دکتر محمد حسین نجفی

در فیلم آنژیوپلاستی شما می توانید از نزدیک با آنژیوپلاستی قلب آشنا شوید. در این فیلم دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی روند انجام کار را به شما نشان خواهند داد.

آنژیوپلاستی چیست؟

فیلم آنژیوپلاستی

آنزیوپلاستی قلب روشی است که در آن با جایگذاری موقت یک بالون کوچک در ناحیه بسته عروق قلب و عریض نگه داشتن آن، به عبور جریان خون کمک کرده و مانع عدم خون رسانی به قلب می شوند.

این بالون کوچک که در انتهای کاتتر نصب شده باد می شود تا شریان مسدود شده را عریض کند. دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی یا متخصص قلب و عروق با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی بالون باد شده را قبل از خارج شدن از بدن تا چند دقیقه در ناحیه انسداد باقی می گذارد تا موجب متسع شدن شریان گردد.

در بیشتر افرادی که آنژیوپلاستی قلب را انجام می دهند،در محل انسداد رگ، استنت یا فنر گذاشته می شود. استنت معمولا در شریانی که توسط بالون گشاد شده است، قرار می گیرد و برای کاهش تنگی مجدد طراحی شده اند.

فیلم آنژیوپلاستی : روش انجام آنژیوپلاستی

فیلم آنژیوپلاستی به همراه نمایش عروق رگ بیمار بر روی مانیتور توسط دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعدادی از تکنسین ها و پرستاران در بخش آنژیوگرافی و کاتتریسم قلب، تهیه و جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش در ادامه قرار گرفته است.

روش انجام آنژیوپلاستی

در آنژیوپلاستی ابتدا موضع مورد نظر که معمولا کشاله ران و گاهی مچ دست بیمار است با محلول ضدعفونی پاک می شود. سپس بریدگی کوچکی بر روی این قسمت ایجاد می گردد تا کاتتر از طریق آن به سمت انسداد قلب حرکت کند. مقدار کمی ماده حاجب از طریق کاتتر تزریق می شود تا متخصص قلب و عروق از طریق تصویر اشعه ایکس که به صورت آنلاین بر روی فیلم آنژیوپلاستی قابل مشاهده است، انسداد را برطرف کند.

فیلم استنت گذاری قلب : نحوه عملکرد استنت در حین آنژیوپلاستی

این ویدئو فیلم فنر زدن قلب را نمایش می دهد. پزشک در حین آنژیوپلاستی قلب با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی، بالن را در محل مناسب قرار می دهد و شانس تنگ شدن مجدد را کاهش دهد و برخی از علائم گرفتگی عروق مثل درد قفسه سینه و تنگی نفس را بهبود بخشد. فیلم بالون زدن قلب نشان می دهد که این عمل چگونه انسداد قلب را برطرف می نماید.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.2/5 - (5 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حجت پنجشنبه ۶ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    ورزش طناب زدن برای من که 2 استنت دارویی درقلبم دارم ضرر دارد یا نه 37 سال دارم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      اگر درد هنگام فعاليت نداريد و ماركرد قاب نرمال است اشكالي ندارد
  • تصویر کاربر ندا سه شنبه ۶ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 343 مشاهده پرسش
    سلام،خسته نباشيد،مادرم٧٥ ساله،مدت ٩ سال سابقه گرفتگي عروق كرونر داشتند كه با روزي سه قرص نيتروگليسيرين ٢/٦و ديلتيازوم٦٠ مشكلي احساس نمي كردن،امسال براي تعويض مفصل زانو به علت ارتروز دكتر قلب بيمارستان اجازه بيهوشي به لشئون ندادن حتي اسپاينال،لذا مجدد انژيو شده ودو رگ استنت گذاري شد حدود ده روز پيش،روزي يه عدد پلاويكس و يك عدد اسپرين ٨٠ ميخورند،و اتورواستاتين و ديلتيازوم و نيتروگليسيرين مثل سابق،روزي دو عدد پنتاپرازول،شنيدم پنتاپرازول اثر پلاويكس رو كم ميكنه،أيا لازمه پنتاپرازول ادامه داشته باشه،در ضمن فلوكستين ١٠ هم ميخورن فلوكستين هم خوندم منافات داره با پلاويكس،مكمل ها چطور مثل فارماتون،لطفا راهنمايي كنيد مادرم سابقه مشكل گوارشي تا كنون نداشتند،يكي از أسنت ها استنت دارويي هست،ممنونم،عمل تعويض مفصل زانو رو كي بهتره انجام بدهند خطري با استنت نداره؟ يك دنيا ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۶ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      اثر پنتاپرازول روي كاهش غلطت پلاويكس اثبات نشده ولي امپرازول ميتواند چنين اثري داشته باشد
      داروهايي كه فرموديد اثر كاهنده ندارند
      چون استنت دارويي استفاده شده اكيدا توصيه ميشود تا بكسال هيچ عمل غير اورژانسي انجام ندهند
  • تصویر کاربر ساسان سه شنبه ۹ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 379 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض خسته نباشید. آقای دکتر پدر بنده تقریبا 9 ماه هست که بعد از استنت گذاری داروهای اسویکس و اسپرین مصرف میکنن. میخواستم از حضرتعالی بپرسم که آیا اعمالی مانند کشیدن دندان یا سنگ شکنی کلیه برای ایشون خطر دارد یا خیر؟ متشکر از لطفتان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۹ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      كشيدن دتدان بدون قطع آسپرين و پلاويكس انجام شود .
      سنگ شكن تا يكسال از گذاشتن استنت به تعويق انداخته شود
  • تصویر کاربر صادق پنجشنبه ۲۴ تیر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 388 مشاهده پرسش
    سلام
    حدود ٤٠ روز پيش انژيو انجام دادم كه منجر به گذاشتن استنت و دو تا بالن شد البته سال ٩٢ هم يكي از رگهاي قلبم را استنت گذاشتم
    داروي مصرفي تا ١٥ روز دو عدد پلاويكس سپس روزي بك عدد و اسپرين ٢ عدد و كاپيتوپريل ٢٥ روزي ٣ عدد و كوريول ٦/٢٥ روزي ٢ عدد ده روز پيش به تشخيص دكتر روزي دو عدد پراسوگرل ٥ ميلي به جاي پلاويكس ميخورم به اضافه همان داروهاي ديگه بعد از تعويض پلاويكس با پراسوگرل احساسم بر اين است يك مقداري تپش قلب اضافه شده مثل قبل از مصرف پراسوگرل ميزان و راحت نيستم دكترم در دسترس نيست
    لطفا راهنمايي و فرماييد
    با تقديم احترام اقبالي
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۴ تیر ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      اينكه پراسوگرل باعث ايحاد تپش شود كمي دور از ذهن است ولي مرتبا دارو را مصرف نماييد در صورتي كه بيار بنده بوديد داروي شما را مجداا به پلاويكس تغيير ميدادم
  • تصویر کاربر جواد دوشنبه ۲۱ تیر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 2342 مشاهده پرسش
    باسلام. مادر من دقیقا یکسال قبل انژیوپلاستی (استنت) انجام دادن تا یکهفه قبل مرتب قرص پلاویکس مصرف میکرد اما الان مصرف رو قطع کرده آیا مشکلی براش پیش نمیاد؟
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۱ تیر ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      اگر از نظر مالي برايتان مقدور است اسويكس مداوم مصرف نمايند
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۵ تیر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 421 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترخسته نباشید،حدود دوماه پیش خدمتون سوال پرسیده بودم به شماره پیگیریw68j7135
    طبق توصیه شما به متخصص عروق و آنژیوپلاستی مراجعه کردیم و نتیجه این شد: سه تا از انگشتای پا ی چپ راقطع کردند اما باز هم درد داره آنژیوگرافی و بالون نیز زدن اما فرقی نکرده میخواستم از خدمتون بپرسم که آیا میتونیم اونجا کاری انجام بدیم آیا چاره و راهکاری هست اینجا که همه متخصصا میگن قطع پا ممنون میشم راهنماییم بفرمایید. جسارتا چند تا فایل هم از مدارکشون خدمتون میفرستم ممنون میشم راهنماییم بفرمائید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۵ تیر ۹۵( 7 سال پیش)
      با سلام
      متاسفانه همكار عزيز من موفق به رد شدن از انسداد رو نشده اند.
      در شرايط فعلي در تهران هم اقدام بيشتري نميشه انجام داد
      باز هم با جناب دكتر محمدعليان در تماس باشيد
  • تصویر کاربر مجید سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 503 مشاهده پرسش
    با سلام، مادرم 76 ساله، گرفتگی یک رگ داشته اند و یک هفته است که استنت گذاشته شده است. تنگی نفس دارند. سابقه فشارخون بیست ساله و دیابت خفیف 10 ساله هم دارند. نظرتان برای تنگی نفس چیست؟ ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام اگر از قبل تعبيه استنت تنگي نفس وجود داشته اهميت ندارد و اگر بعد از جاگذاري استنت بوجود امده نيازمند بررسي بيشتر است.
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۵ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    با سلام
    آقای دکتر من سال گذشته با علایم درد در ناحیه زیر سینه و احساس سنگینی و جاکنی در ناحیه چپ قفسه سینه و احساس تپش قلب به پزشک مراجعه کردم که بعد از نوار قلب و اکو دکتر فرمودند بیشتر ناراحتیتون از استرس و تنشه و ی پرولاپس خفیف دریچه میترال دارین و پروپرانول ده در صورت درد و تپش برام تجویز شد الان بعد از گذشت یکسال هنوز اون علایما دارم و موقع استرس به مراتب بیشتر میشه احساس پربودن و سنگینی در قسمت چپ و زیر سینه م طوریکه هنگام خوابیدن به صورت طاق باز و یا پهلوی راست ی وزنه معلق و سنگین در قفسه سینه م حس میکنم البته احساس نفخ و اسیدی شدن معده هم دارم آیا لازمه دوباره برای اکو به پزشک مراجعه کنم و اینکه اگه درد قلبی نیست چرا با هیجان و استرس حالتام شدیدتر میشه .سی سالمه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۵ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام
      خير لازم نيست
      بسياري از افراد با استرس دچار درد پراكنده درون سينه ميشوند كه اهميتي ندارد.
      سعي كنيد از ورزش روزانه غافل نشويد.
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر