعا فشار خون را پایین بیاورد، قرص زیر زبانی نیترات است که می تواند طی ۵ دقیقه سبب کاهش سریع فشار خون بالا شود. از عوارض قرص زیر زبانی نیترات می توان به سردرد اشاره کرد؛ چرا که این دارو سبب گشادی عروق مغز می شود.

2_ فورزماید یا لازکس

به جز قرص زیر زبانی نیترات، داروی دیگری که در درمان اورژانسی فشار خون استفاده می شود، داروی فورزماید یا لازکس است که از طریق ورید تزریق می شود. اثر مثبت این دارو طی ده دقیقه سبب کاهش فوری فشار خون بالا می شود.

3_ قرص کاپتوپریل برای کاهش فشار خون 

داروی کاپتوپریل از جمله داروهای کاهش فشار خون است که از طریق مخاط دهان جذب می شود. به بیماران توصیه می شود که برای کاهش فشار خون بالا، دوز ۲۵ یا ۵۰ داروی کاپتوپریل را در دهان خود قرار داده و آن را بجوند تا نتیجه موثر آن را ببینند.

4_ داوری لابتالول

داروی لابتالول که فقط فرم تزریقی آن در ایران موجود می باشد باز هم از جمله داروهاییست که برای کاهش سریع فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

برای پایین آوردن فشار خون چه بخوریم؟

حالا که با باید و نباید‌های غذایی آشنا شدید می‌خواهیم مواذ غذایی مفید برای کنترل فشار خون را معرفی کنیم:

۱-کاهش فشار خون با مصرف مواد غذایی

پایین آوردن فشار خون با بادام

2_ کاهش فشار خون با مصرف امگا ۳

امگا ۳ هم یکی از موادی است که به کاهش فشار خون معروف است و روغن حاوی مقدار قابل توجهی امگا۳ است. همچنین می‌‌توانید مکمل‌‌های امگا ۳ را از داروخانه‌ها تهیه کنید. ماهی سالم‌ترین نوع گوشت است زیرا سرشار از پروتئین است و مقدار بسیار کمی چربی دارد.

3- کاهش فشار خون با طب سنتی 

بعضی گیاهانی که فشار خون را پایین می‌‌آورند عبارتند از:

  • ریشه زنجبیل
  • فلفل هندی
  • برگ زیتون و زردچوبه
  • مارچوبه
  • بامیه  
  • زعفران 

زنجبیل

4- مصرف آب فراوان

کم آب شدن بدن نیز گاهی می‌‌تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود و نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، می‌‌تواند از آن جلوگیری کنید. برای کاهش فشار خون مصرف آب سالم و گوارا به میزان قابل توجه در روز توصیه می‌شود. یک لیوان آب میوه رقیق شده با اندکی پودر ویتامین C موجب بهبود عملکرد دستگاه ایمنی و ترمیم سرخرگ‌ها می‌‌شود.

5- سرکه سیب

سرکه سیب نیز فشار خون را پایین می‌آورد می‌‌توانید یک چهارم قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید. همچنین می‌توانید یک‌چهارم قاشق چایخورى جوش شیرین برای بهتر کردن مزه آن اضافه کنید یا آن را به نوشیدنی‌های دیگر اضافه یا با عسل مخلوط کنید.

6- کاهش مصرف نان و کربوهیدارت‌ها

برای درمان فشار خون بالا مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس (تصفیه شده) را به حداقل برسانید و به جای آن نان حاوی سبوس جو دو دسر استفاده کنید.

7- مصرف قند ممنوع

مصرف قند و شکر و سایر فرآورده‌های تهیه شده از آنها مانند انواع نوشابه‌ها، مربا، ژله، شکلات، کیک‌ها و شیرینی‌ها را محدود یا حذف کنید.

8- جویدن کامل غذا

سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتما غذای خود را در محیطی‌ آرام و به دور از استرس و تشنج میل کنید.

9- عدم مصرف غذا به صورت خیلی گرم

با اجتناب از مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد، فرایند هضم غذا را بهبود بخشیده و به کاهش فشار خون کمک کنید.

10- کنار غذا نوشیدنی نباشد

نوشیدن هر نوع نوشیدنی را با غذا و در کنار غذای اصلی به دلیل تداخل در هضم محدود کنید.

11- عدم مصرف سرخ‌کردنی

برای کاهش فشار خون از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه حرارت بسیار بالا یا با مدت زمان طولانی تهیه می‌شوند، خودداری کنید و به خاطر داشته باشید، استفاده چند باره از روغن‌های آشپزی عاملی مهم و تاثیرگذار در بالا بردن فشار خون است. بنابراین از یک روغن برای چند بار پخت غذا استفاده نکنید.

12- حذف غذاهای مضر

از مصرف مواد حاوی افزودنی‌ها و غذاهای فرایند شده که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویه‌ها هستند، مانند انواع سوسیس و کالباس، غذاهای کنسروی، شورها، ترشی‌ها و چاشنی‌های کارخانه‌ای جداً خودداری کنید.

13- کاهش مصرف چای و شیرینی

اگر به دنبال درمان فشار خون بالا در منزل هستید، مصرف چای و شکلات را تا حد امکان محدود و به جای آنها از چای‌ها و دم کردنی‌‌های گیاهی خانگی (مثل گل‌ گاوزبان و نظایر آن) استفاده کنید.

14- جایگزین نمک

به جای مصرف نمک می‌‌توانید از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه جات مفید (زردچوبه، دارچین و… )، پیاز و آب لیموی تازه برای مزه‌دار کردن غذاها استفاده کنید.

زردچوبه

۱۱ – حذف مواد مضر از رژیم غذایی

موادی مانند کره، خامه، مارگارین، دنبه، سس‌‌ها و روغن‌هاى جامد را از برنامه غذایی حذف کرده و به جای آنها از روغن زیتون، روغن‌هـاى گیاهی مایع و روغن ماهی برای کاهش فشار خون استفاده کنید.

۱۲- استفاده از مغزها

مغزها و دانه‌های گیاهی مانند گردو، حاوى مواد مغذی بی‌شماری هستند. می‌‌توانید از آنها در رژیم غذایی روزانه بهره ببرید. استفاده از آنها در سالادها به خوش طعم و مقوی کردن آنها و در نتیجه پایین آوردن فشار خون شما کمک شایانی می‌‌کند.

۱۳- مصرف گوشت سفید

برای کنترل و درمان فشار خون بالا در منزل حداقل ۳ بار در هفته ماهی بخورید و به جای گوشت‌‌های قرمز سعی کنید از گوشت سفید استفاده کنید.

کاهش فشار خون با ماهی

۹- حذف سیگار

سیگار را به طور کامل از برنامه زندگی خود حذف کنید.

۱۴- مدیریت استرس

۱۴- از استرس بپرهیزید، زیرا یکی از عوامل بالا بردن فشار خون که بسیار سریع هم عمل می‌کند، استرس و عصبانیت است.

۱۵- استراحت روزانه

هر روز زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید کارکردن بی‌وقفه، بیشترین فشار را بر سلامتی شما وارد خواهد آورد.

۱۶ – استراحت در طول روز

 حتی اگر عادت به خوابیدن در میانه روز ندارید، برای دقایقی چشم‌ها را روی هم گذاشته و به استراحت بپردازید. 

17_ ورزش هایی برای کنترل فشار خون 

ورزش‌‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و دوچرخه سواری ورزش‌‌های مناسبی برای کاهش فشار خون به شمار می‌آیند. بنابراین حداقل ۳ بار در هفته و هر بار حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

بیشتر بخوانید: برای درمان قطعی فشار خون بالا چه دارویی بخوریم؟
کلینیک قلب دکتر نجفی متخصص قلب و عروق در تهران 

 

4.2/5 - (675 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علیرضا دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر .
    من چشمام حدود ۱۵روزه سیاهی میره . چه نشسته چه سرپا یا خوابیده . اونم ب مدت زمان زیاد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      فشارهایتان را بگیرید اگر خوب بود و افت فشار نداشتید یک متخصص داخلی ببیند چون شاید بررسی مسایلی مثل تیرویید و کم خونی لازم باشد هم چنین سعی کنید مایعات کافی بنوشید و تغذیه تان خوب باشد در این مدت
  • تصویر کاربر Nili جمعه ۳۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    خسته نباشید
    پدر من فشار خون داره و همیشه فشار نرمال ۱۲ روی ۸ بوده ولی الان تقریبا یک هفته هستش که فشار بالاش۱۵ و پایین ۱۰ هست و چن سال هست داروهای متورال۵۰ و اتروواستاتین ۴۰ و آسپرین مصرف میکنه
    به دکتر مراجعه کردیم چیز خاصی تشخیص ندادن و گفتن همون دارو هارو مصرف کنه
    ولی هنوز فشارش مثل قبل نشده و سر درد خفیف و بیحالی و تکرر ادرار و سرگیجه خفیف هم داره
    ممنون میشم راهنمایی کنین جناب دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      چند روز لوزارتان 25 بهشان بدهید روزی یک عدد و ببرید متخصص قلب ببیند
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 301 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان
    من فشارم کوچیکم ۹ و بزرگم ۱۴ میشه و سردرد میگیرم ، هیچ دارویی تا حالا نخوردم . کبدم چربه گرید دو هست و چربی خونم بالاست و ۱۰۰ تا اضافه هست و ۳۷ سالمه و ۱۲۵ وزن و ۱۷۸ قدمه . لطفا یه دارویی تجویز کنید تا کبد و فشار خون و چربی خونم درست بشه در ضمن خیلی بیحالم و خوابم زیاده و بدنم کوفته هست همیشه و میگم فقط بخابم ، اکثرا با سردرد و فشار خون بالا از خواب بیدار میشم . خیلی ممنونم از زحماتتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      این علایم بخاطر فشاربالایتان است قبل از هر تجویزی بهتر است یک بار نزد متخصص قلب ویزیت شوید و نوارقلب و اکو بگیرند چون بر اساس شرایط اکو داروهای متفاوتی تجویز می شود برای کبد چرب هم قدم اول کاهش وزن و ورزش و رژیم غذایی است
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام چند روز است که سر وپیشانی وچشمها وپشت گردن شروع به دردکرده وبامقداری تب همراه است وباعث شده ادرار مقداری باسوزش همراه باشد لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر تب و سوزش ادرار دارید احتمالا یک عفونت ادراری است که بدن را درگیر کرده و سردرد هم داده است. یک ازمایش خون و ادرار بدهید و نزد یک متخصص عفونی ویزیت شوید. اگر عفونت تایید شد انتی بیوتیک برایتان تجویز شود
  • تصویر کاربر مژگان دوشنبه ۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت دکتر مهربان
    ۴۲ سال دارم، آسم دارم و از اسپری استفاده میکنم، سال پیش اواخر دی ماه در بیمارستان، ای سی یو بدلیل تنگی نفس شدید یک هفته بستری شدم، تشخیص ذات الریه بود، از آن پس بدلیل کرونا بهیچوجه بیرون نرفتم و تحرک نداشتم، اضافه وزن قبل این شرایط داشتم (۱۰۳ کیلو قد ۱۵۸) داشتم اما الان وزنم ۱۱۴ کیلو شده و کاملا چاق شدم و بیمار، از اوایل تابستان تپش قلب گرفتم، فشارم ۱۵ روی ۱۰، حتی با خوردن قرص لوزاتان ۲۵ پایین نمی آید. دست و پای سمت چپم کاملا بی حس و دچار خواب آلودگی میشود، بگونه ای که اگر در حالت خوابیده هستم حتما باید بشینم، سیستم تنفسی من هنوز بخوبی کار نمیکند گهگاهی دچار حمله تنفسی میشوم و به سختی نفس میکشم، خودم حس میکنم بدنم خوب کار نمیکند، سال پیش که برای اهدا خون رفته بودم، بهم گفتند که غلظت خونم بسیار بسیار بالاست و باید مواظب باشم.
    شب های بخاطر حالت خفگی نشسته یا نیمه نشسته میخوابم وقتی فشارم بالاست حالت خفگی بیشتری دارم کف پاهام گرم میشه و باصطلاح خودمانی آتیش میگیره و گز گز میکنه
    بخاطر کرونا تو این مدت تحمل کردم اما دیگر طاقت ندارم
    در ضمن با اینکه مدت یکماه است که حجم غذایم رو کم کرده ام، متاسفانه دو کیلو دیگر چاق شده ام
    شروع به ورزش کردم حدود ۳ تا ۵ دقیقه بعد دچار تپش قلب شدید و تنگی نفس شدم
    لطفا من را راهنمایی کنید. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      ببینید یک مشکل شما بحث بیماری ریوی است که خیلی در بروز علایمتان موثر است و دیگری بحث بالا بودن وزن که ان هم در بروز علایم تاثیر میگذارد پس باید وزنتان را با کمک متخصص تغذیه و ورزش مناسب کاهش دهید وززش را از فعالیت کم شروع کنید نزد متخصص ریه هم بررسی و درمان ریه تان را کامل کنید از نظر قلبی فشارهایتان باید کنترل شوند به جای لوزارتان از لوزارتان اچ هر دوازده ساعت یک عدد استفاده کنید. ایا شبها خروپف میکنید؟
  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر مدتی هست ماکزیمم فشار خونم از۱۶ تا ۱۸ هست و می نی مم روی۸ قرصهای لوزارتان اچ روزی ۲ عدد و متورال روزی ۱ عدد کاپتوپریل ۱عدد و‌ اضطراب زیادی هم دارم قرص سیتالوپرام هم روزی ۱ عدد میخورم و دیابزید روزی ۱ متفورمین ۵۰۰ روزی ۳ و رزواستاتین ۱ و اسپرین روزی ۱ عدد
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      قدم اول استرس را سعی کنید کنترل کنید چون خیلی روی علایمتان اثر دارد درقدم بعدی کاپتوپریل را قطع کنید قرص املودیپین 10 را صبح ها ساعت 10 به رژیم درمانی تان اضافه کنید اگر جواب داد که هیچ ولی اگر دیدید ظرف دوهفته پاسخ به درمان نداد باید دیگر ویزیت شوید
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      داروهای مسکن مثل ژلوفن و ایندومتاسین هم استفاده نکنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نادر سه شنبه ۲۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 288 مشاهده پرسش
    سلام مجدد آقای دکتر من یه چیز یادم رفته بود من هرشب یک عدد قرص فاموتدین ۴۰مصرف میکنم آیا این قرص تاثیری در فشار خون داره و اینکه درد گرفتن فرق سر و گردن میتونه علائم فشار خون باشه و سوال آخر این که دکتر گفت ۲ماه قرص لوزار مصرفرکنم روزی ۱عدد یعنی امکان داره بعد مصرف ۲ماه فشارم نرمال بشه فشارم الان ۱۵الی ۱۶هستش
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      فاموتیدین داروی بیخطری است که برای معده تجویز می شود و اثری روی فشار ندارد. دردهای گردن هم بله ممکن است ناشی از بالارفتن فشارخون باشند. در مورد طول مدت مصرف دارو هم باید دید پاسخ به درمانتان چگونه است، اگر خوب بود شاید بود دارو را کم کرد
  • تصویر کاربر ابوالفضل سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام من مادرم نزدیک 80سالشه فشارش همیشه روی18هستش دکتر قرص والسارتان80براشون تجویز کرده یه دو ماهی مشکل نداشتن خوب بود الان دوباره سردرد شدید دارند و گاهی اوقات لرزه چند سال پیش یکم مشکل قلبی هم داشتن ولی جدی نبوده الان برای پایین آمدن فشار و سر درد چکار باید بکنم همین دارو خوبه یا داروی دیگه باید مصرف کنن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      باید فشارهای ایشان را الان که دارو استفاده می کنند بگیرید، اگر فشارها همچنان از 15 بالاترند طبعا نیاز به داروهای بیشتر است و باید داروها تنظیم شوند ولی اگر فشار خوب است یعنی دارو کافی است و سردرد علت دیگری دارد. میانگین فشارشان در طول روز چقدر است؟ به خصوص مواردی که سردرد میگیرند
    2. تصویر کاربر ابوالفضل دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام تا دوماه که والسارتان 80استفاده میکرد فشارشون خوب بود سردرد هم نداشت الان هم همین قرص یکی شب،یکی،صبح استفاده میکنن فشار رو 17،18هستش پایین نمیاد هر وقت فشارشون پایین هست سردرد هم ندارن میانگین از 16تا18هستش
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      پس باید دارویشان اضافه شود. در اولین فرصت نزد متخصص قلب ببردیشان تا هم معاینه ی مجدد شود هم دارو اضافه کنند. در مواردی که ناگهانی فشار بالا می رود یک نوبت قرص کاپتوپریل زیرزبانی بهشان بدید. اگر فشار ظرف یکساعت پایین نیاید که باید به اورژانس مراجعه کنند تا زمانی هم که پزشک ویزیتشان کند قرص هیدروکلروتیازید 50 را نصف صبح و شب میتوانید به داروهایشان اضافه کنید
    4. تصویر کاربر ابوالفضل دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ببخشید همین قرص والسارتان خوبه که مصرف میکنن یا باید قرص دیگری مصرف کنن چون همیشه از فشار بال رنج میبرن
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      فعلن همین را ادامه دهند تا پزشک ببیندشان، داروی خوبی است ولی لازم است که یک یا دو داروی دیگر هم برای کنترل فشار به آن اضافه شود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر عباس جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر مرد 40 ساله بدون هیچ موادی مصرف نمیکنم الان دو سه سال هست فشارم 17 18 همیشه عادی هست برام بعضی وقت تا 20 میره سر درد شدید استفراغ هم میکنم در طول این دوسه سال لوزارتان 25 یکی صبح یکی شب میخورم خیلی کم بهترم ولی بعضی وقت ها فشارم به اندازه ای میره بالا حالت تهوع میگیرم بالا میارم بهتر میشم در ضمن از 8 به بالاپیشونیم عرق زیاد میکنه . چه دارویی مصرف کنم. ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام فعلا لوزارتان اچ يك صبح و شب استفاده كنيد
  • تصویر کاربر کریمی دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۲۵سالمه دو ماه پیش ی شب یهو نفسم گرفت و نمیتونستم نفس بکشم تا جایی ک سر خودمو میکوبیدم ب دیوار بعد چند دقیقه حالم یکم بهتر شد ولی از اون شب ب بعد نفس کشیدنم سخت شدهو زیاد عرق میکنم و درد شدیدی در کتف چپ و دست چپ و قلب دارم با شنیدن صدا های بلند بدنم میلرزه و قلبم بیشتر درد میگیره شبا موقع خوابیدن همه این دردا شدید تر میشن و احساس میکنم ضربان قلبم بیشتر شده دو بارم رفتم دکتر فقط بهم بیزوپکس داد گفت قلبت هیچ ایرادی نداره لطفا میشه راهنمایی کنید ک چه کاری بکنم تا دردم کمتر بشه و شبا راحت بخوابم واقعا ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۰ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام علایم شما غیر اختصاصی برای قلب هست ، اگر همکارم گفته اند که قلب سالم است بهتره متخصص اعصاب و روان شما رو ببینه
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر