دکتر محمد حسین نجفی

آسپرین یا همان قرص آ اس آ دارویی است که به طور بسیار گسترده ای استفاده می شود. یک گزارش می گوید که مردم در ایالات متحده هر ساله حدود ۱۹ میلیارد قرص آسپرین مصرف می کنند. اما برخی از مردم زمانی که آسپرین و یا داروهای از انواع آسپرین مصرف می کنند، به آن واکنش نشان می دهند.

قرص آ اس آ یکی از قدیمی ترین داروهای موجود در بازار است. که برای اولین بار در سال ۱۸۹۷ ساخته شد و برای اولین بار در سال ۱۸۹۹ به فروش رسید. در آغاز، به طور عمده برای دردهای جزئی و درد و برای پایین آوردن تب مورد استفاده قرار گرفت. در طول سالیان، پزشکان راه های دیگر استفاده از این دارو پیدا کردند.

سکتهدر حال حاضر قرص آ اس آ توسط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی روزانه مصرف می گردد. که به پیشگیری از تشکیل لخته های خونی که می توانند عروق را مسدود نمایند، کمک می کند.

عوارض قرص آ اس آ

یک واکنش مضر پس از مصرف آسپرین یا داروی های از نوع آسپرین شامل علایم تنفسی یا حساسیت پوست (مانند بثورات خارش دار یا کهیر) است که حساسیت به آسپرین نامیده می شود.

فرد ممکن است از طریق مصرف یک دوز درجه بندی شده آسپرین، دچار چنین مشکلاتی شده باشد. بنابراین بهترین راه حل مراجعه به متخصص قلب و عروق و اعلام دوز آسپرین مصرفی ست. پزشک از طریق بررسی علایم، نسبت به درمان شما اقدام می نماید. درمان حساسیت زدایی قرص آ.اس.آ می تواند دوره آسم و سینوزیت مزمن شما را بهبود بخشد.

تست استرس نشان دهنده عملکرد قلب

اگر من حساس به قرص آ اس آ هستم، چگونه می توانم آن را بفهمم ؟

افراد حساس به آسپرین می توانند علائمی از جمله موارد زیر را داشته باشند:

– کهیر، خارش یا تورم

– تنگی نفس، خس خس سینه و بدتر شدن علائم بینی و سینوس

در موارد نادر، واکنش های جانبی به قرص آ اس آ می تواند جدی و یا حتی مرگبار باشد.

بیماری های تنفسی تشدید یافته توسط قرص آ اس آ کدام است؟

AERD بیماریست که شامل آسم مزمن، سینوزیت با پولیپ بینی و حساسیت به آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) می شود. بیماران مبتلا به AERD علائم تنفسی از قرص آ اس آ یا هر داروی از نوع آسپیرین، از جمله ایبوپروفن و ناپروکسن تجربه می کنند.

قرص asaتقریبا از هر ۱۰ بزرگسال، یک نفر مبتلا به آسم و از هر سه نفر، یک بیمار مبتلا به آسم و سینوزیت با پولیپ های بینی حساس به آسپیرین و داروهای غیر استروئیدی گزارش شده است.

قرص آ.اس.آ۸۰ برای چیست؟

قرص آ.اس.آ۸۰ معمولاً به عنوان داروی تسکین دهنده درد و دردهای جزئی و کاهش تب استفاده می شود. این ماده همچنین یک داروی ضد التهاب است و می تواند به عنوان یک ماده رقیق کننده خون نیز استفاده شود. افرادی که در معرض خطر زیادی برای لخته شدن خون، سکته مغزی و حمله قلبی قرار دارند می توانند از دوزهای کم از آسپرین استفاده کنند.

تاثیر قرص آ اس آ بر فشار خون

فشار خون شریانی یک عامل اصلی خطر در بروز بیماریهای قلبی عروقی و کلیوی است. بنابراین کاهش فشار خون یک راهکار مهم برای کاهش عوارض و مرگ و میر است. از آنجا که آسپیرین با دوز پایین سنگ بنای اصلی در جلوگیری از پیامدهای جانبی قلبی عروقی است، درمان ترکیبی با آسپرین و داروهای ضد فشار خون بسیار رایج است.

قرص آ.اس.آ۸۰ برای چیست

با این حال، تأثیر آسپرین درمانی در کنترل فشار خون موضوعی است که مورد بحث جدی قرار می گیرد. اخیراً گفته شده است که آسپرین باعث کاهش فشار خون می شود و می تواند برای جلوگیری از فشار خون بالا استفاده شود.

عوارض قرص آ اس آ چه مواردی هستند؟

شایعترین عوارض جانبی آسپیرین درد معده، تهوع، سوزش سر دل می باشد. برخی از افراد مصرف قرص asa به دلیل این عوارض جانبی را قطع می کنند. داروهای پزشکتان به این مشکلات کمک خواهند کرد، بنابراین شما هنوز هم می توانید به طور منظم قرص آ اس آ مصرف کنید.

اگر شما ۴۸ ساعت یا بیشتر قرص asa مصرف نکرده اید و یا اگر دچار یک واکنش بد به آسپرین شده اید به پزشک مراجعه کنید. این واکنش ها می تواند شامل موارد زیر شود:

عوارض قرص آ اس آ⛔ کهیر

⛔ مشکلات بلع

⛔ تورم لبها و زبان

⛔ درد شکم

⛔ تهوع یا استفراغ

حساسیت زدایی آسپرین چگونه صورت می گیرد؟

بیماران مبتلا به AERD می توانند تحت انجام یک روش به نام حساسیت زدایی آسپرین قرار گیرند که می تواند تحمل به آسپرین را در آنها افزایش دهد. حتی بیمارانی که واکنش های تنفسی خطرناک داشته اند نیز از طریق این روش بدون هیچ واکنشی، مجددا قادر به مصرف آسپرین بوده اند. برای این کار، بیمار با AERD با دوز مدرج از آسپرین در طی یک دوره چند روزه به چالش کشیده می شود. پزشک اینکار را با دادن یک دوز بسیار کمی از آسپیرین شروع خواهد کرد و واکنش بدن شما را نظاره گر خواهد بود.

حساسیت زدایی آسپرینحساسیت‌زدایی برای بیمارانی که به آسم حساس به آسپیرین مبتلا هستند با استفاده از مقادیر خیلی کم آسپیرین به صورت خوراکی و در بیمارستان انجام میشود و در طی این مدت، آزمایشهای تنفسی متعددی به مدت چند ساعت بعد از هر بار مصرف آسپیرین صورت می‌گیرد. این کار مدت زمانی طول خواهد کشید اما انجام آن، ارزشش را دارد.

حساسیت زدایی قرص آ اس آ به طور کلی در طی یک دوره چند روزه انجام می شود.

از مزایای حساسیت زدایی آسپرین چیست؟

بیماران مبتلا به AERD از درمان حساسیت زدایی آسپرین سود می برند که شامل کاهش علائم بینی / سینوس و آسم، کاهش اتکا دارو، بهبود کیفیت زندگی، کاهش استفاده از خدمات سلامتی برای آسم است. همچنین نیاز به عمل جراحی سینوس در طول زمان کاهش می یابد.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

4/5 - (197 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جهان جمعه ۱۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب؛ 44 ساله مذکر هستم دو سال پیش توسط آقای دکتر حسینی در بیمارستان رجایی ترمیم دریچه میترال (تعبیه رینگ) انجام شده، شرایط فعلی و وضعیت عروق مطلوب است.آیا امکان دارد بدلیل عوارض ،از قرص آ اس آ استفاده نکنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بهتره که استفاده بشه چون خطر ایجاد لخته دریجه رو کم میکنه

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر

    ببخشید تاثیر متوهگزال 23 در فشار خون چقدره؟ اصلا محسوس هست یا فقط دارویی برای تنظیم ضربان قلب و جلو گیری از اریتمیه؟
    برای شخصی با 25 سال سن و 85 کیلو وزن فشار خون 13
    ممنون و تشکر بی پایان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      اثر ضد فشار خفیف تا متوسط هم داره

  • تصویر کاربر موسی دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت آقای دکتر
    احتراما مادرم دومکاه قبل سکته مغزی کرده اند و تا 98/08/22 دکتر روزی یکعدد برایشان آمپول ناپروکسن داده بودند که تزریق می شد طی مراجعه به پزشک آمپول را قطع و قرص آ. اس . آ 80و آکسابین 10تجویز نمودند در همان روز 08/23که این دوقرص را مصرف نمودند دماغشون خونریزی بسیار زیاد کرد که خون بند نمی آمد مجبور به تزریق آمپول ویتامین k شدیدم پس از اطلاع به دکتر گفتند آکسابین را قطع نموده و آ .اس .آ 80را روزانه یکعدد مصرف شود که متاسفانه مجدد با مصرف یکعدد قرص آسپرین باز دماغ خونریزی کرد ولی خون زود بند آمد خواهشمنداست راهنمایی فرمائید باید چه کنیم خیلی نگران این موضوع هستیم ؟
    باتشکر از زحمات شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۸ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید تست پلاکت انجام دهید

      و اگر نرمال بود اسویکس مصرف کنید

      و از نظر مشکلات بینی به گوش و حلق و بینی مراجعه کنید

      بهتره با مدارک مراجعه کنید

    2. تصویر کاربر موسی شنبه ۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      باسلام
      تشکر از وقتی که زحمتی که کشیدید وپاسخ خوب شما .
      سپاسگزارم
    3. تصویر کاربر موسی شنبه ۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      باتشکر از زمانیکه که بایت پاسخ گذاشتید .
      سپاسگزارم
    4. تصویر کاربر موسی دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      باسلام خدمت آقای دکتر
      احتراما باتوجه به اینکه قبل مطرح شدن شدن سوال توسط دکتر عفونی آزمایش کلی نوشته شده بودآزمایش را خدمت شما ارسال نمودم . خواهشمنداست در خصوص مصرف قرص اسویکس دستورات مقتضی صادرفرمائید .
      ضمنا در جلسه حضوری در مطب شما حضورخواهم رساند باتوجه به مشکلات درحال حاضر این امکان وجود ندارد .
      سپاسگزارم .
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      کم خونی دارید

      پلاکت نرماله

       

      اسویکس روزی یک عدد مصرف کنید و مراجعه کنید

    6. تصویر کاربر موسی دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      باسلام واحترام
      چشم باتشکر از شما
    7. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      خواهش نیکنم

    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر حسینی جمعه ۸ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر مادرم دو تا فنر تو قلبشون گذاشتن یک هفته ای هست آثار کبودی رو پاهاشو ایجاد شده علتش چی میتونه باشه من قرص ها رو به همراه تصویر آثار کبودی براتون میفرستم ممنون میشم راهنمایی کنید قرص هایی که مصرف میکنن آ اس آ ۸۰ - متورال ۵۰ -آتورواستاتین ۲۰ -اسویکس- آملودیپین۵ و دروکانتین۲/۶ هست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۸ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.ممکنه در اثر بیماری لایم باشه

      به متهصص عفونی مراجعه کنید

  • تصویر کاربر وحید شنبه ۱۸ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت اقای دکتر بنده مادری دارم ۷۵ ساله که ب دلیل شکستگی مهره کمر ۷سال هست که ویلچری شده مادرم نارسایی قلبی دارن وقرص قلب مصرف میکنن وفشارخونی هستن مادرم ب دلیل مصرف اسپرین الان پنج بار بستری شدن دربیمارستان بخاطر استفراغ خونی که زخم اثنی عشر گرفتن دکتر گفتن بخاطر مصرف اسپرین هست مادرم همراه اسپرین قرص پنتو پرازول هم مصرف میکرد الان یکساله خودم قرص اسپرین نمیدم بهش وخونریزی نکردن تا اینکه مجددا دکتر قلب ویزیت کردن گفتن قرص اسپرین مصرف کنن همراه با قرص پنتو پرازول اقای دکتر من ماندم چکارکنم ایا مصرف کنن قرص اسپرین چون اگه مصرف کنن باز دچار خونریزی میشن درضمن کارکرد قلب مادرم پارسال ۶۰ درصد بود بعد یکسال شده ۴۰ درصد چکارکنم قرص اسپرین بخوره یانخوره نمیدونم‌چکارکنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      قرص اسویکس بدهید همراه پنتوپرازول ۴۰ روزی دوبار

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر , من 21 سالمه مدتی سرگیجه دارم, شبیه به بیماری منیر... میخواستم بدونم اگه یک عدد قرص آ س أ بخورم , مشکلی نداره؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      تاثیر روی شرایط شما نداره

    2. تصویر کاربر رضا شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)
      ببخشید تاثیر روی سلامت منظورتونه یا تاثیری زیان اور برروی بیماری؟؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      تاثیری نداره

      نه یود نه زیان

    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      تاثیری نداره

      نه سود نه زیان

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام اقای
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      سوالتون چیه

  • تصویر کاربر Sahel شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید.اقای دکتر در رابطه فشار خون مادرم قبلا هم سوال کردم آقای دکتر فشار مادرم هنوزم نزدیکی یک هفته س که بالاس و پایین نمیاد و از ۱۷ پایین تر نمیاد به بیمارستان مراجعه کردیم دکتر قرص زیر زبانی گذاشت با امپول ولی بازم تغییر نکرد چن سال نزدیکی ۱۰ سال به متخصص قلب عروق که مراجعه کرد دکتر دارو آتنولول ۵۰ و تریامترن اچ داد که در این ده سال خوب بود ولی دوباره به یک دکتر دیگه رفت دکتر داروش تغییر داد و دارو لوزارتان ۵۰ داد با آ س آ داد بعد مصرف ۴۵ روز که گذشته فشارش اینجوری شده آیا میشه علتش همین تغییر دارو باشه؟؟باید با این دارو ها چیکار کنه آیا دارو قبلش استفاده کنه بهتر نیست لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بله

      باید مجدد دارو عوص شود و سونو از نظر تنگی شریان کلیه تنجام دهند

  • تصویر کاربر Sahel چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید مادرم فشار خون داره یه چن روزیه مکرر میره بالا مثلا اگه ۱۲ باشه یهو میشه ۱۸ یعنی کلا فشارش بازی میکنه به دکتر هم رفته قرص واسه جلوگیری از سکته هم دادن ک اسم داروش asa80است میشه راهنمایی کنید چطور کنترلش کنه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۷ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      نوسان فشار نعمولا در زمینه اصطرابه

      اگر اضطراب دارند به روانپزشک مراجعه کنید و اگر نه جهت معاینه و بررسی مراجعه کنید

  • تصویر کاربر مهتاب سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت اقای دکتر.وقت بخیر. کسی ک اسپرین 80 استفاده میکنه میتونه از. زالربان 10 استفاده کنه بجای اون. مچکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۹ مهر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      خیر

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر