دکتر محمد حسین نجفی

شاید شما هم در مورد داروی آمیودارون شنیده باشید، در این مقاله قصد داریم ببینم قرص آمیودارون 200 برای چه بیماری هایی مصرف داشته و عوارض آن چیست؟ 

موراد مصرف آمیودارون

آمیودارون دارویی است از دسته ی داروهای ضدآریتمی که برای کنترل تپش قلب و آریتمی های قلبی از آن استفاده می شود. این دارو قابلیت این را دارد که هم ضربان قلب را کاهش داده و هم نامنظمی های ضربان قلب را تنظیم کند. 

این دارو هم در شرایط اورژانسی و برای تنظیم و کاهش ضربان قلب به طور حاد قابلیت استفاده دارد و هم به طور بلندمدت و مزمن برای تنظیم طولانی مدت ضربان قلب تجویز می گردد. معمولا دارو در شرایط اورژانسی به طور تزریقی تجویز می شود و در این شرایط باید حتما زیر نظر پزشک و تحت مانیتورینگ ضربان و فشارخون این تجویز صورت بگیرد. 

در سایر موارد این دارو به صورت خوراکی و با قرص های 200 میلی گرمی استفاده می شود که بسته به تجویز پزشک و شرایط هر بیمار می تواند یک یا دو مرتبه در طول روز تجویز شود.

عوارض آمیودارون

عوارض آمیودارون

آمیودارون از داروهایی است که عوارض خطرناکی دارد اما باید توجه داشت که این عوارض معمولا در دوزهای بالای مصرف خود را نشان می دهند و در دوزهای معمول تجویزی نظیر 200 یا 400 میلی گرم در طول روز این عوارض خود را نشان نمی دهند. از مهم ترین این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد :

البته نباید فراموش کرد که این آسیب ها در مصرف طولانی مدت دارو خود را نشان می دهند و در مصرف کوتاه مدت، دارو عوارضی ندارد. به همین خاطر هم هست که معمولا در تمامی افرادی که این دارو را استفاده می کنند بین هر 6 ماه تا یک سال با نظر پزشک، آزمایشات مناسب و تصویربرداری های ریوی و یا تست تنفسی انجام خواهد شد. 

هم چنین اگر در حال مصرف دارو هستید، در صورت مشاهده ی علائم زیر سریعا به پزشک خود اطلاع دهید:

  • تنگی نفس 
  • سرفه ی خشک 
  • تعریق شدید
  • تپش قلب های مکرر 
  • لرزش دست شدید 
  • اختلال در بینایی

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق 

3.7/5 - (3 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 70 مشاهده پرسش
    سلام من ۲۷ سالمه از چند ماه پیش سر یه موضوعی خیلی خودمو تو فشار روحی گذاشتم از اونموقع تپش قلب پیدا کردم بعضی اوقات در گلو وقتی از پله بالا میرم تپش قلبم بی نهایت زیاد میشه و بی حال میشم خیلی وقتا وقتی عصبی میشم مچ دست چپم درد میگیره وقتی ماساژ میدم یکم بهتر میشم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      احتمالا مسایل استرسی است ولی یک بار محض اطمینان اکو و نوارقلب بگیرید
  • تصویر کاربر محیا پنجشنبه ۹ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید
    دکتر من ۲۷ سالم هست و حدود ۸ ماهه که آریتمی دارم ایندرال و متورال فاایده برام نداشت هولتر ۲۴ ساعته بستم که عکس رو ارسال میکنم خدمتتون .. دکتر من ef قلبم ۵۳ بود سه ماه پیش امکان داره پایین تر اومده باشه ؟ و اینکه آریتمی من خطرناکه ؟ الان قرص آمیودارون مصرف میکنم هر ۱۲ ساعت شنیدم خیلی عوارض بدی داره آیا خوردن این قرص مشکلی برام نداره من آسم هم دارم .. ممنون میشم چکاپ قلبی منو بررسی بفرمایید ... یک دنیا ممنونم
    1. تصویر کاربر محیا چهارشنبه ۸ تیر ۱( 1 سال پیش)
      تصاویر جواب هولتر
    2. تصویر کاربر محیا چهارشنبه ۸ تیر ۱( 1 سال پیش)
      .
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۹ تیر ۱( 1 سال پیش)
      این هولتر که خیلی خوب است و باعث افت ef نمی شود مصرف همین داروهای تجویزی کافی است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر نیما پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 450 مشاهده پرسش
    دکتر جان سلام...من ۴۲ سالمه، ۳ ماه پیش دچار آریتمی pvc شدم.همراه با تپش قلب و افزایش ضربان. آزمایش دادم متوجه شدم تیرویدیت تحت حاد دارم. بنابراین شروع به درمان تیرویید کردم و برای پی وی سی ها هم بیزوپرولول ۲/۵ هر ۱۲ ساعت به مدت دو هفته خوردم تا ریتم قلب منظم شد. سپس هولتر بستم pvc ها خیلی ناچیز بود و منم دارو را قطع کردم و هم ریتم قلب و هم تیرویید خوب شد. اکو کردم ef عدد ۵۰ بود. الان بعد سه ماه دوباره چند روزه متوجه جا افتادن نبض شدم. البته چند روز کار سخت و خواب کم داشتم و کمی ریفلاکس و ورم معده... آزمایش دادم تیرویید خوب بود u اما دوباره pvc ها شروع شد. در حالت استراحت یکی دو تا یا صفر در هر دقیقه اما در حالت فعالیت و حرکت به ۱۰ تا ۲۰ هم میرسه...ef تغییر نکرده بود. واقعاً استرس میگیرم و داغون شدم. رفتم دکتر گفت نباید بیزوپرولول را قطع میکردی حتی اگه پی وی سی ها قطع بشه... نگهدارنده است.. قلبت حساس شده... البته یک ماه پیش کرونایی امیکرون خفیف هم گرفتم دو روز ... واقعاً موندم چکار کنم. در ظاهر مشکلی ندارم اما این جاافتادن نبض که تو حالت حرکت تصاعدی بالا میاره داغونم کرده... مدام دستم رو نبضمه...بنظرتون من رفتم تو فیلد بیماریهای قلبی و تا آخر عمر باید دارو بخورم. ممکنه پی وی سی ها روزی خوب بشه؟ ممکنه به دارو عادت کنم و بخوام بیشترش کنم و بدتر بشه؟ ممکنه بیماری جدی باشه؟ میتونم مثل قبل سالن فوتبال بازی کنم؟ یا نه خیلی ناراحتم!
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      ببینید بیماری شما هیچ خطر مهمی با این توصیفات ندارد . pvc خفیف نیاز به مصرف دارو به صورت دوره ای دارد و لزوما به این معنی نیست که شما بیماری قللی شدیدی دارید. حتما فعالیت کنید. ورزش کنید. استرس نداشته باشید بیماری اصلا آسیب زننده نیست
    2. تصویر کاربر نیما پنجشنبه ۲۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون .. با بیزوپرولول ۲/۵ هر ۱۲ ساعت pvc ها در نهایت در حالت استرس از صفر تا ۳ تا در دقیقه است. اما با کمترین حرکتی بالا میاره. ۵۰۰ متر تپه نوردی کردم به ۳۰ تا در دقیقه رسید. تقریبا هر دو تا ضربان یه دونه pvc... البته ۳ دقیقه بمونم خوب میشه. با این وجود محترم ورزش کنم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      بله اشکالی ندارد توصیه ی من این است خیلی وسواس به خرج ندهید و نگرن نباشیدموضوع سخت و نگران کننده ای نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر