دکتر محمد حسین نجفی

یکی از کار هایی که به سلامت جسمی و روحی شما کمک میکند، ورزش کردن است. شما با ورزش کردن جانی تازه به روح و جسم خود خواهید داد. حال اگر این ورزش به درخواست پزشک شما باشد پس انجام آن از واجبات است و باید جزوی از زندگی روزمره ی شما بشود.

چند بار در هفته ورزش کنیم؟

 این سوال در شرایط  مختلف جواب یکسانی ندارد، برای مثال: اگر فرد از بیماری زمینه ای برخوردار باشد، باید قبل از انجام هرکاری از پزشک خود کسب اجاز بکند. اما در شرایط عادی، شما میتوانید پنچ روز در هفته هر بار به مدت نیم  الی یک ساعت ورزش کنید.

چرا باید فعالیت جسمانی داشته باشیم

اگر پزشک به شما توصیه کرد، که برنامه فعالیت جسمانی را آغاز کنید، حتما باید این کار را انجام بدهید. افرادی که فعالیت جسمانی کافی ندارند، بیشتر در معرض بیماری قرار میگیرند و دچار مشکلات سلامتی می شوند.

فعالیت جسمانی با شدت متوسط می تواند به شما در کاهش میزان خطر ابتلا به موارد زیر کمک کند:

شروع ورزش برای اولین بار

اگر شما قبلا فعالیت نداشته اید و می خواهید ورزش را آغاز کنید، اگر بیماری زمینه ای خاصی دارید بهتر است، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. بعد از شروع ورزش به مرور متوجه می شوید که ورزش نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه مفرح و لذت بخش نیز می باشد.

ورزش در طول هفته

فواید فعالیت جسمانی

فعالیت جسمانی همچنین فواید زیر را دارد:

پیاده روی روزانه

فعالیت های ورزشی سبک

جهت کاهش میزان خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ضروری نیست که یک ورزشکار حرفه ای باشید. اگر شما فعالیت بدنی را با شدت متوسط، در بیشتر روز های هفته انجام دهید، از فواید آن بهره مند می شوید نمونه های این فعالیت ها عباتند از:

فعالیت های ورزشی سنگین تر

بدنسازی در باشگاه

ورزش بعد از ابلیشن

بعد از عمل ابیلیشن به مدت 1 هفته چیزی بیش از  یک کیلو گرم بلند نکنید. بلند کردن اجسام سنگین  به کشاله ران شما فشار وارد می کند. به عنوان مثال، وسایلی مانند: کیسه های مواد غذایی یا بچه های کوچک را بلند نکنید.

در صورت نیاز، می توانید از پله ها بالا بروید، اما  این کار را به آرامی انجام بدهید. 3 تا 4 روز پس از عمل، می توانید پیاده روی را  با سرعت آهسته شروع کنید. اگر آنژین (درد قفسه سینه) دارید پیاده روی نکنید زیرا ممکن است دچار تنگی نفس بشوید. تا یک هفته بعد می توانید  فعالیت ورزشی خود را از سر بگیرید، اما همیشه قبل از هر کاری با پزشک خود مشورت کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق

لطفا امتیاز دهید
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر