دکتر محمد حسین نجفی

در حالت طبیعی فشار خون نرمال ۸۰/۱۲۰ است و در وضعیت مرزی ۹۰/۱۴۰ است. مقادیر ۱۰۰/۱۶۰ و همچنین ۱۲۰/۲۰۰ به ترتیب بر روی دستگاه فشار خون نشان دهنده ی فشار خون بالا و خیلی بالا هستند.

فشار خون چیست؟

فشار خون (به انگلیسی: Blood pressure ) به مقدار فشاری گفته می‌شود که توسط خون در جریان، به دیوارهٔ رگ‌ ها وارد می‌آید و یکی از علائم حیاتی است. فشار نرمال فشار سیستول کمتر از mmHg120 و دیاستول کمتر از mmHg 80 می باشد. اعداد بالاتر از این به مفهوم بالا بودن فشار بوده و نشانه ای از قریب الوقوع بودن عوارض فشار خون است.

 

دقیق ترین دستگاه فشار سنج

بهتر است از دستگاه فشار خون دیجیتالی استفاده شود که روی بازو نصب می شود. دستگاه فشار سنج مچی چندان در تشخیص فشار خون کارائی ندارند.

چنانچه فشار سیستول mmHg120 تا mmHg 139 و دیاستول mmHg 90 -80 باشد مرحله شروع فشار خون نامیده می شود. (Prehypertension) و فشار سیستول بالاتر از mmHg 140 و دیاستول بالاتر از ۹۰ مرحله اول فشار خون بالا نامیده می شود.

فشار بالا بروی عروق مغز باعث ایجاد سکته مغزی می گردد و باعث کاهش عملکرد کلیه ها خواهد شد. همچنین برروی قلب اثر کرده و سبب تسریع در ایجاد گرفتگی عروق قلب و سکته قلبی می شود.

آیا دستگاه فشار خون دیجیتالی دقیق است؟

دستگاه های دیجیتال فشار خون دارای یک کاف هستند که به دور بازوی شما پیچیده می شود. در فشارسنج های دستی (فشارسنج هایی که معمولاً در مطب پزشک وجود دارند)، برای باد کردن کاف و اندازه گیری فشار خون نیاز به فشردن یک توپ لاستیکی است. اما در فشارسنج های دیجیتالی کافی است یک دکمه را فشار دهید و کاف خود به خود باد می شود.

اندکی بعد از باد شدن کاف، فشار وارد شده به بازوی شما به آرامی کاهش می یابد و روی صفحه ی نمایش فشارسنج دیجیتال، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک شما نشان داده می شود. بعد از آنکه فشار خون شما روی صفحه ی نمایش ظاهر شد، کاف به صورت خودکار تخلیه می شود. در برخی از دستگاه های فشار خون دیجیتال برای اندازه گیری مجدد فشار خون باید 2 تا 3 دقیقه صبر کنید و سپس تمامی مراحل را انجام دهید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در اندازه گیری فشار خون با دستگاه های دیجیتال باید در نظر داشته باشید این است که در زمان اندازه گیری فشار خون باید بی حرکت بمانید. زیرا حرکت بدن ممکن است خطای دستگاه را بالا ببرد. همچنین، ضربان قلب نامنظم ناشی از تحرک در برخی موارد می تواند باعث کاهش دقت اندازه گیری توسط دستگاه دیجیتال شود.

با وجود تمامی نکاتی که به آن اشاره کردیم، باز هم دستگاه های فشارسنج دیجیتال بهترین انتخاب برای اندازه گیری فشار خون در خانه است و به علت سهولت استفاده و عدم پیچیدگی، تقریباً همه ی افراد می توانند از آن استفاده کنند.

فشار خون طبیعی در سنین مختلف

فشار خون نرمال همان سیستول کمتر از ۱۲۰ و دیاستول کمتر از ۸۰ میلی متر جیوه است. در واقع فشار خون نرمال در میان مردم با فشار کمتر از ۱۲ و  کمتر از ۸ شناخته می شود. اگر فشار خون سیستولیک بین ۱۲۰ تا ۱۳۹ باشد و دیاستولیک ۸۰ تا ۸۹ باشد، تحت عنوان مرحله پیش زمینه فشار خون نامیده می شود. در برخی افراد همین مقدار نیز باید تحت کنترل قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم تا فایل صوتی زیر را که گزیده صحبت های دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص قلب و عروق در رابطه با فشار خون نرمال است را گوش دهید.

طریقه صحیح اندازه گیری فشار خون و نکات آن

فشار خون عمدتا با استفاده از دستگاه فشار خون شامل گوشی پزشکی، کاف بازویی و پمپ و منومتر اندازه گیری می شود. کاف دور بازوی شما بسته می شود و تا زمانی که جریان خون قطع شود، باد می شود و نبض شما با گوشی پزشکی چک می گردد. در نوعی دیگر، فشارخون با دستگاه فشار خون جیوه ای اندازه گیری می شود. تعداد زیادی از کلینیک های عمومی از دستگاه فشار خون دیجیتال جهت اندازه گیری فشارخون استفاده می کنند.

دقیق ترین دستگاه فشار خون

قبل از اینکه فشارخون شما اندازه گیری شود، بهتر است که شما حدالاقل ۵ دقیقه استراحت کنید و مثانه ی خالی داشته باشید. حین اندازه گیری فشارخون صحبت نکنید.

میزان فشار در شبانه روز متغیر است و کم و زیاد می شود. یکی از بهترین روش های بررسی فشار خون استفاده از دستگاه فشار خون دیجیتال در منزل است. در مجموع به تمام بیماران توصیه می شود یک دستگاه فشار خون قابل اعتماد دیجیتالی درمنزل داشته باشند.

برای گرفتن فشار صحیح به توصیه های زیر عمل نمایید:

۱- حداقل ۵ دقیقه قبل از گرفتن فشار خود استراحت نمایید.

۲- حداقل ۳۰ دقیقه قبل از گرفتن فشار، از مصرف سیگار ، چای و قهوه اجتناب نمایید.

۳- برای گرفتن فشار صحیح حتما باید دست، عریان بوده و در سطح قلب روی تکیه گاه مناسب قرار گیرد.

۴- برای بار اول، هم فشار خون دست راست و هم دست چپ گرفته شود و دستی که فشار خون بالاتر دارد از این به بعد مبنای اندازه گیری فشار خون قرار می گیرد.

۵- سعی کنید روزی بیش از یکبار فشار خود را نگیرید. چندین بار گرفتن فشار خون و وسواس بخرج دادن باعث ایجاد اضطراب در شخص خواهد شد.

۶- هر بار فشار خود را با ذکر تاریخ ثبت نمایید.

۷- هنگام گرفتن فشار حرف نزنید و پاها کراس اور (روی هم) نباشد.

کدام نوع دستگاه فشار سنج بهتر است؟

دستگاه فشار خون یک وسیله ضروری در تشخیص پزشکی است. فشار خون بوسیله دستگاه مخصوصی به نام فشارسنج قابل اندازه‌گیری است. فشارسنج پزشکی انواع و اقسام بسیاری دارد اما سه نوع دستگاه فشار خون جیوه‌ای و فشارسنج دیجیتال و دستگاه فشار سنج عقربه‌ای در ایران بیشتر کاربرد دارند.

۱- دستگاه فشار خون جیوه‌ای

فشارسنج جیوه‌ای مهمترین استاندارد اندازه‌گیری فشار خون شناخته می‌شود. هنگام خواندن فشار، باید به اعدادی دقت شود که در دو طرف ستون جیوه ارائه شده‌اند. احتمال درست کار نکردن این دستگاه خیلی کم است، اما با این حال استفاده از فشارسنج جیوه‌ای رو به کاهش است، چون جیوه سمی است و می‌تواند محیط را آلوده کند.

۲- فشارسنج دیجیتال

در موارد خیلی کم دستگاه‌های دیجیتالی فشارخون را اشتباه محاسبه می‌کنند و ترجیح اولویت استفاده با فشار سنج جیوه ای است و استفاده از دستگاه فشار خون دیجیتالی به بیمارانی که توانایی استفاده از آن وسایل را ندارند، توصیه می شود.

مانیتورها به طور کلی دارای بخش های اساسی یکسانی هستند:

کاف یا بازوبند. لایه داخلی کاف با هوا پر می شود و به بازو فشار وارد می کند. لایه ی بیرونی کاف دارای چسب است که در محل بسته شود. با خالی کردن باد کاف، ضربان قلب و جریان خون به طور خودکار توسط دستگاه فشار خون اندازه گیری می شوند که به دلیل تغییر حرکت خون در شریان می باشد.

مانیتور های دیجیتالی که بر روی بازو بسته می شوند به طور کلی دقیق تر هستند. اگر نمی توانید یک کاف به اندازه کافی بزرگ برای بازو خود پیدا کنید، می توانید از نوع مچ بند استفاده کنید. اما دستگاه هایی که به انگشت وصل می شوند کارآمد نیستند.

کار با دستگاه فشار خون دیجیتالی راحت بوده و معمولا نیازی به گوشی پزشکی جهت گرفتن فشار ندارد. دستگاه فشارسنج دیجیتالی به دو نوع مچی و بازویی تقسیم می شود که معمولا بازویی آن مطمئن تر است.

دستگاه فشارسنج مچی کاملا اتوماتیک است. مچ بند به طور خودکار پمپ میشود و سپس هوای درون آن تخلیه میگردد. برخی از دستگاه های فشارسنج مچی دارای یک مچ بند فشرده هستند که همراه با دستگاه ارائه میشود (همانند ساعت مچی). دستگاه های فشارسنج مچی در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار بگیرند نتایج قابل اطمینان ارائه می دهند. مکانیسم فشار سنج بازویی نیز مشابه است فقط فشار سنج را ۲ سانتی متر بالاتر از آرنج قرار می دحند و دست باید صاف باشد و مچ بسته نباشد.

دستگاه های فشارسنج انگشتی، که اندازه گیری را از طریق انگشت سبابه انجام میدهند معمولا نتایج نادرست ارائه میدهند. این پدیده در صورتی رخ میدهد که انگشت سبابه در ارتفاع همسطح قلب قرار نگرفته باشد یا شریانهای کوچک انگشت به دلیل سرد بودن دست منقبض شده و فشار خون پایین تری را نشان دهند.

۳- فشارسنج عقربه‌ای

فشارسنج عقربه‌ای وسیله‌ای فنردار است که با استفاده از فشار هوا عقربه‌ای را روی صفحه مدرجی حرکت می‌دهد که هر درجه ی آن نشان گر یک میلیمتر جیوه‌است .این نوع دستگاه فشار خون حملش نسبت به نوع جیوه‌ای راحت‌تر است و ارزان تر می باشد.

دستگاه فشار سنج دیجیتالی

فشار خون نرمال با دستگاه دیجیتال

دستگاه های فشارسنج دیجیتال، امروزه به طور شایعی توسط بسیاری از بیماران استفاده می شوند. مهم ترین نکته در استفاده از این دستگاه ها، کالیبره بودن آن است. کالیبره بودن یعنی اینکه دستگاه شما چقدر دقیق است و درست می تواند فشار را اندازه گیری کند. برای کالیبره کردن دستگاه می توانید فشار اندازه گیری شده در مطب، توسط پزشک را با فشاری که همزمان دستگاه دیجیتال اندازه می گیرد، مقایسه کنید و در صورت نیاز تنظیمات دستگاه را طوری انجام دهید که به فشار اندازه گیری شده توسط پزشک، نزدیک شود. به طور کل فشارهای زیر 140 بر روی 90 میلی متر جیوه در این دستگاه ها، نشان دهنده ی یک فشارخون طبیعی است و در صورتی که فشارخون بالاتر از این مقدار باشد، نیاز به تغییر رژیم دارویی و بررسی پزشک است.

فشارسنج خوب چی بخرم؟

دستگاه اندازه گیری فشار خون

# مانیتور فشار خون omron

به طور متوسط از هر ۳ بزرگسال ۱ نفر دارای فشار خون بالا می باشد. اما می توانید به کمک دستگاه فشار خون آن را زود تشخیص داده و به خود کمک کنید. دستگاه فشار خون Omron یکی از دقیق ترین دستگاه های فشارسنج است که توسط پزشکان و داروسازان نیز تائید شده است. دستگاه فشار خون امرن ویژگی های مختلفی از جمله ظرفیت ذخیره سازی و اتصال به گوشی های هوشمند را داراست.

دستگاه فشار خون omron ساخت کجاست؟

این برند ساخت کشور ژاپن می باشد.

# مانیتور فشار خون beurer

دستگاه فشار خون بیورر نیز یکی از بهترین دستگاه های فشار خون دیجیتالی است که امکاناتی از جمله: انتقال از طریق فن آوری هوشمند بلوتوث و USB را در خود جای داده است. این دستگاه فشار سنج دارای باتری های قلیایی با ظرفیت ۴ برابر بیشتر از بقیه ی فشارسنج ها می باشد.

دستگاه فشار خون beurer ساخت کجاست؟
این دستگاه در کشور آلمان تولید می شود.

عوامل افزایش ناگهانی فشار خون

فعالیت کم، چاقی، مصرف نمک زیاد، مصرف فست فودها همه از عوامل تشدید فشار هستند.

افراد با فشار خون بالا باید از ریختن نمک روی غذا به شدت اجتناب نمایند و بطور کلی نمک از روی میز غذا حذف شود. حذف نمک روی میز بشدت به کاهش فشار کمک خواهد کرد. یکی از دلایل عدم کنترل مناسب فشار در بیمارانی که دارو می خورند عدم حذف و یا عدم کاهش نمک می باشد. خانم های خانه دار هم میزان مصرف نمک در غذا را اندکی کاهش دهند و لازم نیست کلا مصرف نمک کنار گذاشته شود.

حذف نمک برای کاهش فشار خون

مصرف میوه جات فراوان به جهت پتاسیم بالا می تواند یکی از عوامل جلوگیری از بروز فشار خون باشد. سعی کنید روزانه ۴-۳ وعده میوه جات تازه مصرف نمایید. مصرف غذاهای فراوری شده مثل سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا و … به جهت مقادیر بسیار بالای سدیم و نمک به شدت باعث افزایش فشار می شود.

فعالیت بدنی، رژیم غذایی مناسب و ورزش به میزان حداقل ۴۵ دقیقه در روز شامل پیاده روی حتی اگر باعث کاهش وزن نشود نقش بسیار موثری در کاهش فشار دارد.

مصرف سیگار باعث افزایش فشار و افزایش تعداد ضربان قلب می شود.

بهتر است قبل از شروع به ورزش بخصوص اگر سن شما بالای ۴۰ سال است با پزشک متخصص قلب درباره شروع به ورزش و میزان آن مشورت کرده و اجازه بگیرید. ورزش هایی مانند کشتی، وزنه برداری و بدنسازی کمکی به کاهش فشار خون نمی کنند. ورزش های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا در کنترل فشار شما موثرند.

رژیم غذایی بر پایه مواد گیاهی بخوبی می تواند باعث کاهش فشار شود و برعکس مصرف مواد گوشتی می تواند عاملی برای افزایش آن باشد.

استرس بخصوص به صورت ناگهانی باعث افزایش آن می شود. اگرچه اجتناب از استرس گاهی ممکن نیست ولی می توان کنترل مناسبی بر احساسات داشت.

برای درمان سریع فشار خون چی بخوریم؟

مصرف قرص های ضدبارداری یکی از عوامل اصلی افزایش فشار در خانم هاست. چنانچه مجبور به استفاده از این داروها هستید حتما با پزشک قلب و عروق مشورت نمایید. نهایتا اگر فشار شما بالاتر از mmHg 90 /mmHg ۱۴۰ باشد حتما به پزشک قلب وعروق مراجعه نمایید.

چنانچه توسط پزشک داروی ضد فشار خون برای شما تجویز شد حتما مرتب داروها را مصرف نمایید و در صورت بروز هرگونه عارضه با داروها حتما پزشک را در جریان قرار داده و از قطع دارو اجتناب نمایید. قطع ناگهانی دارو باعث افزایش شدید ناگهانی فشار شده و می تواند به راحتی باعث ایجاد سکته قلبی و مغزی گردد.

داروهایی که بصورت یکبار در روز توسط پزشک تجویز می شود باید به هنگام صبح میل شوند مگر اینکه پزشک دستور دیگری داده باشد.

پزشک براساس میزان فشار شما زمان ویزیت بعدی شما را تعیین می کند، با استفاده از دستگاه فشار خون و نوشتن روزانه فشار خون و نشان دادن آن به پزشک بخوبی می توانید در کنترل فشار با پزشک همکاری نمایید.

برای اطلاعات بیشتر راجع به پایین اوردن فشار خون بالا این مقاله را مطالعه کنید.

علت افت ناگهانی فشار خون چیست؟

۱- از دست دادن خون

از دست دادن مقدار زیادی از خون بعلت آسیب های بزرگ و یا خونریزی داخلی باعث کاهش مقدار خون در بدن شما و در نهایت افت شدید فشار خون خواهد شد.

۲- عفونت شدید (سپتی سمی)

سپتی سمی می تواند هنگامی که یک عفونت در بدن وارد جریان خون می شود، رخ دهد. این بیماری می تواند منجر به یک شرایط تهدید کننده زندگی ناشی از کاهش فشار خون به نام شوک سپتیک گردد.

۳- واکنش های آلرژیک شدید (آنافیلاکسی)

بیماری رینود - علت سرد شدن ساق پا و دست

آنافیلاکسی یک واکنش شدید آلرژیک است و به طور بالقوه تهدید کننده حیات می باشد. محرک های رایج آنافیلاکسی شامل مواد غذایی، داروها، سموم حشره کش و لاتکس می باشند. آنافیلاکسی می تواند باعث مشکلات تنفسی، کهیر، خارش، تورم گلو و افت فشار خون شود.

۴- کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی شما

فقدان ویتامین B-12 و فولات می تواند یک بیماری در شما ایجاد کند که به دنبال آن در بدن شما به اندازه کافی سلول های قرمز خون تولید نمی شود (کم خونی)، و باعث فشار خون پایین می گردد.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص فشار خون در تهران و فلوشیپ آنژیوپلاستی

4.2/5 - (13 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شیخ چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 75 مشاهده پرسش
    دو سه روز است که فشار خود را صبح و شب می گیرم و اغلب ده روی هفت و شش می باشد و چند روزیست که قلبم درد میکرد و تیر می کشد ،ایا خطری متوجه من هست ،راهکار چیست ؟ تشکر از محبت جنابعالی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      فشار خود را مکرر نگیرید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سعیده یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    سلام من دوماه که دچار فشار خون و معده درد شدم ، قرص املودیپین صبح یک عدد ولوزامیکس اچ نصف صبح و نصف شب میخورم ، در منزل فشارم روی ۱۱ تا ۱۲ روی ۸ تا۹ هست البته صبح قبل از خوردن دارو و دوز قبل دارو شب قبل ساعت ۱۲ میخورم ولی پیش دکتر که میرم ۱۴ تا ۱۵ است ، ولی سرگیجه دارم که دکتر معده گفت از معده هست ولی دکتر قلب گفت ربطی به معده نداره ، به نظر شما مشکل از کجاست و اینکه من میترسم قرص فشار که میخورم فشارم خیلی بیاد پایین آیا ممکنه یا نه در همین روال میمونه ؟میترسم خیلی بیاد پایین ومن متوجه نشم به خودم میگم پایینم که میاد حدود یه درجه میاد پایین که میشه تقریبا ۱۰ و ۱۱ ، که بازم تقریبا نرمال ، آیا امکان داره پایین تر بیاد،؟و علت سرگیجه رو متوجه نمیشم ، البته من حدود دوماه تقریبا ۶ کیلو وزن کم کردم میشه از ضعیف شدن باشه ، تپش قلب هم گفتن داری که ۱۱۱ بود ولی الان قرص پرو پرانول مصرف میکنم یکی صبح یکی شب ، الان زیر ۱۰۰ شده ، دکتر قلب گفت ادامه بده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      آملودیپین نصف شود
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    با سلام
    Vsdمادر زادی دارم چه قرصی استفاده کنم دکتر برام آسپرین و ترجیح ندادن چیه قرصی استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      نیاز به رویت مدارک
  • تصویر کاربر اعظم سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر، من خانم چهل ساله هستم که تازه 6 ماهه متوجه شدم فشار دارم، بطور اتفاقی فشارم رو گرفتم 17 بود بعد از اون چند روز پشت سر هم گرفتم بالا بود، دکترقلب به من با توجه به اینکه ضربان زودرس قلب هم دارم قرص کنکور دو ونیم که صبح میخورم و قرص والزومیکس 80 /5 دادن که شب میخورم، حالا میخواستم بدونم آیا این داروها قرص ای خوبی هستن برای فشار چون اطرافیان من که فشار دارن همه اکثرا لوزارتان استفاده میکنن، که نسبت به داروهای من ارزان‌تر هم هست، خواستم ببینم آیا من هم میتونم از قرص لوزارتان به جای این دو قرص استفاده کنم، احساس میکنم از همین اول برای من داروهای قوی شروع کردن، به نظر شما به همون لوزارتان مثلا دو بار در روز فشارم کنترل نمیشه
    ویک سوال دیگه آیا از ین داروهای فشار خون مثل لوزارتان ویا والسا تان سرطان زا هستن، خواهش میکنم منو از نگرانی نجات بدید و کمکم کنید، ممنونم
    و آقای دکتر آیا ضربان اضافی قلب کشنده هستن.؟ احساس میکنم قلبم برای دو سه ثانیه نمیزنه و باز دوباره شروع به تپش میکنه، اجرتون با امام حسین انشاالله
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      دارویتان مناسب است...استفاده کنید...
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 122 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر
    آیادرحالت خوابیده به پهلوی راست یاچپ اگه فشارخون بگیریم قابل قبوله؟؟؟؟من درحالت روی صندلی نشسته و دست روی میزفشارم زیر۱۲ودیاستول۸...اما وقتی درازمیکشم اگه دستم هم سطح قلبم وبدنم باشه فشار۱۱یا۱۲ روی۷.....ولی اگه دست هم سطح نباشه نزدیک ۱۳روی۸۷گاهی۹۰ نشون میده ...کدومش صحیح میباشد؟؟درحالت ایستاده هم گرفتم و دست روبروی قلب و روی جسمی بزارم نزدیک ۱۱.وگاهی۱۰روی ۷....اما اما چرا اگه روی صندلی بشینم و دست آویزون باشه روبه پایین فشار بالاتر نشون میده ؟؟کدومش واقعا درسته... همه آزمایشاتم انجام دادم همه نرمال ...اکو تست ..نوار ..کل بدن سونوگرافی انجام دادم نرمال بود..ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام مشکلی ندارید... جهت مطالعه شرایط استاندارد ثبت فشار خون به سایت مراجعه کنید
  • تصویر کاربر باخزری پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 359 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید پدر و مادر من ۳تیر دوز دوم سینوفارمشونو زدم ولی هیچی انتی بادی نساختن الان به نظر شما میتونن دوز سوم سینوفارم بزنم براشون مشکلی پیش نمیاد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      فعلا تزریق دوز سوم تایید نشده است، نیازی به این کار نیست
  • تصویر کاربر داریوش پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 342 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید مادرم چند روز کرونا گرفته چند روز فشار خون میاد 8روی6مشکل فشار خون دار 65سال حدود48مواد مصرف می‌کنه تریاک آب میکرد میخورد ولی برای کوید گفتن شیر مصرف کن افتا فشار خون دارد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      دارو چه مصرف می کنند؟ شاید بخاطر داروست که فشارشان افت می کند
  • تصویر کاربر باقی یکشنبه ۶ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 365 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب من ۳ روز پیش بعد از بیرون رفتن و نخوردن صبحانه به علت افت فشار از هوش رفتم و بعد از خورن آب قند فشارم ۷ بود، این چندروزه هم اکثرا فشارم ۹ هست و کمی سرگیجه و حس خستگی دارم علت چی می تونه باشه؟ بنده ۲۷ ساله هستم و سابقه فشار نداشتم ممنون از شما
    1. تصویر کاربر باقی جمعه ۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      آیا باید به پزشک مراجعه کنم؟ ممنون از شما
    2. تصویر کاربر باقی جمعه ۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      در ۳ روز اخیر ضربان قلبم هم بین ۶۵ تا ۷۵ هست
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۶ تیر ۰( 2 سال پیش)
      نیازی به مراجعه به پزشک نیست مایعات فراوان و نمک کافی استفاده کنید و نگران نباشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر .... شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 426 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من حدودا یک و نیم سال پیش مامانم چندروز بعد از بدنیا اوردن داداش کوچیکم فشارخونش رفت بالا و مادرم از شدت درد جیغ میکشید خلاصه رفتن بیمارستان اونجا چن ساعتی بستری بود گفتن فشار مادرم تا ۲۰ هم رفته فک کنم و بعد از حدود ۶ ماه بعدش دوباره همین جریان تکرار شد ولی ایندفعه بیمارستان نرفتیم الان حدود یک سال هست که هیچ علائمی ندیدم از مامانم(شایدم دیده من نارحت میشم چیزی نگفته)ولی دیروز سرش گیج میرفت به اورژانس زنگ زدم فشارشو گرفتن روی ۱۴ بود البته مادرم تقریبا کمخونی زیاد داره میخواستم بدونم میتونه از کمخونی بوده باشه؟یا فشارخون ۱۴ ایده آله؟
    خودم خیلی استرس دادم افسردگی گرفتم خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام بعیده با این فشار علایم بده ولی هولتر فشار بشن
  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 407 مشاهده پرسش
    مادرم هفتادو نه سال دارد و سالهاست که لوزارتان ۲۵ نصفه هر روز میخورد . اگر فشار خونش نرمال باشد میتواند دیگر قرص لوزارتان را قطع کند؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر باید دایم استفاده کنند
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر