دکتر محمد حسین نجفی

اغلب افراد دچار افتادگی دریچه میترال بخصوص افراد بدون علامت نیازمند درمان نیستند. اگر شما دچار نارسایی میترال هستید ولی هیچ علائمی ندارید پزشک به شما توصیه می کند به شکل دوره ای برای ویزیت مراجعه نمایید.

درمان دارویی افتادگی دریچه میترال

اگر شما دچار علائم هستید پزشک ممکن است برای درد سینه و یا اختلال ریتم و یا عوارض دارو تجویز نماید. برخی از درمان های دارویی شامل موارد زیر است:

– بتابلوکرها

این دارو ها از طریق کاهش تعداد ضربان قلب و کاهش شدت ضربان قلب باعث کاهش آریتمی می شوند. بتابلوکرها باعث گشاد شدن رگ ها و بهبود در خون رسانی خواهند شد.

– دیورتیک‌ها

ممکن است پزشک برای خارج کردن مایع جمع شده در ریه ها از داروهای ادرار آور استفاده نماید.

– داروهای تنظیم کننده ریتم قلب

ممکن است پزشک داروهایی مانند: فلکاینید، پروکائین آمید، سوتالول ویا آمینو دارون برای کنترل ریتم قلب تجویز نماید.

– آسپرین

اگر فرد سابقه شلی دریچه میترال به همراه سکته مغزی داشته باشد پزشک برای کاهش شانس سکته مجدد مغزی ممکن است آسپرین تجویز نماید.

داروهای ضد انعقاد داروهای شبه وارفارین ، هپارین و دابیگارترون از ایجاد لخته داخل قلب بخصوص در افراد مبتلا به آریتمی قلب (فیبریلاسیون دهلیزی) جلوگیری می نماید.

افتادگی دریچه

-مصرف آنتی بیوتیک در افتادگی دریچه میترال

پزشکان به برخی افراد دچار پرولاپس میترال سفارش می کنند قبل از اعمال جراحی روی دندان و یا جراحی های خاص برای جلوگیری از اندوکاردیت آنتی بیوتیک مصرف نمایند. بر اساس دستورالعمل انجمن قلب آمریکا اغلب افراد مبتلا به شلی دریچه میترال یا نارسائی میترال نیازمند مصرف آنتی بیوتیک نیستند.

درمان افتادگی دریچه میترال به کمک جراحی

اکثریت بیماران دچار افتادگی دریچه میترال نیازی به جراحی قلب ندارند.در صورتی که شما دچار نارسایی شدید میترال با یا بدون علائم باشید ممکن است پزشک توصیه به جراحی نماید. نارسایی شدید میترال عامل بالقوه آسیب رسان به قلب است و نمی تواند نارسایی قلب را بوجود آورد. اگر نارسایی شدید میترال مدتها ادامه یابد ممکن است شدت ضربه به قلب آنقدر باشد که دیگر جراحی کمکی نکند.

اگر جراح به شما توصیه جراحی کرد نظرش یا ترمیم دریچه و یا جایگزینی آن است. ترمیم دریچه و یا تعویض از طریق جراحی باز قلب صورت می گیرد.

-ترمیم دریچه میترال

در این روش دریچه اصلی حفظ شود. در اغلب افراد سعی در بکار بردن این روش است تا مشکل دریچه اصلاح شود. دریچه میترال از ۲ لت مثلثی تشکیل شده است این لت ها از طریق آنولوس به عضله قلب می چسبد. جراحی با اصلاح ساختار دریچه میترال نارسایی دریچه را کاهش می دهد.

-جایگزینی دریچه میترال

اگر ترمیم دریچه امکان پذیر نباشد جراح دریچه را تعویض خواهد کرد. در این روش دریچه میترال خراب بریده شده و خارج می شود و بجای آن یک دریچه مصنوعی جایگزین می شود. دریچه مصنوعی ۲ نوع هستند یا مکانیکال و یا ساخته شده از بافت.

نوع مکانیکال عمری طولانی دارند.اما بیماران با دریچه مکانیکال باید در تمام عمر از داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده نمایند تا از ایجاد لخته روی دریچه جلوگیری شود. اگر روی دریچه میترال لخته بوجود آید ممکن از با رها شدن به سوی مغز سکته مغزی بوجود آورد.

نوع بافتی از حیوانات مانند خوک یا گاو ساخته می شوند و بیوپروتز نامیده می شوند. ممکن است با گذشت زمان دچار تخریب شده و نیازمند جایگزین باشند.اما حسن این دریچه آنست که نیازمند مصرف طولانی مدت وارفارین نمی باشند.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی در تهران

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

4/5 - (23 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    M.d F:
    سلام مدتی هست سرگیجه میگیرم.و ضربان قلبم 103 میشه ولی هیچ نوع طپشی حس نمیکنم.اکو کردم گفتن افتادگی دریچه میترال دارید و نارسایی هم نیست.تمام ازمایشات خون و تیرویید هم نرمال هست.معاینات چشم پزشکی هم نرمال.و تنگی نفس و احساس طپش هم ندارم .فقط سرم گیج میشه و احساس خستگی و بیحالی دست میده.استرس و اضطراب و افسردگی هم ندارم و هیچ قرصی استفاده نمیکنم.ممنون. M.d F:
    فقط میخوام راهنمایی کنید که بدون دارو چطور کنترل کنم.و فشارم همیشه در همه حالتها 10 یا 9 هست که نرماله.سیتی و ام ار ای مغز هم انجام دادم که سالم هست.میخوام بدونم سرگیجه باعث طپش میشه یا طپش باعث سرگیجه .و این سرگیجه مدام یک هفته هست که رخ داده.ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      با ورزش منظم روزانه
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نغمه شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام آیا لیزر موهای زائد برای کسی که افتادگی دریچه میترال خفیف داد ضرر دارد ؟ من 40 ساله هستم و افتادگی دریچه میترال خفیف دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر MOQADASEH شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام 23 سالمه .من با علامت در سینه ب دکترمراجعه کردم و گفتن یک کشیدگی خفیف است و داروهای ارامبخش.پوکساید5 وپرانول ا10و دیکلوفناک دادن.میخوام بدونم نیازی به عوض کردن دکترم هست یا نه؟دلیل این چیه؟من خیلی استرسیم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ستایش شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    با سلام.
    جناب آقای دکتر نجفی.
    از اینکه با صبر و شکیبایی فراوان به سوالات دوستان جواب میدهید، بسیار سپاسگزارم.
    مادر بنده سال ۹۱ در رگهای کرونری rca و lad
    استنت گذاشته اند و سابقه سکته داشته اند. یکی از عوارض سکته، افتادگی یکی از لتهای دریچه میترال بود . با توجه به اینکه برون دهی بطن چپ ایشان ( در هنگام عمل ۴۵ درصد)، سالیانه کاهش می یافت. بنده تصمیم گرفتم جهت جلوگیری از مشکل بزرگ شدن بطن و دهلیز چپ و همچنین کاهش علایم تنگی نفس ایشان، عمل قلب باز بکنند اما عمل بای پس عروق کرونری انجام ندادند. بعد از عمل ، ایشان فیبریلاسیون دهلیزی و تنگی نفس خفیفی گرفتند که پزشک جراحشان قرص آمیودرون (روز اول سه عدد ۲۰۰) تجویز کردند . خوشبختانه علایم طپش قلب از بین رفت اما بدن به شدت واکنش نشان داد و استفراغ و حالت تهوع پیدا کردند. دوباره به پزشک جراح مراجعه نمودم. جهت کاهش علایم حالت تهوع به ایشان سرم قندی-نمکی رینگر دادند که وقتی مادرم از این سرم استفاده کرد (در مدت دو ساعت) دچار نفسهای کوتاه شدند که باعث انتقال ایشان به بیمارستان شد و در آنجا به گفته خودسان یک سری تغییرات نوار قلب دیدند.
    به نظر برخی پزشکان (موج تی پایین در نوار قلب) ایشان انفارکتوس میوکارد کرده و رگ ladگرفته یا اینکه ایسکمی پریکاردیال کرده اند ولی یکی از پزشکان علت این علایم را مسمومیت با وارفارین و آمیودورون( (آی ان آر) بالای ۶.۵ ) دانستند (تست آنزیمی آنزیم کراتین کیناز ۱۱ ولی تروپونین ۱۱۵ نشان داد که علت بالا بودن مقدار تروپونین را عمل جراحی دانستند.)، پزشک جراحشان هم فعلا نظرشان این است که در حال حاضر باید علایم بالینی بیمار چک شود و نباید در مسایل پزشکی خیلی صریح و با عجله نظر داد. ایشان تغییرات نوار قلب را جراحی قلب باز و التهاب عنوان میکنند.
    در حال حاضر مادر بنده ، پیاده روی منظمی داشته فقط هر از گاهی تنگی نفس (نه مثل قبل از عمل) و آبریزش بینی متوسط تا شدید در هنگام پیاده روی دارند. دیابت هم ۱۵ ساله که دارند.
    قرصهای مصرفی در حال حاضر: متورال، پلاویکس، آ.اس.آ، فوروزماید، وارفارین، آتورواستاتین، لوزاور، زیپمت و دیابزید میباشد.
    راهنمایی و نظر شما در این زمینه کمک زیادی به بنده خواهد کرد.
    با تشکر و سپاس فراوان.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ فروردین ۹۷( 5 سال پیش)
      ‭0912 181 2518‬
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۶ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام ۲۳سال دارم ۱۷۲قد و ۴۲ وزن خیلی لاغرم از حدود پنج سال پیش احساس سوزش در سمت قلبم داشتم چند بار پیش چند تا دکتر متخصص قلب رفتم گفتن قلبت سالم هست فقط افتادگی خفیف دریچه میترال داری و هیچ مشکلی نیست (از پنج یا شیش سال پیش تا الان) این موضوع فکرم رو خیلی مشغول کرده و مدام توی اینترنت در باره علائمی که دارم سرچ میکنم ؛ تو اینترنت سایت های پزشکی نوشته بود این بیماری پیشرفت میکنه و یه جورایی در طول این پنج شیش سال منتظر بدتر شدن اوضاع دریچه بودم و... از اون موقع تا الان درد های مختلفی درد قلبم دارم البته این درد ها ربطی به فعالیتم نداره با شدید ترین فعالیت ها احساس تنگی نفس یا علایم قلبی ندارم ولی در بقیه موارد بعضی وقت ها سوزش بعضی وقت ها مثل خنجر گاهی بازو چپم تا انگشتان درد میگیره جدیدا هم کِتفم از پشت درد میگیره و سه ماه پیش بعد از شنیدن یه خبر استرس شدید گرفتم یهو ضربان قلبم خیلی بالا رفت و بسیار نامنظم تپش داشت رفتم بیمارستان نوار قلب گرفتن (در همون حالت) گفتن باید برای معاینه برم درمانگاه قلب و منم بعد از ۶سال بازم پیش متخصص قلب رفتم اونجا بازم همون ضربان بالا و شدیدا نامنظم شروع شد احساس میکردم یه لحظه قلبم ایست میکنه و... باز هم در همون حالت تو مطب نوار قلب گرفت ازم و توسط خود دکتر متخصص اکو هم گرفتم دکتر گفت خیلی تپش بالاست نمیشه معاینه کنم قرص پروپرانول بهم داد و ضربان کاهش پیدا کرد و بعد از تقریبا نیم ساعت به راحتی معاینه کرد انتظار داشتم که دکتر بگه افتادگی میترال بدتر شده ولی گفت خیلی خفیف هست واگه تو اکو مشخص هست به خاطر اینکه خیلی لاغر هستی گفت حتی توصیه پزشکی هم نداری مثلا برای دندانپزشکی و... دکتر میگفت تو اصلا نباید به خودت بگی بیمار قلبی چون مشکلی نداری ولی من بعد از اون روز تا یه مدتی تقریبا هر روز ضربان نامنظم داشتم که با نشستن و ایستادن شروع میشد و حالت یه وقفه کوتاه بعدش یه ضربه محکم بود و بعد از دوماه خیلی کمتر شد ولی مدام فکرم مشغوله و با خودم میگم این بیماری احتمالا بدتر میشه مدام نبض خودم رو چک میکنم معمولا ۸۵ تا ۹۵ هست و باز هم با سرچ علایم روی سایت های تخصصی قلب به آریتمی و .../گاهی موقع تنفس درد احساس میکنم حتی در سمت راست سینه و میترسم که آمبولی ریه یا... باشه نمیدونم مشکل از قلبم هست یا به خاطر استرسه البته این رو هم بگم وقتی خیلی دربارش فکر میکنم ضربان قلبم بالا میره و نامنظم میشه ولی وقتی حواسم پرته یا حداقل استرسم کمتره چیزی نیست و کاملا منظم هست همینکه بهش فکر میکنم نامنظم میشه و ضربان گاهی تا ۱۵۰میره آزمایش خون کامل و مفصل هم دادم گفتن همه چیز کاملا نرمال هست اما الان حدود سه ماهه که این وضعیت رو دارم البته همون طوری که عرض کردم این اواخر علایم به طور چشمگیری کمتر شده به نظرتون چکار کنم دکتر؟ آیا ممکنه مشکل قلبی باشه؟یا به خاطر اون خبری که بخاطرش استرس گرفتم و اینطور شدم؛ سندروم قلب شکسته باشه؟
    ممنونم اگه منو کمک کنید دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    3. تصویر کاربر علی جمعه ۲۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      دکتر‌ ممنونم خیلی از نگرانی که داشتم کمتر شده
      اون ضربان هم مربوط به اضطراب و فکر کردن بیش از حد روی این موضوع بوده؟
      چند ماه پیش بعد از یه استرس تقریبا شدید بود ولی تا حالا خیلی کمتر شده
    4. تصویر کاربر علی جمعه ۲۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      دکتر‌ ممنونم خیلی از نگرانی که داشتم کمتر شده
      اون ضربان هم مربوط به اضطراب و فکر کردن بیش از حد روی این موضوع بوده؟
      چند ماه پیش بعد از یه استرس تقریبا شدید بود ولی تا حالا خیلی کمتر شده
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      بله
    6. تصویر کاربر علی جمعه ۲۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      خدا خیرتون بده ان شاء الله در حرم سیدالشهدا علیه السلام دعاگوی شما هستم
    7. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۶ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      ارادتمند
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر بهنام سه شنبه ۱۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    برای آقایی که 68 سال سن دارد و کاملا سرپا هست و هیچ بیماری زمینه ای دیگری مانند دیابت ندارد عمل ترمیم دریچه و یا در نهایت تعویض دریچه تشخیص داده شده :

    1- میخواستم بدونم اولا آیا تجهیزاتی که در قلب قرار میگیره مثل حلقه روی دریچه برای ترمیم یا دریچه مصنوعی یا حتی نخ بخیه داخل قلب دارای درجه یک و دو وسه هست؟ مثلاً ممکنه دریچه چینی هم وجود داشته باشه؟ یا نخ بخیه که حساسیت بده؟ آیا باید قبل از عمل اینها رو از بیمارستان یا جراح پرسید؟ آیا این نوع تجهیزات در بیمارستان های دولتی و خصوصی فرق داره؟

    2- ثانیا می خواستم بدونم برای فرد ذکر شده آیا دریچه فلزی بهتر است یا دریچه حیوانی و عمر هر دیچه تقریباً چند سال هست؟

    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر صادق جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    ایا خوردن نوشابه الکلی ضرردارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۴ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    با عرض سلام واحترام. بنده 24 سال سن دارم و چند سال پیش وقتی می دویدم سرگیجه داشتم و درسمت چپ قفسه سینه احساس درد خفیفی داشتم به دکتر مراجعه کردم و گفت اصلا هیچ مشکل قلبی نداری و یه افتادگی خفیف دریچه قلب داری که اصلا مهم نیست منم دیگه ولش کردم........ بعد الان یه دو سالیه که یه درد خفیفی در قسمت سمت چپ قفسه سینم وجود داره حتی وقتی هم دراز می کشم هم اینجوریم و شب ها هم صدای قلبم نمیزاره بخوابم وتپش قلب دارم دوباره رفتم دکتر گفت افتادگی دریچه داری ولی مانعی نداریه که ورزش کنی و قزص پروپرانول 10 برام نوشت که روزی دو بار بخورم ولی من بعد از یه هفته دیگه قرص رو نخوردم چون واقعا تو اون درد های قلبم تاثیری نداشته..... دکتر الان من تو 80 درصد مواقع که حتی میرم پیاده روی سرگیجه دارم و حتی مواقعی که با کسی جر و بحث میکنم سرگیجه دارم اصلا دیگه کاملا ناامید شدم در ضمن تو این چند ساله همیشه استرس و اضطراب فراوانی داشتم والانم که فهمیدم مشکل شلی دریچه دارم بیشتر هم شده .......
    جناب دکتر چندتا سوال دارم خواهشا اگه وقت داشتید جواب بدید:
    1.با وجود اینکه هنگام پیاده روی سرگیجه دارم آیا مشکلی داره که برم پیادروی یا فوتبال بازی کنم؟

    2. آیا خطر سکته قلبی و ریسک بیماری قلبی در من بیشتره؟ویا حتی تو یه جایی خوندم که نوشته احتمال سکته مغزی وجود داره؟؟
    3.ایا من قرص های پروپرانولول رو نخورم مشکلی برام پیش میاد ؟؟
    4.ایا اصلا الان من که سرگیچه دارم و مقدار خفیفی هم تنگی نفس دارم نارسایی دریچه میترال و شلی دریچه قلب شدید دارم اینو میپرسم چون وقتی دکتره گفت که برای فعالیت ورزشی مشکل نداری من بهش نگفتم که حتی وقتی پیادروی میکنم سرگیچه دارم؟
    لطفا به سوالاتم پاسخ دهید واقعا دارم دیوونه میشم دیگه ....دکتر درضمن من در شهرستان زندگی میکنم و وضع مالی خوبی ندارم خیلی ممنون ....اجرکم عند الله
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر باغکی جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    داروی متوهگزال 4705استفاده میکردم پزشک معالجم گفته ضربان قلبت نباید بیشتر از 65باشه . اما این دارو نایاب شده به جای اون متروپرومیت استفاده کردم تعداد ضربانم رفته بالا . چکار کنم؟ داروهای دیگه هم مصرف میکنم فشارم خوبه اما مشکل ضربان دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ابوالفضل جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر نجفی بزرگوار،خسته نباشید،ببخشید بنده مدتی پیش بر اثر درد در ناحیه قفسه سینه،کمی تنگی نفس،تعریق بسیار زیاد در هنگام ورزش،تپش قلب و درد و سوزش جند لحظه ای سمت قلب خودم به پزشک مراجعه کردم،20ساله هستم و ورزش حرفه ای کیک بوکسینگ انجام میدم و در مقطعی هستم که به تیم ملی کشور عزیزم بسیار نزدیک هستم و اکوی قلبی که انجام دادم به من گفتن که از وزنه های سنگین استفاده نکنم و ورزش های هوازی انجام بدم چون دریچه ی قلبم افتادگی نسبتا شدید دارد،میخواستم نظرتون رو بپرسم که آیا ورزش کیک بوکسینگ ک از سن 7سالگی کار میکنم رو میتونم ادامه بدم؟واقعا حالم بد شده از روزی که این موضوع رو فهمیدم و افسرده شدم و دو هفته است که تمرین نمیکنم و میتونم بگم که زندگی با وجود از دست دادن مسابقه برام بی معنی شده.
    ممنون میشم اگر منت بذارید سرم و جوابمو بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر