دکتر محمد حسین نجفی

واضح‌ترین علامت فیبریلاسیون دهلیزی تپش قلب است. در این حالت کاملا برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه احساس می کنید که که قلب در حال تپش، بال زدن یا ضربان نامنظم است. فیبریلاسیون دهلیزی همان ضربان نامنظم قلب و اغلب سریع می باشد که می تواند خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر عوارض مربوط به قلب را افزایش دهد.

فیبریلاسیون دهلیزیدر طول فیبریلاسیون دهلیزی، دو حفره فوقانی قلب (دهلیز) ضربان نامنظم و آشفته – خارج از هماهنگی با دو حفره پایینی (بطن) از قلب دارند. علائم فیبریلاسیون دهلیزی اغلب شامل تپش قلب، تنگی نفس و ضعف است.

دوره های فیبریلاسیون دهلیزی می تواند گهگاه رخ دهد ، و یا شما ممکن است به فیبریلاسیون دهلیزی توسعه یافته که برطرف نمی شود و ممکن است به درمان نیاز داشته باشد مبتلا باشید. اگر چه فیبریلاسیون دهلیزی به خودی خود تهدید کننده زندگی نیست، این یک وضعیت پزشکی جدی است که گاهی اوقات نیاز به درمان اورژانسی دارد که ممکن است به عوارضی منجر شود. فیبریلاسیون دهلیزی می تواند به لخته شدن خون در قلب منجر شود که ممکن است به اندام های دیگر گردش کرده و باعث انسداد جریان خون (ایسکمی) شود.

درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است شامل داروها و دیگر مداخلات گردد که در تلاش برای تغییر سیستم الکتریکی قلب میباشد.

علائم فیبریلاسیون دهلیزی

برخی از افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بدون علائم بوده و از وضعیت خود آگاهی ندارند تا آن که در طول یک معاینه فیزیکی پیدا میشود. افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است علائم و نشانه هایی داشته باشند ، از قبیل:

– تپش قلب که احساس یک ضربان قلب نامنظم ، ناراحت کننده، با سرعت بالا یا یک ریزش دل در قفسه سینه تان میباشد.

– ضعف

– توانایی کاهش یافته برای فعالیت

– خستگی

– سبکی سر

– سرگیجه

– گیجی

– تنگی نفس

– درد قفسه سینه

علائم فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است:

۱- گاه به گاه باشد.

در این مورد فیبریلاسیون حمله ای دهلیزی نامیده می شود. ممکن است نشانه های آن گهگاه رخ دهند ، به مدت چند دقیقه تا چند ساعت و سپس بطور خود به خودی متوقف گردد .

۲- مداوم باشد.

با این نوع از فیبریلاسیون دهلیزی، ریتم قلب شما به حالت عادی خود باز نمی گردد . اگر شما به فیبریلاسیون دهلیزی مداوم مبتلا هستید، شما به درمان هایی مانند شوک الکتریکی یا داروهایی به منظور بازگرداندن ریتم قلب شما به حالت عادی نیاز خواهید داشت .

۳- مداوم برای مدت طولانی باشد.

این نوع از فیبریلاسیون دهلیزی پیوسته است و بیش از ۱۲ ماه طول می کشد.

۴- دائم باشد.

در این نوع از فیبریلاسیون دهلیزی، ریتم غیر طبیعی قلب را نمی توان اصلاح کرد . شما فیبریلاسیون دهلیزی به طور دائمی دارید، و اغلب به دارو برای کنترل ضربان قلب خود نیاز خواهید داشت.

عوارض فیبریلاسیون دهلیزی چیست؟

گاهی اوقات فیبریلاسیون دهلیزی می تواند به عوارض زیر منجر شود:

— سکته مغزی

در فیبریلاسیون دهلیزی ریتم آشفته ممکن است علت ریزش خون به حفره بالایی قلب شما (دهلیز) و شکل گیری لخته باشد . اگر لخته خون، بتواند از قلب شما به بیرون رانده شود و به مغز شما حرکت کند . این امکان وجود دارد که جریان خون را مسدود و باعث سکته مغزی گردد .

خطر ابتلا به سکته مغزی در فیبریلاسیون دهلیزی به سن شما (از لحاظ سنی شما در معرض خطر بالاتری قرار داشته باشید ) و در مورد اینکه آیا شما دچار فشار خون بالا، دیابت، سابقه نارسایی قلبی یا سکته مغزی قبلی، و عوامل دیگر باشید بستگی دارد . برخی داروها، مانند رقیق کننده خون، تا حد زیادی می تواند خطر سکته مغزی یا آسیب به اندام های دیگر که ناشی از لخته شدن خون است را کاهش دهد.

— نارسایی قلبی

فیبریلاسیون دهلیزی، به خصوص اگر کنترل نشود، ممکن است قلب را ضعیف و منجر به نارسایی قلبی گردد – وضعیتی که در آن قلب شما نمی تواند خون کافی را برای رفع نیازهای بدن شما به گردش درآورد .

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

اگر شما هر گونه علائم فیبریلاسیون دهلیزی دارید، یک وقت ویزیت با پزشک خود تنظیم کنید. پزشک شما ممکن است یک نوار قلبی به منظور تعیین اینکه آیا نشانه های شما به فیبریلاسیون دهلیزی یا یکی دیگر از اختلالات ریتم قلبی (آریتمی) مربوط می شود از شما بخواهد.

اگر شما درد قفسه سینه دارید، بلافاصله از اورژانس پزشکی کمک بخواهید. درد قفسه سینه می تواند سیگنالی باشد از اینکه که شما یک حمله قلبی دارید.

درمان فیبریلاسیون دهلیزی

شما ممکن است به ایجاد تغییرات در شیوه زندگی برای بهبود سلامت کلی قلب تان، به ویژه برای جلوگیری و یا درمان بیماری هایی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی نیاز داشته باشید. پزشکتان ممکن است چند راهکار برای تغییر در شیوه زندگی، به شما نشان دهد ، از جمله:

– غذاهای سالم قلبی بخورید: یک رژیم غذایی سالم که در نمک و چربیهای جامد کم و در میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار غنی میباشد .

– به طور منظم ورزش کنید: بصورت روزانه ورزش کرده و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید .

– سیگارنکشید: اگر سیگار می کشید و نمی توانید خودتان آن را ترک کنید ، با پزشک خود در مورد استراتژی یا برنامه ای بتواند به شما کمک کند تا عادت سیگار کشیدن را ترک کنید صحبت نمایید .

– یک وزن سالم حفظ داشته باشید: داشتن اضافه وزن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

– سطح فشار خون و کلسترول خود را تحت کنترل نگه دارید: تغییرات شیوه زندگی و مصرف دارو مواردی هستند که برای اصلاح فشار خون بالا (هایپرتانسیون) و یا کلسترول بالا تجویز میشوند .

– برنامه مراقبت خودی را پیگیری کنید: داروهای خود را به صورتی که تجویز شده مصرف کنید و قرار ویزیت خود را با پزشک تان بصورت منظم پیگیری کنید . بدتر شدن علایمتان را با پزشک خود مطرح کنید .

پیشگیری از فیبریلاسیون دهلیزی

برای پیشگیری از فیبریلاسیون دهلیزی، این مهم است که یک شیوه زندگی قلب سالم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی داشته باشید . یک شیوه زندگی سالم ممکن است شامل:

  • یک رژیم غذایی سالم برای سلامت قلب خود انتخاب کنید.
  • فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.
  • از سیگار کشیدن اجتناب کنید.
  • یک وزن مناسب حفظ کنید.
  • مصرف کافئین و الکل را محدود و یا ترک کنید.
  • استرس، استرس شدید و خشم می تواند باعث مشکلات ریتم قلبی شود.
  • استفاده خودسرانه دارو را با احتیاط انجام دهید، همچنین برخی از داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه حاوی محرک هایی هستند که سبب ضربان سریع قلب شوند.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران

1/5 - (2 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عاطفه چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر خانمی هستم ۳۱ ساله دو روز اخیر درناحیه راست شکمم به طرف پهلو حالت نبض مانند دارم گاهی تغیر مسیر میده و به پایین یا بالا میره اخرین روز از عادت ماهانه ام هستم لطفا زودتر جواب بدین چون استرس واضطراب هم دارم بخاطر این مشکلم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      اینها بیشتر علایم استرسی است ولی یک نوارقلب بگیرید و سونوگرافی شکمی بکنید
  • تصویر کاربر Mmd پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر،پسرم ۱۸ سالمه.از سال گذشته در طول بیشتر روزها تپش قلب میگرفتم که با نوارقلب از نوع pvcتشخیص داده شد.همه چیز رو بررسی کردم،از قند و چربی خون و فشار و تیروئید و کبد و کلیه و...گرفته تا خود قلب،اکوکاردیو و نوار گرفتم گفتن فقط پرولاپس میترال داری بجز اون مشکل دیگه ای نداره قلب،این پرولاپس هم گفتن مشکل خاصی نیست،یه مدت برطرف شد.ولی باز هم برگشته،به خصوص بعد از وعده های غذایی و ورزش pvcها زیاد میشه،نظر شما چیه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      من توصبه ام این است یک بار هولتر ۴۸ ساعته ی ضربان نصب کنند حتما تعداد این پی وی سی ها شمرده شود اگر کم بود نگرانی ندارد
  • تصویر کاربر سجاد پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    با عرض سلام مادر بنده 68 سال سن داشتند که در مهر 1400 که شیوع کرونا گسترده تر بود حدود هفت روز بیحال بودند و گاهی ت\\ش قلب و چون سابقه تیرووید داشتند من تصورم مشکل تیروویدشون بود و کرونا خیلی زیاد بود روز 19 مهر ماه گفتن سرگیجه دارن که قبلا یه بار برای سزگیجخ قرص بتاسرک دکتر بهشون داده بود که من بهشون دادم با قرص ایندرال 20 صبح که شد اشون \\رسیدم حالتون چطوره ه گفتن خوبم و من رفتم سرکار وقتی برگشتم دیدم چشماشون باد کرده و اکسیژن حونشون 89 بود و ضربان قلب 51 بود من با اصرار بردمشون \\یش نزدیکترین دکترکه عمومی بودن من تصورم کرونا بود که وسط \\له ها مادرم به سمت جلو خم شد و ناگهان رفتن و من فکر کردم غش کردن بعد دکتر با شرح حالی که من بهش دادم یه سرم یه لیتری با ویتامین سی و حالت تعوع زد و همه چی خوب شد موقع رفتن از \\له ها مادرم نشستن و تا دم در مادرم رفتن و من نتونستن هیچ کاری بکنم در واقع با داد زدن نمیتونستم رانندگی بکنم و بالخره اورزانس اومد و احیا شدن و در نهایت ساعت 2 بامداد اسمانی شدن و من موندم و یه احساس گناه بزرگ و غم شدید که نمیتونم به زندگی عادی برگردم خواسام با شما در این مورد فارغ ار هر گونه ترحم به من با من صحبت کنید چون من مدام با استدلال \\زشکی خودم رو گناهکار میدونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      واقعه ی تاثربرانگیزی است و به شما تسلیت می گویم واقعیت این است که از دست شما کار ببشتری ساخته نبوده است، باید به پزشک می رسانیددشان که خب این کار را کرده اید بر اساس شرح حال شما هم مشکل ایشان پیشرفته بوده و واقعا تضمینی نبوده که اگر زودتر هم به پزشک میرسانیدشان هنوز در قید حیات می بودند
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      گاهی کرونا پیشرفته است و حتی در بیمازستان و با پیشرفته ترین اقدامات هم بیمار دچار مشکل می شود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حمیده سه شنبه ۹ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من خانمی 47ساله دوسه ماهه که خونریزی ماهانه بند نمیومد خچندزیادی ازم رفت هموگلوبین اومد رو هفت . فیبروم داشتم قرص ldو آهن بهم داد ولی دوهفته هست که تپش قلب تا 130و110با ایندرال 80میشه اکسیژن خونم تو‌ خونه با اکسیمتر میگیرم 98تنگس نفس درد سینه سرفه ندارم فشارم خوبه تب ندارم ولی آزمایشی التهاب و عفونت زیاده.عکس سینه ام گرفتم کارشناس گفت کمی قلبت بزرگ شدن شاید به خاطر آنمی هست.الان تو شیراز نه مطب بازه نه بیمارستانها یه اینترن گذاشتن کار راه نمی اندازند .الان با این مدارک که خدمتتون می فرستم چکار کنم . ممنونم خدا خیر خودتون و پدر و مادرتون بده.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۹ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      ببینید اینها همه غیردقیق است برای بررسی اینکه قلب بزرگ شده یا نه باید اکو کنید فعلا چیز نگرلن کننده ای نیست بعد تعطیلات می توانید میتوانید انجام دهید
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۱۸ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    من الان تقریبا ۳ ساله دارم پرانول ۱۰ میخورم البته فقط روزای ک تپش قلب دارم یعنی ممتد نمی‌خورم .شاید ی هفته ۳تا بخورم و ی هفته ۷تا .
    متخصص قلب هم رفتم و کلیه معاینات رو انجام دادم و گفتم از لحاظ قلبی کاملا سالم و هیچ مشکلی ندارم.
    خواستم ببینم این پرانول ک اینجوری میخورم تو این چند سال مشکل ندارده.
    البته آسم خیلی خیلی خفیف دارم بخاطره سیگاره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      نه هیچ خطر و اشکالی ندارد و ایجاد وابستگی هم نمی کنو
  • تصویر کاربر سارنگ پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    جناب دکتر عزیز من به دلیل کرونا مبتلا به پرکاری تیروئید شدم و الان یه هفته هستش که هرشب یک عدد پرانول ۱۰ مصرف می کنم، امروز صبح حس کردم تپش قلب دارم و یک عدد قرص دیگه مصرف کردم، آیا شب هم دوباره بخورم یا خیر؟ (تپش قلب تو بازه های زمانی مختلف اتفاق میفته و همیشگی نیست)
    و اینکه ضربان قلب نرمال باید چقدر باشه؟ الان در حال حاضر ۶۵ هستش!
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      ضربان نرمال بین ۶۰ تا ۱۰۰ است اگر در این طیف احساس طپش میکنید یعنی بیشتر مشکلتان استرسی است در هر صورت مصرف پرانول دو بار در روز مشکلی ندارد
  • تصویر کاربر فردین دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    با سلام‌و احترام آقای دکتر وقت بخیر من ده روز پیش کاشت مو‌انجام‌دادم و‌ دوسه ساعت آخر یه تپش قلب گرفتم که فشارم رو‌گرفتن ۱۶ بود بعدش یه قرص فشار بهم‌دادن بهتر شد بعد از اون ده روزه گاهی در طول روز احساس تپش قلب میکنم‌که باعث استرسمم‌شده مدام توی فکرشم...
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      یک بار اکو و نوارقلب بگیرید تا کامل بررسی شود در صورت نیاز ممکن است دارو تجویز گردد
  • تصویر کاربر کورش جمعه ۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    اقای دکتر تو رو خدا کمکم کنید
    همه چی برمیگرده به ۴ سال قبل یک متخصص گفت ضربان قلبت تند بهم متورال داد
    منم هیچ مشکلی نداشتم فقط موقع هیجان اینا ضربانم میرفت بالا
    متورال میخوردم کوبش و لرزش قلب میگرفتم با اینکه ریتم نرمال بود و نوار نرمال یک دفعه تمام بدنم سوزش می‌گرفت و اون لرزش و کوبش میرفت
    خب بعد دوماه به سختی و با هزار مکافات دارو رو قطع کردم
    الان ۴ سال از اون موقع گذشته
    با حرکات ناگهانی دچار ضعف توی قلبم میشم و تمام بدنم میسوزه با اینکه هیچ دارویی نمیخورم
    و دقیقا همون نقطه که متوراا میخوردم قلبم میلرزید همونجا اذیت میکنه
    آقای دکتر من اصلا نمیتونم فعالیت کنم از حالت نشسته یک دفعه بلند میشم حس فشار روی قلبم میکنم و تمام بدنم سوزش میگیره
    هولتر ریتم و نوار نرمال بوده
    باید چیکار کنم
    اولین بار با خوردن متورال لرزش قلب و این حس تو قلبم میومد و با یک سوزش تو تمام بدن و فشردگی قفسه سینه ابن حس میرفت الان ۴ سال گذشته و ابن علایم بدون دارو برگشته باید چیکار کنم
    یک قسمت قلبم ۲۴ ساعته میلرزه با خوردن متورال و پروپرانول اون لرزش تشدید میشه و با حرکات ناگهانی همه بدنم میسوزه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      اکو و تست ورزش داده اید؟
    2. تصویر کاربر کورش پنجشنبه ۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      اکو ۳ ماه قبل که ابن علایم تازه داشت شروع می‌شد دادم
      البته خیلی علایم خفیف تر بود
      هولتر ریتم و نوار تازه دادم آقای دکتر
      تست ورزش ندادم
      ۲۴ سالمه
    3. تصویر کاربر کورش پنجشنبه ۶ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      تمام مشکلات از زمانی شروع شد که من متورال خوردم
      دچار لرزش قلب میشدم و بعد دوساعت ضربانم نقطه ای میشد و حس ضعف تو قلبم میگرفتم و بعد یک گرگرفتگی و سوزش توی تمام بدنم اون حالت میرفت و قلبم طبیعی میشد اما قفسه سینم تا ۲ ساعت سنگین بود
      یه چندماهی دارو مصرف کردم وضع این بود
      الان ۴ سال از اون اتفاقات گذشته
      بدون مصرف دارو با حرکات ناگهانی و فعالیت با سرعت بالا این مشکل برام پیش میاد
      توی هولتر ریتم و نوار چیزی نشون نداد
      یعنی متورال روی چی تاثیر گذاشته آقای دکتر
      مطمئنم کار دارو بوده چون همین الان متورال یا پروپرانول میخورم این حالت تشدید میشه
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      نه مربوط نیست اینها علایم اضطرابی است بیشتر یک بار تست ورزش بدهید اگر سالم بود دیگر پیگیری قلبی نکتید اصلا
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر،بالای نانفم ضربان شدید می زنه به طوری که اگه دستمو بزارم روش شدت ضربان احساس می کنم ، در موقع غذا خوردن نفس کم می اورم، کمی فعالیت میکنم نفس کم می اورم ، وزنم هم ۴تا ۵ کیلو کم شده ،اندوسکوپی کردم و ۸ساله مدام پرهیز میکنم ولی همچنان مشکل بر طرف نشده ،زندگیم مختل شده ،می خواستم نظر شما را بدونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      یک سونوگرافی شکمی کنید اگر سالم بود منشا اضطرابی دارد و بحاطر لاغربودن است که بیشتر حس می شود و جای نگرانی ندارد
  • تصویر کاربر احمدی جمعه ۲۰ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر خدمت پزشک محترم.من در سال 88دچار سکته قلبی شده و به تعداد دو بار عمل باز قلب انجام داده ام عمل بنتال سال 93 و عمل تعویض دریچه ی آِیورت سال 95 بیمارستان رجایی جمعه شب دچار حمله قلبی شده به مدت 10دقیقهبه حالت بیهوش که نبض به سختی حس می شد و نسبت به صدا هیچ گونه واکنشی وجود نداشت و سفیدی چشمها نمایان شده و زبان به سقف دهان چسبیده وروز بعد به پزشک مراجعه کرده و تشخیص ایشان رسوب دریچه بوده چون سایزرگ تعویضی با سایز دریچه تعویضی مطابقت نداشته این تصاویر هم نتایج ازمایش و اکو جدید می باشد لطف بفرمایید تشخیص خود را بفرمایید سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۰ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      ببینید این اکو مورد خطرناکی نشان نمی دهد ولی پیشنهاد من این است که با توجه به این حملات یک بار به طور کامل اکوی فوق تخصصی بشوید اگر باز هم مورد خطرناکی پیدا نشد یک متخصص مغز و اعصاب هم ببیند
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر