دکتر محمد حسین نجفی

درد قفسه سینه بسته به شرایط جسمانی بیماران متفاوت است، درد قلبی اغلب یک درد فشارنده در پشت قفسه سینه و بین دو کتف است که به بازوها انتقال پیدا می کند و معمولا همراه با تنگی نفس می باشد. در ادامه سوالات رایج بیماران عزیز پیرامون درد قفسه سینه آورده شده است.

درمان درد قفسه سینه با پروپرانول

سلام من یک سری درد قفسه سینه دارم که جدیدا به سمت وسط سینه و سمت راست هم کشیده میشه. گاهی تو هر دو فک بالا و پایین و پشت گردن (سمت چپ) هم احساس درد دارم. گاهی هم احساس خفگی و تنگی نفس دارم. فشار خونم هم نسبت به سال گذشته یه مقدار کم بالاتر هست و گاهی به ۱۳ روی ۹ میرسه. دکتر قلب رفتم تشخیص افتادگی دریچه میترال همراه با نارسایی متوسط دادن. تصویر گزارش اکوکاردیو گرافی رو ضمیمه کردم

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

میزان نارسایی دریچه بسیار خفیف است. توصیه به مصرف پروپرانول بطور موقت به هنگام درد و با دوره های تنگی نفس می نمایم. سعی کنید روزانه ورزش نمایید. در کنترل درد و تنگی نفس موثر خواهد بود.

تنگی نفس و درد قفسه سینه در کودکان

با سلام خدمت دکتر قلب عزیز. ببخشید من یک دختر هشت ساله دارم. دو سال پیش به خاطر اینکه مدام می گفت موقع بازی نفس کم میارم و خودم هم متوجه دردهای خفیف توی قفسه سینه اش شدم، دخترم رو پیش متخصص قلب و عروق کودکان بردم ایشون تشخیص دادن که او پرولاپس خفیف داره وباید قرص پروپرانول ۱ مصرف کنه. به خاطر حساسیت همسرم چند ماه بعد باز اونو پیش دو تا دکتر قلب کودکان بردیم اما پزشکان متخصص قلب جدید تشخیص دادند که دخترم کوچکترین مشکلی نداره و پرولاپس هم نیست. اما حالا باز هم دخترم مواقعی که فعالیت و بازی های تحرکی انجام می ده میبینم که نفس کم میاره و دایم دستش رو قلبشه میگه قلبم خیلی بلند میزنه. به نظرتون چیکار کنم؟

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق:

سلام. تنگی نفس و درد سینه در کودکان با توجه به اینکه دو نفر از همکاران عزیز که دکتر قلب بوده اند، تاکید فرمودن که مشکلی وجود ندارد، پس خیالتان راحت باشد. اغلب در پس دردهای سینه ای اطفال، اضطراب و یا رقابت وجود دارد و با در خانواده فردی مبتلا به بیماری قلبی وجود دارد و کودک برای جلب توجه از این راه استفاده می کند. اگر فرزندتان با داروی پروپرانولول که گهگاه به او می دهید کمتر شکایت دارد اینکار را بکنید اثر بخشی بیستر از طریق تلقین است.
البته این پاسخ صرفا مربوط به فرزند عزیز شماست زیرا با توجه به فرموده شما نسبت به سالم بودن قلبش اطمینان دارم. اگر رقابت با اطرافیان دارد هم گاهی آلپرازولام با دوز بر اساس وزن کودک کمک کننده است.

درد قفسه سینه ناشی از استرس و اضطراب

با سلام خدمت دکتر قلب عزیز. الان چند وقته گاهی درد قفسه سینه تا گردنم تیر می کشه و به خصوص وقتی اضطراب یا استرس دارم و یا وقتی ناراحت میشم شروع میشه یا بیشتر میشه. این ماه که به دکتر قلب رفتم گفت که قلبم مقداری گشادی دارد در ضمن برایم قرص پروتد که اگه اسمش رو اشتباه نکردم تجویز کرد قرص پروتد همون پروپرانولوله؟ در ضمن گشادیش گفت خیلی کوچیکه امکان داره بیشتر شه و درچه صورت؟
ممنون میشم اگه زودتر پاسخ بدین. با تشکر

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. گشادی قلب نمی تواند عاملی برای درد سینه باشد.
دردهای هنگام استرس و اضطراب اغلب و در صورت سالم بودن رگهای قلبی بی اهمیت تلقی می شود. گشادی دریچه های قلب بر اساس علت و عامل ایجاد کننده سیر متفاوتی دارند. سالی یک بار به متخصص قلب جهت ویزیت مراجعه نمایید.

درد قفسه سینه ناشی از مصرف دارو

تداخل دارویی یکی از دلایل پایین نیامدن فشار خون با قرص

با سلام خدمت دکتر قلب گرامی. آیا در صورتی که دوز داروی لووتیروکسین زیاد یا کم باشد می تواند باعث ناراحتی و درد قفسه سینه شود یا خیر؟ و آیا این دارو با داروهای قلبی نظیر اتورواستاتین یا آسپرین تداخل دارد؟ با تشکر

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. کم یا زیاد بودن دوز مصرفی لووتیروکسین در کوتاه مدت اثر درد قلبی ندارد ولی عدم کنترل مناسب عملکرد غده تیرویید در دراز مدت می تواند باعث ایجاد تصلب شرایین و گرفتگی عروق قلبی شود.

درد قفسه سینه و دست چپ

جناب دکتر قلب سلام. من در تیرماه امسال با توجه به عارضه درد قفسه سینه و دست چپ به پزشک قلب در اراک مراجعه کردم که با فشار ۱۹ به سی سی یو منتقل شدم ولیکن درد داشتم که گاها درد چند دقیقه طول می کشید. در نهایت با توجه به نظر پزشک قلب آنژیوگرافی شدم ولی گرفتگی رویت نشد و گفتند رگ حالت بالون شده که حرکت خون کند است وبا دارو دیلتیازم و آسپرین و چربی البته تری گلیسیرینم ۴۷۰ و قند هم ۱۱۵ بود و پری دیابت هستم. بعد مدتی احساس درد داشته و به دکتر قلب دیگری مراجعه کردم. ایشان پس از اسکن هسته ای و تست ورزش گفتند گرفتگی رویت نشده و ناشی از استرس هست. ولی مدتی هست که همچنان درد امانم را بریده است. گاها هم فشارم بالا می رود و اخیرا قرص سراتین هم بهم دادند که فکر مریضی از پا نندازم. خواهشمندم توصیه لازم را به من بفرمایید.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. به این حالت عروق قلب و رگ ها آنوریسنال می گویند که نوعی از تظاهر تصلب شرایین است.
فشار خون خود را به خوبی کنترل کنید و روزانه یک ساعت پیاده روی نمایید. اگر با راه رفتن دچار درد قفسه سینه می شوید با افزودن دارو می توان درد قلب را کاهش داد.
با ورزش روزانه هم فشار، قند و تری گلیسرید شما بهتر کنترل خواهد شد. در صورت تشریف آوردن به تهران هم می توانم در مطب ویزیتتان کنم.

درد قفسه سینه در زنان

بیماری قلبی در زنان

سلام بر دکتر قلب . خانمی ۳۶ ساله هستم. حدود ۳ ماه پیش بعد از کار روزانه دراز کشیده بودم که درد شدیدی در سمت چپ سینم احساس کردم شدت درد فوق العاده زیاد بود طوری که قادر نبودم سرمو بچرخونم،۵ دقیقه درد قفسه سینه ادامه داشت بعد از اون تا چند روز بازوی چپم، پشت سینه ام و انگشتای دستم درد داشت. به چند دکتر قلب مراجعه کردم و هر کدام نظرات متفاوتی داشتند. لازم به ذکره از ۳ ماه پیش که این درد را داشتم، مرتب چند بار در طول روز درد خفیف قلبی دارم و گاهی کتفم مورمور میکنه و بازوی و انگشتام درد میگیرد. با تشکر

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. اگر سابقه بیماری قلب و عروق در خانواده دارید و یا دچار فشار خون بالا، قند بالا یا چربی بالا هستید در اسرع وقت به پزشک قلب مراجعه نمایید. در غیر اینصورت برای تست بصورت غیر اورژانس توسط متخصص قلب و عروق ویزیت شوید.

درد قلبی به همراه تنگی نفس

سلام بر دکتر قلب گرامی. من ۲۷ سالمه چند ساله دچار درد قفسه سینه، درد قلبی و درد دست چپ هستم و گاهی هم دچار تنگی نفس می شوم که این علایم با استرس و فعالیت بیشتر می شود. چندبار دکتر رفتم ولی جواب درستی نگرفتم. دو بار اکو مری انجام دادم که بار اول دکتر قلب وجود یک سوراخ ۷ میلی متری را بین دو دهلیز قلبم را تشخیص داد و گفت احتمالا دوتا از رگ های قلبت جابه جا شده اند. پس از مراجعه به پزشک قلب از من خواسته شد برای قطعییت در مورد مشکل دوم دوباره اکوی مری انجام دهم. بار دوم که توسط پزشک قلب دیگری اکومری انجام دادم گفت که مشکلی نداری حالا من موندم با این دردها و تشخیص های متفاوت چیکار کنم؟ لطفا کمک کنید.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. این تفاوت در تشخیص کمی بی مفهوم است. در صورت امکان یا مدارک رو ارسال فرمایید و یا حضورا شما را ویزیت نمایم تصمیم گیری راحت تر خواهد بود.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

3.8/5 - (27 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محسن شنبه ۲۸ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    باسلام و درود خدمت آقای دکتر نجفی
    امروز اتفاقی کلیپی توی اینستاگرام دیدم ک دچار تردید شدم در مورد دردهای قفسه سینه و مرتبط بودن با گرفتگی عروق کرونر و رگهای قلب
    آقای دکتر من ۳۰سالمه و سیگار هم‌میکشم اما اضافه وزن ندارم و لاغر هستم،ارثی بیماری قلبی هم نداریم
    حدود ۷ماه پیش هم اکو هم تست ورزش را انجام دادم ک همه خوب بودن و نرمال
    آیا با این دردهای قفسه سینه ک من دارم احتمال گرفتگی عروق و سکته برای من هست؟؟
    حتی در آینده؟؟
    میشه بهم بگین ک جریان چیه؟؟
    دردهای من از صبح هست تا شب ب طور دائم ک بیشتر از جلو و پشت خیلی ب ندرت اتفاق میوفته
    در مواقع پیاده روی یا کار و دویدن مشکل خاصی ندارم
    آیا دردهای من میتونه قلبی باشه ک بعدها منجر ب سکته بشه؟؟
    ببخشید طولانی شد
    ممنون میشم زودتر جوابم بدین
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۸ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      این نوع درد ها معمولا قلبی نیست و ممکنه گوارشی یا عضلتنی یا اضطرابی باشه

  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    جناب دکتر
    سه ماه پیش تست ورزش، اکو، نوار و هولتر فشار جواب نرمال بود اما سی تی آنژیو ماسل بریج تشخیص داده شد، از همان زمان دردی در قفسه سینه دارم که درزمان استراحت بیشتر ایجاد میشه و ربطی به فعالیت هم نداره اما همیشه هست، دارو هم همکارانتان تجویز نکردند اما متورال پنجاه و آسپرین رو فقط فرمودند مصرف کنم، گاهی بخاطر درد کنکور مصرف میکردم چندروزی آرام میشدم که الان تاثیرش کم شده، دکتر میخوام بدونم ماسل بریج پیشرفت میکنه؟ واینکه نتیجهریپورت سی تی و... چه مدت اعتبار داره، واقعا از شما سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.

      درد در ماسل بریج هنگام فعالیت است

      احتمالا دردتون قلبی نیست

      از نظر مشکلات گوارشی و اضط ابی بررسی شوید

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب.. من به خاطر درد قفسه سینه به شما مراجعه کردم و تست ورزش دادم و فرمودید نرمال هست، مشکلی که دارم درد قفسه سینم از بین نمیره و حین غذا خوردن، نفس عمیق کشیدن و ورزش کردن و هر نوع فعالیتی هم بدتر میشه. 25 سالم هست و اکوم هم فرمودید مشکلی نداره.. خب برای مشکلات اضطرابی هم باید ورزش کنم و با ورزش هم دردم بیشتر میشه و هر روز باهام هست.. اگر درد عضلانی هست چرا 4 هفته طول میکشه؟ به چه دکتری می بایست مراجعه کرد؟ و اینکه من موقع ورزش سخت هم اصلا تنگی نفس نمیارم. فقط درد قفسه سینه شدید میگیرم و فشارش هم که میدم بدتر میشه کلافم کرده.. ممنون از حضورتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      احتمالا مشکل گوارشی یا اضطرابیه

      در درجه اول به روانپزشک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر امیرحسین سه شنبه ۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    با سلام 2روزه قلبم به مدت 1یا2دقیقه درد میگیره به طوری که انگار میخواد از کار بیفته آیا خیلی خطرناکه یا مشکلی نیست در ضمن پارسال برج4 آنژیو شدم که عروق ریز قلبم تنگی داشت وخون به آرامی وکندی میرسید مصرف آسپرین وقرص چربی هم دارم با اینکه چربی بالا ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      تالاسمی مینور دارید

      باید مراجعه کنید و معاینه شوید و نوار قلب بگیرید

  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشین شوهر من چند ماهی میشه که درد جناغ سینه داره که این درد شبیه درد عضلانی که با کشش و یا لمس بیشتر احساس میشه سرفه هم داره ک خشک و هرازگاهی هست و این درد هم چند روز شدید میشه و دوباره بهتر میشه در ضمن قولنج هم داره ک با فشار به پشت کمرش قولنج جناغ سینه شکسته میشه عکس هم گرفته ممنون میشم جواب منو بدین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      پرهوایی در عکس وجود داره

      ممکنه مشکل ریوی باشه

      بیمار باید ویزیت و معاینه شود

  • تصویر کاربر سامی جمعه ۱۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    باسلام
    آقای دکتر الان ۹ماهه ک دردی دائمی در قفسه سینه دارم،شدید نیس ولی دائمی.بیشتر از سمت جلو و کم میزنه ب پشت.هررررچی تیت مربوط ب قلب بوده انجام دادم اعم از تست ورزش ولی همش خوب بودن
    داروهای پرانول و یکی دگ ک یادم نیست خوردم ولی خوب نشدم
    این درد چیه؟؟کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      درد دایم معمولا قلبی نیست و میتونه اضطرابی یا گوارشی باشه

      اگر اصطراب دارید به روانپزشک مراجعه کنید

    2. تصویر کاربر سامی چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      آقای دکتر الان نزدیک ۹ماهه درگیرشم.ب پشت میزنه ب دست چپ میزنه.وسط قفسه سینه.پایین قفسه سینه.بگم ک من تست ورزش و اکو و اینارو ۶ماه پیش انجام دادم ولی بازم درد دارم.پیش چ دکتری برم ک خوب خوب بشم؟؟کمکم‌کنید خواهشا...همش این درد بامنه و دائم...نمیدونم باس چیکارش کنم.راهنماییم کنید...الانم درد دارم.سمت چپ و جدیدا زیر کتف چپم از پایین دنده های ۳و۴.ممنون
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      به یک روانپزشک مراجعه کنید

      دردتون قلبی نیست

    4. تصویر کاربر سامی جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      آقای دکتر الان دو روزه ک درد میگیره سمت چپم دائم البته از جلو و همش تو خواب دست و پام خواب میره و گزگز میشه و تو بیداری هم همچنین...ی جورایی انگار دست چپم و قسمت چپم بی حس شده.نمیدونم باید چیکار کنم.آیا میتونه قلبی باشه این علائم؟؟با وجود اینکه حتی تست ورزشمم نرمال بوده؟؟
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      خیر قلبی نیست

    6. تصویر کاربر سامی جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      عشقی عشششششق
      دوستتون دارم
      بی نهایت عاشقتونم
      جاتون‌همیشه تو قلب منه
      ❤❤❤❤❤
    7. تصویر کاربر سامی شنبه ۱۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      پس دگ‌ اهمیتی ندارن این دردا
      یا عصبی هستن یا گوارشی
      قلبی نباشه باقیش مهم‌نیس
      بازم‌ممنون آقای دکتر
    8. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      خواهش میکنم

    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر وطن شنبه ۳۰ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلامو خسته نباشید بنده 38 سالمه 95 کیلو وزن نصاب پرده هستم و قسمت دستمهاو سرشانم خیلی درگیر کار هستش
    بیشتر رو کتف راستم و به سمت راست میخوابم شبهاعادت ندارم پتو بندازم رو خودم
    احساس میکنم وقتی پتو ننداختم و سردم شده درد در ناحیه کتف سمت چپم برام میاد یا اگر گرمم باشه یا عرق کرده باشم هوای سرد بزنه فورا کتفم درد میگیره و احساس گرفتگی عضله پیدا میکنم بیشتر سمت جلو تا عقب
    ورزش و پیاده روی خیلی کم دارم
    تاحالا هم پیش دکتر قلب و عروق نرفتم و اکو هم نگرفتم

    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۳۰ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      این درد احتمالا قلبی نیست

      به ارتوپد مراجعه کنید

      از بابت قلب هم برای اطمینان تست ورزش انجام دهید

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    با سلام. من 33سال سن دارم 4 سالی میشه درد قفسه سینه دارم تا الان دوبار اکو کردم گفتند شل شدگی دریچه میترال دارم ولی گفتن مشکل جدی نیست دارو هم ندادن. امسال هم تست اسپیرومتری دادم گفتند مشکل نداری ولی خیلی حساس و عصبی هستم همش به مریضی بد فکر میکنم میخواستم عکس اکو که گرفتم ببینید ی راهنمایی کامل بکنید متاسفانه دکتر که رفتم خوب جوابمو ندادن این اکو مال سال 86 هست الان لازمه دوباره انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۹ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بهتره تست ورزش انجام دهید و اگر تست ورزش نرمال بود به روانپزشک مراجعه کنید 

  • تصویر کاربر منیژه دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    دست چپم درد می گیرد و در قفسه سین مسنگینی احساس میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام.باید معاینه شوید و نوار قلب بگیرید

      چون هم مشکلات قلبی و هم غیر قلبی نیتونه این علایم رو بده

  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من چند ماهی هست که درد قفسه سینه وپشت دو کتف دارم وباتنگی نفس مراجعه میشم خواستم مال چیه این درد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      هم ممکنه قلبی باشه هم غیر قلبی 

      باید نعاینه شوید و نوار قلب بگیرید و شاید نیاز به تست ورزش شود

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر