دکتر محمد حسین نجفی

در برخی از افراد، فشار خون پایین (هیپوتانسیون) عادی است. چند راه وجود دارد که ممکن است بتواند به افزایش سریع فشار خون کمک کند.افت ناگهانی فشار خون، می تواند باعث ایجاد احساس سبکی سر، سرگیجه یا غش شود. افت ناگهانی فشار خون، گاهی اوقات می تواند نشانه یک مشکل سلامتی یا یک وضعیت اورژانسی باشد. در صورت وقوع مکرر این اتفاق، لازم است اقدامات پیشگیرانه برای تکرار آن، انجام دهید.در این مقاله، راجع به نحوه افزایش فشار خون، زمان مراجعه به پزشک و زمانی که فشار خون پایین یک وضعیت اورژانسی می شود، صحبت می کنیم.

افزایش فشار خون بدون دارو

فشار خون پایین، لزوما نیازی به درمان ندارد. با این حال، اگر فشار خون شما پایین است، برخی درمان های خانگی و تغییرات در سبک زندگی، می تواند موثر باشد.افت فشار خونِ وضعیتی، یا هیپانسیون ارتو استاتیک، شرایطی است که در آن فشار خون در حالت ایستاده، از فشار خون در حالت نشسته یا دراز کشیده پایین تر است. آن چه که در این شرایط ممکن است کمک کننده باشد، عبارت است از:

  • انجام یک عمل متقابل: مشت کردن، روی هم قرار دادن پاها، یا فشردن عضلات باسن ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و فشار خون را افزایش دهد.
  • خوردن یک فنجان قهوه: قهوه کافئین دارد و می تواند باعث افزایش سریع فشار خون شود. این اثر سریع است و می تواند و در عرض چند ساعت کاهش یابد.
  • منتظر بمانید: هنگامی که احساس سبکی سر یا سرگیجه داشتید، بنشینید و چند دقیقه صبر کنید، پس از چند دقیقه به آرامی بلند شوید و در صورت لزوم کارهای خود را ادامه دهید.
افزایش فشارخون بدون استفاده از دارو

چه کار کنیم که افت فشار کمتری داشته باشیم؟

  • نوشیدن آب قبل از غذا: سعی کند حدود ۳۰۰-۵۰۰ میلی لیتر آب را حدود ۱۵ دقیقه قبل از غذا بنوشید، این کار از افت فشار خون شما جلوگیری می کند.
  • هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز: کم آبی بدن، گاهی اوقات می تواند منجر به کاهش فشار خون شود. در صورتی که پزشک محدودیتی برای مصرف مایعات برای شما معین نکرده است، باید روزانه ۶-۸ لیوان آب یا نوشیدنی های کم کالری مصرف کنید.
  • خوردن وعده های غذایی کوچک تر: وعده های غذایی کوچک تر اما به دفعات بیشتر، کمتر باعث افت فشار خون شما می شوند. شما می توانید ۳ وعده غذایی در روز را به ۶-۷ وعده غذایی کوچک در طول روز تغییر دهید.
  • استراحت بعد از غذا خوردن: فشار خون شما ممکن است حدود نیم ساعت الی یک ساعت بعد از غذا به پایین ترین حد خود برسد. در این حالت، بنشینید یا دراز بکشید تا دچار حس سبکی سر نشوید. اگر احساس سرگیجه داشتید، به آرامی بلند شوید و از وسایلی برای حمایت خود استفاده کنید.
  • تناسب اندام: از ایستادن یا نشستن طولانی مدت در یک وضعیت، خودداری کنید. ورزش نکردن، می تواند علائم فشار خون پایین را تشدید کند.
  • پوشیدن جوراب های فشاری: جوراب های فشاری، ممکن است جریان خود را افزایش داده و علائم فشار خون پایین را کاهش دهند.
  • بالا بردن سر تخت: اگر صبح ها وقتی بیدار می شوید احساس سرگیجه دارید، سعی کنید سر تخت را کمی بالا بیاورید یا هنگام خواب از بالش های بیشتر برای ایجاد شیب در قسمت سر، استفاده کنید.

افزایش فشار خون با دارو

اکثر مردم برای افزایش فشار خون، نیازی به دارو ندارند. معمولا تنظیم سبک زندگی و درمان علل زمینه ای، کافی است.

  • داروهای مصرفی خود را بررسی کنید: برخی از داروها، مانند مواد اپیوئید (مواد افیونی و مخدر) و برخی از داروهای ضد افسردگی، می توانند منجر به کاهش فشار خون شوند.
  • تجویز دارو: داروهایی که می توانند به درمان فشار خون پایین کمک کنند شامل Florinef (فلودورکورتیزون)، هستند که باعث می شوند کلیه ها مقدار آب در بدن را تنظیم کنند و حجم خون را افزایش می دهند. میدودرین، با استفاده از سفت کردن عروق خونی، از کاهش فشار خون جلوگیری می کند.

فشار خون پایین، همیشه علامتی ایجاد نمی کند، اما افت ناگهانی فشار خون ممکن است تا ناراحت کننده باشد و باعث برخی از موارد زیر شود، از جمله:

  • سبکی سر، سرگیجه، غش
  • تنفس سریع و سطحی (کم عمق)
  • تهوع، استفراغ
  • تاری دید
  • تشنگی
  • ضعف، خستگی، بی حالی
  • مشکل در تمرکز
بالا بردن فشارخون با دارو

خوراکی هایی که باعث افزایش فشار خون می شوند

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات هایی که به سرعت هضم می شوند، می توانند منجر به کاهش فشار خون شوند. این موارد شامل غذاهای تهیه شده با آردهای بسیار تصفیه شده مانند نان های سفید، برنج سفید، سیب زمینی و نوشیدنی های شیرین. سعی کنید، این غذاها را با غذاهای دیر هضم، جایگزین کنید تا حفظ فشار خون شما پس از غذا خوردن، کمک کند. برخی از غذاهای دیر هضم عبارتند از:

  • غلات کامل
  • لوبیا
  • پروتئین
  • روغن های سالم

ویتامینB12

کمبود ویتامین B12  و فولات، می تواند منجر به کم خونی و در نتیجه فشار خون پایین شود. منابع غذایی سرشار از ویتامین B12 عبارتند از:

  • ماهی، گوشت، مرغ
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • غلات صبحانه غنی شده و مخمرهای مغذی

منابع غذایی که فولات دارند

منابع غذایی سرشار از فولات عبارتند از:

  • اسفناج، مارچوبه، کلم بروکسل
  • جگر، گوشت، مرغ
  • میوه ها و آب میوه ها
  • آجیل، لوبیا، نخود
  • غذاهای دریایی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • دانه ها

همچنین، می توانید برای کاهش افت فشار خون خود، کمی نمکِ بیشتر به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما این مساله می تواند بر سایر شرایط سلامتی شما تاثیر بگذارد، از این رو بهتر است ابتدا با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

عوامل خطری که باعث افزایش فشار خون می شوند

احتمالاً بارها شنیده اید که باید مراقب مصرف نمک خود باشید، مخصوصاً اگر به فکر فشار خونتان هستید. دلیل آن، این است که نمک کل آب را درون بدن نگه می دارد و بدین گونه فشار بیشتری به قلب و رگ های خونی وارد می کند.

نمک – و اضطراب و عصبانیت – تنها چیزهایی نیستند که می توانند فشار خون را بالا ببرند. هر چند، جهش های ناگهانی و موقتی فشار خون لزوماً مشکل ساز نیستند اما آن مقادیری که در طول زمان بالا می مانند، می توانند آسیب هایی جدی ایجاد کنند.

شکر افزوده

16 روش برای بالا بردن فشار خون

شکر افزوده به خصوص به شکل فرآوری شده (مانند سیروپ ذرت با فروکتوز بالا)، ممکن است در بالا بردن فشار خون حتی از نمک مهم تر باشد. افرادی که شکر افزوده ی بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، شاهد افزایش قابل توجهی در اعداد بالایی و پایینی فشار خود خواهند بود.

یک نوشابه ی نیم لیتری به تنهایی باعث افزایش متوسط 15 واحد در فشار سیستولیک (عدد بالایی یا فشار در طول ضربان قلب) و 9 واحد در دیاستولیک (عدد پایین یا فشار بین ضربان‌ ها) می ‌شود.

احساس تنهایی

تعداد دوستان ارتباطی با احساس تنهایی ندارد، بلکه به احساس تعلق و وابستگی به دیگران مربوط است. فقط به واسطه ی افسردگی یا اضطراب نمی توان تأثیرات تنهایی را توضیح داد. این مسئله به مرور زمان بدتر هم می شود؛

در یک مطالعه ی انجام شده مشخص شد که بعد از گذشت 4 سال، فشار خون بالای تنهاترین افراد شرکت کننده بیش از 14 واحد افزایش یافته است. محققان عقیده دارند که ترس مداوم از طرد شدن و ناامیدی و احساس نگرانی بیشتر در مورد امنیت خود ممکن است نحوه ی عملکرد بدن را تغییر دهد.

آپنه ی خواب

16 روش برای بالا بردن فشار خون

افراد مبتلا به آپنه ی خواب بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی هستند. با قطع شدن مکرر تنفس هنگام خواب (آپنه)، سیستم عصبی موادی شیمیایی ترشح می کند که باعث افزایش فشار خون می شوند.

علاوه بر این، بدن اکسیژن کمتری نیز دریافت می کند که این امر می تواند به دیواره ی رگ های خونی آسیب رسانده و تنظیم فشار خون را برای بدن دشوارتر کند.

کمبود پتاسیم

کلیه ها برای حفظ مقدار مناسب مایعات در خون، به تعادل سدیم و پتاسیم نیاز دارند. بنا بر همین موضوع، فقط کم کردن نمک در رژیم غذایی کافی نیست و برای پایین نگه داشتن فشار خون باید به اندازه ی کافی میوه، سبزیجات، حبوبات، لبنیات کم چرب یا ماهی نیز مصرف نمود.

موز یکی از منابع اصلی پتاسیم است اما کسانی که می خواهند مراقب افزایش وزن خود باشند می توانند از منابع دیگر مانند کلم بروکلی، شاه بلوط آبی، اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار پتاسیم مورد نیاز خود را دریافت کنند.

16 روش برای بالا بردن فشار خون

احساس درد

درد ناگهانی یا تیز و شدید بر سیستم عصبی تأثیر گذاشته و فشار خون را بالا می برد. برای مشاهده ی این اثر می توانید زمانی که دستتان در آب یخ است، به گونه یا ناخن خود فشار وارد کرده یا یک شوک الکتریکی به انگشتتان بدهید.

مکمل های گیاهی

مکمل های گیاهی بسیاری مانند جینکو، جینسینگ، گوارانا، افدرا، پرتقال تلخ یا علف چای و … می توانند فشار خون را افزایش دهند یا نحوه ی عملکرد داروها (از جمله داروهای کنترل فشار خون بالا) را تغییر دهند.

مشکل تیروئید

زمانی که این غده به اندازه ی کافی هورمون تیروئید تولید نکند، ضربان قلب کند شده و شریان ها کشش کمتری پیدا می کنند. همچنین، پایین بودن میزان هورمون تیروئید ممکن است کلسترول «بد» LDL را افزایش دهد که این امر می تواند منجر به سفت شدن شریان ها شود؛

خون در رگ‌ های سفت سریع ‌تر حرکت می ‌کند و به دیواره ‌ها فشار می‌آورد و فشار خون را بالا می ‌برد. هورمون تیروئید بیش از اندازه نیز به ندرت می تواند ضربان قلب را محکم تر و سریع تر کرده و به همین ترتیب فشار خون را افزایش دهد.

16 روش برای بالا بردن فشار خون

خالی نکردن مثانه

نتیجه ی یک مطالعه بر روی زنان میانسالی که دست کم ۳ ساعت دستشویی نرفته بودند، این بود که فشار سیستولیک به طور متوسط حدود ۴ واحد و فشار دیاستولیک ۳ واحد افزایش یافت. مردان و زنان در سنین مختلف نیز اثرات مشابهی را مشاهده کردند.

با بالا رفتن سن احتمال ابتلا به فشار خون بالا بیشتر می شود، بنابراین باید قرائت دقیقی از فشار خون خود داشت و مثانه ی خالی می تواند یکی از راه های کمک به این کار باشد.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

همه ی داروهای NSAID از جمله آسپیرین و ایبوپروفن، می توانند فشار خون را در هر دو افراد بیمار و سالم افزایش دهند. شاید این افزایش فقط در حد چند واحد باشد اما ممکن است روی افراد مختلف تأثیرات گوناگونی بگذارد.

مطب پزشک

ممکن است میزان فشار خون در منزل و در مطب پزشک با هم مغایرت داشته باشند؛ این موضوع به دلیل اثر سندروم روپوش سفید رخ می دهد؛ یعنی افراد با قرار گرفتن در محیط های درمانی احساس اضطراب کرده و بدین گونه، فشار خون سیستولیک (عدد بالایی) آن ها تا 10 واحد و فشار دیاستولیک (عدد پایینی) تا 5 واحد افزایش پیدا می کند.

16 روش برای بالا بردن فشار خون

داروهای ضد احتقان

ترکیباتی مانند سودوافدرین و فنیل افرین باعث تنگ شدن عروق خونی می شوند؛ این بدان معنا است که مقدار همیشگی خون، حالا در یک فضای کوچک و تنگ به هم فشرده خواهد شد. همچنین مصرف این داروها اثر داروهای فشار خون را کم می کند.

افراد مبتلا به فشار خون بالا بهتر است با کمک پزشک یا داروساز خود، داروهایی بدون نسخه برای مشکلات سینوس و سرماخوردگی که برای آن ها کم خطرتر هستند را انتخاب نمایند.

کم آبی بدن

هنگامی که مقدار آب در سلول های بدن کم شود، رگ های خونی تنگ تر می شوند. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که مغز سیگنالی به غده ی هیپوفیز می فرستد تا یک ماده ی شیمیایی برای این کار ترشح کند.

در این شرایط، کلیه ها نیز برای نگه داشتن میزان آبی که در بدن باقی مانده است میزان ادرار را کاهش می دهند. همین موضوع باعث می شود که رگ های خونی کوچک در مغز و قلب بیشتر فشرده و منقبض شوند.

کنترل باروری با داروهای هورمونی

تمام شیوه های کنترل بارداری از جمله قرص ها، تزریقات و دستگاه های کنترل بارداری از هورمون های استفاده می کنند که باعث تنگ شدن عروق خونی و بالا رفتن فشار خون می شوند. بانوان بالای 35 سال که دچار اضافه وزن هستند یا سیگار می کشند، بیشتر در معرض این مشکل قرار خواهند گرفت؛

به همین دلیل، باید فشار خون خود را تحت نظر داشته و هر 6 تا 12 ماه یک بار آن را اندازه گیری کرد. با کم شدن میزان استروژن در بدن، ممکن است فشار خون به حالت عادی خود نزدیک تر شود.

16 روش برای بالا بردن فشار خون

صحبت کردن

مهم نیست که کجا هستید، جوان هستید یا پیر، صحبت کردن باعث افزایش فشار خون می شود. هر چقدر که میزان فشار خون در زمان استراحت بالاتر باشد، فشار خون هنگام صحبت کردن نیز به میزان بیشتری بالا می رود.

اثرات ناشی از آن تا چند دقیقه باقی می مانند. همچنین، محتوای صحبت و احساسات درگیر آن بیشتر از تکان خوردن دهان روی افزایش فشار خون تأثیر می گذارد.

داروهای ضد افسردگی

داروهایی که مواد شیمیایی مغز مانند دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین را هدف قرار می دهند – داروهایی مانند ونلافاکسین، مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOIs)، داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و فلوکستین – می توانند علاوه بر خلق و خوی، روی فشار خون افراد نیز اثر بگذارند و آن را تغییر دهند.

در صورت مصرف مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI ها) همراه با لیتیوم یا سایر داروهایی که بر سروتونین تأثیر می گذارند، ممکن است فشار خون شخص افزایش پیدا کند.

دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و عروق

4.4/5 - (206 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پیمان سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 51 مشاهده پرسش
    عدد۸ را نشان میدهد چیکار باید کرد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      .
  • تصویر کاربر حمیدرضا شنبه ۲۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    فشارخون ۱۵ روی ۱۰ اگر قرص نخورم سن ۵۴ سال درد قفسه سینه بیشتر هنگام استرش شغلی .. اکو وتست ورزش انجام دادم چیزی نشون نداد خودم ورزش کار بودم الان جمعه ها فقط کوه میرم مشکل ندارم اگر نیاز به اسکن قلب هست لطفاادرس بفرمایید بگیرم بیام خدمتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      کنترل دقیق فشار خون و هولتر فشار خون...آدرس در سایت موجود است
  • تصویر کاربر کلاریس جمعه ۲۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 77 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    مادرم ۷۸ ساله هستند. خرداد ۱۴۰۱ انژیو شده و دو است جاگذاری شده است. دائما تحت کنترل بوده و خوب بودند. خرداد ۱۴۰۲ به علت آدم پاها چهار روز بیمارستان بستری شده و با تزریق لازیکس آدم کاهش یافت اما پس از چند روز دوباره آدم شروع شد ولی کمتر از:قبل. داروهای مصرفی اسپرین یک روز در میان، پلاویکس یک روز در میان، لوزار روزی یک عدد، کنکور روزی یک عدد، روزی نصف فوروموزلید، یک عدد اسپیداکتون، بگیک عدد اتورواستاتین. حدود ۱۵ روز لست که فشار خوت بسیار پایین فشار سیستولیک بین ۷ تا ۹ و دیاستول بین ۳.۷ تا ۴.۶ نوسان دارد و سرگیجه، بی اشتهایی، رنگ پری گی شدید.، درد شدید ناحیه گردن و انگار سرش را نمی‌تواند بالا نگاه دارد، و با کمی دراز کشیدن حالش بهتر می‌شود و گردن درد بهتر می‌شود. نوار قلب اخیر حدود ۵ روز قبل عالی، وضعیت معاینه قلب بسیار خوب ولی نوسان فشار خون امان را بریده. ایا میتوتنید راهنمایی بفرمایید که ایا نیاز به بررسی بیشتر عروق وجو د دارد یا داروها باید تنظیم شوند. از راهنمایی شما ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      توصیه به انجام هولتر فشار خون و تنژیم مجدد دارو برآن اساس
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 75 مشاهده پرسش
    سلام و خداقوت
    آیا داروهایی مثل والزومیکس نقش درمانی دارن یا صرفا کنترل کننده ی فشار خون هستن؟ و آیا علم پزشکی توان درمان فشارخون بالا رو هم داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      ما در پزشکی درمان داریم‌..علاج در موارد محدودی صورت می‌گیرد
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۱۴ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 82 مشاهده پرسش
    من یک سال پیش اسکن قلب داشتم وگفتن گرفتگی در انتهای رگ قلبی هست آیا این گرفتگی با آنژیو یا دارو باز میشود وبا نیاز به عمل باز قلب هست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۴ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام نتیجه رو باید ببینم
  • تصویر کاربر ارا دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشد فشار خونم همیشه پاینه بدن درد دارم حالت تهوع بی حالم ممنون میشم راهنمای کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      مصرف مایعات فراوان،انجام حرکات کششی جهت حفظ فشار خون در حد نرمال
  • تصویر کاربر امین جمعه ۱ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    سلام فشار خونم حدود ۱۰ روی ۶ و خورده ای هست در طول روز مشکلی ندارم ولی موقع خواب احساس میکنم پایین تر میاد و باعث میشه خوابم خوب نباشه و وقتی بیدار میشم هنوز انگار خسته هستم، آیا راهکاری هست فشارم را یکی دو درجه بالاتر ببرم.
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام بله برخي داروها باعث بهبود فشار خون ميشوند
  • تصویر کاربر علی شنبه ۲۰ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 111 مشاهده پرسش
    سلام وقتی که فوتبال بازی میکنم. فشارم پایین میاد و
    سیاهی چشم وسردرد شدیدی دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۰ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      یک بار حتما اکو کنید
  • تصویر کاربر فرح شنبه ۱۵ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خانم بنده فشار خون یازده روی نه دارد، همراه با درد سینه، نظر شما را جویا هستيم، بسیار ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۵ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      باید حتما یک نوارقلب و اکو بگیرنو و بر اساس نتایج انها دارو تجویز شود
  • تصویر کاربر مژگان یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    با سلام
    پدرم 71 سالشونه و ده سالی هست که مرتب قرص لوزاراستفاده میکنند و معمولا فشارشون بین 13 تا 15 است یک هفته ای هست که از سر شب فشارشون شروع به بالا رفتن میکنه تا 23 بعد از قرص زیر زبانی و آمپول به 15 برمیگرده تا 15 ساعت خوبه بعد دوباره شروع به افزایش میکنه و مجدد قرص و امپول.لطفا راهنمایی بفرمایید که چه کار کنم با توجه به اینکه در شهرستان کوچک زندگی میکنیم و به پزشک خوب دسترسی نداریم.متشکرم0 خواهش میکنم سریعا راهنمایی ام کنید میترسم خدای نکرده تو خواب فشارشون بره بالا و نفهمیم تو رو خدا کمکم کنین.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. تصویر کاربر مژگان دوشنبه ۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام بسیار بسیار ممنونم از پاسختون
      اینجا دکتر رفتن گفتن قرص لوزار رو نخورین و به جاش این سه تا قرص رو دادن

      هیدروکلروتیازید
      آدوان۸۰(والسارتان)
      آملوپرس ۵ میلی

      به نظر شما همین ها رو استفاده کنن
      باتشکر از لطفتون
    4. تصویر کاربر مژگان دوشنبه ۹ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام بسیار بسیار ممنونم از پاسختون
      اینجا دکتر رفتن گفتن قرص لوزار رو نخورین و به جاش این سه تا قرص رو دادن

      هیدروکلروتیازید
      آدوان۸۰(والسارتان)
      آملوپرس ۵ میلی

      به نظر شما همین ها رو استفاده کنن
      باتشکر از لطفتون
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    6. تصویر کاربر مژگان چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام منظور شما اینه که به جای آدوان همون لوزار رو استفاده کنن.با تشکر فراوان
    7. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      بله
    8. تصویر کاربر مژگان شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      بسیار بسیار ممنونم از لطفتون انشاالله هرچی از خداوند بزرگ میخواین بهتون عطا بفرماید.انشاالله
    9. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۵ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      ?
    10. نمایش سایر 8 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر