دکتر محمد حسین نجفی

گرفتگی عروق قلب بر اثر گرفتگی و انسداد عروق قلب در چندین رگ رخ می دهد. این گرفتگی در مواردی با آنژیوپلاستی قابل درمان است. در این روش از طریق استنت گرفتگی باز می شود. در ادامه با سوالات بیمار پیرامون گرفتگی عروق قلب بیشتر آشنا شوید.

باز کردن گرفتگی عروق قلب به کمک آنژیوپلاستی

با سلام و احترام خدمت دکتر قلب آقای نجفی . اینجانب بدلیل ناراحتی و درد قفسه سینه مورد عمل آنژیو قلب و پس از آن نیز مورد اسکن هسته ای قلب قرار گرفتم. اسکن نتایج آنژیو و تست تالیوم را ضمیمه نموده ام. نظر جنابعالی را در خصوص این نتایج می خواستم جویا شوم.

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در گزارش آنژیوگرافی دو رگ گرفتگی هفتاد تا نود درصدی دارند. پزشک قلب توصیه به مصرف دارو کرده ولی چنانچه هنگام راه رفتن دچار علامت و درد قفسه سینه می شوید، توصیه به استنت گذاری داخل رگ کرده است.
پیشنهاد اینجانب شمامل موارد زیر است:
-اگر با وجود مصرف دارو هنوز درد سینه یا تنگی نفس ایحاد می شود، با دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعبیه استنت مشورت نمایید.
-اگر به هنگام فعالیت هیچ علامتی ندارید، اسکن قلبی در تصمیم گیری موثر است. یعنی اگر منطقه وسیعی از قلب تحت کم اکسیژنی است نیاز به استنت گذاری خواهید داشت و چنانچه اسکن منطقه وسیع و کم اکسیژنی شدید نشان ندهد، داروهای مناسب را ادامه دهید. 

درمان گرفتگی عروق قلب با دارو

با سلام و تشکر از دکتر قلب، آیا جهت رفع گرفتگی های کم تا متوسط عروق قلب داروی موثری وجود دارد یا خیر و در صورت امکان آن را معرفی فرمایید.

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در مجموع هیچ داروی شناخته شده ای جهت باز کردن گرفتگی عروق قلب معرفی نشده است اما برخی داروها می توانند جلوی پیشرفت انسداد و گرفتگی عروق قلب را گرفته و این روند را کند یا متوقف نمایند.

تاثیر مکمل دارویی بر گرفتگی عروق قلب

با سلام ، لطفا در خصوص مکمل دارویی EDTA که در برخی مقالات پزشکی اشاره شده که برای گرفتگی عروق قلب بسیار موثر است توضیح بفرمایید. البته این مکمل در خارج از کشور وجود دارد و در ایران نیست. با تشکر

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

 تا امروز مطلبی در مورد مکمل فوق الذکر نشنیده ام لطفا لینک مربوط به مقالات رو برای من بفرستید. در مجموع تا این لحظه هیچ دارو یا ترکیبی که بتواند باعث باز شدن گرفتگی عروق قلب شود، معرفی نشده است. در برخی مقالات به اثر مناسب استاتین ها در پسرفت حجم پلاک آترواسکلروز اشاره شده است.

تاثیر داروهای گیاهی بر گرفتگی عروق قلب

سلام بر دکتر قلب عزیز. آیا ترکیب لیمو و سیر ویا ترکیباتی مانند عسل و سرکه سیب و دارچین و زعفران خاصیت بهبود گرفتگی عروق را دارند یا خیر؟

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در جواب می گویم هنوز اثبات نشده و شما بدون قطع کردن داروهای اصلی مجاز به مصرف این ترکیبات هستید.

گرفتگی عروق قلب در منطقه LCX

با عرض سلام،آقای دکتر پدر من ۶۰ سال دارد و هیچ بیماری زمینه ای ندارد، اکوی قلب نرمال دارد. با انجام آنژیوگرافی متوجه تنگی ۸۰% در LAD و تنگی کامل(cut) در LCX شدند، LAD  با استنت باز شد،ولی پزشک قلب موفق به باز کردن LCX نشدند،شما چه توصیه ای دارید؟ آیا این رگ نیاز به CABG دارد؟ یا مجدد برای باز کردن LCX تلاش شود؟

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. اگر تریتوری یا منطقه ای که توسط LCX خونرسانی میشده بافت زنده دارد و یا از طرق سایر رگ های کرونر خونرسانی می شود از باز کردن رگ و تلاش مجدد برای اینکار سود می برند.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اعظم جمعه ۱۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام همسرم دیابتی ومبتلا به گرفتگی عروق پا چون کراتین واوره بالا دارد آنژیو نشد جدیدا شبها سوزش انگشتان پا دارد ودو تا از انگشتان پا کبود شده راه رفتن هم خیلی مشکل شده راهنمایی کنید لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر فردوس یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    شخصی با آیوریسم شکمی 5\5 که یکبار هم سکته قلبی کرده و فنر در قلبش است! می تواند عمل آیوریسم شکمی بسته یا باز انجام دهد؟ کدام بهتر است؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      رسيك عمل باز بسيار بالاست ولي IVAR
      ريسك كمتري دارد
  • تصویر کاربر مرتضی یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    من دوتا از رگ های قلبم گرفتن شرایطش چطوره تو تعطیلات نوروز میشه بیام
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۹ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      من از چهاردهم فروردين مطب هستم
  • تصویر کاربر عاطفه شنبه ۲۱ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    باسلام و خسته نباشی همسرم 32. سالشه درد فقسه سینه و تنگی نفس به بیمارستان رفتیم ازش نوار قلب گرفتن گفتن مشکلی نداره ولی ضربان قلبش پایینه دست چپش میگیره. احتمال داره انسداد عروق باشه لطفا منو راهنمایی کنید. فوتبال رفتن برای قلبش ضرری نداره باتشکرو سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۱ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر سید جمعه ۱۴ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 446 مشاهده پرسش
    با سلام ،قبلا راجع به پسر سی ویک ساله ام سوال کردم که ورم ودرد شدید در ساق هردوپا دارد که راه رفتن را برایش مشگل کرده وزندگی عادیش را مختل نموده ،،آزمایشات همه نرمال بودند ،نوار قلب واکو وسپس سونو گرافی داپلر انجام شد که گفتند در یچه سمت راست مشگلی پیش آمده ودر سونو هم نوشته بود رگها باریک شده ،،اما در اوژانس بیمارستان هیچ کاری انجام ندادن سوالم این بود آیا نیاز نبود بستری شود ،،آیا دارو نیاز نداشت ،،،،طبق در خواست شما گزارش اکو و سونو را ضمیمه نمودم لطفا راهنمایی بفرمایید چه کنم وبه چه دکتری مراجعه نمایم ،،از مشهد در ارتباطم ،،چنین ماه است که درد دارد ،،ممنون میشوم که زود جواب دهید که دیگر تحمل درد را ندارد،،،
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      تكراري
  • تصویر کاربر mohammadreza پنجشنبه ۴ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 274 مشاهده پرسش
    سلام و تشکر بابت پاسخ شما دکتر گرامی
    تشخیص اینکه استنت دارویی هستش یا غیر دارویی از گزارش عمل امکان پذیر هستش ؟؟
    بعد اینکه خود بیمار میگه تمایل دارم چندماه دیگه اقدام کنم برای ICD میخواستم بدونم اگر انجام نده مشکل ایست قلبی براش پیش نمیاد ؟؟؟
    و تا چه زمانی اجبار داره به قرار دادن ICD ??
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۴ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      بله گزارش رو براي من بفرستين
      بالاخره شانس ايست قلب هست ولي چاره اي نيست
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر