دکتر محمد حسین نجفی

در فیلم آنژیوپلاستی شما می توانید از نزدیک با آنژیوپلاستی قلب آشنا شوید. در این فیلم دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی روند انجام کار را به شما نشان خواهند داد.

آنژیوپلاستی چیست؟

فیلم آنژیوپلاستی

آنزیوپلاستی قلب روشی است که در آن با جایگذاری موقت یک بالون کوچک در ناحیه بسته عروق قلب و عریض نگه داشتن آن، به عبور جریان خون کمک کرده و مانع عدم خون رسانی به قلب می شوند.

این بالون کوچک که در انتهای کاتتر نصب شده باد می شود تا شریان مسدود شده را عریض کند. دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی یا متخصص قلب و عروق با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی بالون باد شده را قبل از خارج شدن از بدن تا چند دقیقه در ناحیه انسداد باقی می گذارد تا موجب متسع شدن شریان گردد.

در بیشتر افرادی که آنژیوپلاستی قلب را انجام می دهند،در محل انسداد رگ، استنت یا فنر گذاشته می شود. استنت معمولا در شریانی که توسط بالون گشاد شده است، قرار می گیرد و برای کاهش تنگی مجدد طراحی شده اند.

فیلم آنژیوپلاستی : روش انجام آنژیوپلاستی

فیلم آنژیوپلاستی به همراه نمایش عروق رگ بیمار بر روی مانیتور توسط دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعدادی از تکنسین ها و پرستاران در بخش آنژیوگرافی و کاتتریسم قلب، تهیه و جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش در ادامه قرار گرفته است.

روش انجام آنژیوپلاستی

در آنژیوپلاستی ابتدا موضع مورد نظر که معمولا کشاله ران و گاهی مچ دست بیمار است با محلول ضدعفونی پاک می شود. سپس بریدگی کوچکی بر روی این قسمت ایجاد می گردد تا کاتتر از طریق آن به سمت انسداد قلب حرکت کند. مقدار کمی ماده حاجب از طریق کاتتر تزریق می شود تا متخصص قلب و عروق از طریق تصویر اشعه ایکس که به صورت آنلاین بر روی فیلم آنژیوپلاستی قابل مشاهده است، انسداد را برطرف کند.

فیلم استنت گذاری قلب : نحوه عملکرد استنت در حین آنژیوپلاستی

این ویدئو فیلم فنر زدن قلب را نمایش می دهد. پزشک در حین آنژیوپلاستی قلب با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی، بالن را در محل مناسب قرار می دهد و شانس تنگ شدن مجدد را کاهش دهد و برخی از علائم گرفتگی عروق مثل درد قفسه سینه و تنگی نفس را بهبود بخشد. فیلم بالون زدن قلب نشان می دهد که این عمل چگونه انسداد قلب را برطرف می نماید.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.2/5 - (5 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر کرامتی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    مادر من در تاریخ دهم ابان آنژیوپلاستی از طریق دست براش انجام شده.که دو رگ گرفتگی داشت استنت گذاشتن.اما متاسفانه درد دستشون خوب نشده و همچنان از درد ناحیه آنژیو شاکی هستن.دکتر براشون مسکن نوشته که بی فایده بوده.میخوام بدونم این درد تا کی طبیعی هست و آیا امکان دستکاری عصب دستشون هست؟!ممکنه طی آنژیو به عصب دستشون آسیبی رسیده باشه؟!
    ممنون از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر انيس یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    با سلام
    ايا نياز هست براي جلوگيري از اندوكارديت در صورت بروز سرماخوردگي يك هفته پس از PCI انتي بيوتيك تجويز كرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۴ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر جهاندوخت پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    آنژیو پلاستیکی واستنت انجام دادم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Rain پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام،تفاوت Dts با استنت داروییDES چیه؟ لطفاBVS رو هم توضیح بدین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۱ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Saeid شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    Saeid Safaei:
    Saeid Safaei:
    Saeid Safaei:
    Saeid Safaei:
    باسلام.آقایی هستم 52ساله که درتاریخ22شهریورامسال تحت آنژیوپلاستی واستنت گذاری دریک رگ(LAD)،درمرکزقلب تهران قرارگرفتم.آیا اکنون می توانم به ورزش هایی مثل بارفیکس وشنای سوئدی درحد سبک و نیز استفاده از وزنه های سبک بپردازم؟وبه چه میزان؟آیاحرکات پلانک مجاز می باشند؟
    با سپاس از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر یوسف جمعه ۲۸ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر مادر بنده در24/5/1390در بیمارستان ولیعصر قم توسط دکتر جعفری آنژیو شدند ولی بدلایلی بالون و استنت انجام نشد . در27/6/1390توسط متخصصین بیمارستان لواسانی ویزیت شد که گفتند بهتر است عمل باز انجام شود یا اینکه ببرید میلاد.با اینهمه در2/7/1396در مرکز قلب تهران آنژیو بالن و استنت شد که تصاویر آن ضمیمه میباشد لطفا در مورد کیفیت آنژیو و بالن و استنت(و نوع آن)و پیش آگهی آن بفرمایید که چگونه است و چه کارهای دیگری باید انجام و پیگیری شود
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۸ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مرتضی جمعه ۲۸ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    Mahmoud Malekann:
    سلام
    دکتر بروش Gif بالا رسوب کرونر ی را خارج نمی کنید ودیگر نیازی به استنت گذاری ندارد نکنه تکنولوژی این کار را ندارید سوال دیگرم اینکه حتما بعد آنژیوپلاستی باید استنت گذاشت تا کی باید پلاستیکی و اسپرین خورد بعد از آنژیوپلاستی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۸ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۸ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام 69 سال دارم 2 ماه قبلآ آنژیوپلاستی کردم و 4 استنت در رگ های من جا گذاری شده از نوع دارویی . الان مشکل خاصی ندارم ولی گاهی اوقات که زیاد پیاده روی می کنم یا از پله ها بالا می روم برای چند دقیقه یک سوزش خفیف در گلو دارم ولی درد در قفسه سینه ندارم و این سوزش زود بر طرف می شود آیا این سوزش می تواند از قلب باشد؟ درضمن روزانه یک ساعت پیاده روی تقریبا تند انجام می دهم تا چه اندازه پیاده روی مناسب هست . و آیا این استت ها امکان دارد جا بجا شوند . ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر وحید یکشنبه ۹ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر عزیز وقت بخیر. بنده در سن 31 سالگی و بدون کوچکترین سابقه مشکل قلبی مبتلا به تپش قلب حدود 130 و تکانه های شدید قلب بستری و تشخیص af شدم. بعد 12 ساعت آمیودارون و نرمال شدن ریتم همکاران شما درخواست tee دادن. شیراز توسط دکتر معرف tee انجام شد و تشخیص بزرگی متوسط دهلیز راست و asd به اندازه 17 میلی داده شد، ایشون ارجاع دادن به دکتر استوان عزیز و بعد یک ماه دکتر استوان از طریق انژیوپلاستی آمپلاتزر 18 میل گذاشتن و بستن. بعد یکهفته ویزیت مجدد دکتر استوان گفتن که برای همیشه مشکل حل شد اما برای af گفتن اگه یه روزی تکرار شد پروپافنون 150 دو تا هم زمان بخور. من زیر نظر متخصص قلب رفتم و ایشون تا دو سال آسپرین رو گفتن استفاده کنم و پروپرانولول هم دو عدد 10 صبح و شب. البته دکتر جان این رو بگم بنده فشار ریوی نرمال داشتم و حدود 25 تا 35 همیشه گزارش میشد. الان بعد 6 سال این af دیگه تکرار نشد ولی هر از گاهی و به صورت بسیار معدود تک pvc دارم موقع قهقه خنده گاهی حس میکنم ریتم ثانیه ای به هم میخوره یا سرم رو که به شدت به سینه خم میکنم ریتم به هم میخوره و تکانه ایجاد میشه موقع ورزش با تپش زیاد و بالای 100 بسیار معدود و به ندرت یه تک شلاق حس میشه و ... دکتر جان الان 4 ساله فقط پرانول 10 یک عدد صبح میخورم ولی خیلی ترس دارم از رانندگی تنها شنا تنها ورزش با تپش قلب بالا بدنسازی و ... میترسم کلا بعد این همه سال دارم دپرس میشم فکر میکنم بیمار با مشکل دایم قلبی هستم با اینکه دکتر استوان 6 سال پیش گفت مشکلم حل شده و سوراخ بسته شده که تمام اکوهای بعدی هم اینو تایید میکردن این pvc ها منو میترسونه برادرانه خواهش میکنم راهنماییم کنید البته اینم فراموش نکنم بگم که mvp خفیف هم دارم. آیا میتونم بدنسازی با وزنه سبک کنم و آیا من مشکلم جدی هست یا نه ممنون از برادری و بزرگواری شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۹ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۹ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. تصویر کاربر وحید یکشنبه ۹ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      ممنون از شما، امیدوارم با این خدمت که به هموطنانتون میکنید همیشه سربلند و سرافراز باشید
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۹ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      ?
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    در رابطه با سوال قبلی ( فنر دائمی و ef 25 درصد ) لطفا بفرمایید که آیا با رعایت تغذیه و مصرف دقیق داروها آیا خطری تهدید نمیشود؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۹ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر