دکتر محمد حسین نجفی

یکی از روش هایی که کمک می کند تا فشارخون بالا کنترل شود مهارکردن آنزیمی در بدن است به نام آنژیوتانسین که مهار کردن این آنزیم باعث می شود که دفع آب و نمک در بدن افزایش یابد و در نتیجه فشارخون پایین بیاید. از نظر دارویی می توان با دو روش این آنزیم را در بدن مهارکرد، با مصرف داروهای دسته ی لوزارتان و داروهای دسته ی کاپتوپریل. اما تفاوت کاپتوپریل و لوزارتان در چه چیزی است؟

موارد مصرف لوزارتان 

لوزارتان دارویی است که به طور بسیار شایعی برای کاهش فشارخون بالا استفاده می گردد. این دارو در دوزهای 25 و 50 میلی گرمی در دسترس است و به طور تنها یا در ترکیب با داروهای دیگر از آن استفاده می گردد. این دارو نسبتا بی خطر و بدون عارضه ی جدی است و در حال حاضر توسط متخصصین قلب و عروق به میزان زیادی تجویز می شود. 

موارد مصرف کاپتوپریل 

کاپتوپریل نیز داروی دیگری است که می تواند به کاهش فشارخون بالا منجر شود. این دارو نیز در دوزهای 25 و 50 میلی گرمی در دسترس است و از آن نیز برای کاهش فشارخون استفاده می شود. این دارو نیز نسبتا کم خطر و بی عارضه است.

تفاوت کاپتوپریل و لوزارتان 

در بین این دو دارو، داروی لوزارتان بخاطر اثرات قابل پیش بینی تری که دارد و سهولت مصرف و تجربیات بالینی بیشتر با آن برای کنترل فشارخون نزد پزشکان و متخصصین طرفدار بیش تری دارد و برای درمان بیماران با فشارخون بالاتر از این دارو بیش تر استفاده می شود. مزیت اصلی این دارو در کنترل فشارخون اثرات قابل کنترل تر آن است و هم چنین تجربیات بالینی بهتری که با آن وجود دارد. 

هم چنین در بیمارانی که دچار  افزایش ضخامت عضله ی قلبی شده اند این دارو قابلیت بهتری برای درمان این عارضه دارد. کاپتوپریل اما دارویی است که بیش تر در بیمارانی که به سکته های قلبی دچار شده باشند یا اینکه نارسایی قلبی داشته اند کاربرد دارد و استفاده از آن در آنها مفیدتر و موثر تر می باشد.

کلینیک قلب دکتر نجفی متخصص قلب و عروق در تهران 

4.2/5 - (81 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر