دکتر محمد حسین نجفی

گرفتگی عروق قلب بر اثر گرفتگی و انسداد عروق قلب در چندین رگ رخ می دهد. این گرفتگی در مواردی با آنژیوپلاستی قابل درمان است. در این روش از طریق استنت گرفتگی باز می شود. در ادامه با سوالات بیمار پیرامون گرفتگی عروق قلب بیشتر آشنا شوید.

باز کردن گرفتگی عروق قلب به کمک آنژیوپلاستی

با سلام و احترام خدمت دکتر قلب آقای نجفی . اینجانب بدلیل ناراحتی و درد قفسه سینه مورد آنژیوگرافی و پس از آن نیز مورد اسکن هسته ای قلب قرار گرفتم. اسکن نتایج آنژیو و تست تالیوم را ضمیمه نموده ام. نظر جنابعالی را در خصوص این نتایج می خواستم جویا شوم.

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در گزارش آنژیوگرافی دو رگ گرفتگی هفتاد تا نود درصدی دارند. پزشک قلب توصیه به مصرف دارو کرده ولی چنانچه هنگام راه رفتن دچار علامت و درد قفسه سینه می شوید، توصیه به استنت گذاری داخل رگ کرده است.
پیشنهاد اینجانب شمامل موارد زیر است:
-اگر با وجود مصرف دارو هنوز درد سینه یا تنگی نفس ایحاد می شود، با دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعبیه استنت مشورت نمایید.
-اگر به هنگام فعالیت هیچ علامتی ندارید، اسکن قلبی در تصمیم گیری موثر است. یعنی اگر منطقه وسیعی از قلب تحت کم اکسیژنی است نیاز به استنت گذاری خواهید داشت و چنانچه اسکن منطقه وسیع و کم اکسیژنی شدید نشان ندهد، داروهای مناسب را ادامه دهید. 

درمان گرفتگی عروق قلب با دارو

با سلام و تشکر از دکتر قلب، آیا جهت رفع گرفتگی های کم تا متوسط عروق قلب داروی موثری وجود دارد یا خیر و در صورت امکان آن را معرفی فرمایید.

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در مجموع هیچ داروی شناخته شده ای جهت باز کردن گرفتگی عروق قلب معرفی نشده است اما برخی داروها می توانند جلوی پیشرفت انسداد و گرفتگی عروق قلب را گرفته و این روند را کند یا متوقف نمایند.

تاثیر مکمل دارویی بر گرفتگی عروق قلب

با سلام ، لطفا در خصوص مکمل دارویی EDTA که در برخی مقالات پزشکی اشاره شده که برای گرفتگی عروق قلب بسیار موثر است توضیح بفرمایید. البته این مکمل در خارج از کشور وجود دارد و در ایران نیست. با تشکر

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

 تا امروز مطلبی در مورد مکمل فوق الذکر نشنیده ام لطفا لینک مربوط به مقالات رو برای من بفرستید. در مجموع تا این لحظه هیچ دارو یا ترکیبی که بتواند باعث باز شدن گرفتگی عروق قلب شود، معرفی نشده است. در برخی مقالات به اثر مناسب استاتین ها در پسرفت حجم پلاک آترواسکلروز اشاره شده است.

تاثیر داروهای گیاهی بر گرفتگی عروق قلب

سلام بر دکتر قلب عزیز. آیا ترکیب لیمو و سیر ویا ترکیباتی مانند عسل و سرکه سیب و دارچین و زعفران خاصیت بهبود گرفتگی عروق را دارند یا خیر؟

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در جواب می گویم هنوز اثبات نشده و شما بدون قطع کردن داروهای اصلی مجاز به مصرف این ترکیبات هستید.

گرفتگی عروق قلب در منطقه LCX

با عرض سلام،آقای دکتر پدر من ۶۰ سال دارد و هیچ بیماری زمینه ای ندارد، اکوی قلب نرمال دارد. با انجام آنژیوگرافی متوجه تنگی ۸۰% در LAD و تنگی کامل(cut) در LCX شدند، LAD  با استنت باز شد،ولی پزشک قلب موفق به باز کردن LCX نشدند،شما چه توصیه ای دارید؟ آیا این رگ نیاز به CABG دارد؟ یا مجدد برای باز کردن LCX تلاش شود؟

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. اگر تریتوری یا منطقه ای که توسط LCX خونرسانی میشده بافت زنده دارد و یا از طرق سایر رگ های کرونر خونرسانی می شود از باز کردن رگ و تلاش مجدد برای اینکار سود می برند.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علیرضا پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 338 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    برای گرفتگی خفیف و متوسط این سه رگ داروهای پلاویکس۷۵، سوستاک ۲.۶ و للوکساید ۵تجویز شده بنظر شما اثر بخشی این دارو ها بقدری خواهد بود که نیازی به استنت نباشه؟
    و اینکه ام آر آی با تزریق برای بدن مضره؟
    چون پدر بنده برای اسکن قلب هسته ای رفتن سی تا اسکن هم دوبار برای ناحیه های دیگر رفتن و الان برای ناحیه سر باید ام آر آی با تزریق انجام بدن بنظرتون این تصویر برداری در این شرایط مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      از نظر تصویربرداری که مشکلی نیست ولی داروهای تجویز شده فعلن در مرحله ی فعلی داروهای مناسبی هستند اگر لازم باشد و علایمشان بهتر نشود لازم است که اقدامات دیگری انجام گردد
    2. تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      برای معده قبلا نولپازا ۴۰ و لیبرو سی و فاموتیدین مصرف میشد و الان قرص های باریچ و للوکساید۵ اضافه شده از نظر تداخل مصرف همگی این ها مشکلی نداره
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      نه اشکالی ندارد می توانند استفاده کنند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نعمتی دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 317 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب، خانمی ۵۷ ساله هستم، در حدود یک هفته پیش احساس درد در ناحیه قفسه سینه پیدا کردم که فکر میکردم مربوط به ارتروز شدید گردنم باشد و همچنین موقع نفس عمیق کشیدن احساس سوزن شدید در ناحیه مری پیدا میکردم ، بعد از مراجعه به پزشک عمومی ایشان پالس اکسیمتر انجام دادن و گفتن مشکل معده هست و داروی معده دادن ، ضمنا در این مدت خمیازه هایم نصفه قطع میشد و روزی دو سه بار حالت هق هق بدون گریه بم دست میداد ، امروز به متخصص قلب مراجعه کردم ، نوار و اکو رفتن که میفرستم خدمتتون. با اینکه سابقه فشار نداشتم فشارم ۱۵ بود ، قرص لوزارتان دادن و نیتروگلیریسین ۲.۶، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    ضمنا هر شب یک اسپرین ۸۰ و رزورکسین ۲۰ هم میخورم حدودا دو ساله
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      داروهای خوبی تجویز شده البته می توانید نیتروگلیسرین را استفاده نکنید بقیه اش را مصرف کنید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    آقایی ۴۴ ساله که در اکوبا L.V.Hوفشارخون بالا و تری گلیسیرید ۳۵۰ که ده روز بصورت اتفاقی فهمیدیم و با سابقه خانوادگی مثبت که سی تی انژیو شدم لطفا راهنمایی فرمایید عکس سی تی آنژیو رو فرستادم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      گزارشش را بفرستید
  • تصویر کاربر تکین دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 323 مشاهده پرسش
    جواب سیتی انژیو
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      این احتمالن نیاز به انژیو دارد تنگی شدید گزارش کرده
  • تصویر کاربر انیتا دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    جواب سیتی انژیو
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      سالم است
  • تصویر کاربر سروش شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 311 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    من دیروز مزاحمتون شدم با این سوال:

    «پدر من روز جمعه دچار حمله قلبی شدن و به بیمارستان رجایی منتقل شدن. در همون روز روی Lad، آنژیو و pci انجام شد و تشخیص گرفتگی سه رگ بود.
    روز دوشنبه هم برای دو رگ دیگر همین روند انجام شد. تو این مدت ایشون تو دست چپ درد داشتن و چند بار نوار قلب گرفته شد که دکتر گفت نوار طبیعی بوده.
    دیروز ایشون مرخص شده و هنوز این درد رو توی دست چپ به شکل متناوب دارند. گاهی آرومن و دردی ندارن و گاهی از شدت درد به گریه می‌افتند.
    درد فقط در دست چپ هست و در قفسه سینه یا پشت سر دردی ندارن.

    این درد رو ایشون از همون جمعه بعد از سکته و آنژیو‌پلاستی اورژانسی نوبت اول دارن، از همون روز شنبه هست و با تغییر وضعیت بیشتر میشه. در حالت درازکش گاها دچار درد می‌شن ولی وقتی مثلا از روی تخت بلند میشن در اکثر مواقع درد رو تجربه می‌کنن. چندبار نوار ازشون گرفته شده. متوجه شدم شب قبل ترخیص در دو نوبت به دلیل درد نوار گرفتن و نوار طبیعی بوده»

    یه سوال داشتم ازتون که آقای دکتر ببخشید، احتمالش هست گرفتگی دیگه‌ای وجود داشته باشه و تو آتژیو ندیده باشن؟ یعنی احتمال خطا هست؟
    درد دست چپ با حرکت شروع میشه و با استراحت ساکت میشه و گاهی به نظرم دستشون خصوصا کف دست موقع درد پرخون و قرمز میشه ولی با فروکش کردن درد، این قرمزی رفع میشه.

    فردا ایشون رو می‌برم بیمارستان ولی خیلی نگرانم از این که اتفاقی بیوفته و این که اصلا چه احتمالی برای این وضع وجود داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      خیلی احتمالش کم است که تنگی بوده باشد و متوجه نشده باشند شاید تنگی باشد که تصمیم گرفته باشند فعلن استنت نگذارند ولی اینکه تنگی را اصلن متوجه نشده باشند بعید است
    2. تصویر کاربر سروش جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      و جسارتا مزاحمت آخر، در حال مصرف والزومیکس ۸۰ در دو نوبت هستند و امروز فشارشون از ۹ روی ۶ بالاتر نمیاد. کاری باید انجام بدم؟ نوبت شب رو نصف بدم؟

      و این که جناب دکتر گرفتگی عروق دست در آنژیو مشخص میشه یا آزمایش دیگری لازمه؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      نوبت شب را ندهید.گرفتگی عروق دست در انژیو مشخص نمی شود مگر اینکه مستقیم عروق دست را هم بررسی کرده باشند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آزاد دوشنبه ۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید
    بنده مردی ۴۳ هستم از پارسال گاها فشار یا تپشم بالا میرفت، پارسال دکتر قلب نوار و اکو گرفت چیز خاصی ندید ، پزشکی هسته ای هم با تردمیل و اسکن طبیعی بود. ۲ ماه پیش بعد از ورزش نیم ساعته از فرداش درد سمت چپ داشتم، دو روز بعد فشارم یدفعه بالا رفت تا ۱۶ و عرق کردم ، بیمارستان رفتم، ایسیو یه شب نگهداشتن و انزیم های قلب م اوکی بودند. مرخص شدم ، مجدد اکو از نظر ماهیچه و قلب بی مشکل بود ولی ضربانم اکثرا بالاس، پزشکی هسته ای هم روی تردمیل با ضربان ۱۱۵ شروع کردم و با ضربان ۱۶۰ تمام. اونم چیزی نشون نداد. در اخر سیتی انژیو نوشتن که پلاک غیر کلاسیفیه در ال ای دی دیده شد. قرص اسپرین و اتوراستاتین نوشتن تا ۶ ماه بعد مجدد برم سی تی انژیو . اولا خیلی زود به نفس نفس می افتم و گاهی هم بی دلیل احساس سنگینی در قفسه سینه میکنم
    جواب سی تی رو پیوست ارسال میکنم
    اول اینکه این گرفتگی ممکنه خطرناک باشه و باعث درد بشه
    دوم اینکه با دارو میشه بهبود داد یا رفع کرد
    سوم اینکه چه میزان ورزش برام توصیه میکنین

    چون در مرحله پیش دیابت هستم و همینطور کراتین خونم هم بین نیم تا یک از حد طبیعی چند سالی هست بالاتره
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      گرفتگی شما انقدری خفیف است که نیاز به هیچ کاری جز مصرف اسپرین و اتورواستاتین ندارد و راه درمانی اش همین است ورزش روزانه نیمساعت پیاده رو کنید، کراتینین خونتان هم زیر یک باشد کافی است کنترل قند و رژیم غذایی فراموش نشود. اگر فشارهایتان هم عموما بالای چهارده هستند نیاز به مصرف دارو برای فشارخون دارید
    2. تصویر کاربر آزاد یکشنبه ۴ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سپاس فراوان از بذل توجه تان، کراتین البته نیم تا ۱ بالاتر از نرمال است ، فشارم هم عموما زیر ۱۴ هست گاها ۱۴ میشه و خودم قرص میخورم، بازهم تشکر از وقتی که گذاشتین
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      همان داروهای قبلی را پس ادامه دهید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ایدا یکشنبه ۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 299 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت جناب اقای دکتر
    زنی ۴۵ ساله هستم که اضافه وزن نیز دارم ، مدت ۳ سال نیز هست که کم کاری تیرویید و داروی لووتیروکسین هم مصرف میکنم و مدت نزدیک ۲ سال هم هست که فشار چشمم نیز بالاست و قطره تیمولول هر روز استفاده میکنم و در تیر ماه مجددا که به دکتر چشم مراجعه کردم تیمولول را ۲ یار در روز تجویز نمودن
    از حدودهای اخرهای زمستان برخی اوقات که پیاده روی میکردم احساس سنگینی در قلب و فشره شدن را داشتم که این علامت همیشگی نبود تا این که علایم بیشتر شد در تابستان در تیر ماه احساس تنگی نفس خفیف و فشردگی در قفسه سینه بیشتر شد البته ناگفته نماند از تیر ماه نیز قطره چشمم هم ۲ نوبت استفاده کردم و بنده الرژی هم دارم که این موارد را فکر کردم از الرژی هست ..بعد که مراجعه کردم به پزشک قلب با برسی که ازمایش خون ، نوار قلب و اکو قلب انجام دادن همه خوب بود و بهم گفتن عروق قلب امکانش هست که گرفتگی داشته باشند ،الان چند روزی میشود که پشت سرم حالت سبکی تپش قلب و اضطراب و درد قفسه سینه برخی اوقات درد و تنگی نفس دارم ، موقع پیاده روی و حتی صحبت کردن زیاد و تند تند تنگی نفسم زیاد میشود خواستم بدونم با این که اکو و نوار قلب نرمال بود ایا باز امکان دارد گرفتگی عروق باشد و سوالم اینه که با مراجعه به بروشور قطره چشمی تیمولول ، عوارضی که دیدم نوشته تپش قلب درد قفسه سینه گیجی و ...را دیدم مخصوصا که بعد از دو نوبت استفاده علایمم زیاد شد ، حالا خواستم بدانم با ۲ سال استفاده از قطره این علایم قلب را دارم یا این که واقعا مشکل قلبی دارم ناگفته نماند بعد امروز بعد از خواندن بروشور تیمولول با دکتر چشم تماس گرفتم و قطره را عوض کردن و betaxolol را دادن با خواندن دوباره همان موارد را که مشکلات تنفسی و قلبی را داشت خواستم بدانم استفاده کنم از قطره ?و برای این که بفهمم امروز ۵۰ تا پرش طناب بازی در دو نوبت انجام دادم که فقط قلم تند تند میزد خواستم اگر ممکن این راهنمایی بفرمایید چکارهایی باید انجام دهم ؟ایا اسکن قلب لازم هست و ایا واقعا دچار بیماری قلبی شذه ام ، ایا با وجود اکوی قلب نرمال باز هم امکان گرفتگی عروق وجود دارد ؟ و ایا میتواند از قطره چشم باشد ، و در اخر اضافه کنم که مشکات معده هم دارم که نفخ و ترش کردن هم دارم و پنتاپرازول ۱ ماه هم مصرف کردم و باز هم علایم قلبی موقع مصرف پنتاپرازول هم داشتم الان که تمام شده داروهام باز مسکل معده شدوع شده ؟؟ ایا میتواند از معده هم باشد ؟؟؟ خواهشا بفرمایید چکار کنم چون شخص خیلی استرسی هم هستم دچار اضطراب هم میشوم خواهشا بفرمایید چند در صد میتواند گرفتگی عروق باشد
    تشکررررررر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام چون با راه رفتن احساس سنگيني سينه داريد بهتر است سي تي انژيو يا اسكن تنجام شود
  • تصویر کاربر زیبا یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    با سلام و روز بخیر.
    آقای دکتر مادرم در سال 94 به علت گرفتگی عروق کرونر عمل قلب باز انجام دادن متاسفانه یک سال بعد مجددا رگهای پیوندی گرفته شد، در سال 98 توسط خودتون آنژیو پلاستی شدن، در چند ماه گذشته درد قفسه سینه، تنگی نفس و ضربان قلب نامنظم دچار شدن که برای 13 مرداد از شما وقت داشتیم که حال مادر بد شد و دو هفته در ccu بستری شدن و الان هم حال عمومی خوبی ندارن.
    آقای دکتر اگه امکان داره راهنمایی کنید برای گرفتگی رگهاشون چه کاری باید انجام بدیم ؟
    مدارک بیمارستان و سی دی آنژیو گرافی سال پیش و امسال رو براتون فرستادم.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام الان کدوم بیمارستان هستن ، و چرا اینقدر طولانی
    2. تصویر کاربر زیبا جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      بیمارستان بهمن زنجان بستری بودن دیروز مرخص شدن اینجا نتونستن براشون کاری انجام بدن فقط یه دارو به اسم رانولازین 500 رو به داروهاشون اضافه کردن الان هم حال عمومی خوبی ندارن، بیمارستان بهمن زنجان هفته ای یک بار آنژیو گرافی انجام میشه به همین خاطر یک هفته بیشتر بستری شدن و هفته بعد دارو درمانی شروع شد.
      داروهاشون پلاویکس، نیتروکانتین 6.4، آسپیرین، اسپیرولانکتون25، رانولازین 500، بیزوپرولول 5،رزواستاتین 20،فوروزماید 40، متفورمین و انسولین و اسید فولیک هست.
      آقای دکتر الان برا مادرم کاری میشه انجام داد؟؟؟
      با تشکر
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۶ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      انژيو شدن؟
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر افسون چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    بیمار خانم 64y با سابقه CAD و مصرف آتو رواستاتین آسپیرین متورال و نیترو کانتین که اخیرا دچار تاکی کاردی و تپش قلب شده در هولتر مانیتورینگ pvc و nsvt داشته درسی تی آنژیو
    LCX 50 % استنوز داشته (البته تصویر سی تی آنژیو به پیوست ارسال شده) میخواستم بدونم نیاز به استنت داره یا درمان دارویی کافیست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام نياز به انژيو ندارند، براي درمان اريتمي همكاران فوق اريتمي ويزيت منن
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر