دکتر محمد حسین نجفی

داشتن تعادل در زندگی بسیار دشوار است. وقتی تمام وظایف خانه به عهده ی شماست و از طرفی دیگر بار بسیاری از مسئولیت های اجتماعی و سختی های محل کار را به دوش می کشید، طبیعی است که با حجم عظیمی از استرس و اضطراب مواجه شوید.

در دنیای ما همه انتظار دارند که مثل یک ربات کار کنیم و همیشه دکمه ی ما روشن باشد؛ اما بار زیاد استرس و خستگی روانی می تواند آثار نامطلوبی روی جسم شما داشته و در نهایت منجر به تنش های عضلانی در گردن و شانه های ما شود.

کاملاً طبیعی است که شما ممکن است در طول روز لحظات استرس زای کوچکی را تجربه کنید، اما مشکلات جدی زمانی رخ می دهند که شما دائماً در معرض استرس قرار دارید.

این تنش های مداوم می تواند شامل تنش های فیزیکی مزمن ناشی از قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب به مدت طولانی، استرس ناشی از مشکلات عاطفی، مشکلات مالی و یا مشکلات سلامتی باشد.

استرس مداوم بعد از مدتی خود را به صورت ناراحتی، درد و تحریک عصبی نشان می دهد. بنابراین باید بدانیم که علت این امر چیست و چگونه می توان از این مشکل پیشگیری کرد؟

آیا استرس می تواند باعث درد گردن و شانه ها شود؟

آیا استرس می تواند باعث درد شانه شود؟

زمانی که شما سطح بالایی از اضطراب یا استرس را تجربه می کنید، بدن شما دچار تنش می شود. حالا اگر به صورت مداوم و در یک دوره زمانی طولانی این استرس را تجربه کنید، تنش های مکرر می تواند منجر به تنش های عضلانی شود.

تنش های عضلانی به صورت سفتی عضلات، گرفتگی، ناراحتی و درد در گردن و شانه ها بروز پیدا می کند. درد ناشی از استرس در این ناحیه معمولاً نتیجه ی اضطراب عاطفی و ذهنی است که مستقیماً روی عضلات و اعصابی که از شانه ها، گردن و ستون فقرات شما می گذرند تأثیر می گذارد.

علاوه بر استرس روانی و عاطفی مشکلات دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث درد در ناحیه شانه شوند. این مشکلات شامل بکارگیری بیش از حد این عضلات، نشستن یا ایستادن در حالت های نامناسب، بد خوابیدن و آسیب دیدگی می شود.

چرا شانه ام بی دلیل درد می کند؟

آیا استرس می تواند باعث درد شانه شود؟

گاهی اوقات با تعجب از خودتان می پرسید: «چرا گردن و شانه ام بی دلیل درد می کند؟». اگر شانه درد دارید و می دانید که دلیلی برای تحریک اعصاب و یا استرس مداوم وجود ندارد، ممکن است مشکل شما از جای دیگری باشد. مشکلات رایجی که سبب درد شانه می شوند عبارتند از:

حرکات کششی برای درد گردن و شانه

آیا استرس می تواند باعث درد شانه شود؟

ماساژ، یوگا و فیزیوتراپی روتاتور کاف راه هایی عالی برای بهبود مکانیک بدن و تسکین تنش ناخواسته گردن و شانه هستند. علاوه بر این، پیشنهاد می شود تا برای شل کردن عضلات سفت شده چند حرکت کششی انجام دهید.

در اینجا به چند حرکت کششی ساده و در عین حال مؤثر برای شانه و گردن اشاره شده است که می توانید در طول روز آنها را انجام دهید.

عادت های سالمی که به کاهش استرس کمک می کنند

آیا استرس می تواند باعث درد شانه شود؟

ما هرگز نمی توانیم استرس را به صورت کامل از زندگی خود حذف کنیم. اما عادات سالمی که در ادامه به آن اشاره می کنیم به همراه تمرینات ذکر شده می توانند کمکی برای کاهش استرس روحی شما باشند:

آیا فیزیوتراپی به کاهش درد گردن و شانه ناشی از استرس کمک می کند؟

آیا استرس می تواند باعث درد شانه شود؟

در زمان بروز اینگونه دردها مراجعه به یک فیزیوتراپ بسیار مهم است، زیرا عدم درمان ممکن است باعث بروز مشکلات بزرگ تری نظیر سردردهای مکرر و میگرن شود.

شواهد زیادی برای تأثیر فیزیوتراپی بر کاهش درد شانه و گردن وجود دارد. گزینه های درمانی فیزیوتراپی برای درد شانه شامل ماساژ، تحرک مفصل، نرمش های درمانی، کشش، درمان اولتراسوند (فراصوت)، لیزر تراپی و روش های دیگری مثل تحریک الکتریکی، گرما یا سرما درمانی می شود.

فیزیوتراپی معمولاً گزینه ای مطمئن و مؤثر برای تسکین درد و مدیریت استرس شدید است. اگر درد شانه و گردن شما بیش از چند هفته طول کشید، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی در تهران

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر احمد پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام‌درسن‌۱۸سالگی‌دردشدیدی دربازوی‌چپ‌‌شروع شدالان۲۰سال که این درد رودارم بیشترموقع خوابیدن درد شروع می‌شود که مجبور شدم بازویم راپارچه‌می‌بستم که خون‌رسانی قطع شودوبی هس کنم فقط قرص خواب درد راکم می‌کند لطفا درمانم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      مراجعه به اورژانس و معاینه دست
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر