دکتر محمد حسین نجفی

در فیلم آنژیوپلاستی شما می توانید از نزدیک با آنژیوپلاستی قلب آشنا شوید. در این فیلم دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی روند انجام کار را به شما نشان خواهند داد.

آنژیوپلاستی چیست؟

فیلم آنژیوپلاستی

آنزیوپلاستی قلب روشی است که در آن با جایگذاری موقت یک بالون کوچک در ناحیه بسته عروق قلب و عریض نگه داشتن آن، به عبور جریان خون کمک کرده و مانع عدم خون رسانی به قلب می شوند.

این بالون کوچک که در انتهای کاتتر نصب شده باد می شود تا شریان مسدود شده را عریض کند. دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی یا متخصص قلب و عروق با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی بالون باد شده را قبل از خارج شدن از بدن تا چند دقیقه در ناحیه انسداد باقی می گذارد تا موجب متسع شدن شریان گردد.

در بیشتر افرادی که آنژیوپلاستی قلب را انجام می دهند،در محل انسداد رگ، استنت یا فنر گذاشته می شود. استنت معمولا در شریانی که توسط بالون گشاد شده است، قرار می گیرد و برای کاهش تنگی مجدد طراحی شده اند.

فیلم آنژیوپلاستی : روش انجام آنژیوپلاستی

فیلم آنژیوپلاستی به همراه نمایش عروق رگ بیمار بر روی مانیتور توسط دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعدادی از تکنسین ها و پرستاران در بخش عمل آنژیو قلب و کاتتریسم قلب، تهیه و جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش در ادامه قرار گرفته است.

روش انجام آنژیوپلاستی

در آنژیوپلاستی ابتدا موضع مورد نظر که معمولا کشاله ران و گاهی مچ دست بیمار است با محلول ضدعفونی پاک می شود. سپس بریدگی کوچکی بر روی این قسمت ایجاد می گردد تا کاتتر از طریق آن به سمت انسداد قلب حرکت کند. مقدار کمی ماده حاجب از طریق کاتتر تزریق می شود تا متخصص قلب و عروق از طریق تصویر اشعه ایکس که به صورت آنلاین بر روی فیلم آنژیوپلاستی قابل مشاهده است، انسداد را برطرف کند.

فیلم استنت گذاری قلب : نحوه عملکرد استنت در حین آنژیوپلاستی

این ویدئو فیلم فنر زدن قلب را نمایش می دهد. پزشک در حین آنژیوپلاستی قلب با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی، بالن را در محل مناسب قرار می دهد و شانس تنگ شدن مجدد را کاهش دهد و برخی از علائم گرفتگی عروق مثل درد قفسه سینه و تنگی نفس را بهبود بخشد. فیلم بالون زدن قلب نشان می دهد که این عمل چگونه انسداد قلب را برطرف می نماید.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.2/5 - (5 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فریبا یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    با سلام بعداز عکل بالون(کوارکتاسیون آئورت) میتونم به ورزش ایروبیکم ادامه بدم؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      بله ميتوانيد
  • تصویر کاربر ویدا یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    خیلی ممنون از پاسختون ,پلاکتشون 57000 هست کورتون تجویز کردن یک هفته تا کمی بالا بیاد پلاکت,آقای دکتر تو تبریز متخصص انژیو پلاستی با این شرایط پدرم کسی رو میتونید معرفی کنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر بهاره پنجشنبه ۳۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    با سلام از این که وقت ارزشمندتان را در اختیار مردم قرار میدهید صمیمانه سپاسگزارم. فرموده بودید اگر عملکرد بطن چپ فردی که آنژیوپلاستی انجام داده بالای 50 درصد باشد زندگی طبیعی خواهد داشت. اگر درصد آن 45 باشد، نظر شما در مورد زندگی این فرد چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۳۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      طبيعتا شانس زندگي نرمال كمتر است
  • تصویر کاربر معصومه پنجشنبه ۳۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام بنده خانم 60 ساله هستم که یه هفته پیش عمل آنژیوپلاستی انجام دادم و دو رگ قلب را باز کردم. میخاستم بپرسم مراقبت های حرکتی و دارویی و غذایی برای من چگونه ست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۳۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 710 مشاهده پرسش
    سلام پدرم در دو نوبت یعنی 17 بهمن 95 و 1 اسفند 95 آنژیوپلاستی شدند. البته بعد از سکته قلبی و سه چهار روز بستری شدن آنژیوپلاستی شدن. از اون موقع تا الان هنوز هم از سوزش و بی حسی پایی که آنژیوپلاستی شده احساس ناراحتی میکنه دکترشون گفت که موقتیه و خوب میشه بعد یه مدت ولی هنوز احساس ناراحتی دارن خواستم ببینم نظرتون درباره این موضوع چیه؟ ممنون از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر عطااله یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر درخصوص مادر 6٠ ساله ام كه دچار گرفتگي عروق و تنگي نفس است سوال دارم كه ايا با توجه به عوارض انژيوپلاستي و گرفتگي مجدد رگ در محل استنت ايا بهتر نيست شرايط بيمار با دارو درماني كنترل و تا زمان امادگي جهت عمل قلب باز و باي پس اقدام به عمل جراحي باز نمود؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۷ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهرناز جمعه ۱۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    علت طب ودرد قفسه سینه در بعضی اوقات بعد از عمل انژیو پلاستی و گذاشتن استند
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر مسعود جمعه ۱۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما آقای دکترمن آنژیوپلاستی شدم در حدود 3 ماه پیش. در واقع 2تا سوال دارم. لیست داروهایی که من مصرف میکنم. 1- متورال 50 2- آتورواستاتین 40 3- آسپرین 80 4- ایزورباید 10 5- وارفارین (به دلیل اینکه 7 سال هست که به DVT مبتلا هستم قبل از آنژیوپلاستی هم مصرف میکردم) 6- پنتوپرازول 20سوال 1 - قرص پنتوپرازول تا چه مدت باید مصرف کنم. با فوق تخصص گوارش که صحبت کردم گفتن فعلا مصرف کنم. آیا مصرف طولانی مدت این قرص عوارضی برای معده نخواد داشت؟ (سابقه هلیکوباکتر پیلوری هم داشتم)سوال 2 - بنده حدود 3 ماه دیگر کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارم و از روزی که آنژیوپلاستی شدم به علت کمبود خواب داروهای خواب آور مصرف کردم در یک ماه اول برای همین ریتم خواب من تغییر کرده. از یک مشاور شنیدم برای کاهش خواب آلودگی دارو وجود داره مثل ریتالین یا قرص modafinil . آیا میتونم با توجه به داروهایی که مصرف میکنم و خواب آلودگی شدیدی که دارم ریتالین یا modafinil مصرف کنم یا خیر؟ چون مشاور به من گفت باید حتما با پزشک قلب مشورت کنم به خاطر مصرف داروهای قلبی. لطفا در این زمینه منو راهنمایی کنید که اگر اجازه مصرف دارم چه مقدار از ریتالین یا قرص modafinil میتونم مصرف کنم.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر زینب سه شنبه ۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر در مورد جراحی قلب باز سوال داشتم پدرم حدود یک ماه هست که جراحی کردن و برای جراحی از رگ پا استفاده نشد اما یک پا تا زانو باز شده و الان بعد از حدود یک ماه دو روزه که پا به شدت ورم کرده و کنار انگشتانش چندتا دونه حساسیت زده می خواستم راهنمایی بفرمایید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام
      ويزيت توسط جراح قلب در اسرع وقت
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۱۳ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    آیا بعد از آنژیو پلاستی میشه ورزش کرد مثلا فوتبال
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۳ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر