دکتر محمد حسین نجفی

آسپرین یا همان قرص آ اس آ دارویی است که به طور بسیار گسترده ای استفاده می شود. یک گزارش می گوید که مردم در ایالات متحده هر ساله حدود ۱۹ میلیارد قرص آسپرین مصرف می کنند. اما برخی از مردم زمانی که آسپرین و یا داروهای از انواع آسپرین مصرف می کنند، به آن واکنش نشان می دهند.

قرص آ اس آ یکی از قدیمی ترین داروهای موجود در بازار است. که برای اولین بار در سال ۱۸۹۷ ساخته شد و برای اولین بار در سال ۱۸۹۹ به فروش رسید. در آغاز، به طور عمده برای دردهای جزئی و درد و برای پایین آوردن تب مورد استفاده قرار گرفت. در طول سالیان، پزشکان راه های دیگر استفاده از این دارو پیدا کردند.

سکتهدر حال حاضر قرص آ اس آ توسط افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی روزانه مصرف می گردد. که به پیشگیری از تشکیل لخته های خونی که می توانند عروق را مسدود نمایند، کمک می کند.

عوارض قرص آ اس آ

یک واکنش مضر پس از مصرف آسپرین یا داروی های از نوع آسپرین شامل علایم تنفسی یا حساسیت پوست (مانند بثورات خارش دار یا کهیر) است که حساسیت به آسپرین نامیده می شود.

فرد ممکن است از طریق مصرف یک دوز درجه بندی شده آسپرین، دچار چنین مشکلاتی شده باشد. بنابراین بهترین راه حل مراجعه به متخصص قلب و عروق و اعلام دوز آسپرین مصرفی ست. پزشک از طریق بررسی علایم، نسبت به درمان شما اقدام می نماید. درمان حساسیت زدایی قرص آ.اس.آ می تواند دوره آسم و سینوزیت مزمن شما را بهبود بخشد.

تست استرس نشان دهنده عملکرد قلب

اگر من حساس به قرص آ اس آ هستم، چگونه می توانم آن را بفهمم ؟

افراد حساس به آسپرین می توانند علائمی از جمله موارد زیر را داشته باشند:

– کهیر، خارش یا تورم

– تنگی نفس، خس خس سینه و بدتر شدن علائم بینی و سینوس

در موارد نادر، واکنش های جانبی به قرص آ اس آ می تواند جدی و یا حتی مرگبار باشد.

بیماری های تنفسی تشدید یافته توسط قرص آ اس آ کدام است؟

AERD بیماریست که شامل آسم مزمن، سینوزیت با پولیپ بینی و حساسیت به آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) می شود. بیماران مبتلا به AERD علائم تنفسی از قرص آ اس آ یا هر داروی از نوع آسپیرین، از جمله ایبوپروفن و ناپروکسن تجربه می کنند.

قرص asaتقریبا از هر ۱۰ بزرگسال، یک نفر مبتلا به آسم و از هر سه نفر، یک بیمار مبتلا به آسم و سینوزیت با پولیپ های بینی حساس به آسپیرین و داروهای غیر استروئیدی گزارش شده است.

قرص آ.اس.آ۸۰ برای چیست؟

قرص آ.اس.آ۸۰ معمولاً به عنوان داروی تسکین دهنده درد و دردهای جزئی و کاهش تب استفاده می شود. این ماده همچنین یک داروی ضد التهاب است و می تواند به عنوان یک ماده رقیق کننده خون نیز استفاده شود. افرادی که در معرض خطر زیادی برای لخته شدن خون، سکته مغزی و حمله قلبی قرار دارند می توانند از دوزهای کم از آسپرین استفاده کنند.

تاثیر قرص آ اس آ بر فشار خون

فشار خون شریانی یک عامل اصلی خطر در بروز بیماریهای قلبی عروقی و کلیوی است. بنابراین کاهش فشار خون یک راهکار مهم برای کاهش عوارض و مرگ و میر است. از آنجا که آسپیرین با دوز پایین سنگ بنای اصلی در جلوگیری از پیامدهای جانبی قلبی عروقی است، درمان ترکیبی با آسپرین و داروهای ضد فشار خون بسیار رایج است.

قرص آ.اس.آ۸۰ برای چیست

با این حال، تأثیر آسپرین درمانی در کنترل فشار خون موضوعی است که مورد بحث جدی قرار می گیرد. اخیراً گفته شده است که آسپرین باعث کاهش فشار خون می شود و می تواند برای جلوگیری از فشار خون بالا استفاده شود.

عوارض قرص آ اس آ چه مواردی هستند؟

شایعترین عوارض جانبی آسپیرین درد معده، تهوع، سوزش سر دل می باشد. برخی از افراد مصرف قرص asa به دلیل این عوارض جانبی را قطع می کنند. داروهای پزشکتان به این مشکلات کمک خواهند کرد، بنابراین شما هنوز هم می توانید به طور منظم قرص آ اس آ مصرف کنید.

اگر شما ۴۸ ساعت یا بیشتر قرص asa مصرف نکرده اید و یا اگر دچار یک واکنش بد به آسپرین شده اید به پزشک مراجعه کنید. این واکنش ها می تواند شامل موارد زیر شود:

عوارض قرص آ اس آ⛔ کهیر

⛔ مشکلات بلع

⛔ تورم لبها و زبان

⛔ درد شکم

⛔ تهوع یا استفراغ

حساسیت زدایی آسپرین چگونه صورت می گیرد؟

بیماران مبتلا به AERD می توانند تحت انجام یک روش به نام حساسیت زدایی آسپرین قرار گیرند که می تواند تحمل به آسپرین را در آنها افزایش دهد. حتی بیمارانی که واکنش های تنفسی خطرناک داشته اند نیز از طریق این روش بدون هیچ واکنشی، مجددا قادر به مصرف آسپرین بوده اند. برای این کار، بیمار با AERD با دوز مدرج از آسپرین در طی یک دوره چند روزه به چالش کشیده می شود. پزشک اینکار را با دادن یک دوز بسیار کمی از آسپیرین شروع خواهد کرد و واکنش بدن شما را نظاره گر خواهد بود.

حساسیت زدایی آسپرینحساسیت‌زدایی برای بیمارانی که به آسم حساس به آسپیرین مبتلا هستند با استفاده از مقادیر خیلی کم آسپیرین به صورت خوراکی و در بیمارستان انجام میشود و در طی این مدت، آزمایشهای تنفسی متعددی به مدت چند ساعت بعد از هر بار مصرف آسپیرین صورت می‌گیرد. این کار مدت زمانی طول خواهد کشید اما انجام آن، ارزشش را دارد.

حساسیت زدایی قرص آ اس آ به طور کلی در طی یک دوره چند روزه انجام می شود.

از مزایای حساسیت زدایی آسپرین چیست؟

بیماران مبتلا به AERD از درمان حساسیت زدایی آسپرین سود می برند که شامل کاهش علائم بینی / سینوس و آسم، کاهش اتکا دارو، بهبود کیفیت زندگی، کاهش استفاده از خدمات سلامتی برای آسم است. همچنین نیاز به عمل جراحی سینوس در طول زمان کاهش می یابد.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

4/5 - (197 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پروین چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    سلام مادرم قرص آکسابین را به صورت 15دوز صبح و 15دوز شب مصرف می‌کرده ولی به دلیل سطح پایین گلبول قرمز که 9 است دارو را قطع کردیم آیا داروی جایگزینی می شود تجویز کرد یا دوز را کمتر کرد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      علت کم خونی باید مشخص شود
  • تصویر کاربر نرگس پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    مامانم ۴۵ سالشه و فشار خونشون نرماله جز وقتایی که اضطراب دارن ..و از طرفی هم بیماری و ناراحتی های قلبی تو خانواده ماامانم رایج هستش و پدر و مادر و خواهرشون بر اثر حمله قلبی فوت شدن ..خانواده پدرم هم سابقه بیماری قلبی دارن
    مامانم و بابام میتونه قرص آ اس آ رو بدون تجویز پزشک مصرف کنه ؟ اگه میتونن دوزش چقدره ؟
    تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      خیر...تیاز به ویزیت پزشک و چک آپ قلبی عروقی
  • تصویر کاربر نگار پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر گرامی وقتتون بخیر . خسته نباشید .ببخشید مادرم یک بار ۲۰ سال پیش انزیو کردند گرفتگی رگ نداشتند .به مدت ۸ ساله اسپرین مصرف می کنند . منتها دکترشون گفتند دیگه لازم نیست اسپرین بخوری . نارسایی قلبی دارن و پمپاژقلبشون ۴۰ درصد هست . بلوک بطنی دارند .و اریتمی دهلیزی .
    ایا اگر اسپرین رو قطع کنند خطرناک نیست ؟ خدای ناکرده منجر به سکته قلبی و مغزی نمیشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      طبق نظر دکتر
  • تصویر کاربر احمدی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    قرص آاس.آ80. را چند بار در روز می توانم بخوریم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      بستگی به مشکل دارد‌‌‌معمولا یکبار کافی است
  • تصویر کاربر سحر یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام من باراول در حال راه رفتن عادی احساس تپش قلب بالایی داشتم جوری که احساس میکردم خیلی قلبم تند میزنه حرکت کردن برام سخت شد و کناری نشستم و تمام بدنم انگار سنگینی روش افتاده و امکان انجام هیچ حرکتی رو نداشتم حالا گاهی اینجوری میشم و شده حتی درحال نشسته روی صندلی که فعالیت زیادی نداشتم هم اینجوری شدم و باتوجه به اینکه دراون موقعی که این حالت بهم دست داده به بیمارستان دسترسی نداشتم هیچ اقدامی انجام ندادم میخواستم بدونم علائم چی هست ؟ چه اقدامی انجام بدم ؟ واگر زمانی که این علائم رو دارم اقدام پزشکی انجام بدم مشخص میشه علت ش یا نه ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام نوار قلب از زمان تپش قلب بگیرید و یا اگه در ۲۴ ساعت تکرار میشه هولتر ۲۴ ساعته نوار قلب ببندید تا ریتم تپش قلبتون ثبت بشه به پزشک مراجعه کنید تا درمان مناسب براتون انتخاب بشه
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    من قبلا نوار قلب گرفتم بیشتر وقتا بدون دلیل بدون هیچ استرس واضطرابی دچار تپش قلب میشم جوری شدیدهست که انگار قلبم توی دهنم هست بیشتر وقتاهم قلبم که دردمیگیره دردش به پشت کتفم میزنه دکتر که رفتم فقط داروی پروپرانول دادن .مصرف کردم ی مدتت کمتر شد ولی تازگیا دوباره بیشتر شده .راهنمایی کنید چیکار کنم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...با حفظ آرامش در هنگام تپش به اولین و نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه و نوار قلب بگیرید‌...در صورت دفعات تکرار بالا در طول هفته هولتر کنید
  • تصویر کاربر منتظری شنبه ۱۴ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    سلام.۳۴ سالمه و رفتم آزمایش کم خونی داشتم و کبدم چرب بوده و عفونت معده داشتم.رفتم اکو قلب گفت دوتا از دریچه های قلبت لقی داره.یکسال پیش هم ورم گوش میانی داشتم.چند وقته یکدفعه حالم بد میشه تپش قلب میگیرم.نفسم بالا نمیاد و سرم سبک میشه وقتی چشمامو میبندم سرگیجه میگیرم.بعضی وقت ها عاروق میزنم و حالت تهوع میگیرم.وقتی اینجوری میشم خیلی میترسم و فکر میکنم الانه که دیگه بمیرم.میشه راهنمایی کنین بگین مشکل من از قلبه یا معده یا مشکله دیگه ای دارم و باید چه کار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۴ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      علایم به نفع حمله اضطرابی و پانیک اتک است...
  • تصویر کاربر مظفری چهارشنبه ۱۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام.آقای دکتر من دوبار تا حالا طپش قلب شدید داشتم یک بار سال ۱۳۹۳ وبار دوم دو ماه پیش بود .سال ۹۳ رفتم بیمارستان هاشمی نژاد مشهد بستری شدم وبعد از ۲ساعت مرخص شدم .ولی دو ماه پیش صبح تا عصر خوب شد .آیا مشکل خاصی دارم یا خیر؟با تشکر فراوان.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام نوار قلب هنگام تبش بيسار مهمه براي تشخيص
  • تصویر کاربر مهران چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    سلام درود خسته نباشید بنده ۲ سال پیش رفتم چکاب کامل دادم و جواب آزمایش یه چیز بود اونم غلظت خون بعد رفتم دکتر گفت باید خون بدی تا نرمال بشی لعان احساس خواب‌آلودگی خستگی و حالت های افسردگی دارم باید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      اگر هموگلوبین بالای 17 بود می توانید فصد خون کنید
  • تصویر کاربر فریبا دوشنبه ۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 103 مشاهده پرسش
    با سلام.بنده ۵۰ ساله هستم زمینه بیماری قلبی ندارم اما از یک ماه قبل تنگی نفس در حین فعالیت داشتم.نوار قلب و اکو دادم سالم بود تست ورزش که دادم ایراد داشت پزشک آنژیو گرافی تجویز کرد مشکل قلبی حادی ندارم.
    از آنژیو گرافی میترسم با دارو مشکل بر طرف نمیشه?
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۴ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام حداقل سی تی کرونر که بک عکس هست انجام بدین و حدی باشید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر