دکتر محمد حسین نجفی

قرص وارفارین یا کومادین یک داروی ضد انعقاد خوراکی است که به صورت قرص‌های میلی‌گرمی، موجود می‌باشد و مانع تشکیل لخته در بدن می‌شود. بدن شما ممکن است لخته‌هایی بسازد که این لخته‌ها می‌تواند مشکلات جدی پدید آورد. مثلاً می‌تواند به مناطق دیگر بدن مثل مغز حرکت کند و سکته مغزی را به وجود آورد. برای تعیین مقدار وارفارین مصرفی، نمونه کوچکی از خون شما. برای آزمایش INR_PT به کار می‌رود. این آزمایش بسیار مهم است و مقدار مصرفی وارفارین شما را مشخص می‌کند.

نداخل دارویی و غذایی با قرص وارفارین

تداخل غذایی با داروی وارفارین

 چه غذا هایی با داروی وارفارین تداخل دارند؟ اگر در حین مصرف وارفارین ناگهان شروع به خوردن غذاهایی کنید که ویتامین K بیشتری دارند، ممکن است اثربخشی وارفارین را کاهش دهید.  غذاهایی که ویتامین K  دارند، ممکن است احتمال عوارض جانبی وارفارین را افزایش دهند. غذاهایی که سرشار از ویتامین K هستند عبارتند از سبزیجات برگ دار. اینها ممکن است وارفارین را کم اثر کنند. مثالها عبارتند از:

تداخل دارویی وارفارین

 بسیاری از داروها و مواد خوراکی نیز با وارفارین ناسازگاری دارند. به همراه وارفارین اگر آسپرین یا آنتی بیوتیک یا گریپ فروت خورده شود. اتر وارفارین تشدید شده و می‌تواند باعث خونریزی‌هایی شدید شود. اگر به همراه وارفارین استامینوفن به مقدار زیاد و مدت طولانی مصرف شود می‌تواند موجب خونریزی شود. بروفن و دیکلوفناک و ناپروکسن نیز اگر با وارفارین مصرف شوند می‌توانند باعث افزایش اثر وارفارین شده و خونریزی ایجاد کنند.

وارفارین داروی ضد سکته

وارفارین چه موقع تجویز می‌شود؟

قرص وارفارین ممکن است به یکی از دلایل زیر برای شما تجویز شود:

کاربرد وارفارین چیست؟

این دارو توانایی بدن را برای ساختن لخته‌های خونی جدید کم می‌کنند. میزان نیاز به قرص وارفارین در هر فرد و در طول درمان متفاوت است به همین دلیل مقدار آن با آزمایش INR_PT تعیین می‌شود. پس حتماً آزمایش را در زمان تعیین شده انجام دهید تا مقدار صحیحی از دارو را مصرف کنید.

نکات مهم آمپول و قرص وارفارین

اگر قرص وارفارین میخورید یا آپول آن را مصرف میکنید لطفا نکات زیر را رعایت کنید.

مصرف قرص وارفارین در خانم ها

3.6/5 - (9 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Ali چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    سلام بنده ٥٤ ساله ام وداروي لوزارتان ميخورم گاهي كاپتو پريل يا لازيكس ولي همكار ارولوژيستتان معتقدند بدليل اختلال در نعوظ لوزار زياد نخورم ايا ميشود هر روز كاپتو پريل بخورم؟ جايگزين لوزار چيست؟هيدرو كلر تيازيد اختلال جنسي نميدهد همسرم متخصص كو دكان هست متشكرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علي سه شنبه ۲۵ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام من ٣٣ سال سن دارم تازه انژيو كردم و ٢ تا رگ منو استند گذاشتن در ضمن سال٩4 بر اثر سكته قلبي هم يك رگ منو ٢ تا استند گذاشتند، الان 4 روز از انژيو من ميگذره ، و من اونجا روم نشد به دكترم بگم ميتونم ترامادول مصرف كنم يا نه ، چون بنده در اخر هفته ها ٣٠٠ ميلي گرم ترامادول مصرف ميكنم ميخواستم ببينم ايرادي نداره ؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    با سلام .پدرم 67 سال دارد .که متاسفانه عمل آنژیوگرافی در خصوص رگ اصلی قلب انجام داده و متاسفانه گرفتگی سه رگ فرعی دارد که فعلا دکتر گفته با دارو شاید رفع شود. داروهای داده شده:پلاویکس(صبح1)-آس آ80(صبح1)-کاردیلکس(صبح و شب 12)-لوزاور25(صبح و شب 14)-آتورواستاتین40(شب1) -پنتوپرازول20(صبح نیم ساعت قبل از صبحانه) -اسپیرونولاکتون25(صبح و شب 1) همچنین پدرم دارای دیابت نوع 2 می باشد و صبح و بین روز قندش 250 میباشد، پیش دو دکتر غدد رفتیم: اولی=گلیبوتکس5(هر 8ساعت )و زیپتین100(صبح1) را تجویز کرده دومی=زیپمت50500(12ساعت1عدد بعد از غذا) و دیابزید 60(صبح1عدد اگر قند خون پایین 200 و صبح یک و نیم اگر قند خون بالای 200) حال سوال اینجانب : داروهای کدام دکتر را برای دیابت شما صلاح می دانید مصرف شود با توجه به اینکه با داروهای قلب که ذکر شد ،تداخل نداشته باشند؟؟ ممنون میشوم شما هم نظر و تجویزی جهت درمان داشته باشید. سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      هيچكدام تداخل ندارد
  • تصویر کاربر SADEGH جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    باسلام.همسربنده درهفته بیست ویکم بارداری دوقولویی است.ایشان ازطریق آی وی اف باردارشده.دکترش براش آمپول آنوکساپارین سدیم تجویزکرده.در بروشور آمپول نوشته خانم های باردار برای استفاده از این دارو احتیاط کنند.الان مانگران هستیم.خواستم بدونم آیا این آمپول برای بارداری همسرم ضرری ندارد؟ درضمن سن همسرم 36سال است اولین بارداریش میباشد قرصهای آهن وویتامین بی و آسپرین وشیاف سیکلوژست نیزاستفاده میکند باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      ضرري ندارد
      و بخشي از پيشگيري است
  • تصویر کاربر لیلا سه شنبه ۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    تجویز نیتروگیلیسیرین و پراپرانولول همزمان صحیح است
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      مشكلي ايجاد نميكند
  • تصویر کاربر پیمان یکشنبه ۲۲ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    سلام وقت شما بخیر و شادی. ببخشید من حدود هشت ماه هست ایندرال ده میلی استفاده میکنم. هر سری هم به پزشک مراجعه میکنن میگن که یک ماه استفاده کن خوب میشی. مشکل من احساس سر گیجه و سنگینی رو قلبم هست.به چندین پزشک مراجعه کردم اکو و تست ورزش هم دادم ولی متاسفانه هیچ بهبودی حاصل نشده و یا شاید کم.البته احساس میکنم استرس تو وجودم رخنه کرده بافتهای بدنمو تسخیر کرده.ضربان قلبم بین 60 تا 80 هست. اما پزشکها میگن آریتمی داری و نوار قلبت استرس فول هست. چگونگی ترک قرص ایندرال 10؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۲ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر