دکتر محمد حسین نجفی

اغلب افراد دچار افتادگی دریچه میترال بخصوص افراد بدون علامت نیازمند درمان نیستند. اگر شما دچار نارسایی میترال هستید ولی هیچ علائمی ندارید پزشک به شما توصیه می کند به شکل دوره ای برای ویزیت مراجعه نمایید.

درمان دارویی افتادگی دریچه میترال

اگر شما دچار علائم هستید پزشک ممکن است برای درد سینه و یا اختلال ریتم و یا عوارض دارو تجویز نماید. برخی از درمان های دارویی شامل موارد زیر است:

– بتابلوکرها

این دارو ها از طریق کاهش تعداد ضربان قلب و کاهش شدت ضربان قلب باعث کاهش آریتمی می شوند. بتابلوکرها باعث گشاد شدن رگ ها و بهبود در خون رسانی خواهند شد.

– دیورتیک‌ها

ممکن است پزشک برای خارج کردن مایع جمع شده در ریه ها از داروهای ادرار آور استفاده نماید.

– داروهای تنظیم کننده ریتم قلب

ممکن است پزشک داروهایی مانند: فلکاینید، پروکائین آمید، سوتالول ویا آمینو دارون برای کنترل ریتم قلب تجویز نماید.

– آسپرین

اگر فرد سابقه شلی دریچه میترال به همراه سکته مغزی داشته باشد پزشک برای کاهش شانس سکته مجدد مغزی ممکن است آسپرین تجویز نماید.

داروهای ضد انعقاد داروهای شبه وارفارین ، هپارین و دابیگارترون از ایجاد لخته داخل قلب بخصوص در افراد مبتلا به آریتمی قلب (فیبریلاسیون دهلیزی) جلوگیری می نماید.

افتادگی دریچه

-مصرف آنتی بیوتیک در افتادگی دریچه میترال

پزشکان به برخی افراد دچار پرولاپس میترال سفارش می کنند قبل از اعمال جراحی روی دندان و یا جراحی های خاص برای جلوگیری از اندوکاردیت آنتی بیوتیک مصرف نمایند. بر اساس دستورالعمل انجمن قلب آمریکا اغلب افراد مبتلا به شلی دریچه میترال یا نارسائی میترال نیازمند مصرف آنتی بیوتیک نیستند.

درمان افتادگی دریچه میترال به کمک جراحی

اکثریت بیماران دچار افتادگی دریچه میترال نیازی به جراحی قلب ندارند.در صورتی که شما دچار نارسایی شدید میترال با یا بدون علائم باشید ممکن است پزشک توصیه به جراحی نماید. نارسایی شدید میترال عامل بالقوه آسیب رسان به قلب است و نمی تواند نارسایی قلب را بوجود آورد. اگر نارسایی شدید میترال مدتها ادامه یابد ممکن است شدت ضربه به قلب آنقدر باشد که دیگر جراحی کمکی نکند.

اگر جراح به شما توصیه جراحی کرد نظرش یا ترمیم دریچه و یا جایگزینی آن است. ترمیم دریچه و یا تعویض از طریق جراحی باز قلب صورت می گیرد.

-ترمیم دریچه میترال

در این روش دریچه اصلی حفظ شود. در اغلب افراد سعی در بکار بردن این روش است تا مشکل دریچه اصلاح شود. دریچه میترال از ۲ لت مثلثی تشکیل شده است این لت ها از طریق آنولوس به عضله قلب می چسبد. جراحی با اصلاح ساختار دریچه میترال نارسایی دریچه را کاهش می دهد.

-جایگزینی دریچه میترال

اگر ترمیم دریچه امکان پذیر نباشد جراح دریچه را تعویض خواهد کرد. در این روش دریچه میترال خراب بریده شده و خارج می شود و بجای آن یک دریچه مصنوعی جایگزین می شود. دریچه مصنوعی ۲ نوع هستند یا مکانیکال و یا ساخته شده از بافت.

نوع مکانیکال عمری طولانی دارند.اما بیماران با دریچه مکانیکال باید در تمام عمر از داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده نمایند تا از ایجاد لخته روی دریچه جلوگیری شود. اگر روی دریچه میترال لخته بوجود آید ممکن از با رها شدن به سوی مغز سکته مغزی بوجود آورد.

نوع بافتی از حیوانات مانند خوک یا گاو ساخته می شوند و بیوپروتز نامیده می شوند. ممکن است با گذشت زمان دچار تخریب شده و نیازمند جایگزین باشند.اما حسن این دریچه آنست که نیازمند مصرف طولانی مدت وارفارین نمی باشند.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی در تهران

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

4/5 - (23 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر منتظری جمعه ۱۷ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    با سلام
    آقای دکتر من دختری هستم 23 ساله که حدود یک سال پیش به علت استرس شدید احساس قلب درد کردم و به دکتر مراجعه کردم و نوار و اکو گرفتند و گفتند افتادگی دریچه میترال دارم و قرص پروپرانول مصرف میکنم
    الان چند ماه هست که دوباره درد قلب دارم به طوری که به کتف و پشتم هم میزند و اینکه قفسه سینم هم درد میکند و الان مدتی است که سمت راست هم درد دارم
    تپش قلب دارم خیلی وقتها احساس تنگی نفس میکنم بعضی اوقات و مدام استرس و ترس از مردن دارم و همش فکر میکنم که دارم سکته میکنم و خیلی میترسم. میخواستم ببینم این دردها خطرناکند منحر به سکته میشن من خیلی استرس دارم و میترسم زندگیم مختل شده همش میرم دکتر و نوار میگیرم ولی همه میگن خوبه الان این درد قفسه سینه که کاهی به سمت راست هم میزنه خطرناک نیست نشونه سکته نیست؟ من در این مدت انقدر دکتر قلب رفتم کا دیگه خودم و خانوادم خسته شدیم همش استرس و ترس از مردن دارم بعضی شبا با حس تنگی نفس و تپش قلب از خواب میپرم خیلی میترسم میخواستم بدونم این دردهای مداوم خطرناک نیست همه دکتر قلبها میگند عصبیه و مشکلی ندارم و قلبم خوبه خداروشکر پس چرا این دردها را دارم؟؟
    خواهش میکنم جوابمو بدین واقعا زندگیم مختل شده دارم اذیت میشم خیلی??????
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۷ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر حمید جمعه ۱۷ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    نوار،اکو و تست ورزش دادم که خوب بودن..
    اما دکتر گفتن ی مقدار دریچه شله و نرمه ک مسئله ای نیست..نصف صبح متورال میخورم و نصف شب! صبح و عصر پرانول 10 هم میخورم..
    گاهی تپش میگیرم،گاهی دست چپم درد میگیره و احساس گرفتگی و پری سمت قلبم دارم بیشتر طرف شب..ک با خوردن نصف قرص الپروزولام نیم رفع میشه..دکتر تشخیص دادن افسردگی دارم و علائم بیماری پانیک..
    نگران دردهای خفیف قلب یا طپش و گاهی سوزش زیر بغلم باشم اقای دکتر و پیگیری کنم بیشتر یا همون ریشه عصبی داره؟با توجه ب بیماری پانیک گاهی استرس و اضطراب دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۷ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهرداد دوشنبه ۲۹ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    آیا این بیماری درمانی دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۹ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۹ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر saraaghajni دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.آدرس وشماره تلفن متخصص آریتمی خوب در تهران میخواستم.محبت کنید معرفی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    با سلام . من پسری 21 ساله هستم چند سالیست هر ماهی یک بار چند روز پشت سرهم درد قفسه سینه و احساس سنگینی آن و به همراه آن درد دست چپ و پشت کمر و گردن و تیر کشیدن ران و زانو وانگشتان دارم . یک سال پیش اکو وتست ورزش گرفتم . گفت افتادگی خفیف دریچه میترال داری و دارو مصرف کردم ولی خوب نشد الان هم همین طوره خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    سلام من 18 سالمه و حدود یک سال پیش به خاطر تیر کشیدن قلب رفتم دکتر بعد تست ورزش گفت چیزی نیستو یه افتادگی دریچه داری و پروپرانولول20 تجویز کرد بعد از اون تا حدود3 ماه پیش مشکلی پیش نیومد یه شب با تپش شدید قلب از خواب بیدار شدم و استرس عجیبی منو گرفت که دیگه از ترس اصلا خوابم نبر تا صبح از اون روز با یه صدای کوچکیک و بی اهمیتی چنان میترسم که ضربان قلبم تا 10 دقیقه همینجوری بالاس. هی فک میکنم قراره سکته کنم و میمیرم و این قلب دیگه قلب نمیشه واسم!!!! دوباره رفتم پیش همون دکترو بهش گفتم که افتادگی دارم خودتون گفتین بعد یه سال چک بشو اصلا از جاش بلند نشد و گفت نمیخواد!!! هر دو سه سال یه بار چک کن و چیز مهمی نیست . بدبختی از اون جایی شروع شد که این دکتر از شهرمون رفت و فعلا متخصص قلب نداریم! هی میگم وااای الان اگه طوریم بشه دکتر قلبیم نیست که به دادم برسه.خلاصه بیچارم کرده بعضی وقتا دست چپم دردمیگیره ویکم میزنه به گردنم مثل علایم سکته که تو اینترنت خوندم به خدا مرگو جلو چشام میبینم!!پا میشم یه دوری میزنم تو کوچه ها تا خوب بشم. خلاصه بیچاره ام کرده اقای دکتر. نه مسافرت میرم نه جایی تنها میتونم بمونم. ایا اینا یا اون پرولاپسی که پارسال برام تشخیص دادن ارتباط داره؟؟ درمانش چیه؟؟ خواهش میکنم خودتون یکم برام صحبت کنین دکتر جایه دیگه میترسم برم به خدا میگم باز یه تشیص دیگه ازم درمیارن و باز بدبختی!!!!
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر قنبری چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 312 مشاهده پرسش
    پشت بازوم هر ازگاهی درد میگیره و ول میکنه علت چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر الهه پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    گرفتگی عروق پا التهاب عروق پاناشی ازچیست؟ راه درمان قطعی آن چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر محترم آقای نجفی عزیز
    واقعا ازتون ممنونم بخاطر راهنمایی کاملتون و اینکه اینقدر زود جواب سوالم رو دادید بی نهایت سپاسگزارم
    سوال قبلیمم بصورت عکس براتون فرستادم که متوجه بشین کدوم مخاطب بودم
    امروزم رفتم عکس اکو رو اسکن کردم گفتم شاید عکسهای قبلی واضح نبودن اما این عکسها اگرم زوم بشه کیفیت خودش رو از دست نمیده
    اما عکس نوار قلب رو نفرستادم چون گفتم قبلا دیدید
    آقای دکتر عزیز ممنون میشم جواب این سوالمم رو بدید!
    1) با توجه به عکس به نظر شما آیا واقعا افتادگی دریچه قلب دارم و اگه دارم در چه حدی هست!به نظر شما افتادگی دریچه قلب قابل درمان است یا همیشگی میمونه؟
    2) الانم سمت چپ سینم دقیقا رو قلبم درد داره چجوری برطرفش کنم؟
    حتما هم به مطالبی که در سایت اشاره فرمودید برای راهنمایی مراجعه میکنم
    طبق حرفی که زدید ورزش رو صد در صد شروع میکنم
    واقعا دکتر بازم صمیمانه از جواب کاملتون ممنونم
    واقعا درست میگید مشکل من بیشتر عصبیه چون خیلی خودخوری میکنم
    بازم شرمندم که مزاحم وقتتون شدم
    خدا ازتون راضی باشه
    امیدوارم همیشه در تمام مراحل زندگیتون موفق و سربلند باشید
    همیشه دعاگوتون هستم
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پويا جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر وقت به خير. من باز مزاحم شدم ببخشيد. سوالي داشتم من بدنساز هستم و ورزش يكي از حياتي ترين كار هام هست ولي بعضي وقت ها حين ورزش احساس ميكنم يك يا دوتا ضربانم يه جوري ميزنه و تو اينترنت سرچ كردم فك كنم pac ويا pvc هستش نميدونم من اينو دارم يا نه ولي خيلي كوتاهه برا من شايد كمتر از يك ثانيه سريع جبران ميشه و درحالت عادي اين حالت به وجود نمياد فقط در حين ورزش و دو و...اونم بعضي وقتا ولي خوب براي من قابل تحمل هستش ولي اقاي دكتر با هولتر قابل مشاهده نيست و حين ورزش ميشه ميخواستم بدونم اين پيشرونده هست و من بدنساز هستم مشكلي پيش نياد يه وقت و اقدام خاصي لازمه ؟باز ميگم حين ورزش بعضي وقتا ميشه ولي من تحمل ميكنم اقاي دكتر خطرناكه؟ ديوونه شدم بدنسازي خيلي مهمه برام لطفا راهنماييم كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر