دکتر محمد حسین نجفی

بالغین تنها کسانی نیستند که تحت تاثیر فشار خون بالا یا چربی خون قرار می گیرند. کلسترول بالا در کودکان نیز می تواند باعث ایجاد نگرانی هایی در رابطه با سلامتی دوران بزرگسالی آنها گردد.

کلسترول بیش از حد سبب ایجاد ساختارهایی مانند پلاک در دیواره رگهای خونی می گردد که خون را به قلب وسایر اندامها می برند. پلاک ها می توانند رگها را باریک کنند و حتی سبب انسداد رگها و جلوگیری از جریان خون به قلب شوند که در نتیجه مشکلات قلبی ایجاد می شود. کلسترول زیاد همچنین سبب ساز سکته نیز می تواند باشد.

کلسترول کودکان

به چه علتی کلسترول کودکان بالا می رود؟

کلسترول بالا در کودکان به سه عامل بستگی دارد : وراثت، تغذیه، چاقی. در بیشتر موارد این کودکان والدینشان نیز دچار سطوح افزایش یافته کلسترول می باشند.

تشخیص کلسترول بالا در کودکان چگونه انجام می گیرد؟

متخصصان سلامت کلسترول خون را در سنین مدرسه با یک آزمایش خون ساده تشخیص می دهند. انجام آزمایش بویژه زمانیکه فرد خویشاوندان مبتلا به بیماریهای قلبی دارد یا پدرو مادرش به این وضع دچارند ضروری به نظر می رسد. نتیجه آزمایش خون نشان خواهد داد که کودک کلسترول بالایی دارد یا نه؟

آزمایش چربی خون کودکان

راهنماییها و پیشنهادات به روزشده  در رابطه با درمان کلسترول بالا در کودکان ۸ ساله و بالاتر بوسیله آکادمی بیماریهای کودکان آمریکا در جولای ۲۰۰۸ صادر شده است.

این راهنماها درمانهای پزشکی برای سطوح افزایش یافته ی LDL  ( کلسترول بد) را پیشنهاد می دهند، در بیمارانی بدون هیچ فاکتور خطر برای بیماریهای قلبی، اگر تغییرات رژیم غذایی موفقیت آمیز نباشد، این دستورالعمل های توصیه شده، روشهای پزشکی برای LDL بالا رفته هستند که در سطوح بالاتر از ۱۹۰ به حساب می آیند.

درمان پزشکی برای افرادیکه سطحLDL  خونشان از ۱۶۰ میلی گرم بر دسی لیتر بالاتر و سابقه ی خانوادگی برای بیماری قلبی باشروع قبل از سن بلوغ دارند، و یا سایر ریسک فاکتورها از قبیل چاقی، فشار خون بالا و استعمال دخانیان را دارند پیشنهاد می گردد. و برای افرادیکه  LDL  بالای ۱۳۰ میلی گرم بر دسی لیتر دارند در صورت وجود دیابت درمان ضرورت می یابد.

کلسترول بالا در کودکان را چگونه می توان درمان کرد؟

کلسترول

بهترین راه برای درمان کلسترول بالا در کودکان داشتن برنامه ی غذایی و ورزشی برای کل افراد خانواده است که اگر این ها تاثیرات دلخواه را اعمال نکردند آنگاه دارو درمانی برای کودکان بالای هشت سال باید در نظر گرفته شود. برخی از این داروها که در کودکان مورد استفاده قرار می گیرند کلستیرامین، کلستیپول، کلسولام می باشند. مطالعات اخیر بی خطر بودن مصرف داروهای کلاس استاتین را برای کلسترول بالا در کودکان را مورد حمایت قرار داده اند. سطح کلسترول کودکان ۳ ماه بعد از اعمال رژیم غذایی ومصرف دارو باید کنترل شود.

کمک برای کاهش کلسترول بالا در کودکان

با تشویق فرزندانتان به انجام اقدامات زیر می توانید به آنها در کم کردن کلسترولشان کمک کنید:

۱- غذاهایی با چربی تام کم بخورید که شامل کلسترول و چربی های اشباع می باشد. میزان چربی که کودکان روزانه باید مصرف کنند ۳۰ درصد یا کمتر از ۳۰ درصد از کل کالری است که روزانه مصرف می کنند ( ۴۵ یا ۶۵ گرم چربی در روز) البته این میزان در رابطه با کودکان زیر ۲ سال کاربردی ندارد.

۲- آکادمی بیماریهای رایج کودکان در آمریکا پیشنهاد داده است که کودکان ۲ ساله و یا پایین تر از ۲ سال باید رژیم غذایی سالم مطابق با راهنمای ارائه شده متناسب با تغذیه ی آمریکاییان را مصرف کنند. که این رژیم غذایی شامل محصولات لبنی کم چرب می باشد. برای کودکان ۱۲ ماه تا ۲ سال  که اضافه وزن یا چاقی دارند و یا سابقه ی خانوادگی برای بیماری قلبی استفاده از سیر با چربی پایین پیشنهاد می گردد.

۳- بطور منظم ورزش کنید. ورزش منظم هوازی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، دو و شنا کمک می کنند که سطح HDL فرد افزایش یافته و میزان خطر بیماریهای قلبی براساس سابقه ی خانوادگی شما کاهش می یابد.

ورزش برای کاهش چربی خون

۴- وزن خود را دریک محدوده سالم نگه دارید. چربی های غیر اشباع را جایگزین چربی های اشباع کنید. چربی های اشباع در دمای اتاق جامدند و اکثرا از جانوران، نارگیل، و روغن پالم بدست می آید. چربی های غیر اشباع اکثرا در دمای اتاق مایع هستند و از گیاهان بدست می آیند. روغن زیتون، روغن کانولا، روغن بادام زمینی نمونه هایی از چربی های غیر اشباع هستند.

۵- غذاهای متنوع بخورید تا تمام مواد غذایی مورد نیاز فرزندتان تامین شود.

برنامه غذایی متنوع

۶- کودکان و نوجوانانیکه میزان LDL بدنشان بالاتر از سطح مورد نظر بیشتر است در معرض بیماریهای قلبی قرار می گیرند و این افراد باید تحت مشاوره ی تغذیه ای قرار گرفته و برنامه ی ورزشی منظمی را دنبال کنند.

برنامه غذایی برای کاهش کلسترول بالا در کودکان

– برای صبحانه

میوه، غلات، بلغور جو دو سر و ماست از بهترین انتخاب ها برای صبحانه می باشند. شیر بدون چربی یا کم چرب را بجای شیر پرچرب با ۲ % چربی انتخاب کنید.

– برای شام و نهار

بجای سرخ کردنی از غذاهای گریل شده و پخته شده استفاده کنید. از نانهای سرشار از غلات برای تهیه ی ساندویچ استفاده کنید تا غذای سالمتری داشته باشید. به فرزندانتان کراکر سرشار از غلات فلفل قرمز، و تاس کباب بدهید. پاستا، لوبیا، برنج، ماهی، و طیور بدون پوست را نیز در سبد غذاییتان قرار دهید. میوه ها را همیشه بصورت تازه و با پوست همراه با میل کنید.

– میان وعده

میوه ، سبزیجات، نان،غلات میان وعده های مغذی برای کودکان هستند. کودکان باید از مصرف نوشابه های گازدار یا بدون گاز خودداری کنند.

چربی خون بالا به مررو زمان موجب گرفتگی عروق می شود و برای تشخیص این گرفتگی بهترین راه عمل آنژیو قلب است.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.7/5 - (9 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر امید یکشنبه ۴ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    با سلام خسته نباشید دکتر میخواستم بدونم توی بازوی چپ یه رگ هست مثل قلب داره میزنه قشنگ پیداس روی پوستم نگاه میکنم بالا پایین میشه اینم بگم چندین بارم چند جای دیگم هم گرفتگی داشتم خوب میشد الان دو روز این بازوم داره رگش گیر میکنه احتمال غلظت خونم هم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۴ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      احتمالا چيز مهمي نباشه
      ولي بايد معاينه شويد تا علت مشخص شود
  • تصویر کاربر فرانک چهارشنبه ۱۷ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 308 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر عزیز و تشکر
    پدر من 83 ساله ولی آدم سر حالی است و از 3 سال پیش علایم خفیفی از ضعف حافظه و به ندرت غیر معقول شدن را در ایشان میدیدیم و گهگاه سر دردهایی که به قول خودش بیخ چمشش بود . ضمنا حدود ده سال است که داروی فشار خون میخورن .
    دو هفته پیش با سردرد بسیار شدید و بعد از MRI و آنژیو گرافی از مغز " تشیص AVM مغزی داده شد که قابل عمل نیست و آقای دکتر قناعتی آمبولیزاسیون اندوواسکولار ر را به دلیل بزرگی و مکان آن رد کردن و گفتن مثل این است که یک بمب در سرشان هست که با این کار منفجر میشود . حالا ما فقط radiosurery را داریم که نمیدانیم انجامش فایده دارد یا فقط باعث به هم خوردن آرامش بیمارمان میشود و عوارضی دارد ؟. اگر با دارو بخواهیم پیش برویم فایدهای دارد ؟ برایشان کاربامازپین تجویز شده است . ایا داروی بهتری وجود دارد( اقای دکتر من در امریکا دانشجو هستم فعلا امکان امدن به ایران را ندارم و خواهش میکنم در حد امکان راهنمایی کنید فامیل من در شهرستان بدون امکاناتی هستند) با آرزوی سلامتی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۷ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      در اين مورد بايد با دكتر مغز و اعصاب مشورت كنيد
      در حوزه تخصص من نيست
  • تصویر کاربر سارا شنبه ۱۶ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر نجفی عزیز. از کرمانشاه مزاحم میشم. 6 سال پیش بدون هیچ سابقه بیماری بطور ناگهانی در حین خاراندن سمت راست گردنم متوجه درد عجیبی شبیه سرما و لمس شدگی منتشر شونده شدم. که این حس عجیب دوید در بازوی راستم تا انتهای انگشتان. و 5 ثانیه طول کشید. بعد ازون دیگه سمت راست گردنم دچار حساسیت به لمس بود طوریکه هر تحریکی براش آغازگر درد بود. به دکترای زیادی مراجعه کردم. اهمیت نمیدادن و میگفتن چیز مهمی نیست مال استرسه و یه مشت قرص اعصاب بهم میدادن بدون هیچ فایده ای. پیش متخصص ها هم میرفتم انواع ام آر آی و آزمایشات خون و نوار عصب و مغز و سی تی اسکن و... رو ازم میگرفتن و میگفتن چیزی توش نیست که توجه رو جلب کنه. و بدین ترتیب سال بسال بر شدت مشکلم افزوده شد. هر چی میگذشت شدت حساسیت به لمسم بیشتر و منطقه درگیر هم وسیع تر میشد. از زیر گردنم شروع شد. بسمت قفسه سینه. و شکم و کمر و پا. بطوریکه الان دقیقأ نیمه راست بدنم دچار آلودینیا و هیپرستزی هست کمی هم به صورت و دست راستم رسیده. حساسترین قسمت و تحریک پذیرترین قسمت همچنان گردنمه و بالای قفسه سینم سمت راست شکمم زیر دنده هام. سالهای اول اصلا بشدت الان نبود. کم کم علاوه بر آلودینیا. هیپرستزی و حساسیت به سرما و باد هم اضافه شد. الان در شرایطی هستم که کوچکترین عوامل بیرونی. محرک دردم هستن. بر خلاف اوایل که مثلا به سرما حساس نبودم. ضمنا یه رگ سفت مثل پلاستیک کنار مچ دست راستمه زیر ورید مدیان بسمت انگشت شصت که بشدت سفت و کشیده شده و نبض تندی داره انگار از یه جا تحت فشاره فکر کنم عصب رادیال باشه اسمش. خیلی خشک و سفت شده. قبل از بیماریم هیچوقت همچین تفاوتی بین دو رگ دست راست و چپم نبوده و این میتونه یه علامت مهم باشه که دکترا بهش توجه نمیکنن. همچنین قدرت نبض رادیال دست راستم یک چهارمه دست چپه! و دیگر اینکه به محض اینکه جایی از بالاتنه م رو بخارونم موهای بدنم و دستم بشدت سیخ میشن!! شرایطی که هیپرستزی من رو تشدید میکنه: سرما.. هوای سرد هیپرستزی و حساسیت و تحریک پذیری پوستم رو 20 برابر میکنه طوریکه با برخورد یه انگشت دردم شروع میشه. فعالیت شدید.. هرچه بیشتر فعالیت کنم و خسته بشم انقباض و تحریک پذیری بدنم شدیدتر میشه یعنی بعد از یه روز خسته کننده فعال هیپرستزیم 15 برابر میشه. استرس و عصبانیت..  استرس و ترس و خشم تحریک پوستم رو ده برابر میکنه. شب هنگام... حساسیت و هیپرستزیم در شب تقریبا 10 برابره اول صبحه. در شب خیلی حساستر هست پوستم. شرایط کنونی من:  در حال حاضر تحمل پوشیدن لباس. استحمام منظم. سرما. خواب صحیح. و هیچگونه فعالیت صحیحی ندارم چون بدنم بشدت تحریک پذیره و به کلی از زندگی و اجتماع ساقط شدم. علامت دیگری که به مشکلم اضافه شده اینکه اکثر اوقات بعد از تحریک پوستم حتا اگر در خواب باشم دستم رفلکس چنگ شدن و باز و بسته شدن غیر ارادی نشون میده. دردی که در بدنم میپیچه بیشتر حس سرما و یخ زدگی هست که اول به دست راستم. بعد شکم و کمرم و پام بعد در صورتم میپیچه و در آخر انگشتام خودبخود باز و بسته میشن و درد تموم میشه. کل درد به 30 ثانیه رسیده. بیشترین درد توی دست راستم میاد. من از ترس تحریک پوستم در هیچ جمعی حاضر نمیشم و در واقع دیگه زندگی برام باقی نمونده. داروهایی که تا کنون مصرف کردم. آلپرازولام. آمیتریپتیلین. فلوکسامین. دولوکستین. گاباپنتین. لایریکا. و... که هیچکدوم سودی بحالم نداشتن الان روزی 1 یا 2 تا گاباپنتین300 میخورم کمی تحریک رو کم میکنه فقط. در حدیکه بتونم بدون تحریک برخورد لباسام راه برم!
    تشخیص های احتمالی که برام مطرح کردن. یه پزشک بسیار دلسوز و محترم که به گفته خودشون عضو انجمن تی او اس امریکا بودن بهم گفتن مریض مثل تو زیاد دیدم کارم تی او اس هست این واسکولار تی او اس یا سندرم خروجی قفسه سینه س. و چون مزمن شده بعلت عدم خونرسانی صحیح به اعصاب سمپاتیکت این هیپرستزی رو ایجاد کرده.  بهم ورزش داد گفت انجام بده قطعا خوب میشی. اما من بعده مدتی که ورزشام نتیجه نداد دیگه ناامید شدم. نوروپاتی حسی. درد مرکزی. درد سمپاتیکی. درد با کامپونت سمپاتیک SMP. سندرم درد منطقه ای دیستروفی سمپاتیکی، و حساسیت شاخ خلفی نخاعی رو هم پزشکان مطرح کردن. من میخوام بدونم آنژیوی عروق یا راه دیگه ای هست که قطعی تایید یا رد کنه من تی او اس دارم یا نه؟ هر تستی باشه انجام میدم بخدا. چون خودمم به این مشکل شک دارم با توجه به ورم رگ دستم. و میخام بدونم چجوری میشه تشخیص قطعی داد که من دچار واسکولار تی او اس هستم یا نه. یک فیزیوتراپ همکارتون تزریق تشخیصی بوتاکس به اسکالن و پکتورالیس رو بهم پیشنهاد کردن. اما ترسیدم. نظر شما چیه دکترجان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۶ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      اين شرح خال بسيار مفصله
      بدون معاينه نميشه چيزي رو تشخيص يا رد كرد
      شما قطعا مشكلات اضطراي
      بي و وسواس داريد
      اما براي بررسي بيشتر بايد اول نوار عصب و عضله انجام بديد و معاينه شويد
    2. تصویر کاربر سارا شنبه ۱۶ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دکترجان من ادم وسواسی و استرسی ای نبودم بعده این بیماری و بعده پیشرفت های زیادی که داشته و دکترا تشخیص ندادن دچار اضطراب شدم. ینی بنظر شما این علایم به توراسیک اوتلت و گرفتگی عروقی نمیخوره؟ آنژیوگرافی و ونوگرافی لازم ندارم؟
    3. تصویر کاربر سارا شنبه ۱۶ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام دکترجان من ادم وسواسی و استرسی ای نبودم بعده این بیماری و بعده پیشرفت های زیادی که داشته و دکترا تشخیص ندادن دچار اضطراب شدم. ینی بنظر شما این علایم به توراسیک اوتلت و گرفتگی عروقی نمیخوره؟ آنژیوگرافی و ونوگرافی لازم ندارم؟
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۶ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بايد ويزيت و معاينه شويد
      بدون معاينه نميشه اظهار نظر كرد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Vali جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    درسال65 استنس گذاشته ام همیشه در چکاب دوره ای نتیجه اکو 55و50بوده امروز اکو گرفتم 45{7398a51fcb72665d2aeff3fa426023f898ee5227a24189a504a0c7389947f84e}شده نگران شدم خواستم بدانم چه اقدامی باید انجام گیرد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بهتره تست ورزش مجدد انجام دهيد كه عروق دوباره دچار گرفتگي نشده باشن
  • تصویر کاربر سارا جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    مدت 5 سال است مبتلا به بیماری واسکولیت - لیدوواسکوپاتی می باشم که روی پاهایم زخم های عمیق ایجاد شده که ماها باقی می ماند و درمانهای مختلفی را امتحان کردم که نتیجه نگرفتم برای درمان این بیماری باید به چه متخصصی مراجعه کنم ؟ آیا درمان این بیماری در تخصص شما می باشد ؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام

      به روماتولوژيست مراجعه كنيد
      اما بهتره يك سونو داپلر شريان و وريد هم انجام بديد و عكسس رو بفرستيد يا مراجعه كنيد
    2. تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۱۳ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      آقای دکتر من بیوبسی انجام دادم واسکولیت - لیدوواسکوپاتی تشخیص دادند و سونو داپلر شریان و ورید هم انجام دادم گرفتگی مشاهده نشد . داروهای آزاتیوپرین و دافلون و پنتوکسی فیلین و پردنیزولون مصرف میکنم دارای زخم های عمیق و دردناک با ترشحات زیاد و عفونت روی ساق پا ها و قسمت پایینی هردو پا وجود دارد که ترمیم هر زخم حدود 6 تا 8 ماه زمان می برد و بعد از یه مدت کوتاه بعد بهبودی دوباره التهاب و زخم ایجاد می شود . باتوجه به مقاله شما در زمینه واسکولیت میتونم برای درمان تحت نظر شما باشم و به شما مراجعه کنم ؟ من ساکن مازندران هستم .
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      خير بايد به روماتولوژيست مراجعه كنيد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر زهره جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 2642 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر و سپاس از توحهتون.
    پدرم 84 سال دارد و از قدیم دچار عفونت ریه و تنگی نفس و سرفه های مکرر بوده و البته بعدها دچار فشار خون. . منتها جدیدن دچار گرفتگی نفس که شده و راه تنفسی او مسدود شده بوده و سریعن به بیمارستان خاتم منتقل اش کردیم. (البته من خودم نبودم ولی با توجه به صحبت های برادرم این ها را میگویم) پس از اقداماتی که بیمارستان برای باز کردن راه تنفسی کردند , دچار لخته شدن خون و بسته سدن دو عروق قلب وی و در نتیجه سکته قلبی شدند. ابتدا چند روز در بخش مراقبت های ویژه و بعد چند روز در بخش سی سی یو ( اگر اشتباه نکنم) بستری بودند ولی کم کم حالشون بهبود حاصل کرد و پزشک ریه و قلبشون مجوز ترخیص دادند .ابتدا با کمک دیگران و واکر وبعد از چند روز توانستند خودشان حرکت کنند. منتها در این اوضاع دچار گرفتگی صدا نیز شده و نمیتوانند حرف بزنند . نوبت دکتر قلبشون که رفتند پزشکشون راضی بودند و از کرفتگی صدا ش پرسیدند که گفتند به مرور خوب میشوند. ولی پس از مدت 50 روز این گرفتگی صدا هیچ روند بهبودی نداشته است . حال از جنابعالی خواهش دارم که چکار باید کرد که این مشکل ایشون برطرف شود ؟ در ضمن نوبت دکتر ریه شون دو ماه دیگر است . چکار باید کرد که باز دچار سکته نشوند ؟ و یک آدم پیر با این وضعیت تا چند بار سکته, قدرت زنده ماندن دارند؟ چون در طی چند سال پیش هم حدود دو سه بار سکته داشته اند منتها نوار قلبشون در قبل خوب نشون میداده ولی جدیدن باز کردن راه تنفسی اش در بیمارستان خاتم منجر به نوسانات قلبی ایشون شده است. سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      احتمالا گرفتگي صدا به خاطر لوله گذاري هست و برطرف ميشه ولي بهتره به دكتر entهم مراجعه كنيد
      بايد داروهاشونو مرتب مصرف كنن ولي به هر حال خطر صفر درصد نميشه
      در كل بهتره ويزيت شوند
  • تصویر کاربر پری دوشنبه ۱۱ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    آقای دکتر مادرمن 61 سال سن داره وعمل قلب باز انجام داده حدود7سال پیش .دیروزآنژیو کرد وگفتن سه تا ازرگاش گرفته .وگفتن دوهفته دیگه یا بالن بزنه یا عمل باز.میخواستم بدونم چنددرصد احتمال عمل قلب باز هست بالن چی؟آیا عملش واسه بار دوم خطرناکه ؟ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۱ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      بايد سي دي ديده شود
      به اين شكل اظهار نظر ممكن نيست
  • تصویر کاربر پروین دوشنبه ۲۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر من متولد سال 1367 هستم و متاسفانه از سال 1377 به دیابت مبتلا شدم و از سال 89 هم به ام اس مبتلا شدم حالم تا سال 95 خوب بود ولی از سال 95 به دلیل استرس زیاد بستری شدم بیمارستان و تو این مدت اخیر هم قندم همش بالا یا پایین میره و پای چپم مشکل پیدا کرده و تو راه رفتن دچار مشکل هستم گاهی اوقات عروق و عضلات پاهام میگیره به صورتی که آرزوی مرگ میکنم و الان دو روزه پاهام همش داغه و یه حس بدی پشت پام از زانو به پایین هست میخواستم ببینم علتش چی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۱ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر صدیقه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام.
    من 21 سالم هست.
    من مادر زادی تنگی آئورت داشتم.دو بار آنژیو گرافی انجام دادم 7سال پیش فنر گذاشتم.
    چهار سال پیش باردار شدم.خیلی اذیت شدم تو اتاق عمل.سر بهوش اومدن.سه روز در بخش ICUبستری شدم.
    الان میخام باز باردار بشم.به نظر شما خطر داره باز؟ چهار سال پیش 17 سالم بود.الان که 21 سالم هست برام آسون تر نشده..یا باز خطر داره...؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر Mohamad جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    داخل ساق پای راستم از قوزک پا به بالا به میزان چهار پنج انگشت سمت داخل ساق پا درد احساس می کنم و هر وقت دست میزنم درد رابیشتر احساس می کنم ضربه وفعالیت سنگینی نداشتم علت چیست ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر