دکتر محمد حسین نجفی

در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد که بخیه عمل قلب باز، به چه صورت است.

بخیه عمل قلب باز

نوع برش جراحی با توجه به نوع عمل جراحی قلب شما متفاوت است:

  • اگر عمل جراحی قلب شما با برش سنتی استرنوم انجام شده باشد، جراح با کمک سیم استرنال، استخوان قفسه ی سینه را بسته و محل برش قفسه ی سینه ی شما را با استفاده از بخیه های داخلی و خارجی می دوزد.
  • اگر عمل جراحی قلب شما از نوع کم تهاجمی بوده باشد، احتمالاً محل برش ایجاد شده بسیار کوچک تر از حالت قبل است و ممکن است حتی وارد استرنوم نیز نشده باشد.
بخیه عمل قلب باز

همچنین، ممکن است شما برش هایی در نواحی بازو ها، پا ها یا کشاله ی ران داشته باشید. علاوه بر این، احتمال بروز زخم های کوچک در اثر لوله های قفسه ی سینه، سیم های باتری قلب و سرم های تو رگی نیز وجود دارد.

هر روز تمامی برش ها و زخم های پس از جراحی را، به منظور ارزیابی امکان شروع انواع عفونت بررسی کنید. در صورت مشاهده ی هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

  • افزایش میزان خون‌ ریزی یا ترشحات ناحیه ی برش جراحی
  • افزایش گشادی دهانه یا بلندی برش جراحی
  • قرمز شدگی ناحیه ی اطراف برش جراحی
  • گرم شدن ناحیه ی برش جراحی
  • تب بیشتر از 4/38 درجه ی سانتی گراد یا 101 درجه ی فارنهایت
  • اگر مبتلا به دیابت هستيد، افزایش بیش از حالت معمول قند خون

نکته:

✔️ قبل و بعد از لمس کردن یا بستن ناحیه ی برش جراحی، دست خود را بشویید.

✔️ ناحیه ی برش جراحی خود را تمیز و خشک نگه دارید.

✔️ در صورت عدم وجود ترشحات، نیازی به پوشاندن ناحیه ی برش جراحی خود با باند ندارید. در صورت وجود ترشحات و خون ریزی باید با پزشک خود تماس بگیرید.

آیا بعد از بخیه می توان حمام کرد؟

در صورت عدم وجود ترشحات در ناحیه ی برش جراحی قفسه ی سینه، می توانید یک دوش کوتاه مدت (زیر ده دقیقه) داشته باشید. اگر در ناحیه ی برش جراحی قفسه ی سینه ی خود بخیه دارید، باید طی دو هفته ی ابتدایی پس از جراحی، در حالتی حمام کنید که آب دوش حمام به پشت بدن شما اصابت کند.

خیس شدن کوتاه مدت ناحیه ی برش جراحی اشکالی ندارد، اما نباید آب به طور مستقیم یا به شدت روی این ناحیه بریزد. اگر به دوش آب دسترسی ندارید، می توانید حمام کوتاه مدت (کمتر از 10 دقیقه) در وان داشته باشید. حرارت آب وان باید گرم باشد (نه داغ، نه سرد).

در مراحل بهبودی پس از جراحی قلب، دما های غیر متعادل، می تواند باعث ایجاد حس غش کردن در بیماران شود. شست و شوی ناحیه ی برش جراحی، در طی حمام زیر دوش یا در وان ایرادی ندارد. اما این عملیات شست و شو باید فقط با آب و صابون انجام شود:

بخیه پس از جراحی قلب

بخیه عمل قلب باز به چه صورت انجام می شود؟
بخیه پس از جراحی قلب
5/5 - (3 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر