دکتر محمد حسین نجفی

حمله قلبی یا سکته قلبی یا انفارکتوس قلبی (Myocardial infarection) اصطلاحی است که به آسیب عضله قلب دراثر انسداد عروق خونرسان کرونر قلب پیش می آید. این حالت عموما بصورت حاد اتفاق افتاده و در عروق کرونری که قبلا یک تنگی متوسط یا گاها شدید داشته و بدلیل تجمع پلاکت ها و یا ایجاد لخته، بطور کامل انسداد می یابد، بروز می کند.

حمله قلبی چیست؟

قلب برای درست کارکردن، دائماً به خون غنی از اکسیژن نیاز دارد و این خون را به طور طبیعی از رگ هایی به نام عروق کرونری می گیرد. زمانی که عروق کرونری به طور ناگهانی کاملاً مسدود می شوند، اکسیژن به عضله قلب نمی رسد و منجر به حمله قلبی یا انفراکتوس میوکارد می شود.

حمله قلبی یک شرایط اورژانسی پزشکی است که در آن، قسمتی از عضله قلب بدون اکسیژن کم کم می میرد و قلب به طور دائمی آسیب می بیند. حملات قلبی می توانند کشنده باشند،در هر 9 دقیقه، یک بیمار بعلت حمله قلبی در بیمارستان بستری می شود.

چگونه می توان از حمله قلبی جلوگیری کرد؟

علائم حمله قلبی

بعد از انسداد رگ و نرسیدن خون به عضله قلب بیمار دچار علایمی می شود که ناشی از ایسکمی یا عدم خونرسانی به عضله می باشد. عمده علایم بالینی بصورت زیر است:

-درد فشارنده و یا سوزشی پشت جناغ قفسه سینه که به نیم سینه چپ گاها هر دو نیم سینه و یا راست انتشار می یابد. عموما بیمار احساس فشردگی سینه یا سنگینی سینه و یا کمبود هوا و خفگی دارد این درد می تواند به بازوی چپ و گردن و فک تحتانی نیز منتشر شود.

– تنگی نفس ناگهانی توام با احساس خفگی و سنگینی سینه که می تواند به همراه تعریق تپش قلب و حالت تهوع نیز باشد.

– یکسری تظاهرات غیر شایع نیز در انفارکتوس قلبی دیده می شوند که عمدتا در بیماران دیابتی یا مسن بروز می کنند که به اصطلاح انفارکتوس خاموش یا بی صدا ( Silent MI ) گفته می شود که بصورت تعریق سرد ناگهانی بدون توجیه، سرگیجه ناگهانی، تهوع، تپش قلب ناگهانی، ضعف ناگهانی بدون توجیه می باشد که هرچند این موارد از شیوع بسیار کمی برخورد دارند ولی می بایست مورد توجه قرار گیرند.

علایم ذکر شده در بالا دربیماران با سکته قلبی عموما بیشتر از چند دقیقه ( حدود ۲۰ دقیقه ) طول می کشد ولی در موارد آنژین قلبی ( به اصطلاح عوام سکته ناقص ) کمتر از ۲۰ دقیقه طول کشیده و خود بخود یا با مصرف قرص زیر زبانی بر طرف می شود که با مشاهده این علایم بیمار می بایست به اولین مرکز درمانی مراجعه نماید.

علائم سکته قلبی چقدر طول میکشد؟

مهم ترین علامت سکته ی قلبی درد و احساس سنگینی روی قفسه ی سینه است که گاهی می تواند با احساس تعریق سرد و تهوع نیز همراه باشد. معمولا اگر این علایم زیر 10 تا 20 دقیقه طول بکشند و با مصرف قرص زیرزبانی (نیتروگلیسرین) بهبود پیدا کنند، نشانه ی سکته ی قلبی نیستند. ولی اگر علایم فوق بیش تر از 20 دقیقه طول بکشند (به خصوص در حال استراحت) و با مصرف داروی زیرزبانی نیز بهتر نشوند باید وضعیت را بسیار جدی گرفت زیرا می تواند نشان دهنده ی بروز سکته ی قلبی باشد. دردهای ثانیه ای و تیر کشنده نیز معمولا نشانه ی دردهای قلبی نیستند.

اقدامات ضروری در بروز حمله قلبی یا سکته قلبی

درد قفسه سینه هنگام تنفس

– با اورژانس تماس بگیرید.
– حتی الامکان بیمار را بی حرکت در حالت درازکش به پشت بخوابانید و از حرکات اضافی پرهیز نمایید ( مالیدن پشت بیمار و راه رفتن هیچ کمکی به بیمار نمی کند ).
-در صورت وجود اکسیژن در محل ماسک اکسیژن بگذارید و از ازدحام اطراف بیمار خودداری کنید.
– سعی در آرامش بیمار داشته باشند از هرگونه اضطرابی پرهیز نمایید.
-چنانچه فشارسنج در دسترس دارید بعد از گرفتن فشارخون بیمار قرص زیر زبانی یا اسپری زیر زبانی نیتروگلیسیرین به بیمار بدهید.
– در صورتی که بیمار سابقه خونریزی گوارشی و مغزی اخیر نداشته باشند قرص آسپرین جویدنی ۳۰۰ گرم (۳ قرص ) به بیمار بدهید تا آرام بجود.
– در صورت عدم بهبود درد تا ۵ دقیقه می توان مجددا در صورت نرمال بودن فشار خون دومین قرص زیر زبانی را استفاده نمود.
-بهترین جا برای ادامه درمان نزدیکترین بیمارستان یا کلینیک می باشد.

یک حمله قلبی (سکته قلبی) زمانی رخ می دهد که یک منطقه از عضله قلب به علت نرسیدن اکسیژن کافی به آن محل دچار صدمه دائمی یا مرگ شود.

چه چیزی موجب حمله قلبی می شود؟

رایج ترین علت حمله قلبی، بیماری قلبی کرونری است. در این بیماری رسوب های چربی، کلسترول و دیگر مواد در دیواره عروق کرونری جمع می شوند. این عروق کرونری، وظیفه ی اکسیژن رسانی به قلب را برعهده دارند. به مرور زمان این رسوب های جمع شده تبدیل به پلاک می شوند و هر آن ممکن است بشکنند و تبدیل به لخته ی خونی شوند و شریان را مسدود کنند.

در برخی موارد، حملات قلبی ممکن است علل دیگری داشته باشند:

  • اسپاسم شریان کرونری (آنژین واریانت) به تنگ شدگی غیرمعمول رگ های خونی گفته می شود که خونرسانی به قلب را متوقف می کند.
  • پارگی ناگهانی شریان کرونری، یک پارگی در دیواره شریان کرونری رخ می دهد که همچنین می تواند افرادی با عوامل خطر کم بیماری قلبی را نیز درگیر کند.

چه عواملی خطر حمله ی قلبی را بیشتر میکند؟

  • سیگار کشیدن، به رگ های خونی آسیب می رساند و احتمال مرگ بر اثر حمله قلبی را 3 برابر می کند.
  • یک رژیم غذایی ناسالم پر از چربی اشباع شده، نمک و شکر افزوده، شما را در معرض خطر بیماری قلبی قرار می دهد.
  • فعالیت فیزیکی ناکافی
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا، مقدار کلسترول بد بیش از حد در خون، یکی از علل اصلی تجمع پلاک های چربی می باشد که شریان ها را مسدود می کند.
  • دیابت: افراد مبتلا به دیابت، 4 برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض حمله قلبی یا سکته هستند.
  • وزن ناسالم: افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، بیشتر در معرض حمله قلبی هستند.
  • سلامت ذهنی ضعیف: شرایطی مانند افسردگی می تواند احتمال حمله قلبی را افزایش دهد.

علل حمله قلبی

بیشتر حملات قلبی توسط یک لخته که یکی از رگهای کرونر را مسدود می کند (رگهای خونی که خون و اکسیژن را به عضله قلب می رسانند) ایجاد می شوند.لخته معمولاًدر یک رگ کرونر که قبلاً بعلت تغییرات آترواسکلروز باریک شده، تشکیل می شود. پلاک آترواسکلروزی داخل دیواره رگ گاهی ترک بر می دارد و این امر تشکیل لخته را که ترومبوز نیز نامیده می شود،شروع می کند.

لخته درون رگ کرونری جریان خون و اکسیژنرسانی به عضله قلبی را مختل می کند،که سبب مرگ سلولهای قلبی در آن ناحیه می شود.ماهیچه قلبی آسیب دیده توانایی خود برای انقباض را از دست می دهد و عضله قلبی باقیمانده برای جبران منطقه آسیب دیده واردعمل خواهد شد.

گاهی، استرس شدید ناگهانی می تواند یک حمله قلبی را شروع کند. تخمین دقیق شیوع حملات قلبی دشوار است زیرا حدود ۲۰۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ بیمار هر ساله در آمریکا قبل از رسیدن به خدمات پزشکی می میرند.تخمین زده می شود که تقریباً ۱ میلیون بیمار هر ساله با حمله قلبی به بیمارستان مراجعه می کنند.

عوامل خطر حمله قلبی

تشخیص حمله قلبی

اگر فکر می کنید در معرض حمله قلبی قرار دارید، باید فوراً به بیمارستان بروید، پزشک علائم شما را ارزیابی می کند و نشانه های حیاتی مانند ضربان، فشار خون و دمای بدن شما را چک می کند.

چندین آزمایش وجود دارد که نشان می دهند شما دچار حمله ی قلبی یا آسیب به قلب شده اید، این آزمایشات عبارتند از:

-آزمایشات خون

-تصویربرداری اشعه ی ایکس از قفسه سینه

-تست استرس ورزشی

-سی تی اسکن یا ام آر آی

-تست نوار قلب(ECG)— یک عدد یا مکرر در عرض چند ساعت
 –اکوکاردیوگرافی
 –آنژیوگرافی قلب
 -ونتریکولوگرافی هسته ای

تست های زیر فرآورده های ناشی از آسیب قلب و فاکتورهای مبین خطر بالای حمله قلبی را نشان دهند:

# تروپونین آی و تروپونین تی(پروتئین های درگیر در انقباض عضلانی)
# CPK و CPK-MB
# میوگلوبین سرم

 

عواملی که باعث سکته ی قلبی میشوند.

حملات قلبی چگونه درمان می شوند؟

اولین اقدام در درمان حملات قلبی مشکوک، بازگرداندن سریع جریان خون به قلب است. سلول های عضله قلب به اکسیژن وابسته هستند و هرچه قلب در مدت زمان طولانی تری بدون اکسیژن باشد، آسیب بیشتر و گسترده تر خواهد بود.

دارو

درمان حمله ی قلبی اغلب شامل حل کردن لخته خونی مسدود کننده ی جریان خون با داروهایی به نام ترومبولیتیک خواهد بود. ممکن است برای کمک به کاهش احتمال یک حمله ی قلبی دیگر، داروهای دیگری نیز تجویز شود. این داروها عبارتند از:

  • داروهایی که عملکرد لخته شدن خون را کاهش می دهند مانند آسپیرین، داروهای ضدانعقاد خون (رقیق کننده ها) و ضد پلاکت ها
  • داروهایی برای پایین آوردن فشار خون مانند مهارکننده ی ACE و مهارکننده ی پذیرنده ی آنژیوتانسین 2
  • مسدود کننده های بتا برای پایین آوردن ضربان قلب

جراحی

روش های جراحی می توانند به بازگرداندن جریان خون به قلب کمک کنند، برخی از این روش ها عبارتند از:

  • آنژیوپلاستی کرونری: در این روش، با استفاده از یک بالون شریان کرونری باز می شود. شریان ممکن است با استفاده از یک فنر فلزی به نام استنت، باز نگه داشته شود.

جراحی بای پس (جراحی پیوند بای پس عروق کرونری) شامل هدایت خون به دور زدن عروق کرونری مسدود شده و بهبود خونرسانی به قلب می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان، علائم حمله قلبی زیر را تجربه کردید، فوراً با اورژانس تماس بگیرید:

  • علائم حمله قلبی شدید
  • علائمی که به سرعت بدتر می شوند.
  • علائمی که بیشتر از 10 دقیقه طول می کشند.

به طور منظم به پزشک مراجعه کنید تا سلامت عمومی شما را کنترل کند، عوامل خطر بیماری قلبی را بررسی کند و به شما کمک کند اقداماتی را برای پیشگیری حمله قلبی انجام دهید.

چگونه می توان از حمله قلبی جلوگیری کرد؟

ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی، بهترین راه برای کاهش احتمال خطر حمله ی قلبی است. چندین راهکار وجود دارد که شما می توانید برای بهبود سلامت قلب خود انجام دهید:

  • ترک سیگار
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم
  • مراجعه به پزشک برای کمک به کنترل کلسترول و فشار خون
  • فعال بودن از نظر فیزیکی و ورزش منظم
  • حفظ یک وزن سالم
  • ترک نوشیدن الکل
  • کاهش استرس و مراقبت از سلامت روحی

عوامل خطر دیگری نیز وجود دارد که شما نمی توانید کنترل کنید مانند سن، جنسیت، قومیت و سابقه ی خانوادگی. اگر نگران این عوامل خطر هستید با پزشک صحبت کنید تا راهکارهایی را برای کاهش عوامل خطر به شما ارائه دهد.

آیا حمله قلبی عوارض دارد؟

عوارض بعد از حمله ی قلبی عبارتند از:

  • آریتمی: قلب شما ممکن است بعد از حمله ی قلبی بعلت عضلات قلب آسیب دیده دچار ضربان قلب نامنظم شود.
  • نارسایی قلبی: قلب شما ممکن است بعلت ضعیف یا سفت شدن عضلات خود دچار مشکل در پمپاژ خون کافی شود.
  • شوک قلبی: زمانی رخ می دهد که براثر آسیب گسترده عضله قلب، تمام بدن دچار شوک می شود.
  • پارگی قلب: این شرایط، یک عارضه جدی ولی نادر است که در آن عضلات، دیواره ها یا دریچه های قلب دچار پارگی می شوند.

این شرایط در صورت درمان نشدن می توانند خطرناک باشند، اما تیم پزشکی به شما کمک می کند آنها را کنترل کنید.

آیا ایست قلبی، همان حمله قلبی است؟

ایست قلبی و حمله قلبی دو شرایط اورژانسی پزشکی هستند، اما دو مشکل متفاوت اند و گاهی اوقات یک حمله قلبی ممکن است پیشرفت کند و تبدیل به ایست قلبی شود. در طول ایست قلبی، سیستم الکتریکی کنترل کننده ضربان و ریتم قلب متوقف می شود و قلب از ضربان زدن باز می ماند. زمانی که فرد دچار ایست قلبی می شود، هیچ ضربان و نبضی ندارد.

این فرد ممکن است به طور صحیح نفس نکشد یا کلا تنفسی نداشته باشد و هوشیاری خود را از دست دهد. اگر فردی دچار ایست قلبی شود، به کمک فوری نیاز پیدا خواهد کرد، زمانی که آمبولانس از راه می رسد، تیم پزشکی عملیات احیا را انجام می دهند. به قفسه سینه فشار وارد می کنند و یا از دستگاهی به نام دیفیبریلاتور استفاده می کنند. زمانی که فرد به بیمارستان می رسد، تیم پزشکی درمان او را شروع خواهند کرد.

آیا کووید 19 باعث حملات قلبی می شود؟

تحقیقات تاکنون نشان داده اند که کووید 19 بیشتر ریه ها را درگیر می کند، اما می تواند روی قلب نیز تأثیر بگذارد و شرایط موجود را بدتر کند.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.7/5 - (10 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فرناز دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    اقای دکتر الان چند ساعته سمت چپ ینی پایین زیر بغلم تیر میکشه با نفس کشیدن بدتر میشه خیلی میترسم .. علتش چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۳ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهدی پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    بانفس عمیق قلبم درد میگرده و الان هر چند دقیقه یکبار پشت کتف چپم در میگره و ول میکنه . آیا این علائم خطرناکه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام اغلب دردهايي كه با تنفس تشديد ميشود قلبي نبوده و نگران كننده نيست
  • تصویر کاربر Darya دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    دختری هستم17سالمه چند ماه پیش قلبم درد میگرفت رفتم دکتر نوار قلب گرفت گفت مشکلی نداری و سالمی چند ماهی خوب بودم اما دوباره دردا و سوزش تمام قلبم شروع شده همیشه درد میکنه و دردش تا زیر بغل و کمرم رسیده خیلی ناراحتم .ارث بیماری قلبی هم دارم .به نظرتون دلیل درد قلبم میتونه عضلانی باشه یا موضوع جدیه؟تو رو خدا جواب بدین اقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      تكراري
  • تصویر کاربر سعیدخیاط سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    چرا در وقتی ڪه در سمت قلب خواب میشویم قلب تیر میڪشد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر بهمن دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید اقای دکترمن نزدیک ب یک ساله تو ناحیه چپ سینم بعضی وقتااحساس درددارم بعضی وقتاهم تیروسوزش ک بعضی موقعهاهم دست چپم دردمیکنه هم پشت کمرم قبلاسرگیجه هم داشتم طوری ک همیشه سرگیجه بودم دکتررفتم نوارقلب و اکو گرفتم گفتن مشکلی نداری خونت غلیضه بایدحجامت کنی اینکارو کردم فقط یک هفته دردسینم خوب شداما دوباره گرفت الان فقط سرگیجم کمترشده الانم ک دوشبه تامیخوام بخوابم وخوابم عمیق میشه یک رگی میگیره جوری ک ازخواب میپرم این درد رگ طرف چپ سینمه دقیقا پایین قلبم یک دکتری هم گفت مشکل ازاعصابته نمیدونم چکارکنم تاچیزسنگینی بلندکنم یاکارسنگینی انجام بدمتپش قلبم بدجور میره بالاواحساس ضعف میکنم اهل دخانیات هم نیستم ممنون اگه کمکم کنیداجرباخدا
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهدی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام مادرمن 41 سالشونه چربی خونش 260 هست در هفته چند بار سوزش دارد و قلبش تیر میکشد و این سوزش و تیر کشیدن حدودا 20دقیقه در هر بار طول میکشد علت چیست ? چکار باید کرد ? ممنون میشم کمکی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      نياز به معاينه قلب و شرح خال كامل دارند
  • تصویر کاربر ابوذر جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشی خدمت اقای دکتر عزیز
    جناب دکتر من به مدت سه ساله که اول زیر سینم تیر میکشید و حالت سوزش داشت به دکتر مراجعه کردم و یه نوار قلب گرفت گفت که ایرادی از قلبت نیس و مقداری دارو بهم داد مصرف کردم بعد از ان نه دردم خوب نشده بلکه از پشت کتف هم درد شروع شده و زیاد هست عرق زیاد میکنم و به تازگي هم درد شدیدی در هر دو پام بوجود امده از بالای لگن تا کف پاهایم امتداد داره اما در کشاله های ران پام درد بیشتری هست و الان تقريبا سه ساله این مشکل را دارم به دلیل بی بضاعتی نتونستم به دکتر مراجعه کنم العان میشه کمکم کنید حداقل بدونم چیکار کنم ایا اکو بدم و ایا درد در مفاصل و کشاله ران هم به درد در قفسه سینه ام مربوط میشود جناب دکتر لازم بذکر است که هیچ خدمات بیمه ای ندارم و بیستوشش سالمه کارشناسی بازرگانی خوانده ام وقتی این مشکل برام پیش اومده خانه نشین شدمه اگر کمک کنید و راهنماییم کنید خیلی ممنونم سپاسگزارم جناب دکتر خواهش میکنم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      اگر امكان حضور در مطب داريد هماهنگ كنيد
      نگران هزينه نباشيد
    2. تصویر کاربر ابوذر جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      جناب دکتر من ساکن شهرستان هستم مطب شما کجاست میشه یجوری بشه خارج از اينترنت باهاتون تماس داشته باشم ممنون میشم انشالله که همیشه سلامتی وتندرستی خدا شامل حالتان باشد جناب دکتر
    3. تصویر کاربر ابوذر جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      جناب دکتر من ساکن شهرستان هستم مطب شما کجاست میشه یجوری بشه خارج از اينترنت باهاتون تماس داشته باشم ممنون میشم انشالله که همیشه سلامتی وتندرستی خدا شامل حالتان باشد جناب دکتر
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      22874899
    5. تصویر کاربر ابوذر جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      متشكرم جناب دکتر لطف کردید
    6. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      ?
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر سحر جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    سلام من یک ماه که درد خفیف قفسه سینه دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۶ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      معاينه و شرح حال كامل
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۹ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    قلبم هنگام نفس کشیدن تیر میکشد دکتر قلبم رفتم دریچه میترال کمی نارسایی داره یه مقدار هم تپش قلب دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۸ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      درد قلبي با تنفس تشديد نميشود
    2. تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۸ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      بله با تنفس عمیق قلبم تیر میکشید
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۸ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      پس قلبي نيست
    4. تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۸ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      ولی اقای دکتر سمت قلبم لرزش داره اسفند سال ۹۵ دکتر متخصص قلب رفتم تست ورزش گرفت گفت خوبه نوار قلبمم خوب بود ولی اکو قلبم یه کم نارسایی دریچه میترال داشتم البته من مشکل‌ریوی تنگی‌نفس دارم و دکتر متخصص ریه دکتر ابطحی رفتم مشکل آسم هم دارم
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      دردتان قلبي نيست
      نارسايي خفيف اهميت ندارد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Fn پنجشنبه ۸ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید. چند وقتی هست که سمت چپ سینم، زیر سینم، احساس درد و تیر کشیدن دارم، گاهی اوقات هم حس میکنم ضربان قلبم بالاست در حدود 90 ضربه، ولی حس لرزش در سینه ندارم. چند روز اخیر حس سنگینی تو گلوم دارم، و درد قلبم بیشتر شده، البته مطمئن نیستم که قلبم هست یا سینم.به دکتر مراجعه کردم چند وقت پیش نوار قلب گرفتم گفتن مشکلی نداره ولی تپش قلب داشتم هنگام نوار و گفتن استرس داری، با توجه به زمانی هم که الان توش هستم استرس زیادی دارم، نا گفته نمونه که کمرم و دستام هم درد میکنن، ایا این دردای کمر و دست مربوط به عصبی شدنه و زیاد نشستن، یا مربوط به قلبمه؟ دوباره باید به دکتر مراجعه کنم؟ 17 سالمه و دختر هستم متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۸ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      دردتان قلبي نيست و ناشي از استرس است
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر