دکتر محمد حسین نجفی

دراین مقاله قصد ما این است که راهنمایی های لازم در مورد باید و نبایدهای مصرف آسپرین را به شما ارائه دهیم . و به شما بگوییم که بهتر است چگونه آسپرین را مصرف کنید. این دارو در اکثر مواقع برای تسکین درد های خفیف استفاده می شود .  از آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون در سکته های قلبی یا مغزی نیز استفاده می شود. 

باید ها و نباید های آسپیرین

بهترین مصرف آسپرین

مصرف قرص آساور 81

 قرص آساور یا آسپرین می تواند درد متوسط، تورم یا هر دو را تسکین دهد، مانند:

  • سردرد
  • سرماخوردگی یا آنفولانزا
  • رگ به رگ شدن و
  • کشیدگی
  • گرفتگی های قاعدگی
  • شرایط طولانی مدت، مانند آرتریت و میگرنبرای درد شدید، پزشک ممکن است استفاده از آسپرین را در کنار داروی دیگری، دیگر توصیه کند.

بهترین زمان مصرف قرص آسپرین

بهترین زمان مصرف آسپرین قبل از شروع درد است، به محض اینکه علائم درد، در شما پدیدار شد ، بهتر است که آسپرین را مصرف کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.2/5 - (36 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمدقوتي جمعه ۲۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    باسلام جنا ب دكتروباآرزوي توفيق روزافزون براي شما همانطوركه قبلاً گفتم پدرم مشكل قلب داره وديابت تقريباًدوماهه داروهاشونواستفاده ميكنن منتهي چيزي كه منونگران ميكنه كم اشتها شدن وضعيف خواهش ميكنم كمكم كنيدخيلي نگرانم كرده حدوددوهفته اي ميشه پرهيزغذاييشوانجام ميده ومرتب ورزش پياده روي انجام ميدهامكان داره ازداروهاش باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۶ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      كمبود شديد انسولين ميتواند عاملي براي لاغري ايشان باشد
  • تصویر کاربر فرزاد چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام, آیا مصرف همزمان پراپرانول با لورازپام تداخل داره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      خير
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    باسلام
    پزشک برای من قرص پروپرانول 10 تجویز کرده که روزی دوتا صبح و شب بخورم ،مشکلی پیش نمیاد که فقط روزی 1 عدد صبح ها مصرف کنم . ضمنا من به مدت 3 سال روزی نصفی آتانونول 50 میخوردم اشکال نداره که یکدفه اونو قطع کنم و بجاش پروپرانول10 بخورم . .ضمنا تمامی تست ها رو انجام دادم و مشکل قلبی ندارم و فقط اینو برام برای تپش قلب و ضربان قلبم که گاهی وقتا صبح ها تا 110 هم بالا میره تجویز کردن . ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر طاها شنبه ۱۹ فروردین ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    با سلام ببخشید آقای دکتر مادر من(65 ساله) شبی یک عدد آسپرین 80 میخوردند که عوارض گوارشی زیادی هم داشت مضافا بر اینکه بین زمانیکه آسپرین میخوردند و نمیخوردند INR تغییر زیادی نداشت یعنی وقتی آسپرین نمیخوردند INR=1 و و قتی آسپرین 80 را میخوردند INR=1.1 بود و از آنجاییکه خواهر و برادر مادرم سابقه ایجاد لخته خون داشتند من تمایل داشتم INR حداقل تا 1.7-1.8 افزایش یابد 3-4 ماهی است بنا به توصیه دوست پزشکم (عمومی) شبی یک عدد ریواروکسابان 10 میلی گرم میخورند که هم عوارض گوارشی آسپرین را ندارد و هم اینکه INR را که چک کردم حدود 1.7 الی 1.9 است این را هم اضافه کنم که مادرم تاکنون سابقه سکته یا هیچگونه مشکل قلبی و مغزی نداشته اند (فشار خون و چربی و دیابت دارند که دارو مصرف میکنند و تحت کنترل است) و صرفا من برای پیشگیری از ایجاد لخته و حل مشکل عوارض گوارشی از دوستم راهنمایی خواستم که این دارو را معرفی کردند میخواستم بپرسم ببینم شما جایگزینی این دارو را تایید میفرمایید. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۹ فروردین ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر